vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Revelations of an Insider

See User information
(hela går att ladda från cc här)
Something fascinating happened on a forum in a span of a few days and it has caused quite a stir in
certain parts of the Internet.
A person by the moniker of Insider claimed he was from a ruling bloodline and gave the people a
chance to ask everything they wanted and Insider would answer. At first it looks like another internet
hoax, some lightweight questions were followed by lightweight answers, but then things started
changing drastically. Anyone who understands dialectics knows that the answers Insider gave were
designed to force/provoke others to ask questions which went to the core of the matter. First some
questions are being asked by Insider like "Are you really living on the planet you think you are?"
which made people react differently than before. The answers this person started giving to those
following questions showed a deep, broad understanding of philosophy, history, metaphysics, religion,
magic, politics, and more in a way which is very innovative, detailed and some answers are thought
provoking to say the least. What amazes is that Insider answered these questions in a very short time
span and if you keep in mind that the topics are diverse, some indepth and some epic answers showed
up literally minutes apart, one must wonder how it was done. Copy/paste from internet? I checked
intensively and the sentences Insider used cannot be found on internet. Like one person observed, this
was way over the heads of the usual suspects. Some people started getting upset, others were drawn to
it and this all lead to a dialogue where so much was revealed, including by the other posters that it can
be studied for years to come. Sounds hard to believe? Read on.

Posted on: 2007/10/11 17:46
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Revelations of an Insider

See User information
Q:
I have no questions. I do however have a statement.
The time of reckoning is at hand.
A:
It is not.

ägd.

Posted on: 2007/10/11 17:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
hur laddar man ner från sidan?

Posted on: 2007/10/11 18:06

See User information
klicka på den lilla dl länken.
Fasst man kanske måste vara medlem?

Sjukt intresannt, mycket mer intresannt än jag först trodde.

Även om det är ett hoax (vilket det förmodligen är) är det väldigt spännande.

Posted on: 2007/10/11 18:13

Anonym
Håller på och läser..som sagt mycket intressant ,, min känsla av detta hittils är att någon vill säga att det är ingen ide att försöka göra något ,, för att vi bestämmer inte ändå vad som sker eller inte....m.a.o kan det vara fet PsyOps för att få folk att inte revoltera ,, eller så e det helt enkelt på riktigt och det är nästan mer spännande.................

See User information
Jo, det han sa verkar ganska logiskt. Men det blir så rörigt med sånnt här, så många tankar, svårt att fokusera osv.

Jag är dock lite besviken på frågorna, hade velat ha mer bevis på att han var den han sa och frågor som var han och eliten befan sig.

Sjukt spännande i varje fall. Väldigt logiska svar. En mystiskt blandning mellan abstrakt och konkret..

Usch, det här måste jag försöka smälta, läsa igen och tänka över innan jag kan hoppas att kunna diskutera eller bilda en egen mening om det.

Posted on: 2007/10/11 18:36

See User information
Han kanske inte brydde sig om att svara på frågan om han värkligen är en ur eliten? Hur skulle han kunna bevisa det annars?

Det är väldigt intressant iaf...

Jag har inte läst hela änu, men det skulle ju kunna vara så att den makt han pratar om att eliten jobbar för är "god" och eftersom mäniskan är lite ostabil och självisk så skulle några kasnke göra revolt om alla viste om det. Men eftersom eliten styr och inte berättar så vet ingen om något.

Eller så kasnke eliten skyddar oss eftersom denna gud skulle förgöra allt om den inte får som den vill? Så eftersom eliten håller oss i schack och styr i i en annan rikting hålls vi ovetande nu medans vi inte kan hantera saningen på riktigt...

På frågan om vilka dessa varelser är svarar han ju bland annat att dom är: Benevolent

(Kolla detta också Benevolent dictator)

Förresten, sista frågan på sida 3.
Jag kom att tänka på Mars precis efter jag hadde läst den...

Posted on: 2007/10/11 22:05

Anonym
Han säger allt i ett svar!

There is just 1 struggle and it is now, here on this planet and on a PERSONAL level. Meaning you only. There is no enemy you can attack except yourself.

If you are busy attacking something else, you are waisting precious energy and you will fail. If you succeed, there will be no struggle anymore!

See User information
Men det är ju otroligt löst att säga så..
Det är samma sak som att säga "det är fred om DU vill det".

Visst stämmer det.. men ändå inte..

Posted on: 2007/10/13 3:22

Anonym
Quote:

osm skrev:
Han säger allt i ett svar!

There is just 1 struggle and it is now, here on this planet and on a PERSONAL level. Meaning you only. There is no enemy you can attack except yourself.

If you are busy attacking something else, you are waisting precious energy and you will fail. If you succeed, there will be no struggle anymore!

Det är ju det jag sagt kontinuerligt sedan jag novax kom till vaken, eller hur... jag kallas inte för insider för det, hahaha.

Det där är sjävklart, det enda man behöver veta, nästan...

Aktivism är fel, kamp är fel, aktivism är kamp.

See User information
kom och tänka på en sak... varför har man inte sett/hört något om detta förr? Allt ska ju ha skrivits 24-29 september 2005, ca 2 år sen..

Posted on: 2007/10/13 11:08

Anonym
Mini, allt har sin tid, allt sker när det skall, och när det kan tänkas vara rätt.

Angående fighten emil, du har ju så rätt. Den enda fight man har är den med sig själv. När man vinner den så försvinner allt motstånd utifrån, and the truth shall set you free :) Det funkar som sagt inte att vara aktivist, no one can be told what the matrix is... I can only show you the door passar in där.

---------------------------

hare...

PS, får rätta mig själv. Jag har flera gånger påstått att vi lever i ett paradis (igentligen), men jag ser det lite annorlunda nu. Lite på grund av det han skrev, samt det jag kommit fram till själv. Jag kan bara få det till att det enda paradis man kan hitta här på den här planeten, är dig själv och på insidan. Allt annat utanför är orelevant. När man sen hittat det som alla igentligen går o söker efter, ja då behöver man inte åka detta tåg en gång till, då har man lärt sig...

See User information
Att tro att det utanför en själv är separerat från en själv känns inte som vägen framåt för mig.

Det yttre är det inre. Att inte förändra sin omgivning är att inte förändra sig själv. Dessa två måste följas åt.

Man måste själv vara lärare innan man kan bli mästare.

Att hitta balansen är det svåra. Alla är lite olika. Jag påverkar min omgivning mycket. Inte för att jag måste och för att jag inte mår bra, utan för att jag längtar efter att bidra till allas välmående, inte minst mitt eget.

Posted on: 2007/10/13 11:34
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Den funkar tydligen inte att ladda ner längre.. kan ladda ner andra filer från sidan men inte den.. nån mer med samma problem?

See User information
Det låter intressant, men jag kan inte heller ladda ner detta. Men vad jag får ut av detta känns som något kabballahlistisk, kanske mystik, sufism sysslar lite med detta och även Harun Yahya har gjort en filosofisk dokumentärfilm om just matrix-tanken (vilket vissa handra har kritiserat honom för).

Men sanningen är ju att man måste börja med sig själv. I Islam säger man att detta är det stora Jihaad, dvs att man börjar att ransaka sig själv och bygger upp en stark imam (tro). Jag läste någonstans för länge sedan att en mystisker eller magiker kommer inte ihåg vilket av dem, innebär en personlighet som har lärt känna sig själv.

Sann frihet är ju att först lära känna sig själv, vem är jag osv och utifrån detta befria sig från yttre tvång som förhindrar inre frid.

Här är Harun Yahyas sida om detta:
http://www.secretbeyondmatter.com/

Posted on: 2007/10/13 13:15

See User information
http://www.mininova.org/tor/920901 här finns den på en annan site.

Jag tror att mycket bygger på en själv, och att det kanske är så att den viktigate "fighten" är den man har innom sig, jag vill dock inte gå så långt att säga att det bara är en personlig fight.

Man kan komma på att universum är en underbar plats, upnå ett nirvana och vara "appy appy", men man kan fortfarande bli skjuten i huvet av en snut med automatkarbin.

Och jag håller fasst vid att det jag sa innan.
han svarar egentligen inte på något. Han skriver bara saker som får honnom att verka mystisk. Inget svar han ger är utan 10 nya frågor.

Posted on: 2007/10/13 13:27

See User information
Quote:
Man kan komma på att universum är en underbar plats, upnå ett nirvana och vara "appy appy", men man kan fortfarande bli skjuten i huvet av en snut med automatkarbin.

Låt oss tänka tanken att någon blir skjuten i huvudet. Vad är det som säger att personen dör? Givetvis så slutar kanske kroppen att fungera, men är personen kroppen? En vänn till mig har t.ex. en arm, (var med om en olycka), han är ju inte mindre människa än mig. Möjligtvis så har han ett sämre verktyg för att kunna ta del av denna värld...

Posted on: 2007/10/13 13:40

See User information
Visst är det så att livet är mycket mer än bara kroppen och det jordsliga livet.

Att man tex inte hittat var personligheten ligger i hjärnan säger mig att man tänker via hjärnan, inte med hjärnan. Och att man gär det med någon form av "själ" eller vad man vill kalla det.

Men, bara för att man tror/vet/misstänker att det är så som är fallet, så finns det absolut ingen anledning att undervärdera livet vi fått här.
Det kanske är bättre efter livet. Det kanske är underbart, men å andra sidan har vi fått en kropp, ett liv, en tillvaro här på jorden. Underskatta aldrig det.

Posted on: 2007/10/13 13:44

See User information
Självklart så ska man ta till vara på detta liv och se det som en gåva.

Posted on: 2007/10/13 14:21

See User information
Bra, då är vi överens :)

Posted on: 2007/10/13 14:28

See User information
Hoppas att det finns flera punkter vi är överens om,

Posted on: 2007/10/13 15:15

See User information
Det finns det säkert. Annars vore det lite konsigt

Posted on: 2007/10/15 17:13

See User information
Quote:

osm skrev:
Mini, allt har sin tid, allt sker när det skall, och när det kan tänkas vara rätt.

Angående fighten emil, du har ju så rätt. Den enda fight man har är den med sig själv. När man vinner den så försvinner allt motstånd utifrån, and the truth shall set you free :) Det funkar som sagt inte att vara aktivist, no one can be told what the matrix is... I can only show you the door passar in där.

---------------------------

hare...

PS, får rätta mig själv. Jag har flera gånger påstått att vi lever i ett paradis (igentligen), men jag ser det lite annorlunda nu. Lite på grund av det han skrev, samt det jag kommit fram till själv. Jag kan bara få det till att det enda paradis man kan hitta här på den här planeten, är dig själv och på insidan. Allt annat utanför är orelevant. När man sen hittat det som alla igentligen går o söker efter, ja då behöver man inte åka detta tåg en gång till, då har man lärt sig...

Det är bra OSM att du släppt en av New Age-krokarna, att detta skulle vara ett paradis, eller som det också starkt vävts in i läror och ismer, att skapa "himmelriket på jorden" och liknande.

Det där är väldigt evil crap, och fullständigt tokeri - det är ju tvärtom, och lurar mänskligheten till att släppa sin andliga förankring och bli snärjda av ateism och dåliga krafter.

Jag har tagit upp detta förr, att de velat få oss till att glömma meningen med livet och att vi är andliga varelser ytterst, då vill dom att man ska tro på att detta tidsrum, alltså helvetets helvete är en plats som är vårt hem - bara vi kämpar lite mot orättvisor osv, alltså kämpar mot det yttre, ni ser den enorma konsekvensen av dessa ord om att "skapa himmelriket på jorden" får. Alla fås då att fokusera på det yttre, och då är man bortfintad, går under. Nu är det globalt. De lurade kallar kan tro att de hör till de vakna:

Micro skrev nyss i tråden: Vad vill ni skapa vs vad hjälper ni till att skapa?:

"skulle det bara behövas att en mindre grupp av människor på jorden skulle komma tillsamans och fokusera på att skapa "paradiset" på jorden för att förändra det kollektiva medvetandet..." eehh - börja gå framåt bäste micro.

De onda gubsen har också kört med det temat, att bara vi eliminerar de underlägsna så kan vi skap ett underbart samhälle. Så gjorde Lenin, Mao etc.

Ingen kan skapa något därute som inte är enligt vad som redan är enligt ovan. Allt följer lagar, och att då tro att människor som blir alltmer lost, ska kunna skapa ett bra samhälle genom propaganda, info, aktivism är befängt- mer än wasted time - tiden finns inte till sådant. Bara till att se Vägen och att rädda sig.

Posted on: 2007/10/15 18:53
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Coolt, jo jag var inne på nåt som liknade new age, men jag hittade inget där ute, istället därinne! Externt sett så ere "no go" för vilken paradiside man än kommer med. Platsen är inte rätt, grunden för att det skulle fungera finns inte här. This is the pit, end of story.

En enklare synvinkel vore, vill du gå igenom som en vattendroppe, o sen hamna i tanken ibland alla andra rena vattendroppar, eller vill du sitta kvar i filtret?

Hare!

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper