vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Sven, 93, tvingas bo kvar hemma
http://linkoping.expressen.se/Link%25 ... -93-tvingas-bo-kvar-hemma

Fy fan vad avskyvärt och vidrigt .Det är tacken äldre får.
Hade denne person varit ej etnisk Svensk så skulle han inte äns behövt överklaga ,kommunen skulle fjäskat röven av sig och fixat en plats åt honom på nolltid.

Jag tänkte under dagens lopp skicka ett mail till Socialnämden i Motala http://www.motala.se/templates/MotIntra_SimpleList____2919.aspx
& visa mitt missnöje ,jag råder samtliga att göra det samma.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Sven, 93, tvingas bo kvar hemma
Ja djävlar i min lilla låda, jag mailade iväg ett skarpt brev till socialnämnden i motala. Hotade med en JO anmälan då detta är ett tjänstefel. Hur fan kan dom mena att en 93 åring klarar sig hemma själv? Han har ju bett om plats på äldreboende, men blivit nekad.

Jag råder flera maila och att även göra JO anmälan till justitieombudsmannen via internet. Hur enkelt som helst!

justitieombudsmannen@riksdagen.se

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
http://www.jo.se/Page.aspx?MenuId=13& ... amX_Documents&Language=sv

Bra gjort Psilocyber tragiskt nog så är detta tyvär bara en av åtskilliga fall där äldre nekas äldreboende .Dom flesta av fallen
når aldrig media.

Ett liknade fall fick
en polis i malmö att skicka ett brev till Ilmar Repalu (S) då dom skulle lägga ner ett äldeboende i Malmö.Ilmar fick på ett listigt sätt
drat fokus från problemet genom att istället anmäla han för hets mor folkgrupp.

Någon annan som skickat?

Anonym
Kan inte skriva något just nu, för jag är så förbannad så jag skulle i NUläget " mordhota " en del i Motala Kommun.

Har själv en släkting som varit i samma situation. Lika gammal som mannen i Motala.

F-n ta Dom som röstar på ett etablerat Parti nästa Val.

Anonym
crushnwo, jo jag vet, det är bara en liten del av det stora hela, det är fördjävligt.

Frid - Psilo

See User information
Patetiskt att börja blanda in invandrare i frågan...

För övrigt ser vi ett system som är bristfärdigt. Det är väl en ekonomisk fråga, hurvida alla ska arbeta och lämna ifrån sig sina anhöriga för att dra in skattepengar...

Posted on: 2007/10/17 11:56

See User information
Dan, din förbannade oikofob. När ska sådana som du stå upp för det svenska folket och landet???'

Du bor väl här eller???

Om du nu älskar araber så mycket som det verkar så är det bara att ta första bästa flyg söderut och sätta igång att kämpa för de i sina hemländer.

Du låtsas som ingenting om det faktum att invandringen med alla dess konsekvenser kostar svenskarna minst 290 miljarder kronor årligen med allt vad det innebär av neddragningar för bl.a vården av våra äldre, som idag mera kan likna vid ett folkmord, där de ligger och ruttnar bort på "vårdhemmen", neddrogade, med liggsår, på svältgränsen många av de dessutom.

Dessa kämpar som arbetat hela livet för att bygga upp detta landet som du och jag kan skörda frukterna av.

Detta är en förbannad skam!!

Denna massinvandring kommer inom en snar framtid leda till att svenskarna är i minoritet i sitt eget land om den inte stoppas snarast.

Posted on: 2007/10/17 15:06

Anonym
Jag har aldrig sätt en hemlös utomeurope som säljer faktum i nordstan utan det råkar bara vara svenskar.
Minns ni för ett tag sedan då det blev bråk på en flyktingförlägning och den kommunen svarade med nya bostäder åt de tacksamma araberna!

See User information
Visst får man bli förbannad, det är förjäkligt att han inte får någon hjälp. Det patetiska är att ni blandar in invandringen kring en artikel som inte ens tar upp ämnet.

Angående invandrings kostnad beror den på hur man räknar:

Quote:
När överskattningarna och
dubbelräkningarna i Janssons kalkyl räknas bort motsvarar nettosiffran det som övriga
svenska ekonomer kommer fram till (30-50 miljarder kronor om året).
All forskning visar oss att det är invandrares åldersammansättning och situation på
arbetsmarknaden som avgör resultatet. Den gynnsamma ålderssammansättningen pressar ner
invandringens kostnad, medan den höga arbetslösheten höjer densamma. I rapporten räknar vi
på vad en ökad sysselsättning bland utrikes födda skulle innebära för besparingar eller vinster.
En höjning med en enda procentenhet i sysselsättningsgraden bland invandrare ger en årlig
besparing på ungefär 2,5 mdkr. Skulle andelen förvärvsarbetande utrikes födda komma upp
till samma sysselsättningsnivå som infödda svenskar skulle invandringens nettovinst uppgå
till mellan 17 och 27 mdkr varje år. Skulle utrikes födda komma upp i en förvärvsfrekvens om
71 procent skulle en negativ ekonomisk effekt helt undvikas.

Källa: Skattebetalarnas riksförbund

Posted on: 2007/10/17 15:47

See User information
Och VILKA styr Skattebetalarnas RF tror du??

Jo, samma Multikultianhängare som sitter i riksdagen!

Det var denna Förening som för cirka 2 år stoppade ett antal Nationaldemokkrater som ville rösta in en av sina egna i styrelsen, samt få SRF att ta upp kostnaderna för invandringen för de svenska skattebetalarna!!!!

Det är intressant att INGA medier har vågat ta in Jannsson på en debatt i medierna.

Dessutom är hans siffror idag flera år gamla, invandringen har ökat dramatiskt sedan han skrev boken.

Dessutom tar inte Jansson upp vad alla de mängder ILLEGALA invandrare kostar Sverige av idag.

Intressant att du som "sanningsökare " använder Elitens argument mot en dissident som Lars Jansson!

Posted on: 2007/10/17 15:54

See User information
Quote:
Invandringens kostnader borde med Janssons egen modell landa på mellan 43,5 och 94
miljarder beroende på om vi bara räknar med utrikes födda eller om vi även räknar in andra
generationens invandrare.

Om ni vill läsa hela rapporten "Vad kostar invandringen?" så finns den här:
http://www.skattebetalarna.se/BinaryL ... tyName=File1&ValueIndex=0

Posted on: 2007/10/17 15:58

See User information
Quote:
Och VILKA styr Skattebetalarnas RF tror du??

Jo, samma Multikultianhängare som sitter i riksdagen!

Det var denna Förening som för cirka 2 år stoppade ett antal Nationaldemokkrater som ville rösta in en av sina egna i styrelsen, samt få SRF att ta upp kostnaderna för invandringen för de svenska skattebetalarna!!!!

Det är intressant att INGA medier har vågat ta in Jannsson på en debatt i medierna.

Dessutom är hans siffror idag flera år gamla, invandringen har ökat dramatiskt sedan han skrev boken.

Dessutom tar inte Jansson upp vad alla de mängder ILLEGALA invandrare kostar Sverige av idag.

Intressant att du som "sanningsökare " använder Elitens argument mot en dissident som Lars Jansson!

Rapporten publicerades Maj 2007.

Visst kan man få upp kostnaderna om man räknar in alla skatter man betalar. Men den sanna summan är ju "betala - skatt = kostnaden".

Pengasystemet är en illusion, pengar går i omlopp men hälften av pengarna vi äger eller handlar för går inte till de varor vi köper. Skatter, moms, räntekostnader, kostnader för tvångsbokföring osv.

Posted on: 2007/10/17 16:04

See User information
Ja jag vert att du är en liten hora åt globalistmoderaterna i Skattebetalarnas förening.

Helt plötsligt duger deras argument.

Samma garnityr som du brukar anklaga för att vara globalister.

VARFÖR tror du att man aldrig tar in Lars Jansson på en debatt?

Förbannade hycklare.

Posted on: 2007/10/17 16:05

See User information
Janssons bok kom ut 2002.

Eftersom pengar är bar är en "illusion" så vill jag att du ger all denna "illusion" du har till mig.

Kontonr. kan du få i ett PM så du kan skicka till mig ASAP.

Posted on: 2007/10/17 16:09

Anonym
Quote:
Dan:
Patetiskt att börja blanda in invandrare i frågan...

För övrigt ser vi ett system som är bristfärdigt. Det är väl en ekonomisk fråga, hurvida alla ska arbeta och lämna ifrån sig sina anhöriga för att dra in skattepengar...

I femtio år arbetade Sven-Erik och hans fru Märta på fabriken och tillverkade metallkåpor som exporterades till all världens länder, varenda dag, vår och sommar, höst som vinter. Fram till 60-talet så gällde 6 dagar i veckan även på storhelger och semestern var på en sketen sommarvecka då de skulle vila upp sig för att orka med grottekvarnen ytterligare ett år.

Hundra års gemensamma skatteintäkter och avdrag för pensioner har stulits framför ögonen och resulterat i att Märta och Sven-Erik en dag vaknar upp på ett äldreboende med en vilt främmande människa med slöja på huvudet på mycket bristfällig svenska tilltalar dem utan att kunna göra sig förstådd.

Tacken för ett helt livs slit för att bygga detta land slutar med att de får ett avsked från livet utan att de som skall ta farväl förstår vad de säger!

Ja du har helt rätt i detta Dan! Det är patetiskt att blanda in invandrare i frågan!

See User information
bennybeer,

Ekonomi och pengar är idag ett kontrollmedel. Vårt skattesystem är en myndighet som kontrollerar genom skatterna.

Jag vet inte om skattebetalarna är någon globalistförening, men jag gillar deras uträkningar och krav om skattesäkningar. Ett skattefritt samhälle skulle verkligen ge större frihet åt individen.

Posted on: 2007/10/17 16:15

See User information
Är du dum i huvet eller?

De som sitter i SBF är moderater, anhängare av massinvandringen. De som du annars brukar anklaga för att vara Globaliseringsförespråkare.

Helt plötsligt duger deras tillrättalagda statistik.

De har som sagt aktivt arbetat för att stoppa invandringskritiska i sin organisation.

Posted on: 2007/10/17 16:25

See User information
Vad spelar det för roll om det skulle vara så? Jag kan väl räkna själv?

Så du menar att skatt är en kostnad för staten?

Posted on: 2007/10/17 16:32

See User information
Om vi skulle blanda in en "helig ko" i allt detta så är alkoholen minst lika kostsamt för samhället, om inte mer...
EN viss samhällsvinst kan vara de som dör i förtid... så som en jag kände, ramlade och slog huvudet i en sten.

När det gäller uteliggare som Maggot var inne på så känner jag till ett antal, alla har eller hade problem med droger.

Posted on: 2007/10/17 16:34

Anonym
En judisk vän sa att staten Israel har ett annat synsätt på det där med skatter. Att det är bättre att folket är rikt i förhållande till staten och därför inte betalar så mycket skatt.

Kanske nåt för dig Dan!

P.S. Han nämnde ju iofs samtidigt att de högerkristna i USA är de som gör att staten Israel överhuvudtaget kan existera. Och det är väl inte direkt blygsamma summor som skeppas över till Israel varje år.

See User information
Kalkonmannen,
USA har ett skattessytem där man kan välja, att betala skatt eller ge i bistånd. Att ge till Israel räknas som bistånd.

Posted on: 2007/10/17 16:39

Anonym
Quote:
Dan: Om vi skulle blanda in en "helig ko" i allt detta så är alkoholen minst lika kostsamt för samhället, om inte mer...

Ge fan i vår sprit! Låt oss supa skallen av oss när vi vill... och om så vore supa tills vi dör. Det är vår kultur! Ingen Kat och inget heroin att blanda upp med midsommarstänger, sill och kräftor.

Vissa landsförrädare dricker ju svampsoppa istället. Det är illa att inte alla kan njuta tillsammans av att supa bort sina liv.

OBS! Detta var ett cyniskt skämt med en sur botten av sarkasm mot kritiken av denna "heliga ko"!

See User information
Ja, jag vet att du gör ALLT för att försvara massinvandringen och den statligt finasierade "ickekulturen" och ockupationen av Sverige,

Jag vet att du gör allt för att försvara denna sataniska elits agenda för att underminera och utrota det svenska folket och nationen!

Posted on: 2007/10/17 16:47

See User information
Oj vilka sår jag verkar ha rivit upp?

Och vilka anklagelser då jag endast lägger fram lite faktan som kan vara för allas intresse. Jag sa från första början att det var förjäkligt att denna Sven inte fick någon hjälp. Men, att ge skulden på invandrarna bygger ju helt på vilsenhet.

Posted on: 2007/10/17 17:10

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper