vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Möjligheten att Sanningensrörelsen är manipulerat av NWO

See User information
Ok, so Loose Change on FOX, Jones on mainstream corporate media...good in one way, but the TRUTH movement will, if successful lead to the breakdown of the USA, inbordeskrig, UN and NATO forces to RESTORE order....

So, is it just a chance event, or has it been calculated from the very beginning.

NWO= Well organised palnned out and effective.

NWO= Thinktanks planning out event 50 or 100 years in advance by the brightest minds.

NWO= A few nearsighted men...or?

I wonder, only because, why SOLUTIONS to the situation are NOT offered.

We can see and know the problem, WHAT, is, the..ALTERNATIVE?

The EMPOWERING alternative.

Its not being mentioned.

Chance that they whole thing was a planned out or self fulfilling prophetic or inevitable result of past conditioning coupled with political structures already in place.

Think about it.

Playing the TIME card.. let the Truth movement grow slowly, grassroots (to a degree), then give it legitamacy, then more mainstream exposure, then political exposure...

Problem...

Reaction (totall chaos in USA)

Solution?

New World Order on order anyway

Posted on: 2007/10/17 16:42
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Möjligheten att Sanningensrörelsen är manipulerat av NWO

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Ok, so Loose Change on FOX, Jones on mainstream corporate media...good in one way, but the TRUTH movement will, if successful lead to the breakdown of the USA, inbordeskrig, UN and NATO forces to RESTORE order....

So, is it just a chance event, or has it been calculated from the very beginning.

NWO= Well organised palnned out and effective.

NWO= Thinktanks planning out event 50 or 100 years in advance by the brightest minds.

NWO= A few nearsighted men...or?

I wonder, only because, why SOLUTIONS to the situation are NOT offered.

We can see and know the problem, WHAT, is, the..ALTERNATIVE?

The EMPOWERING alternative.

Its not being mentioned.

Chance that they whole thing was a planned out or self fulfilling prophetic or inevitable result of past conditioning coupled with political structures already in place.

Think about it.

Playing the TIME card.. let the Truth movement grow slowly, grassroots (to a degree), then give it legitamacy, then more mainstream exposure, then political exposure...

Problem...

Reaction (totall chaos in USA)

Solution?

New World Order on order anyway

Mitt i prick Lorax......fattar precis vad du menar, hoppas bara att dom inte lyckas provocera fram det scenariet...

Posted on: 2007/10/17 16:52
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Yepp. En del av mig håller helt klart med om det där resonemanget. Dom gör _alltid_ och då menar jag a l l t i d en merge / sammanslagning av de olika motsatser som stider i samhället.
De kan mycket väl legimitera 911 truthmovement och sedan helt och hållet styra den syntes som ska bli.

Varför skulle dom inte göra det lixom?

Det blir ju ganska svårt för oss att finna 3:e vägen...

See User information
Hur kan man ha en sanningsrörelse, när man inte kan enas om vad som är sant.
Sanning kan inte erfaras mer än på subjektiv nivå, aldrig som grupp.
Man kan förstå om nåt är sant för sin egen del, men om man gör det som grupp, då är det religion.

Borde i brist på bättre kallas informationsörelse.

Posted on: 2007/10/17 17:44
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
Tidsaspekten verkar tala emot att sanningsrörelsen, förutsatt att den då fortfarande förblivit "god" eller "sann", når en kritisk massa som tippar vågskålarnarna sas, med tanke på Cheneys anhang uppenbara redan långt framskridna o fortskridande planer på A-bombs eller vad det nu är tänkt - ryssarna kina .... vad tror ni - finns tid ?

Finns det öht ngn lösning på "det jordliga", vare sig fredlig eller annan !?

För övrigt Steffo har du utsökt smak för det motsatta könet, alluderar du på Bush i allmänhet månne *S*

See User information
Quote:

NickO skrev:
Tidsaspekten verkar tala emot att sanningsrörelsen, förutsatt att den då fortfarande förblivit "god" eller "sann", når en kritisk massa som tippar vågskålarnarna sas, med tanke på Cheneys anhang uppenbara redan långt framskridna o fortskridande planer på A-bombs eller vad det nu är tänkt - ryssarna kina .... vad tror ni - finns tid ?

Finns det öht ngn lösning på "det jordliga", vare sig fredlig eller annan !?

För övrigt Steffo har du utsökt smak för det motsatta könet, alluderar du på Bush i allmänhet månne *S*

"Lösning på det jordliga", vad är problemet menar du?

Posted on: 2007/10/17 18:04
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Truth is the best PSYOP

Colonel Fred Walker, USSOCOM

Anonym
novax,

.. tack var dig befinner jag mig lite in the crossroads sas, i vägskälet, så om jag låter schizofren ha tålamod ... *S*

Om vägen UT - faktiskt snarare går IN - blir mitt senaste inlägg i denna tråd meningslös, akademisk ... vilken väg du - som jag tolkar dig so far - inte alls tror på !?

därför går "tänket" på parallella plan i mitt huve fn ...

See User information
Håller med om även denna väg kan vara NWO-semi-kontrollerad men vilken hade varit den 3:e vägen?? Blunda och låtsas som inget har hänt??

Finns ju inget 3:e alternativ, det kommer att bli kaos hur man än vrider och vänder på konsekvenserna av scenario1 eller scenario2..

Posted on: 2007/10/17 18:42
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Bättre ACTION än REACTION.......om man inte vill vara tvåa på alla bollar.....

Posted on: 2007/10/17 18:48

See User information
Plans for Going to Washington D.C.

From: Peaceful Revolt

A bunch of people, including myself, all 85 of my friends just started this. We are trying to get millions to go to DC unannounced and show our knowledge of the One World Government plan and New Order..Wanna join? We are all going to work hard on recruiting the thousands that comment on the conspiracies with awareness and full openness. You can help too. We have six months till the micro chip..so we must give it all we have got. Let's try to make a more direct impact and fill the streets of DC with the millions of people who are tired of the lies and betrayal of the people. I am dead serious and so are all my friends. Join us and spread the word and page to talk through email and bulletins If you know any other mass revolt groups forming or already formed let me know..we can all meet up together and show the Power of Elite how many more of us then them there are. It is time. And we can't wait till a new president to change things..gotta first show we are aware of EVERYTHING to the puppet masters.

Så kanske är det bara nå sådant dom väntar på en "mass revolt group"....men vad är valet?

Posted on: 2007/10/17 19:02

See User information
nej, jag tror inte att det kommer hända. för om folk vaknar upp till den grad att det blir inbördeskrig etc, kommer en FN/NAU/NATO/etc styrd amerikans/global regering inte bli tillåten av folket. Försöker NWO sig på något sånt kommer de bara bli nedslagna igen!

Posted on: 2007/10/17 20:24

See User information
Den tredje vägen borde väl bli att man fortsätter leva som nu fast, med ett helt nytt rättvist system som inte bara gynnar några frå och inte går att manipulera lika lätt som det vi har nu.

Alltså inga jätte banker, fri energi till alla, RIKTIG demokrati (inte fake demokratin som vi har nu), omöjligt att driva ett företag som dom stora funkar nu (allt för största möjliga förtjänst) och full frihet att tro, tycka, göra vad man vill så länge det inte skadar andra förmycket.

Vore inte det fint?

Posted on: 2007/10/17 21:44

Anonym
Jag tror:
Att de sjävla har sett till att sanningsrörelsen fått sån spridning tror jag inte stämmer alls.
De hade bra mycket hellre hållt massorna kvar i det medvetandets mörker av nästintill total okunskap som var så start förankrat i det kollektiva medvetandet till för bara några år sedan då information började spridas snabbare och snabbare genom det ocensurerade Internet.. Var själv blind och oemottaglig för de obekväma sanningarna fram till 2006. Det har hänt mycket under det gågna året i mitt liv, kan jag lova.. Det är som en mörknande natthimmel. Först tänds en stjärna, sen börjar fler och fler stjärnor tändas runt den första stjärnan och till slut gnistrar himlen av stjärnor. Slutligen stiger solen och ljuset återvänder. :D

Maktens män har nu insett att Pandoras box är öppnad. De underskattade sin fiende, oss och vår sammanlagda intelligens! När vi började samarbeta och lägga ihop våra pusselbitar såg vi något vi inte sett förut. Vi såg ondskan.

De är desperata och rädda nu, försöker på alla möjliga vis smutskasta sanningsrörelsen (kan vi räkna in alla som vill ha fram sanningen om 9/11 dit för enkelhetens skull?)

De försöker och kommer försöka att skrämma oss till tystnad, infiltrera sanningsrörelsen och försöka föra den mot en våldsam riktning. Tror videon från Kanada med polisens misslyckade infiltration av en demonstration mot North American Union är en tydligen fingervisning om att vi som en global mänsklighet har blivit intelligentare än tidigare. Medvetandehöjningen och internet har höjt människans intelligens, både logik och ande har blivit starkare nu helt enkelt, och vi kan se mönstren vi inte har lyckats se tidigare eftersom vårt medvetande tidigare har varit för begränsat.. Det är detta som är apokalypsen, lyftandet av okunskapens slöja. Ju längre processen går, desto svårare kommer de att få att handla ostört..
Titta på wearechange.org's alla videos, snart kommer elitens marionetter inte att kunna visa sig i offentliga sammanhang längre utan att utsättas för alltför tuffa frågor från upplysta personer från allmänheten.

Alex Jones kan vara en figur som kan komma att användas som ett verktyg för att leda ett våldsamt motstånd vid eventuell Martial Law.. Jag hoppas verkligen jag har fel här, för jag gillar ju också Alex Jones skarpa intellekt, frihetstörstan och kämapaglöd, men vi får inte glömma att en individ kan kontrolleras genom olika varianter av mind-control. Säger inte att han står under någons kontroll idag, förmodligen är det bara okunskap som gör att jag kan höra undertoner av våldsamt motstånd i hans tal idag. Hur som helst så är han en källa till information som jag är tacksam för att ha i dagsläget.

Var och en måste lära sig att lyssna till kärlekens röst och lita till sig sjäv. Möter vi vårt mörker, går vi bortom vår personliga rädsla , och då kommer vårt ljus att sprida som som ringar på vattnet till vår omgivning, vi måste inge hopp i våra medmänniskor, det här är hoppets tid på Jorden!
De lyckades tysta de fredliga protesterna i Burma med våld.
Hur länge kommer militären att fortsätta att blint lyda order, döda sina bröder och systrar för ett System som föraktar dem?? Hur kan någon med vetskap om verklighetens natur skjuta mot sina bröder och systrar? Militären består av människor. I takt med att den globala medvetenheten om verklighetens natur höjs kommer statsapparaten att ruttna inifrån, inre konflikter kommer att slita isär organisationerna av kontroll som Illuminati byggt upp under årtusendena.
Peace

See User information
Mini, tror du att NWO kommer att tillåta detta?

Det finns ju bara ett sätt för att få folk att inse vart mänskligheten befinner sig idag och det är att informera alla individer om nuvarande situation, sen kan ju varje människa själv komma på hur man kopplar bort från matrixen..
Det måste ju vara steg1 att först påvisa individen om hur världsläget är!?

Posted on: 2007/10/17 21:59
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Mini, tror du att NWO kommer att tillåta detta?

Det finns ju bara ett sätt för att få folk att inse vart mänskligheten befinner sig idag och det är att informera alla individer om nuvarande sitution, sen kan ju varje människa själv komma på hur man kopplar bort från matrixen..
Det måste ju vara steg1 att först påvisa individen om hur världsläget är!?

Det är jag helt övertygad om att dom inte kommer göra frivilligt iaf. Jag skrev det bara för att någon skrev längre upp i tråden att det inte finns någon tredje väg och någon annan frågade vilken den isf skulla vara.

Jo det hållar jag med dig om, men när folk har upptäckt hur det är kommer dom fråga sig "vad kommer hända sen?"

Det är inte många som skulle gåmed på att sluta leva som dom gör nu, så det system som vore lättast att få igång efter att det nuvarande har rasat vore ju ett liknande, invant, fast med rättvisa lagar som dom jag skrev.

Det ända sättet jag har kommit på som skulle kunna få allt på rätt väg vore om majoriteten av värdens befolkning fick tillgång till fri energi, Detta skulle antagligen först orsaka en global ekonomisk kolaps men det skulle samtidigt totalt radera deras makt enormt mycket.
Men har någon annan kommit på nått annat eller bättre sätt vill jag gära höra det!

Posted on: 2007/10/17 22:13

Anonym
bara en liten fotnot... grundaren av forumet www.godlikeproductions.com har avslöjats med att sälja forumbesökares ipnummer till amerikanska staten...

alla trådar i ämnet raderas omedelbart på forumet.

så visst är det så att sanningsrörelsen mycket väl kan vara och mer eller mindre starkt tyder på att den är infiltrerad.

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Hur kan man ha en sanningsrörelse, när man inte kan enas om vad som är sant.
Sanning kan inte erfaras mer än på subjektiv nivå, aldrig som grupp.
Man kan förstå om nåt är sant för sin egen del, men om man gör det som grupp, då är det religion.

Borde i brist på bättre kallas informationsörelse.

Informationsrörelsen.

Information Movement.

Visst.

Tror det borjade med 11 sept NY, och sanningen backom detta...

Då blir det... å...du vet ; )

Posted on: 2007/10/18 10:45
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Eller varför inte hedra och namnet efter...

Don Quijote-rörelsen

Posted on: 2007/10/18 10:48

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
raybeam

Hej, väldig interresant.

Då undrar jag lite om:

"De är desperata och rädda nu, försöker på alla möjliga vis smutskasta sanningsrörelsen (kan vi räkna in alla som vill ha fram sanningen om 9/11 dit för enkelhetens skull?)""

Ok, VAD exakt ÄR bevis på DERAS (jag tror du mena överklassen, eller eliten) rädslan?

Hur vet vi detta, visst man vill tror det, eller att det påverkas osv...

Men, har jag missat någonting, finns det en mönster brytande betynde eller information som tyder på att "DE" är rädda eller är det bara, kanske Business as usual?

Det kan väl hända att DE inte visste konsequenserna av info-tech och idea spridningen därav...

DE är så få.

Men jag vill veta HUR vi veta NÄR och vilket sätt de är rädda.

Tack i förhand

Posted on: 2007/10/18 10:51
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Citat:
"Medvetandehöjningen och internet har höjt människans intelligens, både logik och ande har blivit starkare nu helt enkelt, och vi kan se mönstren vi inte har lyckats se tidigare eftersom vårt medvetande tidigare har varit för begränsat.. Det är detta som är apokalypsen, lyftandet av okunskapens slöja. Ju längre processen går, desto svårare kommer de att få att handla ostört..
Titta på wearechange.org's alla videos, snart kommer elitens marionetter inte att kunna visa sig i offentliga sammanhang längre utan att utsättas för alltför tuffa frågor från upplysta personer från allmänheten."

Det där stämmer inte, det hör själv till det illusoriska.

Det är tvärtom så att fördumningen accelererar allt snabbare, för att skaffa "kunskap" inom det vanliga fysiska, inom labyrinten, behöver inte alls ha något med Sann förståelse att göra.

Visst kan jag förstå att det kallas för sanningsrörelse osv, men den är bara en del av allt annat inom Lögnen.

Bara när man börjar fatta att det där ute som man vill avslöja, egentligen är ens eget missfoster, avvikelse från sin Sanna natur, kosmos natur/kriterie/egenskap... att det är en skapelse från ens egna val, då man avvikit - då kan man börja tala om Sanning.

Varför heter det:
Människa känn dig själv
Som ovan så nedan
Som i det lilla så i det stora

Har det varit andra som bäddat, eller varför heter det:

Som man bäddar får man ligga
Som man sår får man skörda

Peka inte utåt, eller om man gör det så får man göra det med rätt utgångsspunkt.

Annars är det Don Quijote-rörelsen, och den blev den mest lurade av alla rörelser. Spill inte tid, den håller ju på att rinna ut, för sjuttan...

Posted on: 2007/10/18 11:03

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
I would say:

Fear of Love.

Jag tror...att de har exakt samma rädslor och blockeringar som alla andra, men på en skala som påverkar världen globalt.

Jag har mina misstankar om att i graderna 33 och uppåt av t.ex. frimurarna så handlar det inte längre om egna beslut utan om mind control på en extremt sofistikerad skala, gränsande till biorobotar.

Men i det stora hela tror jag det handlar om en rädsla att återvända till ett all-omfattande-kärleks-baserat sätt att relatera till världen.

Ju närmare paradiset vi kommer, för det KOMMER. Desto mer och desto hårdare håller de emot.

See User information
Novax!

"Bara när man börjar fatta att det där ute som man vill avslöja, egentligen är ens eget missfoster, avvikelse från sin Sanna natur, kosmos natur/kriterie/egenskap... att det är en skapelse från ens egna val, då man avvikit - då kan man börja tala om Sanning."

Mycket sant i detta.

Undrar hur mycket vi utgår ifrån våran egna räddslar och behov.

Det fysiska...visst det kommer slutar, döden...vad kommer efter.

Sen har vi NUET.

Det tidslösa nuet, oändliga here and now.

Nu händer det.

NU gör JAG detta....osv.

I förhållende till "Truth Movement" måste vi förstarka våran NU, och möjligheterna i NUET , change that leads to empowering alternatives, otherwise its busine$$ as USUAL

Posted on: 2007/10/18 11:09
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
raybeam

Hej, väldig interresant.

Då undrar jag lite om:

"De är desperata och rädda nu, försöker på alla möjliga vis smutskasta sanningsrörelsen (kan vi räkna in alla som vill ha fram sanningen om 9/11 dit för enkelhetens skull?)""

Ok, VAD exakt ÄR bevis på DERAS (jag tror du mena överklassen, eller eliten) rädslan?

Hur vet vi detta, visst man vill tror det, eller att det påverkas osv...

Men, har jag missat någonting, finns det en mönster brytande betynde eller information som tyder på att "DE" är rädda eller är det bara, kanske Business as usual?

Det kan väl hända att DE inte visste konsequenserna av info-tech och idea spridningen därav...

DE är så få.

Men jag vill veta HUR vi veta NÄR och vilket sätt de är rädda.

Tack i förhand

Jag tror inte dom är ett dugg rädda !! Dom känner sig alldeles för överlägsna än så länge. Men det kan vända snabbt. Jag tror det finns grupperingar även inom " Brödraskapet " som tycker det gått för långt och är beredda att träda fram när rätt tid är inne.

Och det skall inte vi vara heller. JAg blir hellre " Martyr " för jag vet att det finns en fortsättning efter detta livet oxo.

Och då hoppas jag min själ är ren från allt skit. Jag tror nämligen att dom genom generationer även manipulerat den.

Det är bara en känsla jag har , inget annat.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper