vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
NIST: "We are Unable to Provide a Full Explanation of the Total Collapse"
Att NIST inte kan ge en full förklaring till kollapserna av WTC1, 2 och 7 innebär INTE att de alternativa teorierna får en knuff framåt för de ska kunna bevisa sina teorier utan att NIST skulle ha existerat.

Det är nämligen så att sprängteorin inte förklarar allt så den inte kan förklara hur stora skador flygplanen orsakade eller varför alla pre-explosioner inte medförde att något hände med byggnaderna och varför dessa pre-explosioner inte kommer i takt utan är slumpmässigt utspridda. Jag har räknat till 7 pre-explosioner som inte får det att hända ett smack med WTC 1 och 2.

Hörda eller sedda explosioner INTE bevis på sprängämnen för i så fall så orsakas en explosion från en ballong av sprängämnen.

INGA rester av sprängämnen, termit eller Thermate-TH3 har hittas.

Steven E Jones har INTE hittat rester efter Thermate-TH3 utan rester efter vad WTC 1, och 2 innehöll så han har bevisa att WTC 1 och 2 rasade och att de blev bråte av byggnaderna men ingenting mer.

Barium som är det ovanligaste ämnet i Thremate-TH3 hittade Steve E Jones inte och de haltar som han lutar sig emot hittades av U.S. Geological Survey:

http://pubs.usgs.gov/of/2001/ofr-01-0 ... m1/WTCchemistrytable.html

Steve E Jones hävdar att USGS hittade stora mängder barium

Medelvärdet för att barium blev 533.38 ppm eller 0,053338 % vilket INTE är mycket och gör att Thermate-TH3 inte är bevisat. Tvärtom. Den låga halten av barium bevisar att Thermate-TH3 inte användes.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: NIST: "We are Unable to Provide a Full Explanation of the Total Collapse"

See User information
De ljusskygga måste ännu längre ner i mörker,för att ens kunna se alls

ZINK Någons hjärna har inte omvänt en annans hjärna, därför att den tystats, kom i håg det.

Posted on: 2007/10/18 15:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Knuff å knuff… - De får en rejäl känga när det gäller vad som är sannolikt och inte.

Om det existerar Pre-explosioner, (som du dessutom erkänner att det gör) så händer det ALLTID något. Bara för att det inte händer synliga saker i videoklipp så behöver det nödvändigtvis inte betyda att det inte händer något. Vittnen som faktiskt var där vittnar om det motsatta som du INTE såg på klippen. Sen om du påstår att det inte händer ett smack trots att du ser explosionerna så MÅSTE du BEVISA det. Kom ihåg Z, jag håller mig fortfarande till sannolikheten framför dina påståenden som du inte kan BEVISA.

Hörda eller sedda explosioner är som du säger inga bevis, men de är fortfarande sannolikt att det var sprängämnen. Vittnen som vittnar om enorma explosioner ger en fingervisning att det inte var ballonger zink. Det är helt ok om du tycker att det är sannolikt med gastuber, ballonger eller dieselankar men du kan omöjligt påstå vad det var eftersom du inte kan bevisa det. Det är bättre om du hävdar sannolikheten istället.

Nu påstår du igen. Bevisa varför mindre mängder tyder på att det inte användes? Det hänger på den totala volymen mikroskopiskt damm som man analyserar? Att det finns spår (som du själv erkänner) tyder ju på att det har använts. Den lilla volymen som S.E.J fick tillgång till ger en fingervisning och en teori som ger smak av en sannolikhet.

Men nu är det ju inte sprängämnen bla bla bla som vi ska diskutera i denna tråden, utan det faktum att National Institute of Standards and Technology Inte kan förklara rasets process över huvud taget. Varken 1:an 2:an eller byggnad 7.
Försök inte spinna ifrån det nu, det kommer inte att lyckas. Jag var bara snäll och svarade på ditt försök till att flytta fokus från sakfrågan och vilseleda. Vi håller oss till ämnet istället.

Kan du erkänna att dina tidigare länkar till NIST när det gäller temperaturer, skador på konstruktionen och förklaringar av raset INTE STÄMMER OCH ÄR BASERADE PÅ VILDA SPEKULATIONER?

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Knuff å knuff… - De får en rejäl känga när det gäller vad som är sannolikt och inte.

Om det existerar Pre-explosioner, (som du dessutom erkänner att det gör) så händer det ALLTID något. Bara för att det inte händer synliga saker i videoklipp så behöver det nödvändigtvis inte betyda att det inte händer något. Vittnen som faktiskt var där vittnar om det motsatta som du INTE såg på klippen. Sen om du påstår att det inte händer ett smack trots att du ser explosionerna så MÅSTE du BEVISA det. Kom ihåg Z, jag håller mig fortfarande till sannolikheten framför dina påståenden som du inte kan BEVISA.

Hörda eller sedda explosioner är som du säger inga bevis, men de är fortfarande sannolikt att det var sprängämnen. Vittnen som vittnar om enorma explosioner ger en fingervisning att det inte var ballonger zink. Det är helt ok om du tycker att det är sannolikt med gastuber, ballonger eller dieselankar men du kan omöjligt påstå vad det var eftersom du inte kan bevisa det. Det är bättre om du hävdar sannolikheten istället.

Nu påstår du igen. Bevisa varför mindre mängder tyder på att det inte användes? Det hänger på den totala volymen mikroskopiskt damm som man analyserar? Att det finns spår (som du själv erkänner) tyder ju på att det har använts. Den lilla volymen som S.E.J fick tillgång till ger en fingervisning och en teori som ger smak av en sannolikhet.

Men nu är det ju inte sprängämnen bla bla bla som vi ska diskutera i denna tråden, utan det faktum att National Institute of Standards and Technology Inte kan förklara rasets process över huvud taget. Varken 1:an 2:an eller byggnad 7.
Försök inte spinna ifrån det nu, det kommer inte att lyckas. Jag var bara snäll och svarade på ditt försök till att flytta fokus från sakfrågan och vilseleda. Vi håller oss till ämnet istället.

Kan du erkänna att dina tidigare länkar till NIST när det gäller temperaturer, skador på konstruktionen och förklaringar av raset INTE STÄMMER OCH ÄR BASERADE PÅ VILDA SPEKULATIONER?

Men sanningen är att det går att förklara, men inte utifrån deras arbetshypotes, så om man får arbeta efter en annan hypotes så ligger förklaringen klar som korvspad...enkelt.
Men så länge man inte kan eller får gå utanför den anmodade hypotesen så är man fast i att det inte går att förklara.....

Posted on: 2007/10/18 17:48
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Zinkedinkarna, dom medskyldiga till mörkläggningen , slingrar sig som ORMAR.

See User information
Quote:

A73 skrev:

Medskyldig ja, om det inte beror att dom är "idiots" som den gamla tanten sa...men det går att testa detta genom att fråga om dom tror att det är blötare i vattnet på den djupa delen av simbasängen än på den grunda.....även om jag har min uppfattning klar så kan dom få chansen...svarar dom rätt så är dom medskyldiga.....

Posted on: 2007/10/18 19:13
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Quote:

A73 skrev:

Medskyldig ja, om det inte beror att dom är "idiots" som den gamla tanten sa...men det går att testa detta genom att fråga om dom tror att det är blötare i vattnet på den djupa delen av simbasängen än på den grunda.....även om jag har min uppfattning klar så kan dom få chansen...svarar dom rätt så är dom medskyldiga.....

Zink har oxo samma Rubrik i denna tråden som i tidigare tråd med samma rubrik. J-a råtta.

Det märker du väl att dom inte är Idioter. Dom kan ju sin sak.

Man är ju så jävla dum att man går in i vissa trådar och slösar bort tid , istället för syssla med Aktivism till 100 %.

Låter oftast skrivaren gå samtidigt som jag håller till här. Ibland när jag glömmer det så påminner mig Zinken.

Anonym
Quote:

sale skrev:

ZINK Någons hjärna har inte omvänt en annans hjärna, därför att den tystats, kom i håg det.

Och vad menar du egentligen med det?

Vad är det för mörker du syftar på?

Vem har tystas enligt dig? NIST, Steven E Jones?

Är det inte ärligt av NIST att erkänna att de inte kan förklara allt med vi kritiker måste dra ur 911 truth folk att även de inte kan förklara allt.

Jag har INTE får ett enda svar från 911 truth folk utom Steven E Jones och James H. Fetzer och de svarade inte på mina frågor utan kom med de vanliga argumenten att titta på video eller läsa PDF filer.

NIST tillåter också 911 truh människor att få sina mail till att bli publicerade så NIST borde väl få samma chans på 911 truth sidor?

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:

NIST kan visst förklara stora delar av hur WTC 1, 2 och 7 rasade men inte allt vilken INGEN i denna världen kan.

NIST har gjort storskalig försök och anvcerande uträkningar för att lista ut vad som hände inne i WTC 1 och 2.

Så NIST håller inte på med vilda spekulationer som de med spränteorier utan men högst sannolika förklaringar.

Detta är de vilda spekulationer i sprängteorierna:

Att allt som explodera på WTC platsen beror på sprängämnen.

Att de som placerade ut sprängämnena aldrig kommer att hittas.

Att aldrig förklara först vilka skador planen som försvann inne i WTC 1 och 2 gjorde.

Att hävda att de sprängdes i närheten av våningarna där flygplans kraschade in i. Detta anser jag vara filmidéer som bara fungerar på film men aldrig i verkligheten.

Anonym
Quote:

zink skrev:

NIST kan visst förklara stora delar av hur WTC 1, 2 och 7 rasade men inte allt vilken INGEN i denna världen kan.

NIST har gjort storskalig försök och anvcerande uträkningar för att lista ut vad som hände inne i WTC 1 och 2.

Så NIST håller inte på med vilda spekulationer som de med spränteorier utan men högst sannolika förklaringar.

Detta är de vilda spekulationer i sprängteorierna:

Att allt som explodera på WTC platsen beror på sprängämnen.

Att de som placerade ut sprängämnena aldrig kommer att hittas.

Att aldrig förklara först vilka skador planen som försvann inne i WTC 1 och 2 gjorde.

Att hävda att de sprängdes i närheten av våningarna där flygplans kraschade in i. Detta anser jag vara filmidéer som bara fungerar på film men aldrig i verkligheten.

1 NIST kan inte förklara det som är relevant.

2 NIST har gjort "försök" och inget annat.

3 NIST Sannolika förklaringar ÄR spekulationer.

4 Beskriv "allt"?

5 Hur kan du sammanfatta att alla tycker eller tror att de skyldiga inte kommer att hittas. Bara en spekulation från din sida.

6 Lik NIST som inte kan förklara vilka skador som orsakades av flygplan, kan inte jag heller.

7 du får anse vad du vill, men om du ska påstå något så ska du bevisa ditt påstående.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:

Och vad menar du egentligen med det?

Vad är det för mörker du syftar på?

Vem har tystas enligt dig? NIST, Steven E Jones?

Är det inte ärligt av NIST att erkänna att de inte kan förklara allt med vi kritiker måste dra ur 911 truth folk att även de inte kan förklara allt.

Jag har INTE får ett enda svar från 911 truth folk utom Steven E Jones och James H. Fetzer och de svarade inte på mina frågor utan kom med de vanliga argumenten att titta på video eller läsa PDF filer.

NIST tillåter också 911 truh människor att få sina mail till att bli publicerade så NIST borde väl få samma chans på 911 truth sidor?

Posted on: 2007/10/19 0:24

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
1 NIST kan inte förklara det som är relevant.

Om planen försvann in i WTC1 och 2 så måste man för att vara relevant beskriva vilka skador planen kan ha åstadkommit och detta har ingen sprängteori gjort så de är därför inte relevanta.

Detta har NIST gjort och har därför en relevant beskrivning.

Quote:

2 NIST har gjort "försök" och inget annat.

Då kan vi också strunta i alla försök med termit som de som anser att det förekom i WTC och orsakade kollapsen har visat på. Försök är inget att fästa sig vid.

Jag finner att detta strider mot all mänsklig erfarenhet.

Quote:

3 NIST Sannolika förklaringar ÄR spekulationer.

Då dömer domstolar på spekulationer för de talar om sannolika och osannolika händelser i deras domar.

Att beskriva att en händelse är sannolik är att beskriva den så korrekt man kan med den information som man hart tillgänglig.

Quote:

4 Beskriv "allt"?

All kunna beskriva allt är att kunna beskriva händelserna i minsta detalj. Så de med sprängteorin ska då kunna säga exakt vilka sprängämnen det var, hur mycket av varje sprängämne som användes och var de var placerade och hur de avfyrades.

Jag hävdar att man inte kan veta allt varken de med sprängteorin eller NIST i sina undersökningar så osäkerheter måste man leva med.

Quote:

5 Hur kan du sammanfatta att alla tycker eller tror att de skyldiga inte kommer att hittas. Bara en spekulation från din sida.

Jag har fråga varför inte enda som utförde sprängningarna har visat sig efter drygt 6 år efter händelserna och de 911 truth sidor som svarat på detta har angett att dessa personer aldrig kommer att dyka upp vilket jag ser som en desperat motivering för att få verkligheten att passa in i sprängteorin. Har de som utfört sprängningarna aldrig existerat har inte WTC 1, 2 3ller 7 sprängts vad än för bevis som radas upp för sprängteorin. För har ingen placerat ut sprängämnena har sprängämna själva placerat ut sig och själva orsakat att de sprängdes.

Det är därför klart besvärade för sprängteorin att de som utförde sprängningarna verkar var mer okända än UFO.

Quote:

6 Lik NIST som inte kan förklara vilka skador som orsakades av flygplan, kan inte jag heller.

Man kan utgå från att om flygplanen försvann in i WTC 1 och 2 har hela flygplanens rörelseenergi slagit sönder delar inne i byggnaden och för detta finns de vedertagna hållfasthetsberäkningar man kan göra.

NIST hr gjort en mer detaljerat och därför sannolikare förklaring på vilka skador planen orsakade än vad de med sprängteorierna har åstadkommit. Det med sprängteorierna har egentligen helt struntat i att plan kraschade in i WTC 1 och 2 vilket gör sprängteorierna mindre sannolika.

Quote:

7 du får anse vad du vill, men om du ska påstå något så ska du bevisa ditt påstående.

Det handlar INTE om bevis i första hand när det gäller WTC 1, 2 och 7 utan vad som man anser vara trovärdigt eller inte. Bevis är något som är riktig bara i betraktares ögon. Så är det i domstolar också. Åklagaren och försvaret kan båda ta fram olika bevis. Bevisen kan vara svaga och starka och för ett bevis kan det finns motbevis som kan göra beviset svagare.

Till alla bevis ska sedan nämndemännen avgöra vilka händelser som är mest sannolika och man dömer efter det som är mest sannolikt.

See User information
Quote:

zink skrev:
Om planen försvann in i WTC1 och 2 så måste man för att vara relevant beskriva vilka skador planen kan ha åstadkommit och detta har ingen sprängteori gjort så de är därför inte relevanta.

Om zink ska tro att det är zink som har lagt en skitkorv på sin egen toalett, så måste han kunna beskriva det med vetenskapliga metoder för att han själv skall anse att det skett överhuvud taget.

Du är en generalpajas zink.

Ju mer du skriver desto mer gör du bort dig.

Posted on: 2007/10/19 13:38

See User information
Quote:

zink skrev:
Att NIST inte kan ge en full förklaring till kollapserna av WTC1, 2 och 7 innebär INTE att de alternativa teorierna får en knuff framåt för de ska kunna bevisa sina teorier utan att NIST skulle ha existerat.

Det är nämligen så att sprängteorin inte förklarar allt så den inte kan förklara hur stora skador flygplanen orsakade eller varför alla pre-explosioner inte medförde att något hände med byggnaderna och varför dessa pre-explosioner inte kommer i takt utan är slumpmässigt utspridda. Jag har räknat till 7 pre-explosioner som inte får det att hända ett smack med WTC 1 och 2.

Hörda eller sedda explosioner INTE bevis på sprängämnen för i så fall så orsakas en explosion från en ballong av sprängämnen.

INGA rester av sprängämnen, termit eller Thermate-TH3 har hittas.

Steven E Jones har INTE hittat rester efter Thermate-TH3 utan rester efter vad WTC 1, och 2 innehöll så han har bevisa att WTC 1 och 2 rasade och att de blev bråte av byggnaderna men ingenting mer.

Barium som är det ovanligaste ämnet i Thremate-TH3 hittade Steve E Jones inte och de haltar som han lutar sig emot hittades av U.S. Geological Survey:

http://pubs.usgs.gov/of/2001/ofr-01-0 ... m1/WTCchemistrytable.html

Steve E Jones hävdar att USGS hittade stora mängder barium

Medelvärdet för att barium blev 533.38 ppm eller 0,053338 % vilket INTE är mycket och gör att Thermate-TH3 inte är bevisat. Tvärtom. Den låga halten av barium bevisar att Thermate-TH3 inte användes.

I APPRECIATE the time taken that sceptics do HERE, because many of us are SCEPTICS as well.

Scepticism is IMPORTANT, and a good tool for avoiding dogmatic and fear based conformaty.

What I want to see, is things stated in the POSITIVE.

Zink, you can always, as almost USUAL, say something against.

Ok.

Fine.

And maybe you are happy with that. To say NO, it just not true.
And maybe you just NEED to use a forum to do just that.

And this is the place you have chosen.

If the planes were the reason, the buildings would have fallen almost immediately.

When the architects and engineers look at the building plans and consider that the SECOND airplane hit was even LESS damaging, then, they realise it is so extremely impossible to explain the reason the building with the LEAST amount of damage falls first.

If the planes were the reason they would have collapsed immediately, and just a few floors.

Its architectual and physical.

At some point, when the IMPROBABILITY is so high, the PROBABLE is the best and most intelligent course of action to take.

THAT is scientific.

Deny all you will, and it is certainly a great exercise.

But, state it in the positive.HOW it happened.

WHY did Gulianni let the evidence be taken away.

Not THAT he did.
But, HOW and why it happened , because it is unscientific and NOT even near standard procedure.

And that is just a small part.

Planes huh?

Damage?

Whatever....even using the Truth Deniers boot licking acceptance of ALL authority (because you think ALL authority, police are NEVER wrong) they still cannot EXPLAIN how, scientifically, the buildings fell so fast.

So...

Posted on: 2007/10/19 15:48
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

Om zink ska tro att det är zink som har lagt en skitkorv på sin egen toalett, så måste han kunna beskriva det med vetenskapliga metoder för att han själv skall anse att det skett överhuvud taget.

Jo, men om det inte finns en officiell förklaring som har ändrats sju gånger så kan ju zink kanske dra slutsatsen att det är hans hjärna som ligger där.

See User information
Hela mitt inlägg försvann bara så där i natt Zink , men jag kortar ner det jag fick lite tid över.Du säger en massa bara, men men.

Quote:

sale skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:

Och vad menar du egentligen med det?Vad tror du?

Vad är det för mörker du syftar på?Finns det fler en ett,släck din skärm får du se ,någon skillnad?

Vem har tystas enligt dig? NIST, Steven E Jones?NIST så klart

Posted on: 2007/10/19 17:47

See User information
Fördömandetoch urskuldande i det tystagör ditt sinne slött. Att ändra sig lite grandär ingen större ide effter som det bara höjer processen,tex "Jag skall "försöka"är ytterst bedgägligt,å det saknar jag inte från er sida så att säga.INTE står man och diskuterar brandmannens frisyr när bostaden brinner (jag vet inte var du kommer i från men tycka finna dig att det brinner ÖVERALLT nu för tiden) Du stor trivs, det ända du möter i dina kontakter är BILDEN av sig själv.

Zink du söker fåfängda tankar i ditt ego, Du vet sjärnorna har ochså ett mönster att gå effter .Kan där ibland bli misstolkas, Som du inte kanske ser men vi gör,,,,

Alla väljer (attraherar)alltingsjälva genom sina sätt å tala, tänka , handla,, hajar du??

Alla gör sitt bästa,eftersom allting blir exakt efter vad "själen"
har för möjligheter.KLANDRA DÄR FÖR INGEN.

HAR DU sådana som DU klandrar i din omgivnig--välj ny väg och se över vad det var som gjorde för något att du attraherade - sådana som JUST du behövde klandra.?

NIST ja , Ger massmördarna 5-6 -7 chanser att försvara sin mördar hjärnor, Ge vem som helst samma chans,,,

Att ingen svara dig är att dom vet om psu vid detta laget ,undersöker varken nya & gammla bevis utan leker någon rättegång på "internet" ,,som är total "absolut" blind på både ögon, öron , hjärnan ,,,, bla,,

Posted on: 2007/10/19 18:49

Edited by sale on 2007/10/19 19:07:49
Edited by sale on 2007/10/19 19:18:53

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
I APPRECIATE the time taken that sceptics do HERE, because many of us are SCEPTICS as well.

Scepticism is IMPORTANT, and a good tool for avoiding dogmatic and fear based conformaty.

What I want to see, is things stated in the POSITIVE.

Zink, you can always, as almost USUAL, say something against.

Ok.

Fine.

And maybe you are happy with that. To say NO, it just not true.
And maybe you just NEED to use a forum to do just that.

And this is the place you have chosen.

If the planes were the reason, the buildings would have fallen almost immediately.

Om planen orsakade en del av skadan så gjorde elden resten av skadan så WTC 1 och 2 rasade. Detta scenario är mycket vanligt i andra sammanhang där en skada på en byggnad får en del att rasa och den efterföljande elden får resten att rasa som i jordbävningar.

Quote:

When the architects and engineers look at the building plans and consider that the SECOND airplane hit was even LESS damaging, then, they realise it is so extremely impossible to explain the reason the building with the LEAST amount of damage falls first.

WTC 2 fick mer skador än WTC 1 för planet i WTC 2 slog sönder mer av de yttre bärande väggarna och därför tippar också övre delen av WTC 2 mot den mest skadade delen när WTC 2 kollapsar Så videorna visar att du har fel på den punkten.

Quote:

If the planes were the reason they would have collapsed immediately, and just a few floors.

Its architectual and physical.

At some point, when the IMPROBABILITY is so high, the PROBABLE is the best and most intelligent course of action to take.

THAT is scientific.

Om det var sprängämnen som gjorde det varför spränger man så mycket i förväg helt emot hur man tidigare sprängt byggnader?

Det explosionsmönster som finns runt WTC 1 2 och 7 visar de INTE sprängdes på ett normalt sätt och detta talar emot en kontrollerad demolering och i stället en okontrollerad demolering och sådana har man inte använt sig av tidigare i historien för att spränga byggnader. Explosionerna vid WTC 1, 2 och 7 är så utdragna i tiden att en sprängning av dem är osannolik. Man spränger lite här och lite där och så rasar WTC2. Sedan forstätterna man och spränger lite här och lite där och så kollapsar WTC 1 sedan forsätter man och spränger lite här och lite där och så kollapsar WTCC 7. Visa på någon gång i historien man har gjort sprängningar på det viset.

Quote:

Deny all you will, and it is certainly a great exercise.

But, state it in the positive.HOW it happened.

WHY did Gulianni let the evidence be taken away.

Allt material på nästan 2 miljoner ton undersöktes . En fysik forum räknade ut materialmängden vid WTC till 1.7 miljoner ton. Så allt undersöktes.

Quote:

Not THAT he did.
But, HOW and why it happened , because it is unscientific and NOT even near standard procedure.

De påstådda sprängningarna är minst lika konstiga och ovanliga.
Varför sprängdes inte WTC 1, 2 och 7 på ett kontrollerat sätt?

Quote:

And that is just a small part.

Planes huh?

Damage?

Whatever....even using the Truth Deniers boot licking acceptance of ALL authority (because you think ALL authority, police are NEVER wrong) they still cannot EXPLAIN how, scientifically, the buildings fell so fast.

So...

Det är ju de som står för sprängteorin som ska bevisa att den är trovärdig. Det ska inte jag eller NIST göra.

Att de som utförde sprängningarna inte har visat sig gör att idag har sprängämnena vandrat in i WTC 1, 2 och 7 av sig själva eller hur?

Ingen har bevisligen placerat dem i WTC 1, 2 och 7.

För att bevisa att sprängämnena inte placerde ut sig själva i WTC 1, 2 och 7 måste man hitta dem som gjorde det istället.

See User information
Zink quote:

"Det explosionsmönster som finns runt WTC 1 2 och 7 visar de INTE sprängdes på ett normalt sätt och detta talar emot en kontrollerad demolering och i stället en okontrollerad demolering och sådana har man inte använt sig av tidigare i historien för att spränga byggnader. Explosionerna vid WTC 1, 2 och 7 är så utdragna i tiden att en sprängning av dem är osannolik. Man spränger lite här och lite där och så rasar WTC2. Sedan forstätterna man och spränger lite här och lite där och så kollapsar WTC 1 sedan forsätter man och spränger lite här och lite där och så kollapsar WTCC 7. Visa på någon gång i historien man har gjort sprängningar på det viset."

Just because it hasnt happened before does NOT mean it WONT or didnt.

Building 7s explosion (as you admit) looks very familiar, and of course we now know from many architects and engineers that the Twin Towers could NEVER have collapsed in the ways they did WITHOUT help, ie BOOM BOOM, AKA Explosives.

Its good to see you are coming around to the truth, : )

The outer supports of the second tower to be hit bore LESS weight, but either way, it makes no sense in terms of PHYSICS.

NIST now admits the problems in its reports by NOT being able to explain such things...

What are your sources regarding the examination of evidence?
What is your source in terms of the disposal of evidence at a crime scene?

Curious

Posted on: 2007/10/20 22:17
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
Zink quote:

"Det explosionsmönster som finns runt WTC 1 2 och 7 visar de INTE sprängdes på ett normalt sätt och detta talar emot en kontrollerad demolering och i stället en okontrollerad demolering och sådana har man inte använt sig av tidigare i historien för att spränga byggnader. Explosionerna vid WTC 1, 2 och 7 är så utdragna i tiden att en sprängning av dem är osannolik. Man spränger lite här och lite där och så rasar WTC2. Sedan forstätterna man och spränger lite här och lite där och så kollapsar WTC 1 sedan forsätter man och spränger lite här och lite där och så kollapsar WTCC 7. Visa på någon gång i historien man har gjort sprängningar på det viset."

Just because it hasnt happened before does NOT mean it WONT or didnt.

Då gäller också att då två fulltankade flygplan kraschat i WTC vilket aldrig förut har hänt så är det lika troligt att planen orsakade WTC 1 och 2 kollapserna.

Just because it hasn’t happened before does NOT mean it WONT or did’nt.

Quote:

Building 7s explosion (as you admit) looks very familiar, and of course we now know from many architects and engineers that the Twin Towers could NEVER have collapsed in the ways they did WITHOUT help, ie BOOM BOOM, AKA Explosives.

Its good to see you are coming around to the truth, : )

När blev "ser ut som" bevis?

Om någon säger "du ser ut som att du är sjuk" så är de enligt dig ett bevis på att personen är sjuk.

Det enda som kan bevisa att WTC 7 sprängdes var att man hittade rester av sprängämnen och detta gjorde man inte.

Quote:

The outer supports of the second tower to be hit bore LESS weight, but either way, it makes no sense in terms of PHYSICS.

NIST now admits the problems in its reports by NOT being able to explain such things...

Jag fattar inte vad du menar. Planet som kraschade i WTC 2 gjorde på lägre våningar än i WTC 1 och därför så var det mer tyngd ovanför de skadade våningar som gjorde att WTC 2 kollapsade före WTC 1. Då golven var fästa vid de yttre väggarna och de inre kolumnerna måste både de yttre väggarna och de inre kolumnerna vara bärande annars hade WTC1 och 2 kollapsat när golven lades in vid bygget av WTC1 och 2.

Quote:

What are your sources regarding the examination of evidence?
What is your source in terms of the disposal of evidence at a crime scene?

Curious

Här säger FBI när de kommenterar en helt annan fråga att det var nästan 2 miljoner ton av material flera tusen personer gick igenom på WTC platsen.

http://www.fbi.gov/pressrel/pressrel04/pressrel030104.htm

Här anges det att 1,7 miljoner ton har gåtts igenom.

http://environment.newscientist.com/article/dn3463

Flera källor anger att de var totalt 1,7 miljoner ton i WTC området.

Av de flera tusen personer som gick igenom bråten vid WTC har 0 (noll) personer trätt fram och sagt att de hittade bevis på sprängämnen.

Anonym
Där ser ni, noll personer har framträtt på FOX news och sagt att de använde sprängämnen.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Där ser ni, noll personer har framträtt på FOX news och sagt att de använde sprängämnen.

Och varför får utredarna vid WTC bara uttala sig på FOX news?

Eller vet du om någon som nämnet att de upptäckte sprängämnen i bråten av alla tusen som gick igenom den?

See User information
Zink var du där och såg alla dessa 1000 tals människor som gick
igenom det eller bara tror du på allt som står skrivet på paper?

Jag kan berätta när jag jobbade på industri här i staden
och vi hadde litte att görra, just då höll ett nytt företag på att
dra igång i GBG, samma företag alltså.

Vi fick åka dit och hjälpa till att dra igång det nya företaget i
och med det var litte att görra här på hemma plan
Grejen var att en från miljö kontoret här i stan åkte med oss
i vår bil till GBG vi snacka lite skit, sen kom vi in på det han
skulle up till GBG och görra som miljö ansvarig, Jo då hadde
han fått i upgift att ta med sig alla papper om företaget här i
stan och dess miljö policy över denna bygnade i vår stad
och han skulle kopiera det rätt av och fixa en kopia på det
nya stället i GBG angående miljön kring den bygnaden.

Vi frågade han hur fan det är möjligt när det inte är samma
bygnad och om nåt skulle hända, han sa bara, a jag vet.

Inte många månader där efter sa han själv up sig.

Ja det krävdes tydligen inte mer än en kopia över miljö
policy från en annan bygnad för att det skulle godkännas
på en helt annan bygnad.

Respect

Posted on: 2007/10/22 22:30

Edited by Capsolito on 2007/10/22 23:13:29
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.

Anonym
Quote:

Capsolito skrev:
Zink var du där och såg alla dessa 1000 tals människor som gick
igenom det eller bara tror du på allt som står skrivet på paper?

Jag kan berätta när jag jobbade på industri här i staden
och vi hadde litte att görra, just då höll ett nytt företag på att
dra igång i GBG, samma företag alltså.

Vi fick åka dit och hjälpa till att dra igång det nya företaget i
och med det var litte att görra här på hemma plan
Grejen var att en från miljö kontoret här i stan åkte med oss
i vår bil till GBG vi snacka lite skit, sen kom vi in på det han
skulle up till GBG och görra som miljö ansvarig, Jo då hadde
han fått i upgift att ta med sig alla papper om företaget här i
stan och dess miljö policy över denna bygnade i vår stad
och han skulle kopiera det rätt av och fixa en kopia på det
nya stället i GBG angående miljön kring den bygnaden.

Vi frågade han hur fan det är möjligt när det inte är samma
bygnad och om nåt skulle hända, han sa bara, a jag vet.

Inte många månader där efter sa han själv up sig.

Ja det krävdes tydligen inte mer än en kopia över miljö
policy från en annan bygnad för att det skulle godkännas
på en helt annan bygnad.

Respect

Jag har läst på olika helt oberoende av varandra skildringar från de som deltog i utredningarna och de skriver dels att inget material fraktades bort fortare än att de hann undersöka det och att man hittade inga bevis på sprängämnen.

Bilder från det hela:
http://cryptome.org/wtc-fk/wtc-freshkills-full.htm

Vad din beskrivning av miljökontorets har för något med saken att göra får du förklara mer. Du vet alltså vilken miljö policy som gäller för byggnader och vet varför han på miljökontoret sa upp sig?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper