vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Nya EU-fördraget

See User information
Ska träda i kraft år 2009, ska godkännas år 2008 av parlamenten i alla länder eller genom folkomröstningar.

Hur gör vi för att stoppa detta, är det lönt, bryr sig politikerna om i fall några partier förlorar röster för att de kör över folket, eller vill de flesta i Sverige kanske ha det nya EU-fördraget.

Känns som om Sverige knappt finns längre.

Posted on: 2007/10/19 17:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Nya EU-fördraget

See User information
Hej jin83 , Jag hörde det på sr.se , INTE en ända i undersöknigen visste vad det handlade om , på så vis får man igenom ALLT folk sover för attans på riktigt, men det är dåligt av en demokrati att inte informera om sådana saker ,,,(kolla in Swizzerland just nu )tips..

Posted on: 2007/10/19 17:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Höll på att sätta nåt i halsen då jag hörde att förslag om gemensam president och utrikesminister framförts i Bryssel (p1 i morse).....fan den första jag tänkte på var PERSSON..kan de va så illa? det är värt att hålla ögonen på i alla fall...

Posted on: 2007/10/19 18:48
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

jin83 skrev:
Ska träda i kraft år 2009, ska godkännas år 2008 av parlamenten i alla länder eller genom folkomröstningar.

Hur gör vi för att stoppa detta, är det lönt, bryr sig politikerna om i fall några partier förlorar röster för att de kör över folket, eller vill de flesta i Sverige kanske ha det nya EU-fördraget.

Känns som om Sverige knappt finns längre.

Bomba lokala politiker med mail och kräv en folkomröstning om detta, sen går vi ur vid sidan av samma bananskal som vi halkade in.

Posted on: 2007/10/19 20:17
Resized Image

See User information
Tony Blair skulle visst bli ny president för europa, ännu en bilderbergare...

Vad är det som håller på att hända?

Är det på riktigt ändå?

På TV4 nyheterna nämde man att dollarn kanske skulle ingå i euron.

Det blir sjukare och sjukare, eller är det jag som är paranoid???

Posted on: 2007/10/19 21:04

See User information
Det kanske inte gör speciellt mycket men skriv på: http://xn--folkomrstning-omb.nu/default.asp

Sen har jag mailat lite tidningar om detta och försöker få någon att skriva något om det. om vad det handlar om och inte bara vad det inte handlar om...

Läser man på Europaportalen så blir alla som skriver positivt om grundlagen så blir dom genast attackerade av kommentarer från folk som inte vill ha det som det är just nu...
Och inte dåliga kommentarer heller...

Posted on: 2007/10/19 21:09
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Vad som händer är precis vad de sa skulle hända. Minns ni hur besvikne persson som en tjurig 4 åring sa: "folket vet inte vad som är bäst för dem, vi ska ha en nyomröstning".
Ja dessa människor som står och predikar demokrati men de kan inte hantera ifall den får praktiseras.

Tony Blair som president ja det hade varit något. Men något som faktiskt är fakta nu som är änu värre är att Tony Blairs nuvarande titel är "fredsmäklare i mellanöstern"
hahaha
denna världen så ironisk så sjuk ibland orkar jag knappt vara del av den längre, men jag stannar kvar för att se den spännande utvecklingen i nästa avsnitt.

Posted on: 2007/10/20 7:08
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

muglert skrev:
Det kanske inte gör speciellt mycket men skriv på: http://xn--folkomrstning-omb.nu/default.asp

Done!

En parentes ang en nyligen avslutad rättegång.... "Ett Nej är alltid ett Nej".... utom när det gäller folkomröstningar verkar det som.

Posted on: 2007/10/20 7:53

See User information
Frankrike röstade ju nej för 2 år sedan, nu går förslaget ändå igenom.
60-70% av befolkningen i Spaninen, Frankrike och Storbritannien vill även rösta om det nya fördraget. Frågan är till vilken nytta?

En folkomröstning är ändå bara ett spel för galleriet...

Våra svenska politker med några få undantag är emot en folkomröstning. Dom anser att vi är för dumma för att kunna ta ett beslut i frågan. Skön demokrati vi har...

Läser i Aftonbladet att EU-minister Cecilia Malmström vill att EU-dagen ska bli allmän flaggdag i Sverige. Förvånar mig inte om nationaldagen ersätts med EU-dagen inom en snar framtid.

Tänk att man röstade både på Reinfeldt och JA till euron, innan man vaknade....

Posted on: 2007/10/20 9:53

See User information
Sedan det nordamerikanska arbetet för en eu-inspirerad union tog fart på allvar har min fokus legat på denna speciella form av imperiebyggande. Det är verkligen dags att folk lägger märke till denna utveckling även om andra konspirationer får stå till sidan för ett tag. Detta är i min mening den absolut viktigaste informationen att få ut till folk.

Från SVT Rapport fick man under veckans gång se hur väl förberedda den svenska eliten är på att köra över det svenska folket i frågan om EUs grundlag. Jag vägrar att kalla det fördrag då det till största delen fortfarande är den grundlag som Frankrike och Holland röstade nej till.

Elitens respons på frågor, kritik och annat angående EU och dess kommande grundlag bygger på att fokus flyttas från den pågående nedmonteringen av nationen Sverige till frågor som rör effekten av denna flytt. T ex undvek Malmström frågan om att nationella beslut flyttas till Bryssel och belyste istället behovet av samarbete när nu sakfrågorna har flyttas över. Varför och hur dessa frågor flyttats sade hon inget om.

SVT Rapport

Reinfeldt bekräftar elitens arrogans i en annan intervju när han förklarar deras motstånd till en folkomröstning med att folk tappar fokus om vad man röstar om. Jag förvånades över att inte höra ordet "missnöjesröstning" som i fallet EMU.

SVT Rapport

Kravet på folkomröstning är dock bara att spela i elitens händer. Om jag tolkar deras situation rätt så har det gått så långt att jag nästan kan garantera att ett sådant krav faller på döva öron. Precis som antikrigsdemonstrationer är verkningslösa och ren underhållning för eliten så kommer kravet på omröstning att överskugga kravet på en ordentlig debatt om grundlagsförslagen i sig själva.

Jag kräver ingen folkomröstning, jag kräver att en informerad och vaken befolkning klipper alla band med EU en gång för alla innan Sverige upphör som nation.

Posted on: 2007/10/20 12:16

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper