vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Banned from Alex Jones Forum on Prisonplanet

See User information
Login with username, password and session length

News: There's a WAR on for your mind!
Home Help Login Register
An Error Has Occurred!
Sorry Guest, you are banned from using this forum!

Yeah, so I simply and politely asked a few questions regarding Alex Jones and the JESUIT thing.

Questions.

I was never contacted.

Try it yourself.

Alex Jones, Jesuit gatekeeper or?

Well well, so much for free speech on prisonplanet.com huh?

Strike ONE

Posted on: 2007/10/21 19:51
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Banned from Alex Jones Forum on Prisonplanet

See User information
A Post on prisonplanet forum:

Alex Jones Jesuit rumours
« on: October 09, 2007, 04:07:59 PM »

Hi there!

Pretty new to the forum, think this is my second post or so.

I was wondering about the claims of Alex Jones as being a Jesuit etc.

I havent heard much about this at all, in fact I havent really heard about the Jesuits.

Here is a link from William Cooper on youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=NAgTFWglHrc

Any idea what this is about?

Thanks for any help or ideas etc.

Cheers

Mark

Posted on: 2007/10/21 19:57
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hade jag skapat ett forum. och lagt ner lika mycket tid som AJ gör, hade jag också blivit sur o bannat dig om du stälde en sånn fråga :P

Posted on: 2007/10/21 19:57
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Hade jag skapat ett forum. och lagt ner lika mycket tid som AJ gör, hade jag också blivit sur o bannat dig om du stälde en sånn fråga :P

Your kidding me right?

I am serious about this

Posted on: 2007/10/21 20:03
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

emil322 skrev:

inbilla dig nu inte att alex själv administrer forumet, men ett tydligt tecken på att moderatorn inte vill ha kritiska frågor i forumet i alla fall, visar ett det ryker om frågan. Andra som kritiserar Alex är erifk Hufschmidt finns en massa att ladda hem att lyssna på med honom på denna sida, http://www.iamthewitness.com/mp3/index.php

Posted on: 2007/10/21 20:04
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Mjo, håller med om att det var lite mysstisk att dom inte gav ett svar på frågan. Man blir lixom inte övertygad av motsatsen när sådant händer.. Men jag kan också förstå att dom blir sura..

Posted on: 2007/10/21 20:06

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Mjo, håller med om att det var lite mysstisk att dom inte gav ett svar på frågan. Man blir lixom inte övertygad av motsatsen när sådant händer.. Men jag kan också förstå att dom blir sura..

Of COURSE I understand why they would be upset.
Thats a nobrainer.

Its something called ETHICS and the hypocracy of their actions.

Were you to have such a forum and ban a person for such a simple thing makes you look like the very kind of tyrant you may base your career on criticising in the first place.

Its a matter of principals.

If you have a problem understanding such things, then I suppose its of no use discussing this further with yourself.

Alex has no time for that, the admins do.

Just ask Maggot ; )

Posted on: 2007/10/21 20:20
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Har inte svårt att förstå varför dom gjorde vad dom gjorde, och håller med om att det var omoget gjort av dom.

Posted on: 2007/10/21 20:22

See User information
Tycker inte att man ska lita på www.prisonplanet.com, känns som de mest håvar in reklampengar från den sidan och hetsar folk att köpa Alex Jones filmer och gå med i hans tv-kanal, det handlar mer om pengar än något annat.

De gömmer tveksamma nyheter mitt bland de vanliga rubrikerna. Reklam för botemedel mot cancer, vitaminer, kosttillskott maskerade som nyheter, sätt att tjäna hundratals dollar om dagen genom att arbeta hemifrån. Ju mer jag varit inne på sidan desto mer tycker jag att den stinker. Den drivs visst från storbritannien, tycker att det är ärliga att tjäna pengar på at sälja saker än med tveksam reklam.

Kan inte undvika att gå in där då och då, men man får mest intrycket av att världen ska gå under vilken dag som helst, tänk om man hade haft ett forum som prisonplanet sedan början av århundradet, visst hade det kanske varit upplysande men man mår nog illa till slut av att läsa alla negativa nyheter, kunde blanda det med något positivt tycker jag.

Posted on: 2007/10/21 22:06

See User information
I am not alone in being banned there either:

http://killtown.blogspot.com/2007/10/ ... t-prisonplanet-forum.html

I Well it only took a matter of hours for me to get banned at PrisonPlanet's "anti-police state" forum.

I had saw some people over mention how they liked my Shanksville research, so I figured I'd post my latest Hoodwinked at Shanksville video over there since I've never posted over there before...................

Posted on: 2007/10/21 22:10
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Om han har rent mjöl i påsen måste han väl kunna diskutera det här i ljuset?
Nu använder hans moderatorer precis samma metoder som de som de säger sig vilja bekämpa!

See User information
Quote:

jin83 skrev:
Tycker inte att man ska lita på www.prisonplanet.com, känns som de mest håvar in reklampengar från den sidan och hetsar folk att köpa Alex Jones filmer och gå med i hans tv-kanal, det handlar mer om pengar än något annat.

De gömmer tveksamma nyheter mitt bland de vanliga rubrikerna. Reklam för botemedel mot cancer, vitaminer, kosttillskott maskerade som nyheter, sätt att tjäna hundratals dollar om dagen genom att arbeta hemifrån. Ju mer jag varit inne på sidan desto mer tycker jag att den stinker. Den drivs visst från storbritannien, tycker att det är ärliga att tjäna pengar på at sälja saker än med tveksam reklam.

Kan inte undvika att gå in där då och då, men man får mest intrycket av att världen ska gå under vilken dag som helst, tänk om man hade haft ett forum som prisonplanet sedan början av århundradet, visst hade det kanske varit upplysande men man mår nog illa till slut av att läsa alla negativa nyheter, kunde blanda det med något positivt tycker jag.

Just det, negativa information, jag står ut med det, men vart är lösningar då i det positiva på prisonplanet?

Posted on: 2007/10/21 22:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

jin83 skrev:

Just det, negativa information, jag står ut med det, men vart är lösningar då i det positiva på prisonplanet?

Posted on: 2007/10/21 22:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

jin83 skrev:

Vilken webläsare har du?

Jag kör Mozilla/Firefox och i deras uppdatering ligger det antagligen script som drar fram dessa reklamgrejjer, förut fick jag dom här ikonerna som säger saker, tror du på fullaste allvar att AJ skulle tillåta sånt?? Dessa reklamannonser syntes inte till för ca 5 månader sedan..

Tror det är likadant med en del av nyhetslänkarna, det är Firefox som har lagt in dessa script i sin webläsare, så sluta att anklaga AJ för allt mellan himmel och jord.. Högst subjektiva anklagelser som vanligt..!

Posted on: 2007/10/21 22:26
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

raybeam skrev:
Om han har rent mjöl i påsen måste han väl kunna diskutera det här i ljuset?
Nu använder hans moderatorer precis samma metoder som de som de säger sig vilja bekämpa!

Precis.

kolla själv, fråga de re jesuits etc...

Jag försöka hitta något förklaring kring detta

Posted on: 2007/10/21 22:37
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Jag kritiserar inte Alex Jones, har själv tyckt att hans filmer varit väldigt upplysande om än väldigt negativa och mörka i tonen.

Det har börjat dyka upp fler och fler tveksamma reklamannonser mitt bland de vanliga nyheterna på www.prisonplanet.com

Det har väl kanske inte så mycket med Alex Jones att göra utan mer med de som driver sidan. Tror inte att det är han personligen som sitter och skriver .html-koden. De kanske tycker att pengarna de får in går till ett gott syfte, men att lura på folk diverse produkter och skumma ekonomiska avtal tycker jag inte är riktigt ärligt, speciellt när man kanske precis vaknar upp och kan tro på litet allt möjligt i konspirationsväg och bli rädd t ex för att ekonomin ska krascha när som helst. Annonser är en sak men det är väldigt lätt att ta dem för nyheter.

Både i internet explorer och mozilla firefox hittade jag nyligen dessa länkarna mitt bland de vanliga nyhetena. På något sätt maskerade för att passa de övriga nyheterna, t ex nu när det talas mycket om ekonomisk kollaps så lägger de in annonser om guld och ekonomi mitt bland allt.

Nägra exempel nedan:

"http://doublingstocks.com/?hop=cyprusmete
http://etools.ncol.com/a/jgroup/bg_ww ... lcom_prisonplanet_15.html
http://www.prisonplanet.com/articles/october2007/211007_b_club.htm
http://www.satellitetvtopc.com/?hop=cyprusmete
http://www.lyngsoesystems.com/loader.asp"

Posted on: 2007/10/21 23:32

See User information
Quote:

TeBe skrev:

Vilken webläsare har du?

Jag kör Mozilla/Firefox och i deras uppdatering ligger det antagligen script som drar fram dessa reklamgrejjer, förut fick jag dom här ikonerna som säger saker, tror du på fullaste allvar att AJ skulle tillåta sånt?? Dessa reklamannonser syntes inte till för ca 5 månader sedan..

Tror det är likadant med en del av nyhetslänkarna, det är Firefox som har lagt in dessa script i sin webläsare, så sluta att anklaga AJ för allt mellan himmel och jord.. Högst subjektiva anklagelser som vanligt..!

Vart har du fått att det "antagligen" beror på firefox. har du hittat på / funderat ut det själv?

Posted on: 2007/10/22 5:01

See User information
Bra jobbat Lorax!

=)

Verkligen snyggt.

Ja, för mig är det nu ganska uppenbart hur det ligger till med denna frågan.

Posted on: 2007/10/22 7:49

See User information
Quote:

jin83 skrev:
Jag kritiserar inte Alex Jones, har själv tyckt att hans filmer varit väldigt upplysande om än väldigt negativa och mörka i tonen.

Det har börjat dyka upp fler och fler tveksamma reklamannonser mitt bland de vanliga nyheterna på www.prisonplanet.com

Både i internet explorer och mozilla firefox hittade jag nyligen dessa länkarna mitt bland de vanliga nyhetena. På något sätt maskerade för att passa de övriga nyheterna, t ex nu när det talas mycket om ekonomisk kollaps så lägger de in annonser om guld och ekonomi mitt bland allt.

Nägra exempel nedan:

"http://doublingstocks.com/?hop=cyprusmete
http://etools.ncol.com/a/jgroup/bg_ww ... lcom_prisonplanet_15.html
http://www.prisonplanet.com/articles/october2007/211007_b_club.htm
http://www.satellitetvtopc.com/?hop=cyprusmete
http://www.lyngsoesystems.com/loader.asp"

Om du läser den tredje länken så ser du att det är en rapport om att guldet antagligen kommer att gå över 1000 dollars per ounce inom kort.. AJ har hela tiden sagt att folk ska köpa på sig guld då detta är en extremt bra investering, speciellt i USA..

Den andra och tredje artikeln är dom enda artiklarna som prisonplanet själv styr över, dom andra länkarna har webläsaren lagt in själv..

Posted on: 2007/10/22 8:47
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

cfr2 skrev:
Quote:

TeBe skrev:

Vilken webläsare har du?

Vart har du fått att det "antagligen" beror på firefox. har du hittat på / funderat ut det själv?

Jag har kommit på det själv, genom att tänka kritiskt!

Varför tror du tex att prisonplanet skulle göra reklam för Noam Chomsky, låter det troligt enligt dig??

Resized Image

Varför tror du tex att prisonplanet skulle göra reklam på svenska, låtr det troligt för dig??

Resized Image

Posted on: 2007/10/22 9:09

/Benjamin Franklin

Anonym
saxat från ett annat forum:

"Alex Jones supports the darkness of this world and unless he can bring himself to wash another's feet, why can he have such an exclusive right to tell us that we have no right to say anything negative about the Jesuits? Does Alex himself live by the golden rule as Jesus did in not spreading resentment? No! He merely creates panic and hype but then he says we cannot go "here" or "there" in our questions about the Jesuits and even Zionists!

Never forgot that AJ is hiding the Vatican connections. What the do people think was the main power for the last 2000 years? Who do people think was torturing and murdering people for all this time? Roman Cannon law is what we are using today calling itself under another new name. I can tell you that it was not the JEWS who were doing it and even if they came to power through families like the Rothschild's then why do people assume that the Jesuits power just faded away in a few hundred years time? Today the Vatican still own more land and money than anyone else, so we barely need guess at who might be behind it all today.

Yet, AJ wants to talk about LUCIFERIANS but then he says, "Oh no, we cannot speak on religious matters" etc. "We cannot address the Jesuits or Zionists".

Alex is perfectly full of shit because the Jesuits are not a religion - they are a MILITARY ORDER and THEY MUST BE INCLUDED as the NUMBER ONE EVIL since they are even behind the creation of Zionism and Israel. AJ has kept off the air any person that will ask him why he can talk about MOLOCH but not talk about Saint NEPONUK, (the Catholic Saint of the Bohemian GROVE along with that double-cross)

So I guess AJ likes to promote the idea that the Grove represents a LUCIFER CONSPIRACY but he just feels that a possible celebration, or the counter reformation celebration by ROMANS is not worth speaking over - but at the same time - he can misrepresent Athena or Minerva, (the Owl) and expects a real historian such like myself to think it is fucking MOLOCH??

Frankly, Christians hundreds of years ago including the founding Fathers of America would be telling AJ to go join his pals in the Vatican because they want nothing to do with pretending that the Jesuits are a religious order - for they know VERY WELL that the Jesuits are the ANTITHESIS of America's very founding and nothing less than black magicians.

So I say "FUCK YOU" Alex Jones. If there is one thing I really cannot stand it is people who would steal another's quiet and peaceful evening night off by yelling and screaming and creating massive feelings of guilt that "we are not doing enough still". If there is one thing I hate, it is people who serve darkness by creating fear and hype and Alex does just that.

I bet he goes for long walks and laughs at how wound up he can get and how all his wealth has bought him the ticket off the sinking boat already. Every time he says he cannot sleep or cannot simply enjoy a nice stroll outside without getting upset is his own way of telling you something deeper. He cannot help but reveal the fact that he works so hard but that is the game he plays!

The truth is, he enjoys every and and can laugh at us for sitting glued to our chairs and feeling like complete shit.

Believe me, he enjoys himself."

See User information
De länkarna i fetstilt fattar jag är reklam som de lagt upp på prisonplanet och som sedan ändras beroende på vilket land man surfar in från och vilka cookies man har. Det luriga är att den reklamen ligger mitt bland artiklarna, och det är inte något som webbläsaren lägger in, den som skrivit .html-koden har valt att lägga reklamen just där.

Förutom det som är skrivit i fetstil finns liknande länkade reklamartiklar som inte står i fetstilt och som lätt kan misstas för vanliga artiklar, när man väl klickar på dem så inser väl de flesta att det är reklam.

Jag tycker att det är ett fult sätt att placera reklam men det är ju upp till den som driver prisonplanet.

Tycker att det drar ned trovärdigheten på sidan, men den innehåller ju fortfarande en hel del intressanta artiklar och skapar opinion genom att länka videos från youtube så att de får mer uppmärksamhet, views och ratings.

Posted on: 2007/10/22 9:33

Anonym
Kan det vara så att vissa har ruttnat ganska hårt på:

1) Det är jesuiterna och du är en disinfo.
2) Det är judarna och du är en disinfo.

AJ har aldrig sagt att vatikanen INTE ligger bakom utan tvärt om påpekat att påven kallar för en ny världsordning (NWO) och är lika kriminell som resten av NWO packet.

See User information
Quote:

jin83 skrev:
De länkarna i fetstilt fattar jag är reklam som de lagt upp på prisonplanet och som sedan ändras beroende på vilket land man surfar in från och vilka cookies man har. Det luriga är att den reklamen ligger mitt bland artiklarna, och det är inte något som webbläsaren lägger in, den som skrivit .html-koden har valt att lägga reklamen just där.

Förutom det som är skrivit i fetstil finns liknande länkade reklamartiklar som inte står i fetstilt och som lätt kan misstas för vanliga artiklar, när man väl klickar på dem så inser väl de flesta att det är reklam.

Jag tycker att det är ett fult sätt att placera reklam men det är ju upp till den som driver prisonplanet.

Tycker att det drar ned trovärdigheten på sidan, men den innehåller ju fortfarande en hel del intressanta artiklar och skapar opinion genom att länka videos från youtube så att de får mer uppmärksamhet, views och ratings.

De är google ads tror jag och de känner pengar på det.

Prisonplanet är 100% free market, kanske capitalist.

Pengar är viktigt där, fast jag vet inte om det är detta som styrs..
men det var en gång någon upplysde att google ads hade ANTI truth links or pro govt 911 links med!

On alex jones site.

Prisonplanet har jag besökte sen 01 eller 02.

Det var säkert, en tid Jones hade mycket med kontent att göra.

Nu har det vuxit mycket mer, kollar här

http://web.archive.org/web/*/www.prisonplanet.com

Posted on: 2007/10/22 10:31
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper