vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Sprängteorin
Detta är statusen för sprängteorierna idag.

Ett okänt antal personer har vid okänt tidpunkt placerat in okända mängder sprängämnen av okänd typ på okända ställen i WTC 1, 2 och 7 och har sedan på okänt sätt fått dem att sprängas.

Även om det finns förslag på sprängämnen finns det ingen sammansättning av dessa sprängämnen som alla med sprängteorier är överens om. Därför är de okänt vilka sprängämnen som skulle ha använts.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Sprängteorin

See User information
Quote:

zink skrev:

Ett okänt antal personer har vid okänt tidpunkt placerat in okända mängder sprängämnen av okänd typ på okända ställen i WTC 1, 2 och 7 och har sedan på okänt sätt fått dem att sprängas.

Även om det finns förslag på sprängämnen finns det ingen sammansättning av dessa sprängämnen som alla med sprängteorier är överens om. Därför är de okänt vilka sprängämnen som skulle ha använts.
Detta luktar spamm lååånnga vägar...

"Dina ideer är säkert bra,men de passar sällan eller aldrig andra"

Fäll inga omdömen eller rid på ord, utan lyssna o iaktta i stället, så kommer det till dig som du behöver just NU, Man behöver inte hela tiden försvara sig,utan lyssna istället,

Posted on: 2007/10/22 13:53

Edited by sale on 2007/10/22 14:47:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink skrev:

Det ar inte en okand tidpunkt, man vet att WTC stangdes av 3 ggr for "service" och alla bombhundar aterkallades ochsa sista veckan om jag inte minns fel.

Man behover inte veta alla sprangmedel for att veta att det sprangts. det racker med ett enda. Sprangmedel finns normalt inte i byggnader alls, inte sant?

Posted on: 2007/10/22 16:08
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Zink teorin:

En snubbe i en grotta utförde på världens största terror attack.
Ett okänt antal kapare (19 men det varierar) flög på okänt vis in två plan som på okänt vis rev 3 byggnader. På okännt vis hittade man ett pass från en av kaparna som på okänt vis bevisade att det var osama som låg bakom attacken.

En teori blir inte mer eller mindre sann bara för att man lägger in ordet okännt zink.. Det kan man göra i allt.

Idag åt jag en okänd pizza, för ett okänt pris. Det var okänt om jag tyckte den var god.

Men ändå är det så...

Posted on: 2007/10/22 18:56
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Zink is fun because the ideas Zink uses are dumb and dumb is fun!

Zink = authority is ALWAYS right, and governments never conspire.

And Zink has fun as a black sheep here and is probably good therapy for Zink.

Zink is good at finding information and therefore a great source of silly explainations.

Zink should not however be banned like maggot though...

Posted on: 2007/10/22 19:21
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

Steffo skrev:

Det ar inte en okand tidpunkt, man vet att WTC stangdes av 3 ggr for "service" och alla bombhundar aterkallades ochsa sista veckan om jag inte minns fel.

Man fick ett bombhot så bombhundarna drogs in när inga bomber hittades. Dock inte alla utan det fanns en bombhund 11 september:

http://www.portauthoritypolicememorial.org/sirius.htm

Det gör att de är ett mirakel att någon kunde utan att bombhundarna upptäckte det placera ut okända sprängämnen.

Quote:

Man behover inte veta alla sprangmedel for att veta att det sprangts. det racker med ett enda. Sprangmedel finns normalt inte i byggnader alls, inte sant?

Vad är då detta enda sprängämne för sort sprängämne?

Nej sprängämnen finns normalt inte i byggnader och fanns inte heller i WTC1, 2 och 7 och nu du eller någon annan inte kan identifiera de okända personer som gjorde det för annars har sprängämnen vandrat in i WTC1 2 och 7 av sig själva för inga personer har ännu bevisligen gjort det.

See User information
Usamas oäkta son Choko-laden å hans 40 kusiner smög in bomberna i WTC gömda under deras turbaner.

Detta är bevisat av oklanderliga vittnen i CIA och NSA.

Posted on: 2007/10/22 19:51

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Zink teorin:

En snubbe i en grotta utförde på världens största terror attack.
Ett okänt antal kapare (19 men det varierar) flög på okänt vis in två plan som på okänt vis rev 3 byggnader. På okännt vis hittade man ett pass från en av kaparna som på okänt vis bevisade att det var osama som låg bakom attacken.

En teori blir inte mer eller mindre sann bara för att man lägger in ordet okännt zink.. Det kan man göra i allt.

Idag åt jag en okänd pizza, för ett okänt pris. Det var okänt om jag tyckte den var god.

Men ändå är det så...

Men sprängteorin påstås vara sann OCH BEVISAD så varför är allt jag ränknar upp då okänt?

See User information
Ptja, antagligen är det okännt för att dom flyttade allt skrot från wtc platsen snabbare än en kines kan äta ris. Pga av att inget som kan kallas en officiell undersökning gjorts.

Från min synvinkel är inget ang 11 sept. bevisat. vilket jag finner mysko.

Dessutom är det ju alltid jääävligt kruksigt att säga vilka sprängämnen som används. Bara ta timothy mcveighs lilla dåd. Där vet man inte heller vad det var för bomber men båda "sidor" anser det bevisat.

Och egentligen spellar det väll ingen roll om det var c4 eller gödselbomber som sänkte tvilling tornen, faktat kvarstår att tornen rasade i freefall. Bomber var det..

Posted on: 2007/10/22 23:33

Anonym
Troliga förbrytare, ungefär som blattar i en afghansk grotta.
http://jenn98.com/bugs/images/bugs-elmer-daffy.jpg

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Ptja, antagligen är det okännt för att dom flyttade allt skrot från wtc platsen snabbare än en kines kan äta ris. Pga av att inget som kan kallas en officiell undersökning gjorts.

FBI med massor att experter och lokal New York polis är det frånvaron av officiell utredning?

Vilka ska ingå i en officiell utredning enligt dig?

Jag har frågat på detta forum vilka som ska ingå i en officiell utredning utan att få ett tydligt svar.

Sedan skulle du och andra accepterar att den officiella utredningen kom fram till precis samma sak som FBI, FEMA och NIST har gjort?

Och det omvända om denna officiella utredning kom fram till att WTC 1, 2 och 7 har sprängts skulle jag acceptera det?

Ja det skulle jag göra för kommer det fram bevis som är trovärdiga så accepterar jag dem.

Quote:

Från min synvinkel är inget ang 11 sept. bevisat. vilket jag finner mysko.

Dessutom är det ju alltid jääävligt kruksigt att säga vilka sprängämnen som används. Bara ta timothy mcveighs lilla dåd. Där vet man inte heller vad det var för bomber men båda "sidor" anser det bevisat.

Och egentligen spellar det väll ingen roll om det var c4 eller gödselbomber som sänkte tvilling tornen, faktat kvarstår att tornen rasade i freefall. Bomber var det..

Jag finner att freefall motsägs av videorna för om WTC 1 och WTC 2 föll i fritt fall eller nära fritt fall så faller bråten från WTC 1 och 2 ännu fortare vilket är fysiskt omöjligt.

Det falltider som är de längsta ska man anses vara mest troliga för de har tagit hänsyn till allt.

Enligt denna sida föll WTC 1 och 2 på 15 sekunder.

http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/collapses/freefall.html

See User information
ptja, om du frågar mig vilka som ska ingå i en "officiell" utredning måste jag ändra på spelreglerna lite, eftersom jag inte tror på regeringen eller dylikt. Och det blir bara så flammsigt och omöjligt att diskutera om man helatiden ska göra det. Så jag får väll säga att det skall vara ett team oberoende människor med kunnskap i ämnet.

Men eftersom att dom snabbare än kvikt fraktade bort wtc skroter och gjorde vägar o så av det kan man inte göra kemiska analyser eller kolla hur det landade. Så det ända man idagens läge kan göra är att kolla på filmerna och den faktan som finns, och bilda sig en egen uppfattning.

Hade någon kunnat bevisa att det inte var bomber, eller att den officiella historien var san skulle jag bli förvånad, men jag hade ju inte haft så mycket att säga eller göra, är den san är den, inget mer att diskutera..

Och varför skulle man bara kolla på tornet som föll långsammast? 11 sekunder eller 15 sekunder.. Så faller inte byggnader...

Men som du säger ligger lite problemet i wtc "forskning" att folk har redan bestämmt sig vad de tror.
Även om det är som du tror, eller som jag tror. Klurigt klurigt.

Posted on: 2007/10/23 11:23

Anonym
Zink vill inte fatta att även om det skulle ta 40 sek. så är det ändå inte någon pannkaka.

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
ptja, om du frågar mig vilka som ska ingå i en "officiell" utredning måste jag ändra på spelreglerna lite, eftersom jag inte tror på regeringen eller dylikt. Och det blir bara så flammsigt och omöjligt att diskutera om man helatiden ska göra det. Så jag får väll säga att det skall vara ett team oberoende människor med kunnskap i ämnet.

Så då skulle de experter som fanns med i WTC utredningen kunna vara med då de var experter på byggmaterial, stål och liknande.

Det är enligt alla utredningar jag sett om bomber och sprängämnen mycket lätt att se om dessa varit fram och man skickar då detta material direkt till kemisk analys för att avgöra vilka sprängämnen som varit framme. Detta görs ju inte om man inte hittar några indikationer på bomber eller sprängämnen.

Quote:

Men eftersom att dom snabbare än kvikt fraktade bort wtc skroter och gjorde vägar o så av det kan man inte göra kemiska analyser eller kolla hur det landade. Så det ända man idagens läge kan göra är att kolla på filmerna och den faktan som finns, och bilda sig en egen uppfattning.

Att materialet fraktades bort för fort så det inte hanns utredas har förnekats av alla som deltog i utredningen. Myten om detta har nog uppkommit då man i alla utredningar vid ras måste frakta bort lagren allt eftersom de är utredda och man måste även frakt bort de största delarna direkt annars kommer man inte åt det som är under dem och detta gjordes vid WTC utredningen men dessa stora delar gicks igenom och utreddes även de innan de fraktades bort.

Men kontentan är. Om man utreder 1,7 miljoner ton bråte måsta man frakta bort material hela tiden. Detta är inte unikt för WTC utredningen utan så sker vid alla utredningar av raserade byggnader.

Quote:

Hade någon kunnat bevisa att det inte var bomber, eller att den officiella historien var san skulle jag bli förvånad, men jag hade ju inte haft så mycket att säga eller göra, är den san är den, inget mer att diskutera..

Och varför skulle man bara kolla på tornet som föll långsammast? 11 sekunder eller 15 sekunder.. Så faller inte byggnader...

Jo de faller så långsamt. Är dina uppgifter från Loose Change? Där mäter man på en video från det WTC 1 och 2 kollapsar tills de försvinner bakom hustaken i förgrunden och detta ger för kort rastid.

Quote:

Men som du säger ligger lite problemet i wtc "forskning" att folk har redan bestämmt sig vad de tror.
Även om det är som du tror, eller som jag tror. Klurigt klurigt.

NIST, FEMA, FBI m.m. har inte bestämt sig vad de skulle komma fram till utan har dragit slutsatser på de material de kunna få fram genom sina utredningar. Att dessa utredningar inte innehåller några indikationer på att WTC1, 2 och 7 sprängdes beror på att material inte kan visa på det.

Om WTC 1 2 och 7 hade sprängts och detta skulle döljas hade man då låtit 1000-tals personer var med vid utredningen? Skulle man inte då har skickat dit 50 FBI agenter vars ens åtgärd var att forsla bort alla material så fort som det gick utan insyn av utomstående.

See User information
allt vi gör nu är att älta samma info fram o tebx om och om igen.

Det du skrev kommer inte övertala mig, det jag skrev kommer inte övertala dig..

Börjar bli hög tid för båda "sidor" att komma med något nytt--

Posted on: 2007/10/23 12:01

See User information
Quote:

zink skrev:

Och det omvända om denna officiella utredning kom fram till att WTC 1, 2 och 7 har sprängts skulle jag acceptera det?

Ja det skulle jag göra för kommer det fram bevis som är trovärdiga så accepterar jag dem.

Ja, vi vet att så fort storebror säger nåt så tror du på det som amen i kyrkan.

Kom med nåt nytt!!

För inte kan väl officiella kommisioner vara politiskt styrda??

Näääe då!!

Estonia-kommisionen, Palme-kommissionen, Warren-kommisionen är ju alla oklanderliga och objektiva UTAN några särintressen som styr de??

Quote:
Jag finner att freefall motsägs av videorna för om WTC 1 och WTC 2 föll i fritt fall eller nära fritt fall så faller bråten från WTC 1 och 2 ännu fortare vilket är fysiskt omöjligt.

Och stämmer inte verkligheten överens med vad dina Gudar i NIST säger så måste det ju vara verkligheten som det är fel på!!???

Ju mer du trasslar in dig i dina absurda slingerbultar ju mer gör du bort dig.

Posted on: 2007/10/23 14:47

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

zink skrev:

Ja, vi vet att så fort storebror säger nåt så tror du på det som amen i kyrkan.

Kom med nåt nytt!!

För inte kan väl officiella kommisioner vara politiskt styrda??

Näääe då!!

Estonia-kommisionen, Palme-kommissionen, Warren-kommisionen är ju alla oklanderliga och objektiva UTAN några särintressen som styr de??

Quote:

Och stämmer inte verkligheten överens med vad dina Gudar i NIST säger så måste det ju vara verkligheten som det är fel på!!???

Ju mer du trasslar in dig i dina absurda slingerbultar ju mer gör du bort dig.

Ta och ange hur en opolitiskt styrd utredningsgrupp ska se ut genom att ge exempel på personer som deltar i den.

Du och andra frågar efter en oberoende utredning men jag har fortfarande ingen aning om hur den ska se ut enligt din och andras önskemål.

See User information
Jag vet att jubelidioter som du anser att de av mig nämnda ovanstående "kommisionerna" har varit "oberoende" och samvetsgranna i sin jakt på sanningen, ÄVEN fast t.ex den svenska ubåtskommisionen senast i Uppdrag granskning visat sig bara vara propagandaorgan för att föra ut lögner, samt tysta ned och begrava sanningen, för makten besvärlifga uppgifter.

Detsamma är ju uppenbart även med Palme-kommisionen, Estonia-kommisionen och Warren-kommisionen.'

Du är patetiskt i ditt eviga förvarande och blinda tro på överheten, zink!

Posted on: 2007/10/24 14:32

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Jag vet att jubelidioter som du anser att de av mig nämnda ovanstående "kommisionerna" har varit "oberoende" och samvetsgranna i sin jakt på sanningen, ÄVEN fast t.ex den svenska ubåtskommisionen senast i Uppdrag granskning visat sig bara vara propagandaorgan för att föra ut lögner, samt tysta ned och begrava sanningen, för makten besvärlifga uppgifter.

Detsamma är ju uppenbart även med Palme-kommisionen, Estonia-kommisionen och Warren-kommisionen.'

Du är patetiskt i ditt eviga förvarande och blinda tro på överheten, zink!

Du har inte presenterat en enda person som du vill ska var med i den oberoende undersökning av 911 som du och andra kräver.

Jag blir mer och mer irriterad på detta. Så fort man kommer in på konkreta frågor som vilka personer som verkligen var med i inside jobbet eller som nu vilka personer som ska var med i den efterfrågade oberoende undersökningen så då får man inga raka svar.

Det konkreta är tydligen inte alls genomtänkt i alla ”911 truth” teorier.

Anonym
Tss, ny undersökning? 80% av amerikanska folket vet redan vem det var.

Och vem mördade Palme, namn och adress tack. Kan du inte presentera en enda Palme mördare så är Palme inte mördad.

Sönderprogrammerade idiot.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Tss, ny undersökning? 80% av amerikanska folket vet redan vem det var.

Så det behövs alltså ingen undersökning?

Quote:

Och vem mördade Palme, namn och adress tack. Kan du inte presentera en enda Palme mördare så är Palme inte mördad.

Sönderprogrammerade idiot.

Det var troligen Christer Petterson som mördade Palme men bevis mot honom räckte inte för en fällande dom.

Detta händer i kriminalfall då och då att även om man har troliga mördare så kan man inte fälla dem för morden.

Det syns tydligast när seriemördare grips där de kan erkänna 20 mord men polisen har bara bevis för 5 av dessa mord och det är dessa som de döms för.

Anonym
Du ska bevisa att det var Christer Petterson till 100%, annars är du inte trovärdig.

Anonym
Inte ens Leif GW persson tror det var pettersson

seriöst palmes mördare ?? http://www.youtube.com/watch?v=3b9fyyIQJhE

Anonym
Jag skrev troligen Christer Petterson och därför ska man anse det vara osäkert.

Christer Petterson blev inte dömd så juridiskt sett var han oskyldig.

Det har inte heller dykt upp någon annan trolig kandidat som anses ha mördat Palme så mordet är och förblir olöst om inte nya bevis dyker upp.

Eftersom de finns en så stor osäkerhet om vem som mördade Palme finns det också olika åsikter om olika personers delaktighet i Palmemordet.

Palmemordet är olöst idag. Löst blir det bara om en domstol dömer någon för mordet.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper