vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

FY Facebook äger uppgifter om användare (Digitalt)

See User information
Omkring 400 000 svenskar har registrerat sig på Facebook. Därmed har de också skrivit över rättigheterna till sina bilder och uppgifter om sig själva till det amerikanska företaget då de godkänt ett 13-sidigt kontrakt, skriver Metro.

STOCKHOLM. Pär Ström, integritetsombudsman på tankesmedjan Den nya välfärden och ledamot i regeringens IT-råd, anser att det rör sig om ett slavkontrakt och att Facebook är medvetet om att få läser användarvillkoren.

-Man tror att det är gratis att vara med. Men man betalar med sin personliga integritet och framtid. När man söker jobb om 30 år sitter rekryteraren med det man skrivit, säger han till Metro.

På torsdagen går Enisa, det europeiska organet för nätverkssäkerhet, ut med en varning till alla som deltar i nätverken på internet. Bland annat varnar man för att ansiktsidentifiera anhöriga och vänner.
http://sydsvenskan.se/digitalt/article275320.ece

Posted on: 2007/10/25 12:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: FY Facebook äger uppgifter om användare (Digitalt)
Detta tog nationaldemokraterna upp i sin tidning samt en intervju med per ström

teckna en premunation sale vet jag
http://www.nd.se/ni/start/default.asp

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Pär Ström is tha king, lysande exempel på hur gemene man/kvinna släpper sin godtrogenhet lös, vet inte människor om att den nya handelsvaran är INFORMATION om DIG..

Men vi kan ju alla skydda oss med den uttjatade frasen "men, jag har inget att dölja!!" eller "det är ju så det är, inget vi kan göra nåt åt!"

Martin Luther King sade en gång : Det är inte dom onda människornas gärningar, det är dom goda människornas tystnad!

Posted on: 2007/10/25 16:57
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Så vill skatteverket kontrollera oss
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1093255.ab

”Vi vill inte kontrollera hela svenska internet”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1095712.ab

Nej, det vill ni ju inte, för ni vill inte jaga skattefuskare överallt... Jovisst!

Posted on: 2007/10/25 18:32
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
kan vara en bra ide att starta en vaken kanal på facebook.

See User information
Skatteverket är väl typ hemliga polisen eller statsmaktens kontrollorgan...

Posted on: 2007/10/25 22:58

See User information
Quote:

Banned4life skrev:
kan vara en bra ide att starta en vaken kanal på facebook.

... eller på "vaken"...

Posted on: 2007/10/25 23:05
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Microsoft + Facebook = sant. För motsvarande 1,55 miljarder kronor köper Microsoft 1,6 procent av aktierna och får rättigheten att sälja annonser på Facebook utanför USA.

Sökmotorn Google friade tidigare men fick på båten av Facebook. Google får nöja sig med att utveckla videosajten Youtube som företaget förra året köpte för 12 miljarder kronor.

Microsofts inhopp som minoritetsägare sätter en prislapp på 97 miljarder kronor på hela Facebook. Genom Facebook väntas Microsoft försöka skapa en ny dörr in till hela Internet. Målet ska då vara att förmå alla datoranvändare att alltid börja med att hålla koll på vännerna via Facebook innan de går ut på övriga Internet.

Microsoft plattformschef Kevin Johnson säger i ett uttalande att han tror att Facebook kan växa från 50 till 300 miljoner användare.

Idag har dock Facebook en bit kvar till konkurrenten Myspace som uppges ha 110 miljoner registrerade användarprofiler.

Lika snabbt som sajterna växer fram, lika snabbt hamnar de i skymundan. Trots att Myspace fortfarande är störst är det Facebook som det talas mest om. Just nu.
http://sydsvenskan.se/ekonomi/article275327.ece

Posted on: 2007/10/25 23:34

See User information
Jag avregistrerade mig från Facebook för ett tag sedan. Såg detta endast som att det stal min tid att kolla pm osv. Visst var det kul när några gamla jobbarkompisa och klasskompisar (20 år sedan) hörde av sig, en en chattvän jag hade för 7 år sedan i Turkiet. Det var igentligen inte jag som reggade mig utan min fru reggade och då aktiverades dessutom en funktion som skickade inbjudningar till alla mina kontaker i min epost. Detta hamnade t.om. in i Sveriges Regering, eftersom jag känner en som sitter i riksdagen. Han frågade mig, om det var okej att han inte registrerade sig... oj vad jag skämdes och försökte förklara hur allt gick till.

Frågan är om detta är lagligt? Det kanske är det eftersom man aktiverar en knapp och många likt inslaget i dagens Rapport säger att de inte läser igenom avtalen. Det hela spred ju sig i samma form som ett virus. Tänk om man kunde göra en liknande aktivism om 911.

Posted on: 2007/10/25 23:49

See User information
Jag är medlem på facebook. Men jag har inte direkt gett ut uppgifter om mig själv ^^

Posted on: 2007/10/26 0:36
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Emil, vad det du som registrerade dig som Carl XVI Gustaf?

Posted on: 2007/10/26 9:10

See User information

Posted on: 2007/10/26 10:36

See User information
Jag tycker att du är den barnsligaste ungen på detta ställe, Al_Kyder
detta har du gjort så många gånger nu , så roligt det var ?

Ett sinne som inte är handikappat, är inte du lev NU din fjant(D_J fjolla) .

Posted on: 2007/10/26 16:19

Anonym
skumt påhopp på al_kyder där sale..

helt omotiverat känns det som, han kanske är barnslig men det behöver inte alls vara negativt.

hur som helst startade jag en kanal på facebook vid namn,
"FUCK FACEBOOK"

alla är självklart varmt välkomna att diskutera rubirken
-använder du facebook eller använder facebook dig?

See User information
Quote:

Banned4life skrev:
skumt påhopp på al_kyder där sale..

helt omotiverat känns det som, han kanske är barnslig men det behöver inte alls vara negativt.

"FUCK FACEBOOK"

alla är självklart varmt välkomna att diskutera rubirken
-använder du facebook eller använder facebook dig?
Jag hade velat se en komentar från personen i fråga,och inte från just dig.

Du jag satt å bränner dvd , flyttar runt en massa filer + en massa andra program i gång, dc++ så får hans skit länk min dator att fastnar .. klart man blir sne, sen har den länken inte ett skit att göra med tråden i övrigt verkigen OFF topic. Men är den till hjälp för dig ?vessego å klicka på bara ,bara den inte stör andra.

Har den med rubriken att göra ? Klart att alla är välkommna DU är ju här. Så BEND OVER

Posted on: 2007/10/29 13:43

See User information
nu förstår jag inte, al kyders länk har väll allt att göra med topicen samt informations rik.

Posted on: 2007/10/29 13:51
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

BiReal skrev:
nu förstår jag inte, al kyders länk har väll allt att göra med topicen samt informations rik.
Jag vet inte om den har det , jag vill inte en klicka på den , men om du får" info" av den får du se effter själv , datorn blir seg är det nyttigt för dig ? Inte mig iaf.

Posted on: 2007/10/29 14:56

See User information
Om Facebook är EN juridisk person, med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist mot enskild VAKEN fysisk person, som kvalitetssäkrat att svensk lagstiftare, domstol och exekutivt organ SKYDDAR enskild person, husdjur och egendom, i total harmoni med EU-rätt och EG-domstolens rättspraxis, kan Facebook som rättssubjekt inte förneka PRODUKTANSVAR mot en VAKEN fysisk svensk unionsmedborgare lokalt i USA eller EU.

Är Facebook en näringsverksamhet u.p.a. (utan personligt ansvar och risk) uppstår säkerhets-RISK för VAKEN svensk medborgare som i tid och rum kan värdera kvalitet på resurser och resultat, lokalt i en medlemsstat på den inre gemensamma marknaden.

Marknaden vem är det?

Posted on: 2007/10/29 15:22

Anonym
Jag undrar om det finns någon Fuckface, the book.

See User information
Whistleblower, vad är det för språk du använder, är det någon parodi eller är det så du vanligen skriver på forum och liknade platser öppna för diskussion. Känns läskigt men det kanske går mer mot ett sådant sätt att tala, vet inte riktigt, känns som svenskan blir mer och mer ordfattig.

Även som bor i invandrartäta områden börjar prata invandrarsvenskar, jag och många andra blandar svenska med engelska. jajajajajaj

Posted on: 2007/10/31 13:36

See User information
Quote:

sale skrev:
Jag tycker att du är den barnsligaste ungen på detta ställe, Al_Kyder
detta har du gjort så många gånger nu , så roligt det var ?

Ett sinne som inte är handikappat, är inte du lev NU din fjant(D_J fjolla) .

Lustigt påhopp.
Vet ej vad du gjorde denna dag då du skrev detta.
Men tydligen hade du haft en riktigt dålig dag.

Min länk handlar om precis det topic'en handlade om.
Informationsrikt innehåll.

Ett tips till nästa gång mr sale.
Titta på innehållet först innan du vräker ur dig dina kommentarer.

Vet ej vad du har emot mig.
Om du har problem med vad jag skriver, så är det du som har problem, inte jag.

Ajusde, ett till tips till min länk.
Tror du har problem att öppna den med din webläsare.
Högerklicka och spara som. öppna den sen när du tankat ner den.

Posted on: 2007/11/1 0:15

Edited by Al_Kyder on 2007/11/1 0:35:29

See User information
Quote:

Dan skrev:
Emil, vad det du som registrerade dig som Carl XVI Gustaf?

Hehe, nej, men jag önskar det var jag :D

Posted on: 2007/11/1 1:08

See User information
Quote:
"FUCK FACEBOOK"

Jag hittar inte den? vad ska man skriva för att komma till den? :P

Posted on: 2007/11/1 1:11

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper