vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 14 »

Re: Ayahuasca

See User information
Vakna.

Posted on: 2007/10/24 13:55
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

novax skrev:

Man kan inte få NÅGONTING från en "nivå" som man inte är på.

Hur gick det då till för dig när du lärde dig läsa och skriva, var inte detta ett nytt paradigm?

Alla nivåer är olika paradigm, och man kan inte förstå det nya paradigmet, med tänkandet av det gamla paradigmet, men med hallucinogener, kan man aktivera hjärnan till nya tidgare okända uynyttjandegrader, och kan därmed ha acess till tidigare okända paradigm, man kan sedan minnas delar av paradigmet, och dessa kan senare bilda nya bitar i pusslet att hela tiden utöka paradigmet.

Såvisst har du fel, men jag antar att du bara dricker öl, och är besviken på den mentala utvecklingen av det.
Jag håller med dig, alkohol är bara skit, det är därför det promotas av samhället, en gammal vanlig metod att hålla folket på mattan.

Det där med läsa och skriva är ju att lära sig saker där man är, fysiska saker.

Du pratar faktiskt strunt. Fatta att ALLT därute sedan flera tusen år är vilseledande (utom en del nycklar och vägledning vi fått från vissa).

Börja greppa insikten om att vi en gång haft ALLT, sedan när vi avviker och avviker så har vi fallit nedåt, och hjärnan stängs av i samma mån. Det är BARA genom att åter assimilera sig till det jag skrivit om måååånga gånger - nu senast ihop med det kring Insider - som man återfår det som är ens EGET, ens sanna natur.

De är skrattretande att tro på sådant som att man kan stoppa saker i munnen och därigenom hamna högre, fast man fortfarande i hela sitt väsen/kropp/sinne är lägre/grövre/tyngre... precis som man skulle kunna ta sig hem, upp till sin ursprungliga natur med sin karma... vi är ju här för att det är sådana vi blivit till. Den är vår nivå.

Kultivering ger en en högre nivå - inget annat.

Jag har mååånga gånger skrivit om liknelsen med en flaska med vatten och fylld med smuts. Den sjunker nedåt om man lägger den i vatten. Ju mer vi kan ta bort av denna/vår smuts, ju högre kan flaskan stiga = vi stiga, höja oss tillbaka. Det gör vi genom att kultivera oss - det är ALL verklig andlighets enda mening och innebörd.

Tror någon vaken på att det finns sådant som "heliga" växter, att vissa är bra och vissa är väldigt bra... att de höjer vår nivå???

Fatta en gång för alla att ddet är inte så. Man lurar sig, och får själv sota för det. När grupper hänger sig åt sådant där så sjunker den och försvinner till sist. Allt det kring shamanism, djur- och naturdyrkan osv är bara att öppna upp till smutsnivåer inom det lägsta i tillvaron. Fattar ni väldigt trögt... fattar fortfarande inte ord som ni har framför ögonen, som tex vad Insider sa också - tex att "detta" är en skapad plats, jag har ju sagt det ni behöver veta omkring det - den är skapad för att vi inte skulle ödelagts då vi blivit för dåliga, egentligen - då har vi fått detta som jag + nu insider kallar fängelse/karantän. Det är så andra har sagt också tidigare, det har till och med snappats inom New Age-riktningar. Man kan inte ta sig från ett fängelse - utan som jag försökt förklara på många sätt - nu kring det med Law (Infinitive Law mm), så är det att följa det, följa det innersta, universums kriterie/egenskap eller hur man nu ska säga.

Vill en vettig människa öppna upp i hjärnan för inträde för låga väsen. Då kan ni ju inta allt möjligt... go ahead, gör kundaliniyoga osv, okså då.

Tror någon på att man kan ligga i sängen i fängelset och ta sig ut, genom att dricka något? Det är sinnesslött att tro sådant - men de som är väldigt skadade/låga köper sådant. Vakna.

Förr var det ritualer, och en i en krets, som någon ledde en ceremoni, nu är det business, och flummare tror på att "idioter" i sydamerika kan leda det, att det skulle vara samma sak. De tror även på att de kan "initiera" andra, såsom europeer att leda det, efter att de pröjsat någon ceremoni själva.

Det är, upprörande, lögner, vilseledande och non human.
Jag har inte för vana att skriva strunt om allvarliga saker...

Posted on: 2007/10/24 14:17

Edited by novax on 2007/10/24 15:13:52

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Grannen tycker om äpplen, det gör inte nästa granne. En del blir glada av att kolla på TV, andra inte. Ibland kan man ha en hammare till att spika med, i andra fall hålla ner pappret när man skall rita på det. I en bil kan man åka på semester, eller köra rally med, eller rädda människor i från jordbävning.

Vissa hittar olika användningsområden, med olika verktyg, så är det bara. För en del funkar treo, andra inte. Vad än andra tror på o använder, så ere inte min sak, jag har en egen sak att bry mig om.

Baj o hare gott...

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Om man fyller sina ideologier med "nej" istället för "ja" kommer man inte långt.

Ja till pedofili!

Ja till Tidelag!

Ja till incest!

Ja till gruppvåldtäkter!

Ja till satanism!

Ja, Ni liberaler och smygmarxister är inte lite naiva med eran falska och bakvända syn på verkligheten!

Posted on: 2007/10/24 15:07

See User information
om man vänder och vrider på saker kan man alltid få dom att passa ens egen agenda benny..

Givetvis menar jag inte att man ska säga ja till tex våldtäkt.
Men det är väll ganska uppenbart att nej inte funkar.
Nej till våldtäkt.. ja tur som fan att det är så det är, för ingen våldtas ju.

Typiskt er smygmoderat faschister att tro att totalförbjud på saker är ända lösninen.

Posted on: 2007/10/24 16:19
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Ni snorungar på detta forumet verkar vara totalt indränkta i marxistiskt dubbeltänk som florerar under hela eran skolgång har ännu inte fattat att det som Ni växt upp och fått er itutat är normalt, likt Homosexualitet och andra degenererade yttringar likt den s.k. konstutställningen i Lund visade senast, är LÅÅÅÅNGT ifrån normalt och naturligt.

Satanisteliten har de senaste 50 åren arbetat frenetiskt på att "liberalisera" bl.a olika "livsstilar" för att på sätt söndra samhället innifrån.

Wake up morons.

Posted on: 2007/10/24 16:25

See User information
Om du kallar mig kommuinist en gång till...
Har du inget bättre för dig än att hitta på ideologier åt andra folk? Jävlar, kom med något vättigt istället.

Det jag vill poängtera är att det inte är problemet som är problemet, det är orsaken. Men något sådant kanske alldrig din gestapo insmorda hjärna kan greppa...

Posted on: 2007/10/24 16:28

See User information
Du har tidigare använt anarkistiska sidor för att visa på dina ateistiska ståndpunter. Så ditt tänkande är marxistiskt i grunden hur du än vrider och vänder på det.

Dagens samhällsproblem är skapade av de onaturliga Illuministiska-marxistiska idéerna som hjärntvättar skolungdomar av i dag.

Resultatet är tydligt. Det följer Illuminati profgrammet till punkt och pricka:

- Splittra familjen. Skapa rotlöshet

- Krossa nationen

- Krossa folkgemenskapen medelt massinvandring och mångkultur.

- Avskaffa äganderätten medelst beskattning. osv osv

Posted on: 2007/10/24 16:35

See User information
umm, okej. så folk som lägger in sidor från tex nasa är medlemar i nasa då eller.. okej okej, jag hajar hur du menar.

Det enda du är ute efter är att kotegorisera folk, lägga dom i fack och gå ut och fika med illuminati.

Posted on: 2007/10/24 16:39

See User information
Quote:

novax skrev:
Vakna.

sov gott

Posted on: 2007/10/24 17:50
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

Börja greppa insikten om att vi en gång haft ALLT, sedan när vi avviker och avviker så har vi fallit nedåt, och hjärnan stängs av i samma mån. Det är BARA genom att åter assimilera sig till det jag skrivit om måååånga gånger - nu senast ihop med det kring Insider - som man återfår det som är ens EGET, ens sanna natur.

Hur kan du veta att vi har haft allt, och samtidigt mena att man inte kan behålla nåt från en högre nivå? Du talar emot ditt eget resonemang. Hur skulle man kunna veta att vi har varit på en högre nivå, när man inte kan ta med sig kunskap ned??

det här luktar kristendom rrakt igenom, syndafallet?

Hoppar över de religösa "tro" och hoppar med huvet ner i gnostiskt "självupplevelse" då vet man i alla fall vad man tror på, sitter du och väntar på Jesus, får du vänta tills fan löser av dig, eller "Project BluEbeam" får dig att logga in för ditt chip.

Märkligt, men du stämmer in på en bibeltext angående Fariseerna, de boklärda, de ville inte gå in själva, men de hindrade alla andra som ville gå in.

Hur kan man på allvar vara skeptisk mot saker man inte förstår?

Det är ju villervalla att ge sig i kast på random med hur man skall bete sig, vill man veta får man testa, och inte ens en subjektiv beskrivning kommer att vara ett bevis för sanningen, eftersom den som fattar nåt, fattar att begreppet sant inte ens existerar, det är bara en sida av saken, just då, i just den vinkeln, det kan paralellt vara annorlunda, på annan tid och plats, jämför med kvantmekanik, som har mycket med filosofi att göra överlag, men det är klart det är ju min egen filosofi jag talar om, ingen jag har lärt av nån annan, som kanske till och med ljög.

Så kom nu inte och säg att jag har fel, för jag har alltid rätt, från mitt perspektiv. man kan inte leva genom andras erfarenheter, sa det är ju ditt problem om du sitter och är rädd för okända fenomen hemma i soffan.

Hepp hepp

Posted on: 2007/10/24 18:04
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

emil322 skrev:
Om man fyller sina ideologier med "nej" istället för "ja" kommer man inte långt.

Ja till pedofili!

Ja till Tidelag!

Ja till incest!

Ja till gruppvåldtäkter!

Ja till satanism!

Ja, Ni liberaler och smygmarxister är inte lite naiva med eran falska och bakvända syn på verkligheten!

Det pyser där det trycker på? Är detta vad du funderar över dagligen? de flesta av dessa brott begås av Eliten.

Posted on: 2007/10/24 18:11

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

Hur kan du veta att vi har haft allt, och samtidigt mena att man inte kan behålla nåt från en högre nivå? Du talar emot ditt eget resonemang. Hur skulle man kunna veta att vi har varit på en högre nivå, när man inte kan ta med sig kunskap ned??

Hoppar över de religösa "tro" och hoppar med huvet ner i gnostiskt "självupplevelse" då vet man i alla fall vad man tror på, sitter du och väntar på Jesus, får du vänta tills fan löser av dig, eller "Project BluEbeam" får dig att logga in för ditt chip.

Märkligt, men du stämmer in på en bibeltext angående Fariseerna, de boklärda, de ville inte gå in själva, men de hindrade alla andra som ville gå in.

Det är ju villervalla att ge sig i kast på random med hur man skall bete sig, vill man veta får man testa, och inte ens en subjektiv beskrivning kommer att vara ett bevis för sanningen, eftersom den som fattar nåt, fattar att begreppet sant inte ens existerar, det är bara en sida av saken, just då, i just den vinkeln, det kan paralellt vara annorlunda, på annan tid och plats, jämför med kvantmekanik, som har mycket med filosofi att göra överlag, men det är klart det är ju min egen filosofi jag talar om, ingen jag har lärt av nån annan, som kanske till och med ljög.

Så kom nu inte och säg att jag har fel, för jag har alltid rätt, från mitt perspektiv. man kan inte leva genom andras erfarenheter, sa det är ju ditt problem om du sitter och är rädd för okända fenomen hemma i soffan.

Hepp hepp

Det är upp till dig själv att inse saker och ting...

Varför är du här då?

Finns det devolution?

är det så att denna plats, detta tidsrum samsara, den trefaldiga världen, illusionen/labyrinten är något skapat, och har en mening... och att det då är en mening med att vi ärhär.
Svara på det. Vad säger du kring det, och det som jag sagt om the law, kosmos egenskap, att om man avviker från kosmos egenskap, eller kriterie = också vad som gäller på en viss nivå, alltså hur the law manifesteras/är på en nivå - då faller man nedåt, och fortsätter på en lägre nivå?

Om man tar in/anammar lägre/tyngre/egosaker - vilket är emot en nivås manifestation av the laws kriterier på den nivån (krångligt skrivet kanske, men försök...) - är det inte samma som man är på en annan nivå? Kan man ändå bita sig kvar på en nivå... vad skulle det vara för ordning och lagar... hur skulle det se ut på den nivån... det skulle inte funka, eller hur. Kan en sten ligga på vattenytan? Utan därför är det ju så att det finns det att man skapar sin "egen verklighet". Det är då för att man AVVIKIT, och har istället fått karma. Man kan naturligtvis inte svinga sig upp med sin karma... = den man blivit till, alltså "grövre"/osannare - utan principen är ju att man åter måste assimilera sig till en högre nivås kriterier för att kunna ha sitt liv där, sin "framtid". Finns dessa principer eller inte?

Det där som jag sagt hur många gånger som helst... att det är för att höja sin nivå, bättra sig som människa, att kultivera (sig) - finns det sådant i tillvaron. Ja eller nej.

Är det vad man alltid gjort inom olika vägar tex i Asien, handlar tao-vägar om det, buddavägar, handlar religioner ytterst, och från början om det? Ja eller nej.
Är det vad man egentligen hade kloster- och tempelmiljöer till - att ge upp dåliga saker, låga saker, såsom begär etc - var det för att ge en kultiveringsmiljö? Ja eller nej.

Du har fortfarande en "tro" på att gå på yta, och inte se essens/sanning. Går efter skenet, därför skriver du som du gör kring religioner. Jag bryr mig inte om religioner. Det är nu mer ditt halmstrå (eg. din karma...), och blir att snöa runt. Du talar om "luktar", det är yta, det säger ingenting.

Så jag frågar också - säger metaforen om Theseus och labyrinten oss att det finns något vi ska följa? Ja eller nej.
Är det då vägen ut, utvägen ut ur detta fängelse, som jag sagt många gånger att det är? Ja eller nej.

Om du "glömt" (det är karman som gör att vi inte "råkar se eller förstå... fatta nu... ), så finns den med häri då. Nu postad för 67:e gången:
http://www.esnips.com/doc/c2437d77-43 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

Du talar om "ta med dig kunskap ned". eeehhh... vakna nu.

Jag har många gånger postat detta:

Du tror på kunskap osv. Jag tror på sådana här tankar:

In the Tao School, the teacher gives true teachings to only one chosen student [out of many potential students]. The one with good enlightenment quality and inborn quality will receive the true Fa (Law). ....

So what is the Tao of Confucius? In the “Wei Ling Gong Chapter,” there is another dialog concerning “Yi Yi Guan Zhi.”

Confucius said, “Siye, do you think that my knowledge comes from experience and learning?”

Siye answered, “Does it not?”

Confucius said, “No! It’s from One Law (that penetrates all levels).”

Here we learn that Confucius’ Tao is not [obtained] from learning. Therefore, Confucius is not talking about learning or knowledge; the real Tao has no relationship with study. In actuality, it would be difficult to know the Tao of Confucius without reading his explanations in the Book of Changes. In the first chapter of “Xi Ci Shang Zhuan,” it states explicitly: ...

Det är från inlägget http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29047#forumpost29047
Jag rekommenderar läsning av den tråden - försök att stå emot det som reser ragg i sinnen då... det som vill man ska vara "kritisk", rationell osv - det är inte EN SJÄLV, utan ens tankekarma.

Längre ned i den tråden så skrev jag:

"Konfucius "påtalade" kontinuerligt att the Law penetrerar alla nivåer av kosmos - det är Fa. Så man skulle kultivera, assimilera sig till Tao, söka Tao, Vägen - för det är EN law - en sanning/universum egenskap, eller hur man nu vill se det. [...]
vidare

"Det som fortfarande finns kvar i "religioner" av riktig förståelse (idag finns det inga verkliga religioner, jag vet inte om någon religion) är ju bra, liksom om religiösa skiljer ljug (som science) från bättre förståelse, något närmare sanningen. Vad som tagits in i texter genom tiderna, vad som är från nedärvd vishet, kunskap etc. och kanske förändrats med tiden - är sin sak - hur och om de på något sätt kommer in i vad samhället kallar religioner har väl ingen betydelse - man dömer ju inte innehållets värde, urspungliga mening etc. efter formen som de nu har i vissa kretsar - "religiösa" eller inte."

En ortodox religion måste självfallet innehålla sanning - hur ska den annars kunna vara en Väg! Jag förstår inte ditt fattningsproblem här.

Ortodoxa religioner ÄR från början kultiveringsvägar - det var därför det kom kloster- och tempelmiljöer - jag har skrivit om detta i mängder av inlägg, tex:... [...]"

Är det inte bra att ta till sig det man kanske... någonstans ändå förstår är bra, och gå vidare från det, istället för att återfalla till ljugkrokarna i labyrinten, att gå under genom att följa skyltarna i labyrinten, istället för att följa tråden... självklart.

Eller hjälper det inte ens att det kommer "ny" bra "info" i detta sammanhang...

Revelations of an Insider
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... pe=&topic_id=7930&forum=1
Ska läsas.

Några inlägg här dom knyter an till det med the Law, Insider och vad man skall följa.
Ska läsas...
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=62954#forumpost62954

Bäste Steffo, du är för värdefull för att gå på planterade villovägar - det är nämligen var det är - saker som andra ger på dessa sätt är bara det, deras syfte är att hindra människor att se Vägen, inte fatta basic things - de vill ha död på oss, jag lovar...

Posted on: 2007/10/24 20:13

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

emil322 skrev:

Ja till pedofili!

Ja till Tidelag!

Ja till incest!

Ja till gruppvåldtäkter!

Ja till satanism!

Imponerande slutledningsförmåga Benny... Själv tyckte jag iofs att Emils korta inlägg var fullt förstårlig, om man bla tar hänsyn till trådens rubrik och innehåll.

Benny.
Du får mer än gärna sammanfatta den äkta verkligheten. Varsågod Och lycka till.

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

Hepp hepp

Det är upp till dig själv att inse saker och ting...

Varför är du här då?

Finns det devolution?

är det så att denna plats, detta tidsrum samsara, den trefaldiga världen, illusionen/labyrinten är något skapat, och har en mening... och att det då är en mening med att vi ärhär.
Svara på det. Vad säger du kring det, och det som jag sagt om the law, kosmos egenskap, att om man avviker från kosmos egenskap, eller kriterie = också vad som gäller på en viss nivå, alltså hur the law manifesteras/är på en nivå - då faller man nedåt, och fortsätter på en lägre nivå?

Om man tar in/anammar lägre/tyngre/egosaker - vilket är emot en nivås manifestation av the laws kriterier på den nivån (krångligt skrivet kanske, men försök...) - är det inte samma som man är på en annan nivå? Kan man ändå bita sig kvar på en nivå... vad skulle det vara för ordning och lagar... hur skulle det se ut på den nivån... det skulle inte funka, eller hur. Kan en sten ligga på vattenytan? Utan därför är det ju så att det finns det att man skapar sin "egen verklighet". Det är då för att man AVVIKIT, och har istället fått karma. Man kan naturligtvis inte svinga sig upp med sin karma... = den man blivit till, alltså "grövre"/osannare - utan principen är ju att man åter måste assimilera sig till en högre nivås kriterier för att kunna ha sitt liv där, sin "framtid". Finns dessa principer eller inte?

Det där som jag sagt hur många gånger som helst... att det är för att höja sin nivå, bättra sig som människa, att kultivera (sig) - finns det sådant i tillvaron. Ja eller nej.

Är det vad man alltid gjort inom olika vägar tex i Asien, handlar tao-vägar om det, buddavägar, handlar religioner ytterst, och från början om det? Ja eller nej.
Är det vad man egentligen hade kloster- och tempelmiljöer till - att ge upp dåliga saker, låga saker, såsom begär etc - var det för att ge en kultiveringsmiljö? Ja eller nej.

Du har fortfarande en "tro" på att gå på yta, och inte se essens/sanning. Går efter skenet, därför skriver du som du gör kring religioner. Jag bryr mig inte om religioner. Det är nu mer ditt halmstrå (eg. din karma...), och blir att snöa runt. Du talar om "luktar", det är yta, det säger ingenting.

Så jag frågar också - säger metaforen om Theseus och labyrinten oss att det finns något vi ska följa? Ja eller nej.
Är det då vägen ut, utvägen ut ur detta fängelse, som jag sagt många gånger att det är? Ja eller nej.

Om du "glömt" (det är karman som gör att vi inte "råkar se eller förstå... fatta nu... ), så finns den med häri då. Nu postad för 67:e gången:
http://www.esnips.com/doc/c2437d77-43 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

Du talar om "ta med dig kunskap ned". eeehhh... vakna nu.

Jag har många gånger postat detta:

Du tror på kunskap osv. Jag tror på sådana här tankar:

In the Tao School, the teacher gives true teachings to only one chosen student [out of many potential students]. The one with good enlightenment quality and inborn quality will receive the true Fa (Law). ....

So what is the Tao of Confucius? In the “Wei Ling Gong Chapter,” there is another dialog concerning “Yi Yi Guan Zhi.”

Confucius said, “Siye, do you think that my knowledge comes from experience and learning?”

Siye answered, “Does it not?”

Confucius said, “No! It’s from One Law (that penetrates all levels).”

Here we learn that Confucius’ Tao is not [obtained] from learning. Therefore, Confucius is not talking about learning or knowledge; the real Tao has no relationship with study. In actuality, it would be difficult to know the Tao of Confucius without reading his explanations in the Book of Changes. In the first chapter of “Xi Ci Shang Zhuan,” it states explicitly: ...

Det är från inlägget http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29047#forumpost29047
Jag rekommenderar läsning av den tråden - försök att stå emot det som reser ragg i sinnen då... det som vill man ska vara "kritisk", rationell osv - det är inte EN SJÄLV, utan ens tankekarma.

Längre ned i den tråden så skrev jag:

"Konfucius "påtalade" kontinuerligt att the Law penetrerar alla nivåer av kosmos - det är Fa. Så man skulle kultivera, assimilera sig till Tao, söka Tao, Vägen - för det är EN law - en sanning/universum egenskap, eller hur man nu vill se det. [...]
vidare

"Det som fortfarande finns kvar i "religioner" av riktig förståelse (idag finns det inga verkliga religioner, jag vet inte om någon religion) är ju bra, liksom om religiösa skiljer ljug (som science) från bättre förståelse, något närmare sanningen. Vad som tagits in i texter genom tiderna, vad som är från nedärvd vishet, kunskap etc. och kanske förändrats med tiden - är sin sak - hur och om de på något sätt kommer in i vad samhället kallar religioner har väl ingen betydelse - man dömer ju inte innehållets värde, urspungliga mening etc. efter formen som de nu har i vissa kretsar - "religiösa" eller inte."

En ortodox religion måste självfallet innehålla sanning - hur ska den annars kunna vara en Väg! Jag förstår inte ditt fattningsproblem här.

Ortodoxa religioner ÄR från början kultiveringsvägar - det var därför det kom kloster- och tempelmiljöer - jag har skrivit om detta i mängder av inlägg, tex:... [...]"

Är det inte bra att ta till sig det man kanske... någonstans ändå förstår är bra, och gå vidare från det, istället för att återfalla till ljugkrokarna i labyrinten, att gå under genom att följa skyltarna i labyrinten, istället för att följa tråden... självklart.

Eller hjälper det inte ens att det kommer "ny" bra "info" i detta sammanhang...

Revelations of an Insider
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... pe=&topic_id=7930&forum=1
Ska läsas.

Några inlägg här dom knyter an till det med the Law, Insider och vad man skall följa.
Ska läsas...
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=62954#forumpost62954

Bäste Steffo, du är för värdefull för att gå på planterade villovägar - det är nämligen var det är - saker som andra ger på dessa sätt är bara det, deras syfte är att hindra människor att se Vägen, inte fatta basic things - de vill ha död på oss, jag lovar...

Man baxnar, först skriver du "Det är upp till dig själv att inse saker och ting..."
Tycker du det skulle du inte ha anmärkt från början då detta är vad jag sa från start.
sen börjar du citera "Konfucius" och talar då återigen emot dig själv i samma andetag, hur kan man "Själv inse saker och ting" när man stödjer sig på andras insikt om saker och ting?
Ta reda på fakta själv, och snacka inte om vad andra har sagt, det gör aldrig att du har rätt, allt jag säger kan jag verifiera själc, eftersom det är jag som har sagt det, jag lånar ingen filosofi från nån, allt är min egen. Behöver ingen lärare, eller Guru Gud eller frälsare. Är inte religiös, och tror inte på "Gud"

Ridå

Posted on: 2007/10/25 11:50

See User information
Steffo skrev:
Quote:

Man baxnar, först skriver du "Det är upp till dig själv att inse saker och ting..."
Tycker du det skulle du inte ha anmärkt från början då detta är vad jag sa från start.
sen börjar du citera "Konfucius" och talar då återigen emot dig själv i samma andetag, hur kan man "Själv inse saker och ting" när man stödjer sig på andras insikt om saker och ting?
Ta reda på fakta själv, och snacka inte om vad andra har sagt, det gör aldrig att du har rätt, allt jag säger kan jag verifiera själc, eftersom det är jag som har sagt det, jag lånar ingen filosofi från nån, allt är min egen. Behöver ingen lärare, eller Guru Gud eller frälsare. Är inte religiös, och tror inte på "Gud"

Ridå

Det är upp till dig.
Okey steffo, någon gång kan ridån gå upp för dig, och du kan se ljuset - nu sparkar karman...

Man inser när man inser. Den där tråden eller med andra namn, den har vi, och det är en kompass, som man säger lyssna till sitt hjärta - nu är det bara ord och har blivit strunt. Men djup därinne finns det som är EN själv, ens sanna natur.

När man inte känner av den, då är det som det är därute idag, då bryr sin människor inte om rätt och fel, säger till och med att det finns inget sådant... det är det som promotas nu. De får snabbt igenom att alla ska få gå sin egen väg, och allt rutschar snabbt utför.

Det är även då en grupp, civilisation eller kultur går under, för då är den non human.

Konfucius och andra har varit här och gett vägledning, annars skulle det varit över tidigare.

Du pratar en del om religion... försök få in pusselbitarna rätt, för det har du inte fått än.

Posted on: 2007/10/25 12:19

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
Konfucius och andra har varit här och gett vägledning, annars skulle det varit över tidigare.

andra fyller in med Buddha Jesus Muhammed, osv osv, du får gärna ta dina kvitton ur prästernas tillkännagivanden, men själv lyssnar jag till mig själv.
Men eftersom du är GUD så har jag ju fel, för du vet bäst. Du kan uppenbarligen påstå att mina erfarenheter är osanna?

Posted on: 2007/10/25 19:35

See User information
Det som kan mätas är det intressantaste för det flesta.Det finns faktiskt fullt av uppleveser som är underbara och har kommit samtidigt som man varit helt vilse.Intellektet saknar ofta värde helt.
Den som planerat hur upplevelsen skall bli,blir utan det behagliga.Sådan är den lagen.Alla tilltänkta upplevelser är bara repetition av gammalt.Något nytt kan man inte tänka fram,det tillhör inte tänkandet,det tillhör livet som sådant-Nu.Alla tankar är det förflutna/minnet,det är det som är tankens väsen.En drog ger t e x inga nya upplevelser, den ger bara en repetition på det som redan upplevts.Om du känner igen en upplevelse så är det över huvudtaget ingen upplevelse.Alla upplevelser har redan upplevts, annars hade vi inte känt igen dem.Att t ex uppleva att något är skönt, är ingen upplevlse.Det är bara en jämförelse med vad som vi upplevt förut.Om tanken kan föreställa sig verkligheten, så är det inte verkligheten.Sanningar låter sig inte beskrivas.

Posted on: 2007/10/26 0:39

See User information
Quote:

sale skrev:
Det som kan mätas är det intressantaste för det flesta.Det finns faktiskt fullt av uppleveser som är underbara och har kommit samtidigt som man varit helt vilse.Intellektet saknar ofta värde helt.
Den som planerat hur upplevelsen skall bli,blir utan det behagliga.Sådan är den lagen.Alla tilltänkta upplevelser är bara repetition av gammalt.Något nytt kan man inte tänka fram,det tillhör inte tänkandet,det tillhör livet som sådant-Nu.Alla tankar är det förflutna/minnet,det är det som är tankens väsen.En drog ger t e x inga nya upplevelser, den ger bara en repetition på det som redan upplevts.Om du känner igen en upplevelse så är det över huvudtaget ingen upplevelse.Alla upplevelser har redan upplevts, annars hade vi inte känt igen dem.Att t ex uppleva att något är skönt, är ingen upplevlse.Det är bara en jämförelse med vad som vi upplevt förut.Om tanken kan föreställa sig verkligheten, så är det inte verkligheten.Sanningar låter sig inte beskrivas.

New Age... "

Posted on: 2007/10/26 10:47

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Novax : De flesta är rädda att leva NU, därför har det förflutna blivit så viktig.
Att de flesta gömmer sig i det kommande och hamnar på så vis i det förflutna.

Posted on: 2007/10/26 15:45

See User information
Quote:

sale skrev:
Novax : De flesta är rädda att leva NU, därför har det förflutna blivit så viktig.

Alla lever nu, men vill inte möta sig själva, se inom sig - för att de är inte de som sitter vid rodret. De som sitter vid rodret (karma/demonish things etc) får oss att leva falskt, ytliga saker, hålla på med det yttre, alltid hålla på och hålla på och hålla på med ANDRA - såsom de ovakna, infospridare (om det bara är det man gör)... de vill egentligen bara sprida sig själva... få finnas - det är då det som de blivit till som stärks och blir därute. Visa är tysta, de bara ser på världen, betraktar, och tar hand om SIG SJÄLV , det egna livet + kanske det som de "ska" göra.

Det därute är redan det förflutna. Det är inte vårt sanna hem.

Posted on: 2007/10/26 15:53

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

sale skrev:

Alla lever nu, men vill inte möta sig själva, se inom sig - för att de är inte de som sitter vid rodret. De som sitter vid rodret (karma/demonish things etc) får oss att leva falskt, ytliga saker, hålla på med det yttre, alltid hålla på och hålla på och hålla på med ANDRA - såsom de ovakna, infospridare (om det bara är det man gör)... de vill egentligen bara sprida sig själva... få finnas - det är då det som de blivit till som stärks och blir därute. Visa är tysta, de bara ser på världen, betraktar, och tar hand om SIG SJÄLV , det egna livet + kanske det som de "ska" göra.

Du är så andlig så ,men du NOVAX HAR du UNDERSÖKT allt detta som du skriver? 12 apostlar och allt vad det heter, du vad kom först Hönan eller ägget (effter som du har en pekpinne)eller historien eller biblen , hur ligger det till, oldages :)

Posted on: 2007/10/26 16:09

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

sale skrev:

Effter som du har (vet-skap)så lyder min fråga . Vad är adressen till VÅR nya HEM??? Jag ser att du har den men är tyst, upplever jag i denna stund. Ge oss den är du snäll .

Posted on: 2007/10/26 16:52

See User information
Quote:

sale skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

sale skrev:

Du är så andlig så ,men du NOVAX HAR du UNDERSÖKT allt detta som du skriver? 12 apostlar och allt vad det heter, du vad kom först Hönan eller ägget (effter som du har en pekpinne)eller historien eller biblen , hur ligger det till, oldages :)

Jag tittar på lite av varje, men undersöka... det behövs inte. De gör främst dom som utgått från fel/falska grundpusselbitar, för de kommer att undersöka eller söka bara vara att snurra runt i labyrinten. Wasted time... som Theseus skulle undra i labyrinten "vad kom först..." - nej han fick ju tråden och behöver bara följa den, ju närmare utgången han kommer ju mer "vet" = ÄR han (sig själv) (inte platt världslig "kunskap), för han är mer ett med sig själv, kosmos kriterier/egenskap/the Law = Sanningen.

Han behöver inte ställa sådana frågor, utan vet att det bara är lågnivåtankar. Hönan och ägget är ju bara som två sidor/aspekter av samma sak.

Vakna - och upp med ett får i loggan nu.

Resized Image

Posted on: 2007/10/26 16:56

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 14 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper