vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Kvinna från mellanöstern drar järnet mot fundamentalistpatriarkatet
Hon låter förvisso förbannad och alla kanske inte håller med om allt hon säger. Men vilket mod att som arabisk kvinna säga såna grejer rakt ut i ansiktet på de manliga ledarna som vill skruva tillbaka klockan till tiden före "Björnes Magasin"...

Respekt för framförandet även om det inte är den rösten som jag skulle vilja väckte mig om mornarna. Men vänta nu... det påminner om något jag funderat över... varför en del grupper bland invandrare speciellt från mellanöstern pratar så jävla högt och gärna som om de visste allting. Det måste bero på att samtalsvolymen generellt sett alltid är konstant lika hög som på Metalkonserter där de kommer ifrån!

Min kommentar till järnladyn vore så ledes...

- Mycket intressant men måste du skrika så förbannat!

http://switch3.castup.net/cunet/gm.asp?ai=214&ar=1050wmv&ak=nul

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Kvinna från mellanöstern drar järnet mot fundamentalistpatriarkatet

See User information
indeed tunga ord hon gick ut med.
påtal om deras röst nivå ja heh araber pratar högt, minns min vän under till en synes het diskussion fullt med gestikulationer samt hög ljud nivå med sin mamma, när jag frågade varför hon var så arg svarade han: arg? nej nej hon undrar bara ifall jag ville ha mat.

Posted on: 2007/10/29 13:30
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Men alla olika språk har olika intonationer. Att anta att den svenska modellen av intonation skulle vara allmän rådande är tämligen naivt.

See User information
Det finns också läten... att en grupp står och gapar och hela tiden viftar med frambenen samtidigt är inte så human, utan non human.

Human behaviour är att uttrycka sig milt, lågmält, lyhört för vad andra vill säga.

Detta man ser blan vissa grupper är som ett krig, ett uttryck föraggression - ormen. Gift i munnen...

"Ord kan tala" - bottnar det i falskhet så viftas det med tassar och framben - alltså dölja/flytta fokus från orden man säger.

Jag skulle gå ifrån en fransman som skulle stå framför mig... om han tex skulle säga sin uppfattning om något, samtidigt som han skulle börja köra med armarna framför mig.

I det förvridna tänket därute, därallt blivit bakvänt... så snackas det ofta att vi ska göra så, ta efter fransmännen, bli "mer uttryckssamma" - det är skitdemonish som promotar sig själv, därför sägs det så.

All sådan där viftning är för att man inte är sann - inte uttrycker sanna ord, de bottnar inte i "en själv", utan har med med demonish things att göra.

Precis som ituklippning, ettor och nollor har med att göra.

Posted on: 2007/10/29 15:21
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:
BiReal:
indeed tunga ord hon gick ut med.
påtal om deras röst nivå ja heh araber pratar högt, minns min vän under till en synes het diskussion fullt med gestikulationer samt hög ljud nivå med sin mamma, när jag frågade varför hon var så arg svarade han: arg? nej nej hon undrar bara ifall jag ville ha mat.

Hahahaha... Fy fan vad bra!

Har upplevt ungefär samma saker bland många andra etniciteter... roande men för en tänkande nordbo framstår deras ljudnivå och desperation i kroppsspråket som stötande... mest därför att de sällan sätter in några kommatecken eller tankepauser i sin kommunikation.

När två människor av det gränssnittet skriker och viftar åt varandra är det snarare den som är mest våldsam och hotfull som får fram det den vill ha sagt. Inte alltid den med mest vett i skallen.

Anonym
Quote:
al ciada:
Men alla olika språk har olika intonationer. Att anta att den svenska modellen av intonation skulle vara allmän rådande är tämligen naivt.

Nej det har du helt rätt i... men om de inte var så upptagna med att höja sin egen röstvolym med risk för att i nästa sekund bli överkörd av någon likadan som skriker ännu högre, skulle de kunna ha en del att lära av oss i hur man kan lämna över lite utrymme i argumentationen till den man pratar med.

Vet du vad det annars påminner om. Envägskommunikation! Det är väl knappast det ultimata läge man eftersträvar när två eller fler personer samtalar.

Anonym
Quote:
Novax:
Det finns också läten... att en grupp står och gapar och hela tiden viftar med frambenen samtidigt är inte så human, utan non human.

Du har helt rätt och om man tittar på en flock apor eller hundar som under hela sin livstid är upptagna med att säkerställa rangordning och hierarkier inom flocken så påminner det ganska mycket om ett av de mest förljugna ställena på jorden som är distinktionen över ondska och själslig fångenskap. "Börsen"!

Vi har här definierat tre negativa sätt av icke-utvecklande kommunikation människor emellan! Det är uppenbart en rutten kommunikation som handlar om att med ett våldsamt hotfullt kroppsspråk och hög röstvolym få alla andra att hålla käften.

Jag vill jämföra dessa tre avarter av kommunikation med en klassisk konsert.

1. Arabisk och sydeuropeisk kommunikationsmetod!

(Dränk alla vackra stämningsfulla nyanser och dynamisk rytmik med hög volym)

2. Apflocken!

(Alla hannar i symfoniorkestern försöker samtidigt som de spelar slå ner dirigenten för att själva kunna leda orkestern och på så sätt få större chans att para sig med de kvinnliga solisterna i orkesterdiket)

3. Börsen

(Orkestern, dirigenten och publiken spelar "Texas Hold ´em" samtidigt som konserten skall framföras! All in!)

P.S. Jag har givetvis träffat både araber och sydeuropeer som inte alls antar skepnaden av demoner när de konverserar. Då har det ofta handlat om människor som varit i harmoni med sig själva p.g.a. att de kommit en bit i den andliga utvecklingen eller känt självsäkerhet i sina yrken och därför inte varit tvungna att pinka revir hela tiden.

See User information
Bra "analys" kalkonen.

Jag tänkte inte på att skriva ut fullt vad jag så ogillar med det som tex fransmän och andra kan hålla på med. Det är inte bara det att de viftar lite med armarna eller så, utan de kan gestikulera och böja sig bakåt och åt sidan, lägga in läten... pusta, puh... - vad är det, prata med någon och titta bort mot himlen och säga eehh och sådant samtidigt som de lyfter och vevar med armarna... jag tycker det är äckligt - då finns det inget sådant att orden är vad de ska vara och är det man vill "ge" och kommunicera, utan då håller personen på med att lägga in massa annat, energi... massa signaler, och det är bara skumt och manipulation.

Man skapar i stillhet. En budda/gud sitter bara, behöver inte ens tala... ju mer man gör och lägger in, ju mer förstör man.

Vår tid är sådan, bara förljugenhet och förvridna saker, se på avatarer här... it rules.

Posted on: 2007/10/30 9:30

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
usch! vilka låga och nedvärdererande rasistiska synsätt som förs ut om våra bröder och systrar i södern.

Det kan bara komma ifrån antingen inskränkta nazister eller rednecks ifrån landet, eller hur, efekto??

Detta är ju på gränsen till rasbiologi.

Posted on: 2007/10/30 22:40

See User information
Quote:

bennybear skrev:
usch! vilka låga och nedvärdererande rasistiska synsätt som förs ut om våra bröder och systrar i södern.

Det kan bara komma ifrån antingen inskränkta nazister eller rednecks ifrån landet, eller hur, efekto??

Detta är ju på gränsen till rasbiologi.

Efekto är för tillfället intagen på Avdelningen (språkhygieniska gruppen)

Posted on: 2007/10/30 22:57

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Avdelningen för kroppsspråksavvänjning, menar du väl?

Posted on: 2007/10/30 23:02

See User information
Länken funkar inte för mig, men jag misstänker att det handlar om detta?
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=64457#forumpost64457

Posted on: 2007/10/31 13:46

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper