Vakencorner
|
Islamsk aktivism
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Aktivism runt om i världen av Hizb ut tahrir, som vill bekämpa illuminati´s imperialism.
http://www.youtube.com/watch?v=52xgUyR34ss missförstå nu inte, de vill ha tillbaka Khilafa utifrån muslimskt territorium.
Posted on: 2007/10/30 23:12
|
|||
|
||||
|
Re: Islamsk aktivism
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jorå, detta är en intellektuell politisk och rak organisation så de vet nog mer än vad du tror...
Posted on: 2007/10/31 9:26
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Araber är mycket mer medvetna om vem som styr och ställer än de flesta "ja men jag vet ju allt" svenska idioter. Det är därför man vill folkmörda dem i mellanösten och sätta in sitt system, det som kallas för demofars.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jovars det är lättare att prata om visa saker med araber pga av att de faktiskt uppleft ett synligare förtryck en svenskar såsom 9/11 eller sionism men de har allt som oftast en religiös övertyggelse som sätter bomstopp för allt.
Visa delar av filmer ser ut som vilken fotbollsmatch som helst eller muslimer som demostorerar mot kontsnärer såsom Viks Även här finns många inom den "intellektuella vänstern" som förståt globalisering men det säger inte så mycket http://www.youtube.com/watch?v=ANgr4QiLnXA |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men vad SVT rapporterar och hunden skiter kan man lägga på samma hög. De skulle aldrig säga något som inte gynnar NWO.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Alla demonstrationer var arrangerade av Hizb ut Tahrir. De brukar ha lite tema, så som oranga plakat med svart text eller svarta byxor och vit stjorta osv...
Scenen från fotbollsstadiumet var deras konferens i indonesien över 100 000 åskådare. Indonesien är det mest befolkade land av muslimer.
Posted on: 2007/10/31 11:27
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Araber är mycket mer medvetna om vem som styr och ställer än de flesta .
Svar:Dom jag har paratat med har defintivt inte varit mer pålästa än Svenskar.Jag tror inte där är fler araber än västerläningar som sitter med vaket tänk. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
DAN skall du inte hjäpa dina bröder och systrar i Muslimska länder istället för att gömma dig i Sverige.Du hade nog blivit lyckligare om du levt nere i dessa länder istället.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Att referera till "de jag har talat med" tycker jag inte är relevant. Det finns många inom arabvärlden som inte har kunskap, men det finns många som har...
Organisationen är förbjuden i de flesta muslimska länder eftersom de arbetar mot regeringarna med intelligens. Jag kan ta ett exempel på aktivism: Förra sommaren då Israel anföll Libanon så utropade en imam i Saudi Arabien en fatwa om att ingen skulle stödja Libanon eftersom det var Hezbollah som skötte försvaret. (Hezbollah är shiiamuslimer). Hizb ut Tahrir anordnade en demonstration och ställde sig utanför Saudi Arabiens ambassad i London och uppmanade dem att ta sina armeér för att försvara det muslimska folket i Libanon. Tanken bakom detta var att Saudi Arabien precis hade gjort en order i miljardbelopp för vapen från Israel och USA och att Saudi Arabien inte kommer att använda detta mot en yttre fiende, utan sitt eget folk. Så var ligger skillnaden i denna aktion och t.ex. Alex Jones angående Patriot Act? Men visst, jag vet många som endast lyssnade till fatwan och struntade i det som hände i Libanon med gott samvete. Men det är de som måste vakna och det är det denna organisation sysslar med och har idag flera miljoner anhängare.
Posted on: 2007/10/31 12:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Dan, vad menar du med detta?
Hizb ut Tahrir anordnade en demonstration och ställde sig utanför Saudi Arabiens ambassad i London och uppmanade dem att ta sina armeér för att försvara det muslimska folket i Libanon. Tanken bakom detta var att Saudi Arabien precis hade gjort en order i miljardbelopp för vapen från Israel och USA och att Saudi Arabien inte kommer att använda detta mot en yttre fiende, utan sitt eget folk. Kommer det använda vapnen mot sitt eget folk? vad var syftet med demonstrationen, förstod inte riktigt det?
Posted on: 2007/10/31 12:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Intressant artikel:
Quote: Shared "British-Saudi" Values
Posted on: 2007/10/31 13:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Angående Bhutto´s återkomst till Pakistan:
Quote: US and Britain send Bhutto to save Pakistan's ailing dictator
Posted on: 2007/10/31 13:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Många intressanta nyheter sedan jag besökte deras sida sist, :)
Quote: The US & UK Neocon's-Anti-Islamic Rhetoric and War Mongering Against Iran Will Only Bring About Further Global Polarisation and Instability
Posted on: 2007/10/31 13:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Angående demonstrationen jag talade om:
Quote: NATIONAL MARCH: Huge Demonstration Calls for Action Against Israel 's Massacre of Lebanon
Posted on: 2007/10/31 13:36
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hizb ut Tahrir dagisockupanterna nu igen som ser till att pojkar och flickor inte får leka tillsammans.
Det spelar ingen roll om det så var 1 miljard människor där för det är en talare och några som lyssnar men frågan är om de tänker självständigt. Jag hör väldigt sällan araber prata politik på spårvagnar och bussar jag tycker även att de sällan pratar filosofi och islam. Men det är bara bra om de är där nere och kämpar så kämpar vi här åk dit du med dan |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Öppet brev till Musharraf
Quote: Open Letter to Musharraf, the President of Pakistan
Posted on: 2007/10/31 17:05
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login