vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

vårt löjligt ömtåliga sammhälle

See User information
Har ni tängt på hur löjligt lätt det igentligen är att nolla hela Sverige? Eller vilket annat land som helst i princip.

Jag tänker på samma sak som dom första mål som träffas när ett land atackerar ett annat.

Det behövs inga kärnvapen eller nån annan knepig och svårt att få tag på skit, det räcker med en skärbrännare å lite dynamit eller nån annat liknande som vem som hellst kan göra hemma på bara några timmar.

Men ändå hör man inget om detta i media...
Men det är klart man inte gör, det låter ju inte lika spänande som "terrorister har kärnvapen" eller nått liknande... Och skulle det nämnas i media igen, för det va på tapeten för några år sedan (så dom flästa borde börja fatta vad jag pratar om).
Då skulle det väl troligen bli halv panik osv osv osv...

För dom som fortfarande inte förstår vad jag pratar om så kolla här: http://www.svk.se/web/Page.aspx?id=5652
och ladda ner filen "Karta över Sveriges stamnät" längst ner på sidan.

Tänk om något buse blanda ihop några små laddningar, startade i höjd med sundsvall och gick rakt åt väster.

Tänk om han/hon jorde detta under vintern när elnätet är som mest belastat.

Tänk om han/hon sprängde av några stolpar på varge el linje..

Tänk hur stor skada detta skulle skapa, ingen ström i princip hela landet.

När alla reserv generatorer är slut/överbelastade kommer i princip INGET att funka under dom veckor/månader det skulle ta att laga allt.

INGET avlopp skulle funka i städerna.
INGEN komunikation.
INGEN värme.
INGET rinnande vatten.

Skulle bensin mackarna funka?
Om inte, INGET transportsystem skulle funka.

Och allt detta skulle kunna utföras av 1 persion på bara 4-5 dagar. Om fler vore inblandade änu fortare....

Men inte hör man nått om detta i lilla media inte... haha

Posted on: 2007/11/4 20:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: vårt löjligt ömtåliga sammhälle
Det är genialt. Höj elräkningen lite till och dra åt tumskruvarna ännu mer, mest effektivt av allt, eller hur?

Därför tänker jag leva off-grid med eget elsystem, förutom att jag inte vill gynna de som äger stamnätet då förstås.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: vårt löjligt ömtåliga sammhälle

See User information
jo visst är de så!

Det finns vindkraft värk man kan köpa privat och skulle man inte göra av med all ström själv kan man sälja den.

Har för mig att det finns nån max storlek där man måste betala nån skatt eller nått om man kommer över, men den ligger en bra bit över vad man behöver för att driva en eller två normala villor så det är nog inget att bry sig om.

http://www.litenvindkraft.se/index.php
http://hannevind.com/

Posted on: 2007/11/5 14:50

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper