vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Globala uppvärmningen kommer att döda sex miljarder

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Globala uppvärmningen kommer att döda sex miljarder

See User information
Intressant!

Men de värsta med allt är ju att dom har rätt i en grej...

Lovelock isn’t even the first eco-extremist this year to say the earth is over-populated by billions of people. In May, Paul Watson, founder and president of the Sea Shepherd Conservation Society warned mankind was “acting like a virus” and 5.5 billion would die.

Mot bevisa det någon? snälla?

Just nu beter sig ju mänskligheten som en parasit, hur svårt det än är att erkänna.
Men mot bevisa mig gärna för det vore ju trevligt om jag har fel.

Skulle gärna vilja veta vad mäniskan igentligen gör för nytta? För jag kommer inte på nått..

Men de e klart som fan jag tänker göra allt för att jag och min blivande familj ska vara bland dom 500 miljonerna, om det är så att artiklen stämmer... :P

Posted on: 2007/11/5 15:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Om de lyckas med sina planer med lite microchip helvete och genmanipulera bättre slavar så är att vara död att föredra.

See User information
Quote:

Mini skrev:
Intressant!

Lovelock isn’t even the first eco-extremist this year to say the earth is over-populated by billions of people. In May, Paul Watson, founder and president of the Sea Shepherd Conservation Society warned mankind was “acting like a virus” and 5.5 billion would die.

Just nu beter sig ju mänskligheten som en parasit, hur svårt det än är att erkänna.

Skulle gärna vilja veta vad mäniskan igentligen gör för nytta? För jag kommer inte på nått..

Men de e klart som fan jag tänker göra allt för att jag och min blivande familj ska vara bland dom 500 miljonerna, om det är så att artiklen stämmer... :P

Hur menar du?
"Just nu beter sig ju mänskligheten som en parasit, hur svårt det än är att erkänna." Bevisa vad du menar, så skall jag svara dig.

en sak kan jag säga direkt, om du inte tror att du gör nån nytta personligen, så har du säkert rätt, personligen. Men andra personer kan ju ha ett existensberättigande utan att just du har det, så man skall inte generalisera.

Att förstå meningen med livet är den svåraste, eller enklaste sak i världen, det beror på vem du frågar, men ett tips, fråga ingen annan om vad det är, risken är då att du blir lurad. Svaret måste man finna själv.

Posted on: 2007/11/5 17:13
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

Mini skrev:
Intressant!

Vi är just nu http://www.census.gov/ipc/www/popclockworld.html

6,629,235,738 st drar man bort 5.5 miljarder har v 1,3 miljarder kvar, men du skall veta att NWO har stipulerat på Georgia Guidstones, att allt över 500 miljoner är överbefolkning, och om ingen redan lovat dig inträde i Illuminati, kan du nog glömma det, det står inte utryckligen på Georgia Guidstones att det är den typen an människa som existerar till dags datum som kommer utgöra de människor som finns kvar, dom har diskuterat en Hermafroditisk klon, som skall vara mindre intelligent och bara kunna arbeta. alltså, skippa nöjen och annat tjafs, som dom som styr måste erhålla oss slavar med nu.

Lustigt i sammanhanget är att Rotschild, som kontrollerar det mesta i världen, när det gäller banker och grundade Illuminati, genom sin puppet ADAM WEISHAUPT härstammar just från det område som idag är Georgien, en annan sak att nänmna är att i GEORGE som består av GEO och RGE betyder Jorden eller global, runt hela jorden, och RGE härstammar från ordet ROUGE, (RÖD) alltså röd jord, rött används alltid när det är fråga om ändringar, tex ett nytt system, tex det röda sovietunionen, med sitt röda torg, ochså Mao i kina är förknippad med rött. George är ett namn som används av frimurare, jämför George Bush, Soros etc.

Men här hade via alltså "Röd Jords Guide Stenar"

Posted on: 2007/11/5 17:39
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Den messt erkännande illuminati politik jag kommit över är social darwinism. Propagandan dom använder är ju jusst att människan skulle vara något form av virus och att det är en överbefolkning. Allt som skulle behövas vad att döda av dom genetiskt sämmre, bygga fabriker som gör så att bara dom starka o bra generna överlever..

Men.. Jorden är inte överbefolkad.. Visst misskäts makten, och allt annat, men det innebär inte det samma som överbefolkning.

Och att överlåta selektionen om vem som ska överleva eller inte till illuminati skulle väll vara det sista någon här skulle vilja.

Du får inse att det bara är skrämsel politik.
Jag menar, oljan har ju hållit på att ta slut i över 50 år nu, och jorden går alltid under. Alla är rädda, illuminati är nöjda.

Posted on: 2007/11/5 17:48
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Det är något skumt med Georiga Guidestones, följer inte riktigt Illuminati modellen heller inga särskilda tecken och placerades 1980. Jag vet inte vad jag ska tro om de där stenarna....
Denver airport känns mer alarmerande isådanafall, om ni sett konspirationen med tecken?

Undrar om vi får se en Nord amerikansk Union 2008?
http://www.youtube.com/watch?v=vuBo4E77ZXo

Bathory Aria
Rub

See User information
Quote:

Rubens skrev:
Det är något skumt med Georiga Guidestones, följer inte riktigt Illuminati modellen heller inga särskilda tecken och placerades 1980. Jag vet inte vad jag ska tro om de där stenarna....
Denver airport känns mer alarmerande isådanafall, om ni sett konspirationen med tecken?

Undrar om vi får se en Nord amerikansk Union 2008?
http://www.youtube.com/watch?v=vuBo4E77ZXo

Bathory Aria
Rub

Vad är IlluminatiModellen?

Posted on: 2007/11/5 20:20

Anonym
Det är text upp och ner skrivet på ryska, kinesiska med flera. Inga gömda tecken. Känns mer som en fredlig eftersträvan i påståendet hur hemskt det än kan låta.
Jag vet inte en slags intuition bara, skulle man inte ha rest dessa stenar för länge sen om det verkligen var något man eftersträvade?

vad tror du steffo? du verkar ha koll på illuminati. Har du kollat texten och sett bilder på stenarna?
Rub

See User information
Quote:

Rubens skrev:
Det är text upp och ner skrivet på ryska, kinesiska med flera. Inga gömda tecken. Känns mer som en fredlig eftersträvan i påståendet hur hemskt det än kan låta.
Jag vet inte en slags intuition bara, skulle man inte ha rest dessa stenar för länge sen om det verkligen var något man eftersträvade?

vad tror du steffo? du verkar ha koll på illuminati. Har du kollat texten och sett bilder på stenarna?
Rub

Jag vet att dom använder olika sätt att komunicera, och dölja, just detta med Georgia, som jag förklarat, skulle kunna vara deras"kod" i detta fallet, skulle dock inte vilja skriva det i sten, detta har jag liostat ut på egen hand, och som vanligt får man ta sig själv med en nypa salt. Man kan ju ändra sig, om man får reda på mer. Om nån orkar, skriv till nån och fråga? Ger inga förslag på "profeter" ta era favoriter, garanterat kommer en del att ens tvivla på att stenarna finns i verkligheten, utanför internet

Posted on: 2007/11/5 21:05

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

Mini skrev:
Intressant!

Hur menar du?
"Just nu beter sig ju mänskligheten som en parasit, hur svårt det än är att erkänna." Bevisa vad du menar, så skall jag svara dig.

en sak kan jag säga direkt, om du inte tror att du gör nån nytta personligen, så har du säkert rätt, personligen. Men andra personer kan ju ha ett existensberättigande utan att just du har det, så man skall inte generalisera.

Att förstå meningen med livet är den svåraste, eller enklaste sak i världen, det beror på vem du frågar, men ett tips, fråga ingen annan om vad det är, risken är då att du blir lurad. Svaret måste man finna själv.

Jag menar att mänskligheten just nu bara suger på planeten och inte gör någon nytta. Men visst finns det individer som går mot strömmen (som dom flästa här) men jag generaliserar bara...

Naturfolk lever ju med planeten i ett sammspel så dom har ju sin naturliga plats på samma sätt som alla andra djur, men mäniskan i väst jobbar ju mer mot planeten och tar från den utan att ge nått vettigt tillbaks, men visst finns det alltid undantag.

Jag tror inte att jorden är äns på gränsen till överbefolkad, men den "modärna" mäniskans funktion förstår jag inte...

Jag har fått för mig att jag börjat hitta min plats i värden och vad jag har för mening med livet.. Men jag har många år kvar att leva, hoppas jag iaf, så den bilden kanske kommer ändras...

Men om alla som dör av naturliga orsaker som nån global natur katastrof och inte av nått som eliten hittar på för egen vinning så att dom överlevande blir dom som får grunda nästa civilisation, då är jag gärna en bland dom!

Men jag förstår ändå inte meningen med att döda större delen av befolkningen? Även om dom 500 miljoner som blir kvar bara slavar runt och jobbar 24-7 så kommer dom ju inte kunna göra lika mycke som dom miljarder som bara jobbar nu, vad skulle dom vinna på det lixom?

Posted on: 2007/11/5 22:19

Anonym
Enligt "h.p. Lovecraft" så är det enda människan borde eftersträva att återgå till det mörker man var i innan man föddes, negativ syn men fascinerande tänk. Frågan är vad som händer när man dör? det i sin tur kan delas in i om det spelar någon roll eller inte.
De som verkligen levde i symbios med naturen var indianerna, de visade respekt för naturen och visste med erfarenhet vad som händer om man stör proportionerna.
Utrotningen av indianerna var planerad, återigen om man ser tillbaks och tittar efter tecken så var det regionen man var ute efter.

Mini/ - Ju mindre population desto lättare att kontrollera.

steffo, det stämmer med namnet, en intressant synvinkel. dock som du nämner kan det vara något mer till det hela. Vi får forska vidare.

Rub

See User information
Quote:

Rubens skrev:
Mini/ - Ju mindre population desto lättare att kontrollera.

Jo kanske det, men dom kontrolerar ju allt vi använder och behöver för att överleva nu så dom kan ju inte kontrolera oss mer än till 100% som dom gör nu.

Sen är det ju lättare att kontrollera folk som tror dom är fria än folk som vet att dom inte är det.

Posted on: 2007/11/5 23:23

Anonym
Mini, kan hålla med om det och som tidigare posterat så kan jag undra över stenarna och dess innehåll. Men populations kontroll verkar vara en nyckelpunkt, hmm kanske inte mängden som är det viktigaste utan kontrollen över dna och selektion?
Fan där har vi det! Gates involvering, de vill skräddarsy den framtida befolkningen.
Får tänka över det där mera, tack för synvinkeln där mini.

Rub

See User information
Steffo skrev

Lustigt i sammanhanget är att Rotschild, som kontrollerar det mesta i världen, när det gäller banker och grundade Illuminati, genom sin puppet ADAM WEISHAUPT härstammar just från det område som idag är Georgien, en annan sak att nänmna är att i GEORGE som består av GEO och RGE betyder Jorden eller global, runt hela jorden, och RGE härstammar från ordet ROUGE, (RÖD) alltså röd jord, rött används alltid när det är fråga om ändringar, tex ett nytt system, tex det röda sovietunionen, med sitt röda torg, ochså Mao i kina är förknippad med rött. George är ett namn som används av frimurare, jämför George Bush, Soros etc.

Men här hade via alltså "Röd Jords Guide Stenar"[/quote]

Rotsi gjorde vad!! Dom fanns nog ett "litet tag innan honom" ILLUMINATI alltså

Posted on: 2007/11/5 23:43

Edited by beerman on 2007/11/6 0:10:20
Resized Image

See User information
[mini skrev

Men de e klart som fan jag tänker göra allt för att jag och min blivande familj ska vara bland dom 500 miljonerna, om det är så att artiklen stämmer... :P[/quote]
Hur menar du?

Att förstå meningen med livet är den svåraste, eller enklaste sak i världen, det beror på vem du frågar, men ett tips, fråga ingen annan om vad det är, risken är då att du blir lurad. Svaret måste man finna själv.[/quote]

Jag menar att mänskligheten just nu bara suger på planeten och inte gör någon nytta. Men visst finns det individer som går mot strömmen (som dom flästa här) men jag generaliserar bara...

Naturfolk lever ju med planeten i ett sammspel så dom har ju sin naturliga plats på samma sätt som alla andra djur, men mäniskan i väst jobbar ju mer mot planeten och tar från den utan att ge nått vettigt tillbaks, men visst finns det alltid undantag.

Jag tror inte att jorden är äns på gränsen till överbefolkad, men den "modärna" mäniskans funktion förstår jag inte...

Jag har fått för mig att jag börjat hitta min plats i värden och vad jag har för mening med livet.. Men jag har många år kvar att leva, hoppas jag iaf, så den bilden kanske kommer ändras...

Men om alla som dör av naturliga orsaker som nån global natur katastrof och inte av nått som eliten hittar på för egen vinning så att dom överlevande blir dom som får grunda nästa civilisation, då är jag gärna en bland dom!

Men jag förstår ändå inte meningen med att döda större delen av befolkningen? Även om dom 500 miljoner som blir kvar bara slavar runt och jobbar 24-7 så kommer dom ju inte kunna göra lika mycke som dom miljarder som bara jobbar nu, vad skulle dom vinna på det lixom?[/quote]

visst utnyttjar vi den teknik som finns och jobbar för att överleva
men gå tillbaka till skogen och leva på den är det inte många som klarar.Vi är ju jägare i grunden så utan bössa lär inte många överleva.Och det vet dom ju ,så det är ju en av orsakerna som dom vill införa vapenrestriktioner i usa.(samma som i eu)
Sen tänk hemska tanke att dom gör vad dom vill med dom som är slavar.
(ju hemskare din tanke är desto rättare träffar du)
gäller dina efterlevande också.
ÅLDER SPELAR INGEN ROLL
Dom är ju bara leksaker KUL KUL

Posted on: 2007/11/6 0:07
Resized Image

See User information
Quote:

Rubens skrev:
Mini, kan hålla med om det och som tidigare posterat så kan jag undra över stenarna och dess innehåll. Men populations kontroll verkar vara en nyckelpunkt, hmm kanske inte mängden som är det viktigaste utan kontrollen över dna och selektion?
Fan där har vi det! Gates involvering, de vill skräddarsy den framtida befolkningen.
Får tänka över det där mera, tack för synvinkeln där mini.

Rub

tack själv!

Att dom vill skräddarsy befolkningen känns iaf mycket mer vettigt och logiskt än att dom skulle döda 6 miljarder eller nått bara för att få ner siffran...

Det måste ju finnas nån vettig tanke bakom det också... Dom är ju trots allt inte helt dumma i huvet ;)

Men jag tycker det känns som det vore lättare att styra befolkningen som man gör nu än att hålla på och krongla en massa, dom styr ju redan allt, dvs: energin vi behöver för att leva, pengarna vi använder och vad vi använder dom till osv...
(jag generaliserar ingen, folk som bor i tält eller ute på någon savann i Afrika behöver man ju inte räkna med)

Så om en massa folk kommer dö tror jag det kommer bli på samma sätt och samma anledning som lämmlar gör när det blir lämmeltåg, dvs: naturen sköter sig själv som den alltid jort.

Posted on: 2007/11/6 0:16

Anonym
Koncentrationsläger är säkert effektivt men det mest effektiva är att få folk att utrota sig själva. Det är ju själva andemeningen eller hur? Vi ser dagligen bevis på att det är en lätt sak att få miljarder av människor att ta kål på sig själva, det har aldrig funnits så förfinade och väl kamouflerade verktyg som nu.

Visst agerar människan som en parasit på jorden, men efter vilkas direktiv? Vilka har slagit an tonen?

Den här världen skulle kunna hysa dubbelt så många människor, lätt. Det är bara en fråga om fördelning och en global rättvis politik linjen över. Och att focka ut maktens elit och ta makten själva förstås!

Anonym
Toppen av de som man kan kalla för NWO är nog inte intresserade av pengar, inte ens makt utan snarare tusentals år av inavel har helt enkelt gjort dem totalt sinnessjuka. Även om de skulle lyckas så skulle de börja utrota varandra på dag 1 av NWO. Ungefär som gruppen av kannibaler som inte kunde sluta äta.

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Koncentrationsläger är säkert effektivt men det mest effektiva är att få folk att utrota sig själva. Det är ju själva andemeningen eller hur? Vi ser dagligen bevis på att det är en lätt sak att få miljarder av människor att ta kål på sig själva, det har aldrig funnits så förfinade och väl kamouflerade verktyg som nu.

Visst agerar människan som en parasit på jorden, men efter vilkas direktiv? Vilka har slagit an tonen?

Den här världen skulle kunna hysa dubbelt så många människor, lätt. Det är bara en fråga om fördelning och en global rättvis politik linjen över. Och att focka ut maktens elit och ta makten själva förstås!

Det har du rätt i! haha jag tängte så långt tror jag..

Men isf blir ju resultatet att det dom skapat dom senaste hundra åren är fel.
Varför gorde dom då inte på något annat sätt redan från början?

Jag börjar bli mer och mer övertygad att det finns något större och allt detta bara är tjafs och distraton eller att dom måste göra det för att mänskligheten ska överleva något som snart ska komma...

Posted on: 2007/11/6 10:28

Anonym
Vi kan kalla det för "överväxeln"

Efter en urgammal agenda, säkert tillbaka till Babylon eller ännu tidigare började man ersätta sina egna dogmer (t ex religionerna, som från början uppkom från folket men sedan stöptes om till tankemönster för fötryck och kontroll) med det som vi känner som den materialistiska naturvetenskapen. Nu talar vi om 15-1600-tal

Sakta men säkert blev övergången mer markant under 17- och 1800-talen, dogmerna politiserades i och med bl a kommunismen och ja, ni som hängt med här ett tag vet säkert själva - det har postats många inlägg om hur det gått till...

Och nu har vi kommit till själva finalen!

Och, mina vänner, det är vi och bara vi, människorna på planeten jorden, som kan ta tag i och bestämma hur vi ska ha det. Vi kan påverka mer än vad vi tror på många fler sätt än vi tror. Ja, se själva... majoriteten av de som röstat här på Vaken har lösningar.

Fantastiskt. Jag är hoppfull för framtiden hur barockt det än låter.
De mörka krafterna kommer att förlora hur mycket än det ser ut som att motsatsen kommer att ske.

Den bästa tiden är nu och det är därför och bara därför vi har valt att vara här.

See User information
Jo men vad är målet med deras agenda? (jag vet att den finns osv) Om målet är att förslava allt och alla, till vilket syfte?

Dom styr redan allt så det går ju inte att styra det mer, och skulle man skulle det bli konstigt och ohållbart i längden. Men jag kasnke missat nått..

Men alla civilsationer har hitils haft ett slut så att vi nu är i slutfasen för den vi lever i nu är ju nästan gasnak säkert... Och då kanske det bara är så änkel att eliten blev makt galna för några hundra år sedan och fortfarande är det men nu till den graden att allt håller på att spåra ur, så dom får panik och försöker rädda situationen, till sin egen fördel såklart.

Men jag tror också på en ljus framtid. Har man inget hopp att det kommer bli bättre har man ju inget att kämpa för.

Posted on: 2007/11/6 12:22

See User information
Du har nog till stor del rätt när du säger att den här civilsationen är på väg att gå i graven, så som många före den här.
Det vi nu ser är bara dödsryckningar.....

Posted on: 2007/11/6 12:40
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quotefunktionen är kass på denna dator där jag sitter, jag klistar in text så här:

* * *
Jo men vad är målet med deras agenda? (jag vet att den finns osv) Om målet är att förslava allt och alla, till vilket syfte?

* * *
Alltså, tänk på Matrixfilmerna nu. Vad är vi? Jo, batterier!

De, den härskande klassen lever på oss. Vi är deras slavar, därför togs vi fram genetiskt en gång i världen.

Den lilla klick som blir kvar efter massutrotningen i den nya världsordningen är tänkt som ett "ämne", en "genpool" att bygga från.

Säkert kommer denna klick att vara satt i slaveri tillsammans med maskiner, artificiell intelligens. Men emellertid måste en klick människor finnas för eliten att leva på, människans energier (för det sker först och främst på energetisk nivå)
Att förslava, att leka med, offra på altaret till satan, våldta etc.
Det borde ju stå tydligt för alla som söker sanningen vad eliten sysslar med eller hur?

Robotar och kloner. Så kan framtiden se ut. Om vi tillåter det.

Vägen till förtryck är rak och uniform.
Vägen till frihet är brokig och krokig.
Gå era egna vägar var och en och tillsammans tar vi över vad som rättmätigen är vårt.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper