vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Ödlemänniskor

See User information
Finns dom?

Posted on: 2005/12/28 1:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Ödlemänniskor
ja e öppen för denna teori
för det är just var det är en teori..
men en stark sådan...
ja e la 50/50

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
har du en del av din hjärna som kallas reptilhjärnan?

Ser ut som lallaren (från Fashist.nu) kommer försökar dra ner kvaliteten och öka kvantiteten här på vaken..

Men jag vet att negativitet alltid innehåller positivitet annars kan den inte existera..

så se upp för de kapade reptilhjärnorna så dom inte vilseleder er..

Anonym
"Gudasönerna" gjorde barn med människan redan för urminnes tider sedan. Dagens människa är en korsning av utomjordiska arter och inhemsk/inplanterad jordisk art.
Vi har olika arter av korsningar,...t ex asiater, de har ett genetiskt ursprung till de "grå",...eller "gråingarna". osv, osv, osv

Källa: Gaiabanken & radio kosmos

PC

See User information
nej

Posted on: 2005/12/29 0:11

Anonym
Ja.

See User information

Mitt svar är: Jag vet inte men har ingen anledning att tro det.

Man kan fråga sig hur en kille som David Icke kommit fram till
en sådan absurd teori när det finns många teorier som framstår
som trovärdigare.

I själva verket tror jag sådana teorier kan göra mer onytta än nytta, de gör att de som har trovärdiga teorier blir mindre trovärdiga.

För David Icke har otroligt mycket vettigt att säga, men samtidigt det mest absurda.

Jag börjar tro att nästan allt som säljs och/eller framkommer i media och TILLÅTS fortsätta ta plats där finns där för att eliten tillåter det, de får tänkande människor att avfärda det de hör som galenskap.

David Icke har till och med erkänt att han varit galen och jag tror han är det fortfarande till viss del.

Gränsen mellan geni och galenskap är hårfin.

Ödlemänniskor? Nej.

Posted on: 2005/12/29 13:42

Anonym
Ödlor eller inte... Nja, det finns större problem än så, men... Tänk på att David Icke endast är en av många som informerar om detta, och han vidarebefodrar bara info, det är inte han som kommit fram till detta själv.

Jag håller detta öppet som mycket annat, blir inte ett dugg förvånad om det är såsom många säger...

Hare...

Anonym

Som sagt. Det är inte David Icke som hittat på detta.

Vi är några som börjat tittat på " The Reptilian Agenda ".Där intervjuar David , Credo Mutwa, en Zuluschaman , tror jag.

En mycket intressant man som berättar om Afrikas tusenåriga sägner, om bl a " reptilgudarna" , om folk som förs bort i rymdskepp och blir undersökta, ( Arkiv X ) m m.

Den vanligaste reaktionen är ju att ta detta som galenskap, men nyfiken som jag är så fortsätter jag undersöka saker och ting utan att stämpla någon som galen.

som sagt det kan vara hårfint ibland mellan vissa tillstånd. I kväll kl 20.00 så går det något om häxor, Häxornas Tid på TV 4 med Jan Guillou. Tiderna förändras och som tur är bränner man inte folk på bål idag, istället smutskastar och förlöjligar man folk på andra sätt.

See User information
Jo, det är nog som du säger att David Icke bara vidareförmedlar information, men som i allt måste man ju bruka omdömme.
Jag lämnar det med ödlemänniskor öppet för jag saknar ju exakt kunskap, men sunda förnuftet säger att det är väldigt långsökt.
(Tillämpar bara Ockhams Razor principen)

Det finns egoistiska människor plain and simple.
Och sedan finns kanske också andra inflytanden, men först
kräver jag kalla fakta.

Posted on: 2005/12/29 18:04

Anonym

Vad är sunt förnuft ? Med den kunskapen jag hade innan jag började undersöka saker och ting så hade jag då , stämplat mig själv såsom lagom Paranoid.

Den " Historia " ( Historiebeskrivning ) som vi får presenterad genom filtrerade kanaler är helt klart inte fullständig. Det sunda förnuftet ,har för dom flesta, blivit innanför ramarna till den officiella historiebeskrivning ( religiöst, Politiskt ) som presenteras för massorna genom ett kontrollerat skolväsende, Böcker,Media o s v.

Tyvärr så har Icke blivit ett lättare byte nu, när folk kan förlöjliga honom...

...men tänk om han är inne på ett " Hett spår ".

Jag tror inte på " ödlelinkande" varelser, Ännu. Jag skulle helst vilja se en och har alltid undrat hur Utomjordiskt liv kan se ut.

För inte f-n kan vi vara ensamma.

ha det...

See User information

Jag tror inte heller vi är ensamma i universum men jag köper heller inte ödlemänniskokonceptet rakt av, även om jag som sagt håller det öppet.

Ja visst är det så att vårat tänkande präglas av samhället,
men bara för att samhället tutar i oss lögner och missuppfattningar är väl det i sig inget skäl att tro att det är
just ödlemänniskor som ligger bakom.

Det är bara en teori av tusen andra. Och enligt mig en av
de mindre trovärdiga.

Vad är sunt förnuft? Kanske en förmåga att kunna skilja mellan
vad som är verkligt och inte verkligt. Jag säger dock inte att
jag eller någon annan här på forumet är kapabla till det till
100%. Men om man jämför de öppna diskussionerna här
jämfört med trångsyntheten "där ute" finns ändå en viss skillnad.
Vi inser i alla fall att det är så mycket vi inte vet.

Posted on: 2005/12/29 18:53

Anonym

SecretE, jag tycker du verkar ha en bra balans på det hela.

See User information

Tack detsamma :)

Posted on: 2005/12/29 21:48

See User information
finns dom?....
hmm.
ja, första gången jag hörde talas om detta så tyckte jag att det var nog det mest sinnessjuka någonsin.
MEN, då jag har nära vänner till mig som kan se, och har mött dessa "shapeshifters" , så kan jag inte tveka att det faktiskt är sant.
jag vet att mina vänner talar sanning, och skulle inte ha någon anledning att hitta på detta.

sen att sanningen svider, är en annan sak.......

vi är ju delvis reptiler vi också. (reptilhjärnan)

Posted on: 2005/12/29 22:01
"The odyssey begins where the imagination ends"

See User information
Ockhams Razor tror jag är en av de mest bedrägliga ideerna som jag hört talats om.

Den säger rakt ut att om något oväntat och otroligt händer så är det otroligt att detta verkligen har hänt. Alltså. Enligt denna teori så händer det alldrig någonting som inte är troligt. Tråkig värld om det skulle stämma.

Posted on: 2005/12/29 22:13

Anonym
wow mira, skulle vara kul och få lite mer information om vart dessa så kallade shape shifter skulle kunna hålla hus..

Säg stockholm plz..
=)

jag vill så gärna springa in i en...

Anonym
Det finns reptiler i Sverige, i Stockholm exempelvis.

See User information
efekto-

haha, ja, det skulle vara kul att springa på en?

vi bor/bodde i London, så en sväng ned i bank-distriktet på reptil/demon sightseeing var altid lika intressant men otäckt!

detta kanske är en annan diskussion i sig men,
egentligen är dethär med shapeshifting inte så otroligt.
min erfarenhet är att vi alla ibland shapeshiftar till de demoner som "besitter" oss.
tror du mig inte?, kolla noga på dig själv i spegeln nästa gång du finner dig själv i ett plötsligt oväntat, starkt negativt sinneslag.

hårresande!

Posted on: 2005/12/30 11:57
"The odyssey begins where the imagination ends"

Anonym
Det är en betydlig skillnad mellan människor och shapeshifters, även om vi kan "skifta" oss.

See User information
Michael Tsarion har en intressant teori om det här med ödlemänniskor som dessutom stämmer överens med vad schamaner i afrika och indianer i USA säger. Han menar att det kom utomjordingar hit för ca:50 00 år sedan och att de experimenterade med både djur och människor för att få fram en lämplig arbetarras som kunde tjäna dem. En av dessa "prototyper" ledde till en korsning av ödlor och människor som dock visade sig för inneffektiv. Sedemera lyckades man korsa fram det som idag kallas homo sapiens. d.v.s oss och det fungerade bra ända till vissa gjorde uppror
och flydde vad som vi kallar Atlantis och istället slog sig ner i Oceanien och bildade Lemurien. De s.k ödlemäniskorna är alltså inte utomjordingar i sig enligt denna teori utan ett resultat av genetisk manipulation och vissa av dem lever fortfarande, både ovan och under jord enligt indianer och schamaner bl.a. David Ickes kompis, den fascinerande sydafrikanska schamanen Credo Mutwa och Red Elk en skön medicinman i USA har en hel del att berätta om dessa "ödlor." Ni som har Winmx bör kunna hitta en del bra intervjuer med Red Elk och Credo Mutwa. Red Elk har varit gäst i Coast2Coast vid ett flertal tillfällen bl.a.

Posted on: 2005/12/30 13:45

Anonym
Nja, visst är många av dessa "härifrån", men det finns också de som kommer direkt från andra solsystem.

Anonym
Klassikersida med intressanta vittnesberättelser och annat om dessa varelser, våra herrar.

http://www.reptilianagenda.com

Anonym
Resized Image

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper