vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Posten vägrar dela ut SD-material
Posten vägrar att dela ut Sverigedemokraternas tidning i Svedala.

Tidningen innehåller en bild på konstnären Lars Vilks kontroversiella Muhammedhund och Posten fruktar att brevbärare kan utsättas för hot.

http://www.corren.se/archive/2007/11/12/jgh4lbm5tdftq5x.xml

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Posten vägrar dela ut SD-material
Ja detta är ju inte direkt ovanligt.Har drabbat SD & ND åtskliga
ggr .Fast den här sjuka förklaringen har jag inte hört innan.I dom andra fallen har det oftast varit brevbärarna själva som vägrat dela ut vad dom kallat nazi/främlingsfientlig propaganda.Undra hur reaktionerna i från media och dom sk etablerade partierna hade varit om deras matrial ej blivit utdelat?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
är väll ingen sjuk förklaring. Tro sig fan att man inte vill dela ut tidsskrifter med muhammed teckningen på i rosengård/fitja eller någon annanstans för den delen... gå du och gör det.

Posted on: 2007/11/13 10:05
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Jag det är nog inte så kul att dela ut brev från kronofogden heller men det är inte deras jobb och blir folk arga på brevbärna så kan man ju fråga sig vad det är för instabila människor som bor i rosengård.

Hur reager du på pedofilpartiet osv ?
Är inte du demokrat föresten bireal ?

See User information
jo det är klart, men behöver inte slänga mer tändvetska omkring sig. tydligen tar sig en stor del muslimer illa vid sig av teckningen förstår inte varför man ska fortsätta hetsa dem, är det yttrande och tryckfrihet man vill utöva så kan jag fantisera ihop mängder med teckningar som absolut inte skulle få bli publicerade, utan att de riktas mot en i nuläget hårt utsatt religion.

edit, posten har väll endå sin personal att tänka på , anser de att det finns risk för deras säkerhet är det väll inget konstigt med det, att det finns potential för våld över denna bild vet vi ju.
Quote:

fördjupa det lite.

Posted on: 2007/11/13 15:53
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Mohamed är inte helig i sverige, han har blivit det de senaste åren, pga av muslismk invandring.
Det är ironiskt är att många av dessa har lämnat sina länder för att de lever i diktatur där det saknas "åsikts och tryckfrihet".
Men nu arbetar många av dessa i sverige för samma lagar som de "flydde" från i deras hemländer.
Passar det inte kan de åka hem!

Jesus får man skända likaså svenskar men inte muslimer varför är det så tror du ?

Jag anser du Bireal inte har något som helst emot om man skändare jesus eller gå med tröjor med överstrykna kors ?

See User information
Quote:

BiReal skrev:
jo det är klart, men behöver inte slänga mer tändvetska omkring sig. tydligen tar sig en stor del muslimer illa vid sig av teckningen förstår inte varför man ska fortsätta hetsa dem, är det yttrande och tryckfrihet man vill utöva så kan jag fantisera ihop mängder med teckningar som absolut inte skulle få bli publicerade, utan att de riktas mot en i nuläget hårt utsatt religion.

edit, posten har väll endå sin personal att tänka på , anser de att det finns risk för deras säkerhet är det väll inget konstigt med det, att det finns potential för våld över denna bild vet vi ju.
Quote:

fördjupa det lite.

Sicket idiotinlägg!!

Men tyvärr ganska typiskt för dagens hjärntvättade svenska oikofober.

Om du är konsekvent i ditt resonemang, BiReal, så skall ju Posten också sluta dela ut all den Homo, multikulti- och svenskfientliga propagandan som idag väller över oss i form bl.a av alla vänstertidningar som Arbetaren, Ordfront, Proletären, Offensiv, Internationalen, Bang och annan statlig, kommunal och annan propaganda som idag når oss genom brevlådorna eftersom många svenskar i dag blir kränkta, ledsna och diskriminerade av detta, samt att många av dessa möjligtvis kan bli aggresiva och utöva våld emot Posten och brevbärarna om detta inte stoppas Nu!!???

Posted on: 2007/11/13 17:36

Edited by bennybear on 2007/11/13 18:02:55

Anonym
Bi Real hade jag jobbat på posten hade jag delat ut posten även i Rosengård, och för övrigt så kanske en del där hade uppskattat budskapet. Det är nog värre för privatpersoner än postens personal
då reklam och dylikt inte är direkt kopplat till postens personal.

See User information
Quote:

BiReal skrev:

Quote:

fördjupa det lite.

du bad honom precis om månen, vänta dig inte att få den nu bara! LOL

Posted on: 2007/11/13 18:34
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
Nu blir micro glad igen...

See User information
grejen var ju den, att den hade publicerat muhammed bilderna, och att dom var oroliga för brevbärarnas säkerhet, det handlade inte om någon form av censur.. eller jo visst censur pga rädsla som jag förstått det, men okej, så tar väll dom flesta första chansen dom får att slå sd på käna.

Posted on: 2007/11/14 2:37
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
hehe men bennybear dela ut era teckningar då, det jag säger är att posten bedömer den som en säkerhetsrisk för sin personal och agerar efter det, vilket inte är konstigt eller sjukt.

Posted on: 2007/11/14 9:16

Anonym
Quote:
Bireal:
... tydligen tar sig en stor del muslimer illa vid sig av teckningen förstår inte varför man ska fortsätta hetsa dem, är det yttrande och tryckfrihet man vill utöva så kan jag fantisera ihop mängder med teckningar som absolut inte skulle få bli publicerade, utan att de riktas mot en i nuläget hårt utsatt religion.

Vad snackar du om?

Du och jag och alla andra lever i 2000-talet. Jag är i alla fall en av dem som menar att vi är någorlunda upplysta i den mening att vi inte måste underordna oss religiösa häxbränningar eller offentliga tortyrsessioner i religionens namn.

Nu har jag en del vänner från mellanöstern som inte heller tror att det finns tomtar och troll i skogen eller att alla gamla skrifter är av godo. De som protesterar mot den stackars rondellhunden eller en svartvit teckning av en kille med turban på huvudet är givetvis inte i majoritet bland all världens muslimer. Och skall därför inte ses som talesmän för större delen av mellanösterns samlade intelligens och kärlek till livet.

Det handlar för fan om en teckning och inget bombbälte runt midjan som sprängs av extremister i oskyldiga folksamlingar!

Det kanske vore bättre om du vände ditt ansikte dig mot den förljugna delen av islam som används i politiska syften för att få oss alla att återgå till den svarta tiden då kyrkan hade makten att avgöra vem som skulle torteras, dränkas eller brännas på bål.

Att av postanställda och extrema fundamentalister med dig i släptåg försöker släcka ned yttrandefriheten är bara en början på en sinnessjuk marsch mot undergången av alla "någorlunda" fritt tänkande civilisationer.

Jag ser dig inte som något annat än en förrädare mot den mark och den civilisation du föddes till! Ett tips är att du testar att bosätta dig på de ställen där ord som "hund" är skällsord för otrogna, d.v.s. ickemuslimer och sugs in i medvetandet med modersmjölken.

Anonym
Bireal och Emil!

Ni tänker helt fel och snöar in er på brevbärarna i sig.
Bireal du borde ställa dig själv frågor som varför detta kan hända i sverige.
Vad är det för människor som blir arga pga av att en brevbärare delar ut post ?
Varför pratar inte de politiska partierna och media om detta som ett demokratisk parti utan istället arbetar för de primitiva människorna som kan mörda människor pga av karikatyrtekningar?

Anonym
Varför får de inte sparken? Arbetsvägran kallas det för på normal svenska. Jag tycker exakt samma sak om de skulle vägra dela ut kommunistiska manifestet.

See User information
Jag hör vad ni säger, men det finns många sätt att testa sin ytttrandefrihet samt tryckfrihet för att upptäcka att den inte är så fri. Skicka ut nån sorts satir karikatyr riktad mot judar ist och försöka driva igenom den.
Jag ser det bara som hets för att locka fram reaktioner från muslimer inte någon fråga om tryckfrihet.
samtidigt är väll denna diskusen ganska passe, och mina åsikter har föga värde.

Jo maggot jag håller med dont kill the messenger så att säga, men tycker fortfarande att brevbäraren är i fokus här. Om jag i min arbetsmiljö utsätts för en risk att skada min hälsa skulle facket direkt gå in och sätta stopp för det.
Om arbetarna nu känner sig obekväma att gå sina rundor ska de inte behöva, dom vill endast dela ut post inte bli inblandade i något religions kontra tryckfrihets krig. Samt om postens arbetare känner sig på detta vis så är det ett stort problem ja, för jävligt helt enkelt och bör tas seriöst på en högre nivå. (Detta nämns inte i artikeln men jag förmodar att så var fallet eftersom posten tog beslutet pga säkerheten för arbetarna, annars är det en fråga om censur.)

för fram er klagan samt åsikter hos posten.

kalkonmannen : fint skrivet.

Resized Image
mjau.

Posted on: 2007/11/14 11:20

Edited by BiReal on 2007/11/14 11:49:23

Anonym
Du måste börja tänka oxå bireal du vet det som man kan göra med hjärnan !

Varför breder sig hela massmedia ut sig till muslimer förfogande om man kritiserar islam och judendom men inte ex kristendomen

Varför är man islamofob om man kritiserar islam
Varför är man antisemit om man kritiserar judendomen
Och varför är det "yttrande frihet" om man kritiserar kristendomen.

Om detta inte är en fråga om "tryckfrihet" så vad är det ?

Betänk oxå JÄVLIGT noga att detta är en liten bagatell och idag finns det 450000 muslimer som ställer krav på sverige och gör mohamed helig Jens ordback sade att vi någon gång kanske blir minoriret här i sverige jämtemot muslimer.

Vad kan islam leda till för segrigationer i vårt land vad kan vi vänta om vi inte ens kan "ironiska" eller göra sarkasm av guds sändebud ?

"Det väntar ett plågsamt straff för de otrogna" Som det står i koranen och halshugg deras händer och fötter

Men framförallt varför backar inte media upp detta tillsammans med de politiska partierna och framkallar stora diskutioner om demokrati ?

Varför kämpar ingen för detta ?

See User information
Ser man till historien så har frimurare och humanister varit den drivande kraften i att förlöjliga religioner. Lars Vilks har nu inspirerats (troligtvis sammarbete) av humanisternas ledstjärna Björn Ulveus och vill sätta upp en musikal med namnet Dogs.

Vad gynnar deras arbete dig Maggot?

Varför provar du inte att skriva en insändare till t.ex. GP om den "judiska konspirationen", du talar friskt om, så kanske du förstår vem som avgör och sitter på yttrandefriheten?

Posted on: 2007/11/14 12:31

Anonym
GP tss jag är så portad man kan bli från massmedia.

Förlöjliga det klarar de bra av själva när de reagerar som barn.

Islam kan fylla en funktion där jihad behövs nämligen i mellanöstern

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper