Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Stanley Kubrick och illuminati
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Har du någon länk där man kan ladda ner den ? Det skall ju varit S k som var inblandad i Apollo-månlandningen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Tyvärr har jag ingen länk till filmen...
Det där med att Stanley Kubrick skulle vara inblandad i Apollo månlandningsfilmerna tror jag inte på. Jag har läst skrivelser av folk som tror på illuminati som besökt hans hem och kollat i hans arkiv, inget har kommit fram som skulle bevisa detta. Jag tror Kubrick kände till en massa om illuminati men jag tror också han beslöt sig för att avslöja dem. Se Eyes Wide Shut som sagt!
Posted on: 2005/12/29 19:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2005/12/29 21:19
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
SJUKT.. Stora bitar faller samman i min barma skalle nu..
Denna Film "Eyes wide shut" är en extremt psykologiskt ansträngade film att se då den är väldigt extrem.. Den satte iaf djupa spår i mig och Tompan (tom cruise) spelade bättre än vanligt. ATT det är stanley Cubric som gjort denna film som är en sjukt bra och detaljerad historia om hur hemliga (illuminati) sällskap partajar, är ju bara ännu ett bra bevis på vad som försigår i bakrunden i vår lilla inrutade värld.. enligt frugan hans så var det han som sköt den den idag Officiellt erkända bluffen "Månlandningen" se vita husets egna blog film om detta.. Dark.Side.Of.The.Moon-Moonlanding.Conspiracy behöver man verkligen göra en Konspirations film om självaste Konspirationen?? det säger sig självt.. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tom Cruise är en ytterst aktiv medlem i den numera Illuminati kontrollerade Scientologi Kyrkan. Efter L Ron Hubbards död tog Illuminater över rodret på rörelsen.
Frid |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag funderar bara, om Kubrick är inblandad varför då göra en film som nästan avslöjar hemligheten? Till och med maskerna är identiska med masker man finner i kända illuminati-kvarter. Jag är rätt övertygad om att Kubrick hade information, ja att han kanske till och med var frimurare, (Kolla symbolerna i 2001), men att han beslöt sig för att avslöja vad som försigår. Kubrick var anti alla myndigheter som kontrollerar allt. Det går som ett tema genom många av hans filmer. Han har i intervjuer sagt att han vill ha en minimal stat som bara finns till för att göra samhället civiliserat, inget mer. Då han hävdade att historien bevisat vad som händer om staten får för mycket kontroll. Se Clockwork Orange, stark kritik mot Big Brother samhället där. Och självklart ska Eyes Wide Shut göra dig dålig till mods, annars är det något fel på dig, filmen är ju en varning!
Posted on: 2005/12/31 15:15
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login