vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

David Wilcock´s verklighet

See User information
Att vi inte får höra någon vettig beskrivning av verkligheten i skolan eller i media är väl helt klart för alla här.

Frågan är bara hur verkligheten då egentligen hänger ihop...

Jag röstar på David Wilcocks version.

Se hans intervjuer på www.projectcamelot.org!

Posted on: 2007/11/11 16:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: David Wilcock´s verklighet

See User information

Posted on: 2007/11/11 17:04
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tackar mannen, intressant info.

Posted on: 2007/11/12 12:41

See User information
=)

kul att jag inte är den enda svensken som tycker det...

annars verkar det inte finnas mycket svenskt material om detta.

jag tyckte det var såpass intressant att jag tänkte läsa in mig lite på www.divinecosmos.com.

de har en andlig text som heter "law of one". lite sektvarning. men som sagt, intressant.

jag är tacksam för all info (positiv eller negativ) om någon här vet saker om detta! gärna PM.

Posted on: 2007/11/12 13:59

See User information

Posted on: 2007/11/12 15:36
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...

See User information
Information skall vara tillgängligt för alla.
Det är upp till var och en vad man vill göra med den informationen.
Det finns en sektion för dig kallat Skeptisism, gå in där.

Posted on: 2007/11/12 18:10

See User information
Quote:

Al_Kyder skrev:
Information skall vara tillgängligt för alla.
Det är upp till var och en vad man vill göra med den informationen.
Det finns en sektion för dig kallat Skeptisism, gå in där.

"Information skall vara tillgängligt för alla" -

Ja först promotas det mantrat länge, sedan när fåren anammat det, då kan all dynga snabbt spridas brett. Då har de uppnått att fåren blivit überfår OCH yra som höns.

"Informationen" blir ju oändlig, man kan stycka upp de vilseledande skyltarna i labyrinten i hur många skyltar som helst - men det är likväl samma gamla skyltar i labyrinten. Några ser bara fräscha ut, lite nya "zz-bäää-nande" vinklingar och glitter.

Ingen som vill mocka istället?

Som jag sagt - ju mindre info som tas in desto bättre. En vaken skulle aldrig få tanken att infosamhället och internet är till för att ge oss möjlighet att ta oss ut ur labyrinten - vakna.

Edit:

Den som pekar ut viss info, puttar samtidigt undan annan info - är skeptisk till den - så vem bör då hoppa in i skeptikerkategorin...

Posted on: 2007/11/12 20:33

See User information
DrKlot, skulle du vilja sammanfatta väldigt kort vad du ser som faran med New Age?

Är det inte typ sånt som det vore bra om fler vaknar till?

Vad är det för fel på att sätta samman hela universum i ett system som går att orientera sig efter - så länge systemet beskrivs sanningsenligt vill säga...

Posted on: 2007/11/13 22:29

See User information
Quote:

timsan skrev:
DrKlot, skulle du vilja sammanfatta väldigt kort vad du ser som faran med New Age?

Är det inte typ sånt som det vore bra om fler vaknar till?

Vad är det för fel på att sätta samman hela universum i ett system som går att orientera sig efter - så länge systemet beskrivs sanningsenligt vill säga...

Det har ju inget med Sanning att göra

"...sätta samman hela universum i ett system som går att orientera sig efter - så länge systemet beskrivs sanningsenligt vill säga..."

Systemet... vad är det?

Tror du dagens "människor" i sina hjärnor som nästan är nedsläckta kan få något av Sanning, något som är "högre" än just där man är???

Så funkar ingenting...

Ska du ta och sätta samman kartan då som tar ut mänskligheten ut ur samsara, eller ska muhammed göra det, eller Bill Clinton, kanske Texe Marrs, eller Bill Gates, eller min tandläkare, eller newageskribenter såsom Tsarion, eller kanske ta något gammalt som Martinus, eller Hylozoiken, kanske Alice Bailey - du vet att smörgåsbordet är oändligt - varför är det så?

För att det är bara ord och mänskliga idéer, koncept och annat - allt är lika vilse i labyrinten.

För att kunna hitta ut så ska man ju göra sig av med sådant, bara då kan man börja se Vägen som leder ut - de där skyltarna som alla satte upp åt oss i labyrinten har fått oss alltmer på villovägar, de är till för det.

Bara kultivering kan leda en ut, högre, hem, så man kan återvända till sin sanna natur.

Jag och andra har postat hurmycket som helst här om tex att New Age är en del av agendan därute. Det är nästan som en front, för att brett få bort mååånga männsikor därute.

Behövs inget sägas om det där, det är ju bara att se på dom, vad de håller på med, de hoppar från det en atill det andra, och blir bara än mer rörig och besatt - new age ÄR till för det. De får ingeting - får man kan bara gå EN väg, om man vill "hem". Det är som att kliva ned i olika båtar samtidigt, man drunknar.

Man måste släppa skyltarna, ge upp sin smuts - som liknelsen om en flska fylld med smuts som sänks ned i vatten, den sjunker, ju mer smuts man häller ut ju högre kan flaksna stiga.Det är den princip som gäller - devolution - att vi avikit från kriterier på högre nivå har gjort att vi fallit ned hit - då är det kultivering som gäller om man vill återfå vad man förlorat. Att tro att läsa andras böcker gör att man blir av med sin smuts... det är tvärtom, man blir än mindre sig själv - man blir helt väck...

Man måste veta vad man ska följa - det är tråden som Theseus skulle följa i labyrinten för att komma ut ur den (samsara) - det har jag postat 50 gånger, precis som detta jag skriver nu. Tråden är vår sanna natur, universumes egenskap. Kultiveringsvägar har varit att följa bra principer, bli en bättre människa. Nu vet ingen vad man ska följa... men jag har ju sagt - viljet många egentligen vet redan... att det är en Väg utlovad för denna "avgörande" tid. Annars skulle aldrig samsara skapats åt oss, då vi blivit för dåliga och egentligen redan skulle ha "eliminerats" - vi har fått en chans att återvända.

Bryr ni er inte heller om när Insider skrev samma saker om Samsara, att det är skapat osv, att man inte kan kämpa mot det yttre... vakna...

http://www.esnips.com/doc/c2437d77-43 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

New Age är inom kommunism>>humanism>>ateism och llt det där vi har därute och klampar omkring i... det går ju mycket ut på att vända sin härkomst ryggen, vända Sanning´/kosmos/gud/gudar/skapare ryggen-och istället att gå "sin egen" väg, bli sin egen gud... se på filme The Secret vad den hör hemma i, den är mycket lätt.

Då är koncepten att följa med, att allt falskt görs om till ok, svart till vitt, ont till gott - normalisera allting - det är så det är inrättat i agendan, då kan de komma, det demoniska, karman som inte vill dö, och alien tar över den fd mänsklighetens kroppar, alltmer - det sker nu. Då kommer orden skapa himmelriket på jorden osv, och dit hörande liknande kommunistiska tankar, eller new age-ord.

Här ser man det lätt i vad Martinus säger:

Från vårt mer eller mindre instinktiva och "sovande" tillstånd håller vi genom dessa våldsamma händelser på att vakna upp och bli väsen, som efter hand tillägnar sig livets lagar och principer både teoretiskt och praktiskt på så sätt att vi till sist blir lika Gud, får hans väsensart och lever i harmoni med allt och alla. När vi genom åtskilliga inkarnationer i den fysiska världen har nått så långt fram behöver vi inte längre någon privatundervisning. Vi har då "fullbordat loppet". Vi har blivit världsmedborgare i en värld av fred, glädje, konst och kärlek. Vi har blivit "riktiga människor".

Alltså "utveckling" och som new age nu är fullt av: "medvetandehöjning"

Extremt evil.

Jag klistrar in lite spritt från olika inlägg jag gjort, nu är det ur sitt sammanhang, och är lite ojuste mot de jag ibland "stångas" mot... ber om överseende.:

Om du hade följt alla mina inlägg på vaken så skulle du vetat att jag måååånga gånger sagt att detta inte är här vi hör hemma, att vi fallit ned hit, att det är Devolution, att aliens har mixtrat och haft sig på vägen ("gudar") - jag har kontinuerligt sagt att detta inte är vårt hem, utan som det till och med sägs inom viss New Age: karantän/fängelse. Tidsrummet har speciellt skapats av barmhärtiga gudar och har ju många namn: Samsara, den trefaldiga världen mm - istället för att vi skulle eliminerats för länge sedan. Vi har fått en chans att räddas inför den tid som kallas den sista ödeläggelsen, armageddon, ragnarök, slutdharmatiden, sluttiden osv. Det är det som maya talar om, 2012 och det begreppet... det som kosmos genomgår och når oss här snart - är du med... jag har ju sagt detta hela tiden. Så att du säger om att jag skulle tycka att jorden är idealet... och rötter på denna planet är helt fel - är det någon som hela tiden sagt att detta är inte där vi hör hemma så är det jag - du är dåligt påläst.

Flummare och New Agare på vaken kan ha tankar som finns och lanseras från aliens/dåliga gamla krafter, tex "skapa himmelriket på jorden..." "alla tillsammans..." rädda jorden... de gör allt bakvänt, det kan bara vara så inför den sista tiden... då alla har förlorat förståndet. De vet inte att de ger röst åt det som vill ta över - detta är aliens plats från början, och aliens är de som rensats ut i tidigare kataklysmer/undergångar - inga väsen som är högre, som inte ramlat ned till Samsara ärhär... eller talar till oss... det funkar inte så - utan det är bara sådant som är kosmos avskum, inom Samsara som är här - och de förvrider våra sinnen... de vet vad som försiggår i kosmos, de rensas ut där och flyr hit... därför har de den gamla agendan - det är den enda agendan som finns, konspirationsgrejerna därute är för vår tid - de vill överleva, så agendan är att förstöra våra själar, göra oss själlösa och att de därmed kan ta över våra kroppar och räddas, komma med in i det som blir som ett nytt kosmos - kosmos är som en cell i våra kroppar - de regenereras/byts ut - det sker med kosmos, det är Fa-rectification.

----

Du tror på det du fyllt dig med - så är "människor". Bara begrepp från illusionslabyrinten som du säger nu - kärlek, upplysning, utveckling --- du bör tänka på begreppen kring om vi som medvetande avviker genom våra liv, kring det som är devolution då alltså - annars kan man inte alls förstå vad upplysning är - upplysning är bara återta/återfå det som man förlorat/som stängts av då man fallit nedåt, och nedåt, och nedåt... då manninte kunde leva efter kriterierna på en nivå. Som en flaska fylld medvatten och smust - den sjunker djupare ned i vattnet ju mer smusts det är i den - vi ska göra oss av med smutsen - det var det som tex Theseus skulle göra... se denna tråd om honom, som blir mitt inlägg vidare här till dig då... http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=40348#forumpost40348

Att upplysas är att kultivera - att förbättra sig/höja sig som människa, göra sig av med det som Teseus skulle göra. En budda är en genom kultivering upplyst person.

Biologiska grejer är inte intressanta... det är inte vi - vi ska hälla ut smutsen - det handlar bara om att kultivera eller gå under till sist. Genom historienj har allt gått under då de blivit för dåligt - nu är det en speciell tid, med många namn då, jag upprepar inte - men då döms allt efter universums natur/kriterier - respittiden i fängelset Samsara håller på att löpa ut. För övrigt är det inget sådant som Utveckling - vi hade allt från början naturligt, där vi en gång som individ och grupp skapades - det är när man börjar avvika från dess natur/sin natur, som man börjar utveckla något som inte är en själv - ett ego, det som är avvikelsen blir även den tyngd som drar en nedåt i fallet, smutsen i flaskan = karma. Ska man alls använda ordet utveckling så är det kring att förstå detta... och följa högre kriterier igen = kultivera.

Det där som du säger som inledning är faktiskt inte du - utan vad som stoppats in i dig - men det är ditt fel - ditt ansvar att du låter dig blivit så låg att du nu vill vara en programmerad troende new agaare med en diger samling implantat. Har du blött näsblod på natten nyss?

___

New Age-idén är gammal som gatan - den finns för att The Old Ages krafter vet om det som kosmos genomgår, och snart når vårt tidsrum, jorden, det kring 2012 osv - så det är deras sak - de styr skeendena därute - de var här först och anser att jorden är deras plats - och har den som sin trädgård/farm.

Aliens ligger mycket bakom det mesta - allt kanaliserat, även om de kallar sig gud hit och ärkeänglar dit, space commanders hit och sirianer dit. De har karmakopplingar hit, och aliens är de som rensast ut härifrån under småcyklers slut, eller kataklysmer och "undergångar".

Då vet de att de rensas ut därute så det är det som ligger bakom att de har denna agendan - som hos oss då är under ganska många tusen år, förbi Babylon osv. De ligger bakom mycket ju kring dna-manipulation osv, alla de gamla skitgudarna som varit här. De håller sina fårskockar samlade inom offerreligioner - såsom det var hos aztekerna - och idag med islam osv.

Så finns det massa olika viljor och grupper inom de där gamla krafterna, och deras agendor krockar. Hitler var en pjäs. Han var mycket knuten till aliens - och skulle ha sitt tusenårsrike - sin Nya Tid.

New Age-movements är också inom att ge upp sig själva och sina kroppar till de gamla krafterna - deras agenda ligger bakom att denna rörelse finns - de vill undfly det som kosmos genomgår och vill snika sig in i våra kroppar. För det är människan som kan komma vidare ut ur samsara genom kultivering - så de tycker sig ha en nödlösning. Reptoids med sin front de grå håller ju på brett här och tar över oss. Hela tänket bakom New Age är inom denna agenda- de personer som kraftfullt fört ut det - hela smörgåsbordet - de förvrider "alla" sökares egna tankar - det är det som snikit sig in som tänker, rationaliserar, som pockar på som begär osv- men "människor" tror att det är dom själva. Så idag är inte mycket human längre. Alien och pervo. Förstörelsen av familjen, kulturer och länder osv - det mänskliga inom oss:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=31399#forumpost31399

___

Idag då det är den bakvända tiden så har de sett till att överföra ordet "andligt" till det som är New Age-pulande - hela tiden används ordet spiritual inom New Age.

Det hör till att saker är tvärtom - ytan visar en sak och essensen/innanmätet är egentligen något annat.

Låååångt tillbaka dåfanns det vägar som även kunde kallas för religioner... som var upprätta kultiveringsvägar - så religioner är egentligen det bästa - och det som är andligt - men då det kommit till slutet - slutdharma-tiden - alldeles innan den sista ödeläggelsen - då har allt blivit perverterat - så yin och yang är bakvänt - och agendan från de gamla krafterna har sett till att religioner är dåliga och har blvit under dess domän + att ordet "andligt" kopplats till kvicksanden New Age.

Religioner/andlighet är Väg som förenar/leder en enskild människa till sin sanna natur - New Age splittrar upp oss> avlägsnar det som är kvar av mänsklig natur och det ersätts av något annat... aliens och demoniska liv/väsen.

___

Se inläggen:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=41570#forumpost41570

Inlägg längre ned i samma tråd:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=41626#forumpost41626
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=42119#forumpost42119

Läs detta igen om aliens:
"Teaching the Fa at the
Great Lakes Fa Conference in North America:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=42278#forumpost42278

Jag rekommenderar att man läser Zhuan Falun - www.falundafa.org

Om man gjort det så kanske vissa bättre vet om "lite större frågor" - så jag klistrar in detta "Three realms, är ju den trefaldiga världen, samsara (fängelse/karantän):

[...]"When I teach the Fa, I have to start from the things at a lower level and work my way up. I start from the basics, which makes it understandable for a larger number of people. That's why at the beginning I didn't teach things at a high level. The whole creation of the Three Realms was, in fact, for the purpose of Dafa's dissemination today. There was no Three Realms in the cosmos of the past, and mankind did not exist. Mankind was created by gods. That's an absolute truth. Why have extraterrestrial lives come to the earth so frequently? They have had many reasons. And those aside, they are in awe of the human body, in which they have seen so many things they had never seen before. The reason is, in the cosmos of the past, this environment--that is, these dimensions where the Three Realms now exist--was inhabited by a variety of lowly creatures, including what we refer to today as aliens. They are in fact lowly creatures that have gained a certain technological expertise. [But then] suddenly this cosmic body went through enormous changes, and human beings came into being as the world was created; a being such as man came into existence. Those [alien] creatures think, looking from that technological standpoint of theirs, that the composition of the human body, the entire design and functioning of the human body, is just so perfect. Of course, why is that the case? Because it was created by gods. Compared to those simple creatures, those lowly beings who at one time inhabited this dimension, the human body is something entirely different. [...]

Li Hongzhi
Teaching the Fa in Canada, 2006
http://www.falundafa.org/book/eng/jw_142.htm

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=50724#forumpost50724

Edit... om det är någon som är intresserad...::

En länk var fel däruppe, den är fixad, det var:

Förstörelsen av familjen, kulturer och länder osv - det mänskliga inom oss:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=31399#forumpost31399

Posted on: 2007/11/13 23:40

Edited by DrKlot on 2007/11/14 0:24:06
Edited by DrKlot on 2007/11/14 0:25:05
Edited by DrKlot on 2007/11/14 0:25:52

See User information
Jag har konstant ju postat om vad New Age är, ändå frågas det varför det inte är bra...

Detta postade jag igår:

Se vad New Age är... det hör till den korgen. Påverka hjärnan, släppa in annat medvetande - i de lurades sinne omdöpt till förändrat medvetandetillstånd, högre medvetande...

New Age is a recent and developing belief system in North America encompassing thousands of autonomous (and sometime contradictory) beliefs, organizations, and events. Generally the New Age borrows its theology from pantheistic Eastern religions and its practices from 19th century Western occultism. The term "New Age" is used herein as an umbrella term to describe organizations which seem to exhibit one or more of the following beliefs: (1) All is one, all reality is part of the whole; (2) Everything is God and God is everything; (3) Man is God or a part of God; [...] (5) Man can create his own reality and/or values through transformed consciousness or altered states of consciousness.

Bara astrala saker. Det kan inte vara svårt att inse.

Vakna.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=65093#forumpost65093

Posted on: 2007/11/13 23:50

Edited by DrKlot on 2007/11/14 0:11:11

See User information
En länk (till) i (långa) inlägg ovan blev knas.

Här är den rätta...

... det var det som tex Theseus skulle göra... se denna tråd om honom, som blir mitt inlägg vidare här till dig då...
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=40348#forumpost40348

Ok.

Posted on: 2007/11/14 1:40

See User information
Tack för en bra koncis definition av New Age. Jag har samma definition av New Age.

Men jag tror att det är något bra, vettigt sunt och vetenskapligt (om man lär sig hitta rätt och tolka rätt bland all information och desinformation).

Enligt min tolkning är New Age, om man är skicklig på att tolka och använda sig av den, ett sätt att utveckla den egna fria viljan.

Det har jag kommit fram till genom min egen meditation och genom att studera mig själv, min kropp och mitt tänkande och mitt liv. Både direkt genom inre upplevelser och indirekt genom att läsa psykologi (både esoterisk och traditionell sådan).

Du tycks ha en annan uppfattning. Så jag är faktiskt uppriktigt nyfiken:

Hur kom du fram till att New Age är negativt eller osant?

Posted on: 2007/11/14 10:10

Anonym
Quote:

Mest för att de typiska stiftelserna står bakom som tex. Fabian Society, Rottenfelon Foundation osv.

See User information
Står de bakom forskare som Itzak Bentov (se på google video) och andra enskilda personer som beskriver att de tror att universum hänger samman i ett New Age-system?

Det tror inte jag.

Har ni försökt orientera er i New Age djungeln? Eller avfärdar ni alla sådana idéer bara för att liknande idéer sprids av stora mäktiga foundations?

Är det inte just detta som är syftet med desinformation?

Posted on: 2007/11/14 12:46

See User information
Har bara sett del 2 men det var väldigt intressant!
Mycket info om universums funktioner, ufo, den naturliga globala uppvärmningen..
Han samarbetar även med Richard C. Hoagland som flera lär känna till här.

Posted on: 2007/11/14 17:47

See User information
Quote:

timsan skrev:
Tack för en bra koncis definition av New Age. Jag har samma definition av New Age.

Men jag tror att det är något bra, vettigt sunt och vetenskapligt (om man lär sig hitta rätt och tolka rätt bland all information och desinformation).

Enligt min tolkning är New Age, om man är skicklig på att tolka och använda sig av den, ett sätt att utveckla den egna fria viljan.

Det har jag kommit fram till genom min egen meditation och genom att studera mig själv, min kropp och mitt tänkande och mitt liv. Både direkt genom inre upplevelser och indirekt genom att läsa psykologi (både esoterisk och traditionell sådan).

Du tycks ha en annan uppfattning. Så jag är faktiskt uppriktigt nyfiken:

ehhh... det har inget med verklig vetenskap att göra.

Bara orden "skicklig på att tolka och använda sig av den" och "ett sätt att utveckla den egna fria viljan" - visar inte det att det är just ord från DERAS smörgåsbord?

Sanning är sanning, och inget som behöver tolkas av våra hjärnor.

Om vanliga människor ritar uppen karta så det bara en karta. Den ären platt sak som inte har med andlighet att göra. Den har inte med sig som gör att en betraktare av den vet meningen med livet, varför den är här, etc - den vet framför allt inte då vad den ska följa - den vet inte att denna karta inte har med hans/hennes sanna ursprungliga nivå/hem att göra - så det finns inget med som pekar därhän... och då inte heller vad den ska följa för väg för att komma dit...

Den har inte denna tråd som Theseus skulle följa - den ger alltså inga kriterier för att ta sig ut från samsara, eller den falska kartans världsbild.

Du måste tänka kring den fria vilja på annorlunda sätt. Det är inget man kan "utveckla" - dina synsätt är just från evil New Age som programmar människor att tror på utvecklingsläror, då från både strunt om att vi härstammar från apor... till fakeandliga synsätt om medvetandet, vad det är etc.

Jag har benat om den fria viljan i många inlägg - inlägget i tråden nedan räcker nu...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37701#forumpost37701

Posted on: 2007/11/14 19:20

See User information
Här är f.ö. en direktlänk till part 2 på videogoogle:
http://video.google.com/videoplay?docid=-4353521315087386589

Posted on: 2007/11/14 22:00

See User information
Tack för din tydlighet DrKlot.

Dock tycker jag inte helt att du svarar på frågan vilken metod du använt för att komma fram till det som du tycker just nu.

Men vi kommer nog inte längre i denna diskussionen kan jag tänka mig. Vi har olika världsbild. Jag tror till skillnad från dig att vanliga människor inte ser världen som platt. Speciellt inte människor som är lite äldre och som kan se tillbaka på hela sitt liv och hur olika det varit att leva i olika perioder och hur människor utvecklas.

Posted on: 2007/11/15 9:19

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper