vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Antidepressiva medel bakom skolskjutningen i Finland
Från Kloka Gubben/SIEM:

Den Gyllene Munkavlen

Hur kommer det sig att vi så sällan i svenska media får information av följande slag:

Antidepressiva medel bakom den finska skolskjutningen?
http://tv4nyheterna.se/1.203343/nyhet ... OcSmifg2a5tMyr?mode=print

Pekka-Erik Auvinen använde troligtvis antidepressiva medel. Samma medicin som blivit sammankopplat med skolmassakerna i USA. Ett meddelande som skrivits under Auvinens pseudonym på nätet Sturmgeist89 fastställer att han tagit ångestdämpande medicin trots att han hatade det.

Publicerad 9 nov 2007 22:00

I en video som postats på You Tube visar Auvinen packet med de ångestdämpande medicinerna Cipralex, Zoloft, Luvox och Prozac och i en video kritiseras medicinen kraftigt, skriver Helsingin Sanomats engelska nätupplaga. Medicinerna som påverkar en persons serotoninnivå användes även av Eric Harris och Dylan Klebold som var ansvariga för skolmassakern på Columbine. Experter är dock oeniga om medicinerna kan framkalla destruktiv aggression.

Kände sig aggressiv

I ett meddelande från Auvinen på en chatsida framkommer det att han använt antidepressiv medicin under ett års tid och att han lidigt av depression. Auvinen har även sagt att han känner sig frustrerad och aggressiv på grund av medicinerna...."

SIEMS kommentar: - Vad kan vuxenvärlden göra för att stoppa sådant här? ! frågar upprörda journaliströster i P4:s/URs Barnaministerieum 10/11. . "Vi måste agera förebyggande!" Men någon konkretion i diskussionen uppnår man så klart inte, och så långt vi hör nämns aldrig frågan om legala och illegala droger.

Ja - man kunde ju sluta förtiga och mörklägga information som föräldrar och anhöriga skulle behöva. UR har på sin websida Pedagogwebben samlat ett stort antal program om ungdomsvåldet, där inte ett ord tycks nämnas om antidepressivas misstänkta roll i sammanhanget. Inte heller nämner t ex Aftonbladet i fråga om en närmast identisk skolskjutning i USA inte ett ord om att gärningsmannen stod på Prozac: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article273852.ab

Ändå finns information tillgänglig för den som vill veta, även om man får leta en stund:

In 1989, Joseph Wesbecker walked into a printing plant in Louisville, Ky., with a bag of guns and killed eight co-workers and himself. He was taking Prozac, which had recently been approved.

In 1999, a student involved in the Columbine High School shootings in Colorado had reportedly taken Luvox, an antidepressant similar to Prozac.

In 2001, Christopher Pittman killed his grandparents while taking Zoloft, another antidepressant similar to Prozac. His lawyers faulted the drug, but a jury in Charleston, S.C., convicted him of murder in February. http://www.ritalindeath.com/Prozac-School-Shootings.htm

Mindre lästa - och därmed mindre censurerade - massmedia kan ibland ge utrymme för verkligheten::

"16 april 2007 sköt studenten Cho Seung-Hui ihjäl 32 personer på en högskola i Virginia, USA. Sven Å Christianson , professor i psykologi som i DN intervjuats om händelsen tolkar gärningsmannens uppträdande som klara tecken på vanföreställningar. Dagstidningar som The Times och The Chicago Tribune framför att Cho med stor sannolikhet stått på en psykoaktiv medicinering - en medicinering som man tidigare kunnat visa är kopplad till psykotisk förvirring, våldsamma och brottsliga handlingar.
Beakta följande:
1998 mördade Kip Kinkel, sina föräldrar och fortsatte sedan till skolan där han öppnade eld mot studenter i en cafeteria, dödade 2 och skadade 22 Kinkel hade stått både på Ritalina and Prozac (den vanligaste antidepressiva medicineringen - ett s.k. SSRI preparat).
1999 sköt och skadade T.J. Solomon sex av sina skolkamrater. Han behandlades med Ritalina.
1999 sköt Eric Harris 12 studenter och en lärare på Columbine High School. Han stod på Luvox (ett SSRI preparat).
2005 dödade Jeff Weise sju elever. Han stod på Prozac.
Under perioden 1995- 2005 inträffade i USA 277 skolskjutningar, vilka resulterat i dödsfall eller skador. De 20 senaste åren finns dokumenterat över 1500 fall av våldsamma eller kriminella handlingar (skottskador/mord) med koppling till psykiatriska preparat.
http://www.fib.se/visa_kors_info.asp?Sidrubrik=Startsida%20(ettan)&e=e001&DocumentId=135&Avdelning=016&Meny=002

Sådan information står emellertid endast undantagsvis att finna i större svenska media. Samma media är fullproppade med läkarintervjuer och propaganda om ungdomsmedicineringens välsignelser, så som SIEMs media klipp under åren visar. Vi har också kommenterat den märkliga roll som Journalistförbundets tidning med Kjell Häglund i spetsen, spelat i propagandan för centralstimulantia åt barn.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Antidepressiva medel bakom skolskjutningen i Finland
Dessa förbannade " Lyckopiller ".

Det var det första jag tänkte på när jag hörde om denna händelse.

Har egen erfarenhet om hur aggressiv jag blev när jag tog Cipramil.

Slängde dom åt HELVETE !! Det är några år sedan nu.

Ett ordentligt Tarmreningsprogram så att man får ordning på systemet och kan återställa ordningen i kroppen på ett naturligt sätt är att föredra.

Antideppresiva medel i samband med utanförskap, mobbning och Krigspel kan sluta på just detta sätt och har visat sig göra det vid flera tillfällen när ungdomar kommer åt vapen.

Så känner ni till Ungdomar som är deprimerade, som spelar Krigspel, är mobbade och av Läkarkåren erbjuds " Lyckopiller " .

Kontakta Läkaren och skäll ut Han/Hon. Kontakta föräldrarna och varna dom .

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag käkar rätt mycket piller, både antidepp o lugnande, men jag känner bara av possitiva effekter, annars hade jag väll också lagt av.

Dock blir man konstant cp då man är full o har tagit dom :P

Posted on: 2007/11/14 14:59
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:
Jag käkar rätt mycket piller, både antidepp o lugnande, men jag känner bara av possitiva effekter, annars hade jag väll också lagt av.

Den drogfarmaceutiska kartellen tackar dig.

Om du också skulle gå ut och skjuta ihjäl några oskyldiga personer du med så skulle du få stående ovationer av samma kartell. Media tackar dig också isåfall, de får något att skriva som säljer lösnummer.

Den materialistiskt vetenskapliga förklaringen till dessa dåd är att
de som gör det är "sjuka i huvudet" och att skälet till att de är sådana är att "det bara är så".

See User information
Jag tänker inte säga vad jag tycker om skolmasakern, det ska tydligen vara förbjudet att var socialdarwinist nuförtiden.

Inte nog med att läkemedelsföretagen tackar mig, jag tackar dom.
Inte nog med att dom hjälper en i vardagen, tar man några stycken o super lite blir det kul kul. 2 in 1.

palla.

Posted on: 2007/11/14 15:08

Anonym
Finns det något exempel på någon "tillfällighets dödsskjutning" i samband med omröstningar av vapenlagar som inte bara råkar vara någon som går på anti-depressiva medel och har varit i kontakt med ljusskygga psykoteraputer?

See User information
Altså, att han gick på anti-depp hade inget direkt med skolskjutningen att göra, bortsett från det att han hade dåligt psyke, och en "dålig" personlighet, som "dom" tog nytta av och gjorde en "mcveigh" på honnom.

Posted on: 2007/11/14 15:20

Anonym
Quote:
Inte nog med att läkemedelsföretagen tackar mig, jag tackar dom.
Inte nog med att dom hjälper en i vardagen, tar man några stycken o super lite blir det kul kul. 2 in 1.

Anitra Steen tackar dig också. Går det att få en AK 47 som bonus om man köper ett 12-pack Prozac och ett flak dynamitöl, tror du?
Visa upp medlemskortet i socialdarwinistiska klubben så går det säkert.

Quote:
Altså, att han gick på anti-depp hade inget direkt med skolskjutningen att göra, bortsett från det att han hade dåligt psyke, och en "dålig" personlighet, som "dom" tog nytta av och gjorde en "mcveigh" på honnom.

Nej, nej. Det är klart att det inte hade. Hur kan vi ens tro något sådant.... ?

See User information
Visa mig hur det skulle göra en till mördare genom att äta piller som återställer ens seratonin halt så ska jag hålla käften.

Posted on: 2007/11/14 15:26

Anonym
Tre intressanta artiklar i ämnet

http://www.newsdesk.se/pressroom/komm ... nska-skolmassakern-178617

http://www.vasabladet.fi/story.aspx?storyID=11494

http://www.kmr.nu/pressrel_2006_10_03b.ht

Om dessa får dig att hålla käften ska jag låta vara osagt. Men det behöver du inte heller, alla har rätt att yttra sig på Vaken.se

See User information
självklart kan man ju få neggativa efekter om man felmedicineras, och självklart är det fel att mata barn fulla med piller, men av egen erfarenhet kan jag säga att jag tycker det hjälper mig mycket.

Och jag håller benhårt fasst vid, att anledningen att så många "piller poppande barn" skjutit ihjäl folk är inte pga pillrena i sig, utan pga att dom mått dåligt, och blivit utnytjade i diverse mkultra projekt.

Posted on: 2007/11/14 16:00

See User information
antideppresiva droger kan inte "programmera någon" att göra en sån sak, till det krävs mindcontrol. något ni aldrig kommer läsa att nån använt i en tidning.

I skolskjutningarnmas moder, skjutningen i columbine, pekar akkt på att inget stämmer med den oficiella versionen, på denna sida visar en utredare Evan Long ad han kom fram till.
http://www.xmail.net/evanlong/tcc/Off ... _The_Columbine_Cause.html

Han har gjort en film med, Columbine Cause, skall se om jag hittar den. har i alla fall en inteviu med Evan Long, ni kanske skall höra den innan ni "tror" på olika färdiga paket teorier.

http://www.datordoktorn.nu/TFC.2007.11.02.Fri.Long.mp3

Posted on: 2007/11/14 16:43
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Här kan ni lyssna på en mycket bra intervju om antidepressiva medel:

http://www.redicecreations.com/radio/2007/08aug/RICR-070819.html

Posted on: 2007/11/14 16:45

See User information
för en gångskull (iaf :-p) får jag säga att vi delar exakt samma mening steffo.

Posted on: 2007/11/14 16:45

See User information
Det är väl ändå inget som är positivt att ta antidepp medeciner. Emil tror du dom försöker hjälpa dig med att ge dig antidepp lr vad det nu är , det är nog mer troligt att dom föröker få dig i schack. På sina villkor.Många som blir beroende av dessa medel skulle inte klara sig utan sin medecin. Och skulle detta samhälle hotas skulle dom indirekt kunna dra in medecinerna, på så sätt också få folk som är beroende av något från samhället(tex medeciner) kämpa för det.

Posted on: 2007/11/14 17:01

See User information
Quote:

emil322 skrev:

hehe att vara överens är ju inget jag strävar efter, men kul att vi har samma plattform till slut då =)

Posted on: 2007/11/14 17:29
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
ptja, det är väll kanske inget man strävar efter, men det är väll inget man blir ledsen över heller för den delen

Posted on: 2007/11/14 17:53

Anonym
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

emil322 skrev:

hehe att vara överens är ju inget jag strävar efter, men kul att vi har samma plattform till slut då =)

Naturligtvis är inte " Pillrena " ensam orsak. Det fattar nog dom flesta här.

Pillren är en del i det hela. Man kan undra vad som är " triggern " till att dom verkligen tar steget.

MindContol från någon " PsykDoktor " tror jag inte behövs , utan utanförskap , eventuell mobbning och " triggern ", kvällen innan, i det här fallet var Krigspelet. Det är vad jag tror.

See User information
Quote:

wolfheart skrev:
Det är väl ändå inget som är positivt att ta antidepp medeciner. Emil tror du dom försöker hjälpa dig med att ge dig antidepp lr vad det nu är , det är nog mer troligt att dom föröker få dig i schack. På sina villkor.Många som blir beroende av dessa medel skulle inte klara sig utan sin medecin. Och skulle detta samhälle hotas skulle dom indirekt kunna dra in medecinerna, på så sätt också få folk som är beroende av något från samhället(tex medeciner) kämpa för det.

Nej men herregud, det är väll klart att det inte är possitivt att ta antidepp. Jippi, jag har problem o får medicin wooo!

Att man tar antidepp är inte för att man inte är i schack eller ska bli i shack.
För min del beror det på diverse panikångest och ångest. Vilket dom hjälper mot.

Du verkar ju varken veta speciellt mycket om ångest eller mediciner, så du tillför inget för att berätta för mig hur fel jag gör genom att försöka må bättre.

Posted on: 2007/11/14 17:56

See User information
Quote:

emil322 skrev:
ptja, det är väll kanske inget man strävar efter, men det är väll inget man blir ledsen över heller för den delen

tvärtom låt oss vara glada att vi inte alla är likadana. Man skulle inte ha nåt att snacka om ens.

Posted on: 2007/11/14 18:04

See User information
nej, verkligen, men man behöver ju inte argumentera och debbatera om allt..

Posted on: 2007/11/14 18:09

See User information
Jag har en stark känsla av att det som gör att många mår dåligt beror på att man känner på sig att något inte stämmer i världen. Men man kan inte se vad som är fel utan vidare.

Jag måste säga att jag mår mycket bättre psykiskt sedan jag började upptäcka de andliga sidorna av tillvaron och fick reda på sanningen om 911 tex. Inte för att jag mådde jätte dåligt innan men jag hade en svacka då och då.

Nu får man istället leva med en viss frustration över att folk inte fattar vad som pågår, men det är faktiskt bättre!

Är det någon som känner igen sig i detta resonemang? Det är något som jag har funderat på ett tag och det vore bra att höra era åsikter.

Posted on: 2007/11/14 21:33

See User information
Quote:

Parsifal skrev:
Jag har en stark känsla av att det som gör att många mår dåligt beror på att man känner på sig att något inte stämmer i världen. Men man kan inte se vad som är fel utan vidare.

Jag måste säga att jag mår mycket bättre psykiskt sedan jag började upptäcka de andliga sidorna av tillvaron och fick reda på sanningen om 911 tex. Inte för att jag mådde jätte dåligt innan men jag hade en svacka då och då.

Nu får man istället leva med en viss frustration över att folk inte fattar vad som pågår, men det är faktiskt bättre!

Är det någon som känner igen sig i detta resonemang? Det är något som jag har funderat på ett tag och det vore bra att höra era åsikter.
Ja då, det är få som går genom livet utan att få en formsvacka, men hur fan ska man kunna veta hur det känns att må bra om man aldrig mått dåligt, men man ska undvika psykofarmaka för då inkuberar man det dåliga och missar den mognad det för med sig, för det är bara livet som talar om för en att man är på fel väg....

Posted on: 2007/11/14 21:44
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Att vara ledsen och må dåligt kan vara nyttigt, psykopater saknar dessa egenskaper - känslor övht…. Piller bedövar många från känslor och som Gaston sa, mognad…

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper