Vakencorner
|
Re: Ödlemänniskor
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Micro,
Jag är inte så otroligt insatt i Ockham's Razor men som jag uppfattat det säger den att den enklast möjliga förklaringen är den troligaste om man ges ett godtyckligt antal förklaringar som alla lyckas förklara de fenomen man ser. Det skulle bara göra ödlehypotesen mindre trolig om inte fenomen föreligger som gör den troligare än andra hypoteser. Om man fattar Ockham's Razor på detta sätt tycker jag det är ett sunt sätt att tänka. Om man däremot menar att man med Ockham's Razor BORTSER från ovanliga fenomen då är jag fullt med på din invändning. I mitt sätt att tänka är Ockham's Razor bara ett verktyg i jakten på sanning. Sensationella påståenden kräver sensationella observationer. Sen vad som är sensationellt och inte kan förstås debateras...
Posted on: 2005/12/31 14:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Mira,
Det där med att kolla mig i spegeln i ett transliknande "ondskefullt" tillstånd har jag testat och jag har sett något som liknade en slags demon. Min teori är att det är sinnelaget just då som formar astralenergierna och resultatet är detta. Jag kan förstås ha fel. Men jag har befunnit mig i trans vid andra tillfällen och då sett andra saker, alltså ingen demon, det verkar alltså som att min hypotes att astralenergin förändras efter sinnestillståendet inte är helt långsökt... Intressant att ni har observerat reptilliknande varelser. Ska väga in detta i mina beräkningar...
Posted on: 2005/12/31 14:57
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Varför tror just du att reptiler inte finns? (Frågan är riktad till de som inte tror på detta fenomen)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Urs att jag tar upp denna kalla diskussionen efter 3 veckor.
Quote:
Teorin funkar inte imho. Resterna av Atlantis (poseidonis) sjönk för ca 12 000 år sedan, själva kontinenten för 100 000 år sedan, el liknande. Lemurien "sjönk" för miljoner år sedan ------ Existensen av reptiler (reptildjur) är väl konsensus. Alla har sett en liten fyrfotad ödla hemma i någons akvarium. Men ni pratar om reptilmänniskor? Jag tycker personligen att Icke gjorde ett enormt misstag ifråga om att nå ut till människor genom att ta upp detta. Och om jag får spekulera, så verkar det som om det handlar om "disinformation". Genom att de lyckas få Icke att tro på reptilmänniskor, lyckas de vederlägga allt annat han sagt också. Smart move. Jag tvivlar själv på min hypotes, eftersom spekulation är vanskligt, men jag tycker det låter vettigare än att offentliga människor är reptiler som suger blod, seriously. Men jag erkänner att möjligheten finns. Jag har inte den blekaste. Och beträffande "reptilhjärnan" är det ju bara en term på den delen av hjärnan som utvecklades först (enligt naturvetenskapliga religionsläran) och inbegriper inte att det är en reptilhjärna per say (väl?). Pallar inte kolla upp det, men jag tycker det låter som om det är så. I så fall har vi fiskhjärnor också eftersom de säger att "allt liv kommer från havet" innan vi gick upp på land, så att säga. Och insektshjärnor, aphjärnor och växt-nervsystem etc. Så det är ingen förklaring till att det finns reptiler. Jag tror att ett riktigare uttryck skulle vara "djurhjärna", eller "lilla hjärnan". Vi får väl vänta och se vad framtiden har att visa. Det ska inte dröja så många hundra år till innan maktmissbrukarna förlorar sin makt. Mod att tåla.
Posted on: 2006/1/17 19:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tjabba 88´n, igen Hö, hö... Måste liksom säga nått - Jo, jag har också för mig (teosofisk litteratur) att Lemurien var innan - det är därför som de där på den sidan asien = "Mahabaratha"- har så mycket info om "vimanas" och annan skithögt utvecklad teknologi - dessa lemurier spred sig över hela den dåtida världen - Atlantis inbegripen - sen blev det en sk. slutcykel återigen och då strök Atlantis med också - och folket spreds åt alla håll...
Sedan, det där med "Repsen" - ärligt talat så finns det inget direkt om just ödlor mer än kanhända, "Elohims" - "de från himlen" i den Teosofiska litteraturen - och annat knytt , hö, hö... Men i den sk. "Indianska berättartraditionen" så har vi ju "Myrfolket" och det är ju uppenbarligen, dessa reptil-liknande snubbar... För de fungerade precis som alla dessa övriga gudar i "all slags" skepnad över hela vår jord... Jag kollade igår kväll på en gammal video-upptagning från TV2 som handlade om katastrofer och profetior - där var det mest indianer som drog sina gamla profetior och det talades då om att när A-bomben föll på den tiden, så hade bland annat HOPI-folkets religösa ledare - en uppgift nedtecknat från sina gudar att då skulle de (fyra st) vandra till Fn-huset och berätta om - att nu måste människorna lägga om kurs - Kul program! - Men inte f-n, gjorde de det! - FN -folket, alltså... Men dessa FN-snubbar, vet nog mer om detta - än vad människorna kan tänka - Eller hur? DE har ju faktum - daglig kontakt med dessa "reps"... Men som sagt - yttersta tiden är nära! - Den Vita buffeln har siktats och alla som har lite mellan pannloberna - Hoppas att allt kommer att gå så smärtfritt, som möjligt... samt: plus: (Grymmlingen)
Posted on: 2006/1/17 22:21
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login