vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 »

Re: Malmö känns som ett arabland

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

gaston skrev:
Det kanske är enkare än så...om jag skickare ett mail till Bildt och avslutar med novo ordo seclorum så gör jag det för att jävlas, kan det vara så enkelt..?

du kan inte jävlas på det sättet, novo ordum seclorum är knappast en sensationell hemlighet för den delen, finns ju på 1 dollarsedeln. Antingen annonserar han att han är frimurare, eller har han andra skäl, i vartfall berättar han inget om detta, och postade inte heller själv, att han tagit kontakt med dem. Personligen tycker jag det är tveksamt att använda sig av fiendens valspråk, det ger dubbla budskap, men siten vaken.se är ju ochså proppfyllt med just detta, dubbla budskap och förvirrade sökare. Inte undra på då dess sk ledare, ochså verkar vara förvirrad och dubbel. Själv är jag ju sk "vakenförnekare" eftersom jag hävdar att man inte kan "vakna" eftersom orsaken inte är att man sover, jag tror personligen att personer som inget fattar antingen
1 inte kan förstå 40%
2 inte vill förstå 57%
3 De som förstår och kan agera på egen hand, utan fadersfigurer eller andra handledare. 2-3 %

av de i kategori 2 finns flera subgrupper, den allra farligaste av dem är de som inte vill av rädsla för förändring, (90% av denna grupp 2)denna stora del av befolkningen kommer skrämmas till att göra vad som helst mot vem som helst, bara de slipper vara rädda. den andra kategorin i grupp 2 är fienden kanske max 2-3% av jordens befolkning. det är dom vi är ute efter. I botten av lådan hittar vi sanningen alla kan "vakna" till, om de kan det. att det är ZIONISTERNA som ligger bakom klabbet. se länk i min signatur.

Bara en tanke..jag är van att simplifiera, men så är det med kreatörer, först krånglar man till det sedan kommer förenklingen, å det där med sökandet är över för min del...det räckte att titta i spegeln så fattade jag vad jag letade efter, men jag var nog en sökare innan jag fattade att det var mig själv jag letade efter, man har ju gått på hela köret innan med att andra ska tala om för en vad och vem man är, men nu är det över sedan ett tiotal år sedan, å när man fattar att förändring är livets första lag då har man kommit en bit på väg...

Posted on: 2007/11/14 20:26
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

gaston skrev:
Det kanske är enkare än så...om jag skickare ett mail till Bildt och avslutar med novo ordo seclorum så gör jag det för att jävlas, kan det vara så enkelt..?

du kan inte jävlas på det sättet, novo ordum seclorum är knappast en sensationell hemlighet för den delen, finns ju på 1 dollarsedeln. Antingen annonserar han att han är frimurare, eller har han andra skäl, i vartfall berättar han inget om detta, och postade inte heller själv, att han tagit kontakt med dem. Personligen tycker jag det är tveksamt att använda sig av fiendens valspråk, det ger dubbla budskap, men siten vaken.se är ju ochså proppfyllt med just detta, dubbla budskap och förvirrade sökare. Inte undra på då dess sk ledare, ochså verkar vara förvirrad och dubbel. Själv är jag ju sk "vakenförnekare" eftersom jag hävdar att man inte kan "vakna" eftersom orsaken inte är att man sover, jag tror personligen att personer som inget fattar antingen
1 inte kan förstå 40%
2 inte vill förstå 57%
3 De som förstår och kan agera på egen hand, utan fadersfigurer eller andra handledare. 2-3 %

av de i kategori 2 finns flera subgrupper, den allra farligaste av dem är de som inte vill av rädsla för förändring, (90% av denna grupp 2)denna stora del av befolkningen kommer skrämmas till att göra vad som helst mot vem som helst, bara de slipper vara rädda. den andra kategorin i grupp 2 är fienden kanske max 2-3% av jordens befolkning. det är dom vi är ute efter. I botten av lådan hittar vi sanningen alla kan "vakna" till, om de kan det. att det är ZIONISTERNA som ligger bakom klabbet. se länk i min signatur.

Bara en tanke..jag är van att simplifiera, men så är det med kreatörer, först krånglar man till det sedan kommer förenklingen, å det där med sökandet är över för min del...det räckte att titta i spegeln så fattade jag vad jag letade efter, men jag var nog en sökare innan jag fattade att det var mig själv jag letade efter, man har ju gått på hela köret innan med att andra ska tala om för en vad och vem man är, men nu är det över sedan ett tiotal år sedan, å när man fattar att förändring är livets första lag då har man kommit en bit på väg...

bra svarat, dom flesta skulle ha tagit metoden via "loose change" men som du säger begreppet finns i spegeln. Man kan inte vakna av viss typ av information, man måste ha insikt, och när man har den, då har man redan vaknat, det Är som en hönan eller ägget diskussion. Vilket kommer först? Personligen tror jag det är avgjort, innan man börjar, dvs, jag tror att man redan innan man dimper ner i denna verkligeten vet vilken agenda man har, sedan "upptäcker man det" det är den resan vi kallar livet.

Posted on: 2007/11/14 20:37
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

gaston skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

gaston skrev:

1 inte kan förstå 40%
2 inte vill förstå 57%

bra svarat, dom flesta skulle ha tagit metoden via "loose change" men som du säger begreppet finns i spegeln. Man kan inte vakna av viss typ av information, man måste ha insikt, och när man har den, då har man redan vaknat, det Är som en hönan eller ägget diskussion. Vilket kommer först? Personligen tror jag det är avgjort, innan man börjar, dvs, jag tror att man redan innan man dimper ner i denna verkligeten vet vilken agenda man har, sedan "upptäcker man det" det är den resan vi kallar livet.
Lennon skrev..fritt översatt.. att livet är det som passerar medan man håller på med planer för annat..

Posted on: 2007/11/14 20:45
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:
Dan:
Jag har för mig att jag har läst någonstans att det igentligen bor närmare 1 miljon svenskar runt om i världen. Ska vi be alla dem flytta hem tycker du?

Snacka om märklig inställning!

1. Bidrag eller jobb för försörjning

Utvandrande svenskarna kan omöjligt vara en ekonomisk börda i de länder de valt att bosätta sig i. Till skillnad från Sverige så kan man som invandrare inte försörja på bidrag utan måste arbeta för att försörja sig själv och sina familjer. Man kan inte heller bete sig som man ägde landet eller kräva hemspråkslektioner, att religion och kulturmönster skall anpassas efter sitt hemlands traditioner.

Utvandrande svenskar kan inte till skillnad från de som invandrar till Sverige gå upp till närmsta socialbyrå och kräva bidrag för sig själva och sina familjer. Det kan inte heller kräva försörjning för det våra svenska ledare kallar anhöriginvandring. Så varför skulle de flytta hem? De bidrar ju ekonomiskt och socialt med att respektera de nya ländernas kulturer!

Du har dåliga argument Dan!

2. Folkmängd i procent!

Folkmängden i Sverige är ca: 9.000.000 (miljoner)
Andelen invandrare är ca. 1.000.000 (miljon)
Procentantalet invandrare blir då 11%
(Du vet precis lika väl som jag att det inte är alla dessa elva procent som bidrar till sin försörjning eller respekterar vår kultur, religion eller lagskick.)

Folkmängden på planeten är ca: 7.000.000.000 (Miljarder)
Svenskar som bosatt sig i nya länder är ca: 1.000.000 (Miljon)
Procentantalet utvandrande svenskar som försörjer sig själva och respekterar de nya ländernas ursprungliga kultur och traditioner är: 0,0001 % (Försvinnande litet)

Adderar man punkt ett och punkt två så blir summan ett positivt tal: 1+2=3

Det är en märkbar skillnad om man jämför med det samhälle du och andra bakåtsträvare vill konstruera med enbart minuspoäng i nacken.

Bad Choice Dan!

Anonym
Steffo alltså.....

Anonym
Quote:

kalkonmannen skrev:
Quote:
Dan:
Jag har för mig att jag har läst någonstans att det igentligen bor närmare 1 miljon svenskar runt om i världen. Ska vi be alla dem flytta hem tycker du?

Snacka om märklig inställning!

1. Bidrag eller jobb för försörjning

Utvandrande svenskarna kan omöjligt vara en ekonomisk börda i de länder de valt att bosätta sig i. Till skillnad från Sverige så kan man som invandrare inte försörja på bidrag utan måste arbeta för att försörja sig själv och sina familjer. Man kan inte heller bete sig som man ägde landet eller kräva hemspråkslektioner, att religion och kulturmönster skall anpassas efter sitt hemlands traditioner.

Utvandrande svenskar kan inte till skillnad från de som invandrar till Sverige gå upp till närmsta socialbyrå och kräva bidrag för sig själva och sina familjer. Det kan inte heller kräva försörjning för det våra svenska ledare kallar anhöriginvandring. Så varför skulle de flytta hem? De bidrar ju ekonomiskt och socialt med att respektera de nya ländernas kulturer!

Du har dåliga argument Dan!

2. Folkmängd i procent!

Folkmängden i Sverige är ca: 9.000.000 (miljoner)
Andelen invandrare är ca. 1.000.000 (miljon)
Procentantalet invandrare blir då 11%
(Du vet precis lika väl som jag att det inte är alla dessa elva procent som bidrar till sin försörjning eller respekterar vår kultur, religion eller lagskick.)

Folkmängden på planeten är ca: 7.000.000.000 (Miljarder)
Svenskar som bosatt sig i nya länder är ca: 1.000.000 (Miljon)
Procentantalet utvandrande svenskar som försörjer sig själva och respekterar de nya ländernas ursprungliga kultur och traditioner är: 0,0001 % (Försvinnande litet)

Adderar man punkt ett och punkt två så blir summan ett positivt tal: 1+2=3

Det är en märkbar skillnad om man jämför med det samhälle du och andra bakåtsträvare vill konstruera med enbart minuspoäng i nacken.

Bad Choice Dan!

Jag kan iofs tycka så här:

1. Ekonomiska aspekter är dåliga ursäkter (om man frågar mig). Den Svenska kulturen ÄR pengar. Det finns äckligt mycket pengar i Sverige och omvärlden, det är bara det att minoriteten behåller det för sig själv medans den lilla arbetaren har blivit programmerad att tro, att 300 miljarder påverkar samhället negativt... Så är man tvungen att programmera majoriteten om man vill som minoritet behålla makten...

2. De svenska utvandrarna kanske inte får bidrag som invandrare får här, men det betyder inte att det respekterar den kulturen som de lever i. Tvärt om så exploaterar och utnyttjar de ofta länder genom sin ekonomi som de tillför landet... Kultur ska egentligen inte ha något som helst med pengar att göra...

Hotell, nöjesfällt, horbarer, stränder, mark, resturanger, fastigheter, resebyråer och mycket mycket mer ägs av bla Svenskar i alla jordens turistströk. Det handlar bara om en sak:
Pengar och ekonomisk vinning... Långt ifrån kultur och respekt...

Kultur är det när Svensken reser till ett land och lär sig en del av språket, historia och att leva med befolkningen i landet... Så ser det tyvärr inte ut i dag. Givetvis kan man hitta exempel där det är så men då får vi kanske snacka låga prosentsatser...

Personligen gillar jag invandrar som kommer hit och visar samma respekt som jag när jag reser eller bor utomlands, alltså att man tar del av språk, historia och reser till ställen där få turister håller till... Men det är bara jag, jag älskar det...

Sen finns de många invandrare som kommer hit och ställer till det genom brott mm... Jag tycker att man ska ha samma praxis som den övriga omvärlden har när det gäller Svenskar som begår brott utomlands. fängsla dem och skicka hem dem efter avtjänat straff...

Anonym
Svensk kultur har under år100 aktivt motarbetas av såväl kristendomen som oikofobiska internationalister..

Sedan är pengarna i sverige slut vi lånar pengar utomlands till den löpande driften.

De invandrare som kommit hit de senaste 5 åren och åker hem när det blivit fred inför dom har jag stor respekt..

Nyligen var det en somalie som åkte till gbg med budkspaket "åk hem till era rötter somalia har blivit väldigt bra"

Naturligvis blev han motarbetat av svenska samhället

Och om du åker utomlands vill du då se deras kultur och deras folk eller skulle du vilja se deras "ghetton" sverige håller ju på att bli ett enda jätteghetto iaf storstäderna

See User information
Maggot, nu får du skärpa dig. Turkiet gränsar inte till södra Irak!!!

Resized Image

Kirkut som ligger i södra delan av det så kallat "kurdistan" borde ligga närmare de drabbade områderna än Trollhättan för dig. Sedan kan du ju tänka dig tanken om USA angriper Iran och kanske Syrien. Tror du verkligen att norra Irak skulle vara en fredens mark????

Posted on: 2007/11/15 0:13

See User information
Angående svenskar utomlands så ser jag inga större problem med detta, men ska man stänga gränserna så borde man väl göra detta åt båda hållen? (Annars kanske man blandar sig och förstör våran ras och bringar med sig en annan kultur???).

Maggot, säg mig ett land som inte ligger i skuld? Tror du detta är en svensk konspiration? Nej, så gott som alla länder världen över är idag skuldsatta. Saken är detta att nyliberala krafter vill privatisera allt utom Polis, Militär och Domstol. Detta sker, sakta men säkert. Vi säljer ut våra företag till privata ägor.
Sedan vill de skuldsätta även befolkningen så att de inte äger någonting. Allt detta för att vårt pengasystem ska fungera ett par år längre. Kapitalisterna kommer att köpa till sig allt och sedan kan vi ju ifrågasätta hur demokratiskt allt må vara, när allt styrs i olika bolagsformer.

Posted on: 2007/11/15 0:29

Anonym
Det är väl ganska uppenbart att det är fred i visa delar av norra irak då storkapitalisterna investerar pengar i byggande där.

Vet vart turkiet gränsar

See User information
" Att Danmark bara tog emot 13 irakiska flyktnigar under förra året medan bara Malmö stad tog emot fler irakier än Danmark, Tyskland ,Norge, Storbritanien, Irland tillsammans, ÄR en ohållbar sitiation.

Holger Gustavsson, kd-ledamot i utrikeseskottet,efter valet i Danmark

Är det så det skall vara Ärligt ,, talat alltså?

Posted on: 2007/11/15 5:33

See User information
Resized Image

Posted on: 2007/11/15 5:36
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:
Dan:
Angående svenskar utomlands så ser jag inga större problem med detta, men ska man stänga gränserna så borde man väl göra detta åt båda hållen? (Annars kanske man blandar sig och förstör våran ras och bringar med sig en annan kultur???).

Är du trög eller? Jag gav just ett exempel på varför inte svenskar utgör ett hot eller belastning på externa länders ekonomier, traditioner, religioner eller kulturer.

Jag hoppas att du bemödar dig med att läsa det jag nu skriver innan du svarar.

Det Svenska kulturmönstret är inte känt för att vara restriktiva när det gäller att blanda sig med andra kulturer via äktensskap, fortplantning eller religionstolerans.

De du propagerar för att vi skall ta emot fler som de som vägrar att befatta sig med andra "otrogna" och skulle inte tveka att utesluta eller mörda sina egna om de ens funderade på äkta kärlek över etniska eller religiösa gränser.

Så vilket land är det som löper störst risk att drabbas av invandrande fundamentalister eller traditionsbundna patriarkiska rashatare?

Om jag milt säger att det är få människor med sinnet i behåll som skulle skriva under på att svenskar stämmer in på denna beskrivning! (Möjligtvis vänsternissar från överklassen med röda ögonbindlar eller extremister som kämpar för att krossa allt som är svenskt.)

Anonym
Lila Bagdad är ett paradis för ej etniska Svenskar.

See User information
Quote:
Dan:

Bra sagt, vi kan stänga in svenskarna i Sverige, inga mer turkietresor, eller knullande i Thailand. Alla renrasiga rasister kan bo i Nordstan i Göteborg, och matas med helsvensk pölsa gjord på griskött. På detta sätt slipper de blandas med oss andra multikulturella, eftersom man vet, att om man inte är same, härstammar fråm tyskland england frankrike, och en massa andra länder av okänd lokation!

Posted on: 2007/11/15 11:44
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
Tror inte några nationella har något som helst emot "kulturutbyten" då det sker på en frivil nivå där man ytbyter ex ideer med varandra.
För att ta hem maten och recepten behöver man inte ta hem kocken

See User information
Kalkonmannen, vadå trög? Varför skriver du att jag propagerar för saker som jag aldrig har sagt?

Maggot, sedan påverkar vi visst andras ekonomier, t.om. utan att vistas i deras länder. Och som Steffo sa, många beter sig svinaktiga under semestertider.

Posted on: 2007/11/15 15:31

Anonym
Jovars visst finns det många svenskar som beter sig svinaktiga i andras länder och det är ju bara beklagligt.
Vi vill inte göra anspråk på andra folk land och berätta vilka normer de bör leva efter vi kräver endast rätten till VÅRT eget land.

Islam har sitt mecka
Judarna har sitt sion och israel
Vi svenskar behöver oxå ett eget homogent land denna vision heter sverige!

Anonym
Dan!

Då håller du utan förbehåll med mig om att de verkiga rasisterna finns bland de som vägrar att låta sin avkomma blanda blodsband med otrogna!

See User information
... tystnaden talar sitt tydliga språk.

Posted on: 2007/11/16 14:14

See User information
Quote:

maggot skrev:
Jovars visst finns det många svenskar som beter sig svinaktiga i andras länder och det är ju bara beklagligt.
Vi vill inte göra anspråk på andra folk land och berätta vilka normer de bör leva efter vi kräver endast rätten till VÅRT eget land.

Islam har sitt mecka
Judarna har sitt sion och israel
Vi svenskar behöver oxå ett eget homogent land denna vision heter sverige!

Flytta in i Nordstan och ät pölsa, vi kan låsa om dig och dina kompisar när ni har samlats färdigt, så kan vi andra fortsätta integreras med varandra, utan rädsla att mista vår egen identitet. Vad du försöker rädda är osäkert, du verkar inte ha mycket att bjuda på rent mänskligt, vad skall vi ha dig till Maggot? Vad har du för skills? Och zion skall inte ha Israel eftersom det är en FET lögn att de är judar, de kommer från georgien.

Posted on: 2007/11/16 14:39

Anonym
Quote:

Steffo skrev:

Flytta in i Nordstan och ät pölsa, vi kan låsa om dig och dina kompisar när ni har samlats färdigt, så kan vi andra fortsätta integreras med varandra, utan rädsla att mista vår egen identitet. Vad du försöker rädda är osäkert, du verkar inte ha mycket att bjuda på rent mänskligt, vad skall vi ha dig till Maggot? Vad har du för skills? Och zion skall inte ha Israel eftersom det är en FET lögn att de är judar, de kommer från georgien.

När karl den 12e gillade kolldolmar tog han hem recepten utan 100 miljon turkar.
Vi kan även se att de flesta pizzerior i Göteborg drivs av araber och joguslaver och inte italinare.
Så om araber kan baka pizza borde även svenskar klara av det.
Eftersom jag har bott i Hammarkullen,Gårdsten,Biskopsgården så vet jag att de flesta inte är intresserade av intergration utan vill umgås med sina landsmän därav bildas klubbar som
"somaliska föreningen" som i de flestas ögon ses som possitivt då somalier vill behålla både sin identitet och kultur.
Men om svenskar skulle starta en förening med syfte att ta tillvara den svenska kulturen skulle det bli ramaski och det kan man se som när Nationaldemokraterna i södertälje hade planer på att öppna ett dagis för svenskar som hyllade svensk kultur.

Jag tycker judarna bör ha en atonomi med självbestämande men man ska ju givetvis inte lägga det där det redan bor en massa människor.
Med din logik om att judarna inte bör ha sitt land eftersom DE HÄRSTAMMAR från GEORGIEN
(DUBBELTÄNK IGEN)
så borde det även innebära att irakierna som kommer hit nu inte bör bo i sverige eftersom de HÄRSTAMMAR från mellanöstern och bör då fly till närområden.

Jag lever faktiskt varje dag i den verklighet du försöker måla upp men hur mycket du en pratar om det mångkulturellaparadiset där intergration och kärlek råder så kommer ingen av de människorna som bor där att tro dig.

Varför är SD starkast i skåne tror du
Varför är "nationella partier" störst i mångkulturella områden ?

Varför är det just människor som bor eller har bott i dessa områden som driver dessa frågor på vaken.se tror du ?

Anonym
Sedan kan man ju fråga sig hur de gör när de bakar pizzorna med en hand? De är ju ofta muslimer, och de har som sed att torka sig i arslet med vänster hand när dom skitit. Går de sedan direkt ut och bakar duvpizza till svenskar, eller tvättar de av bajset från handen innan?

Anonym
Jag skulle inte äta deras flottplattor oavsett om de tvättar händerna eller inte.

« 1 2 (3) 4 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper