vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 »

Anonym
Re: Malmö känns som ett arabland
Sale varför ska man åka utomlands om man ändå bara ska träffa svenskar och se svensk kultur ?
Ne i december drar jag till rom en vecka det är bättre.

Ang data och virus så kanske det är så att datorn saknar virusskydd men virusen tar sig in på egen hand..

Jämföra invandring med virus var förövrig väldigt kul

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

maggot skrev:
Sale varför ska man åka utomlands om man ändå bara ska träffa svenskar och se svensk kultur ?
Ne i december drar jag till rom en vecka det är bättre.

Ang data och virus så kanske det är så att datorn saknar virusskydd men virusen tar sig in på egen hand..

Jämföra invandring med virus var förövrig väldigt kul
Just där för har jag köpt ett egat mysiht hus vid medelhavet , 50 meter till vattnet utan en dj..massa turister men jag har många som är svenskar som vill ditt även bildt är där har jag läst ..

Ja fixa annti annti , jag ser att folk lider men vat inte vem man skall hjälpa för dom som har det bra dom har det bättre än mig , flygting eller ej , Jag tycker synd om alla , men det är Systemat det är fel på , sätt staketet där nere å inte effter att ha passerat alla hinder;to late

Posted on: 2007/11/16 20:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Förstår om folk vill bo där men vad har det med något att göra ?

See User information
Quote:

maggot skrev:
Förstår om folk vill bo där men vad har det med något att göra ?
Att du skriver om det tx, vill öka förståndet att det inte är folks fel:utan systemet , dom vet nog fan vad dom håller på med ,sen skall vanliga medborgare brottas med deras skit , det är medvetet hur klart som helst...har folk här nu vi ses å hörs, mvh sale

Posted on: 2007/11/16 20:39

See User information
Quote:

maggot skrev:
Steffo skrev

"vad dom gör just nu vet jag inte, men jag ser ju att du helt klart muckar som fan med dem, och skyller dem för den skit som dina nollställda föräldrar hade kunnat fatta, och gjort nåt åt. men eftersom du inte kan fatta det heller ligger det väl i släkten din. du är så jävla trångsynt.
du kan inte stava, men du anklagar folk för att bryta dåligt på språket, själv, snackar du väl sån där underlägsen göteborgsdialekt. alla som inte bott i sverige i tusen år eller mer kan vi kasta ut, då har vi samerna kvar, så mycket för det förjugna begreppet svensk. Så stäng kakhålet. Fatta att du har redan förlorat, du slåss emot tidningsrubrikerna, när du inte inser att det som du kämpar emot redan har hänt, och du kan aldrig göra ett skit åt det,för du kan inte identifiera en realtidsanalys av skeendet i nuet, utan sitter och pekar i askan av det som redan skett, med en träpinne, och försöker "förstå" när detta inte går, blir du förbannad och letar efter syndabockar, dom som styr detta är glada för att du finns "maggot" du jobbar gratis för deras sak. Nyttig idiot, brukar man kalla såna som dig.

SVAR :
Vilka muckar jag med ?
Den som är trångsynt är du! åter igen varför tror du att du låter som Mona "mussla" saliv i denna fråga ?
Min stavning hade nog inte varit direkt sämre eller bättre om mina föräldrar hade satt mig i en annan skola.
Dock skulle dessa människor som bryter i angered ha en mycket bättre svenska med mycket större ordföråd om de bodde i ett svensk område där de blir tvunga att integrera sig.
Min dialekt kan du höra här
http://83.233.144.133/files/maggot2.mp3
(den är asvacker)
Om man inte kan göra något undrar jag varför du kör så hårt mot ockupationen i palestina gjort är gjort ?
Jag vill inte i dagsläget kassta ut några jag vill stoppa all invandring och stimulera invandrare att åka med.

Återigen varför svarar du inte på några frågor ?

jojo, vad man gör? Inte fan skall du tro att jag tycker detta att sitta här och ploja är att "göra" nåt, detta internettjatande ger inte ett skit, har aldigt trott på det, det är enligt devisen, att battla på internet är som att delta i handikapp os, när allt är över, är man fortfarande handikappad.

Ingen kommer bli smartare av att läsa artiklar om 9/11, jag är nog ensamm om den typen av resonemang här.

Jag efterslyser att alla skapar en verklig strategi, som inte bygger på att sladden till internet skall vara inkopplad. Om allt du kan göra är att pissa på en lykstolpe för att hundra detta, gär det då.
Vad jag gör är min ensak, det skall alla skita i, vi behöver individer i detta, inte kollektiv, som manipuleras så fort deltagarlistan har nummer tre eller fyra.

Själv är jag här bara för att jagf har tid just nu, var länge sedan jag satt och kämpade med ignoranter. Man lessnar snabbt kan jag lova dig. Om det nu gjäldjer dig, vilket jag inte tror det gör, förmodligen tror du jag har fel, eller känner dig förnärmad att du är en i den samlingen, men du skulle kunna ta dig därifrån om du hade det minsta lilla självförakt att tor, att det var just dig det var fel på, vilket det alltid är. det är du som är du, ingen annan , så skyll inte på nån annan när du tycker allt är skit, för det är ditt fel, alltihop.

Ja jah vet att du inte fattar vad jag dillar om, men om nån ens gör det här, kmommer han att garva i tysthet åt vad jag skriver.
Men inte du. och detta är känt. Redan uträknat. Hoppas du fattar detta en vacker dag, då kommer vi att ha en del att snacka om du och jag, men knappast innan.

Posted on: 2007/11/16 21:10
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
Quote:
Steffo:
Mina matvanor drabbar mig, din främlingsfientlighet skapar massmord. alla massakrer i historien har skett med "antiintellektuella maggotar som förkämpar"

Jag hade kunnat uttrycka mig på följande sätt:

Go fuck your brain sucker!

Men väljer att inte göra det eftersom förutsättningen för det uttrycket är att du skulle haft en fungerande hjärna!

Jag främlingsfientlig, sedan när?

Jag ser mig själv som främling när jag reser runt i världen och väljer att visa den djupaste respekt för andra kulturer där de finns. Jag protesterar med min fulla kraft mot människor som besöker eller bosätter sig i nya länder utan att visa respekt och vördnad för de traditioner, religioner och kulturer som finns i de nya länderna.

Att du tolkar detta som främlingsfientligt är väl ett djuplodande bevis på att den skapande guden satte arslet i ansiktet och huvudet baktill på Steffo den felande länken mellan amöba och gasmask!

Anonym
Jag ser fram emot att du ledsnar

See User information
Quote:

maggot skrev:
Jag ser fram emot att du ledsnar

som vanligt fattar du inget alls, att jag ledsnar betyder inte att jag ger upp, jag ger aldig upp, det är en principsak. det är samma med dig, du kommer inte ge upp din idiotism, den kommer bestå. Hade inte mycket att kommentera om dutt inlägg, som vanligt. Och visst är du främlingsfientlig. jag sa det precis. Och jag har tolkningsföreträde i min hjärna, pappskalle.

Posted on: 2007/11/17 17:40
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
Sätter vi punkt här då tycker jag

See User information
Vad är värst? Den som är främlingfientlig eller den som föraktar sitt eget folk och nation?

HUR skall man kunna lita på och sätta tilltro till den som inte är lojal och försvarar sin familj och och sitt eget folk emot allehanda hot och repressioner??

Fråga Palestinierna och Irakierna!

Posted on: 2007/11/17 17:47

See User information
Quote:

maggot skrev:
Sätter vi punkt här då tycker jag

jag håller med, inte här för att debattera dig, så vi kan skippa skitsnacket, tror inte du gillar mig, och jag struntar i dig. Har inget emot dig personligen, det är dina åsikter, jag inte kan med. Du får gärna säga vad som helst till mig, har inga problem med påhopp av vilket slag som helst.

Posted on: 2007/11/17 19:15

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Vad är värst? Den som är främlingfientlig eller den som föraktar sitt eget folk och nation?

HUR skall man kunna lita på och sätta tilltro till den som inte är lojal och försvarar sin familj och och sitt eget folk emot allehanda hot och repressioner??

jag tror man skall respektera den som kan hata sitt eget folk och sin egen "nation" vilket är ett jävla bra ord för att beskriva vad vi skall kämpa emot här.

ingen kan veta bättre, än han som sett sitt eget folk, och sin egen "nation"

Dom som skapar "nationer" är våra fiender. vad vi går emot nu är "internation" dvs "inter" dödande och "nation", länder, man skapar och förstör, som det passar. Att vi har nationer från början är ett bevis för hur gammal denna debatt är. Innan nationerna, var vi alla lyckliga. Tyvärr kommer vi inte vara det när de försvinner på val av dess skapare, Då kommer vi vara fångade i en global nation.

den som är främlingsfientlig, undviker sin bortappade broder.

Posted on: 2007/11/17 19:21

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

bennybear skrev:

jag tror man skall respektera den som kan hata sitt eget folk och sin egen "nation" vilket är ett jävla bra ord för att beskriva vad vi skall kämpa emot här.

Dom som skapar "nationer" är våra fiender. vad vi går emot nu är "internation" dvs "inter" dödande och "nation", länder, man skapar och förstör, som det passar. Att vi har nationer från början är ett bevis för hur gammal denna debatt är. Innan nationerna, var vi alla lyckliga. Tyvärr kommer vi inte vara det när de försvinner på val av dess skapare, Då kommer vi vara fångade i en global nation.

Du är helt förvirrad i ditt resonemang, pöjk!

Folk har genom alla tider har skapat, ätter, stammar, landskap och nationer, grundade på etniska, spåkliga och kulturella identiteter.

Under Gotisk och framtill Vikingatid så valdes, familjens, ättens, stammens Talesmän samt landshövdingen av folket i landsting och byalag, grundade på personens duglighet och kunde avsättas så fort han visade tecken på illojalitet emot folket.

Bl.a på Gustav Vasas tid kallades kungen för:

-Götarnas, Svearnas och Vendernas Konung.

Precis som Räven har sitt Gryt och Revir och förvarar den emot inkräktare så är det med människan.

Även kroppens celler har sitt försvar och gräns emot ovälkomna inräktare:

- Vita blodkroppar och cellmembran.

Hela skapelsen bygger på miljontals arter och rasers unika förmågor och egenskaper vars fantastiska rikedom just upprätthålls med gränssättning och försvarsmekanismer.

Posted on: 2007/11/17 19:43

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

bennybear skrev:

Du är helt förvirrad i ditt resonemang, pöjk!

Folk har genom alla tider har skapat, ätter, stammar, landskap och nationer, grundade på etniska, spåkliga och kulturella identiteter.

Under Gotisk och framtill Vikingatid så valdes, familjens, ättens, stammens Talesmän samt landshövdingen av folket i landsting och byalag, grundade på personens duglighet och kunde avsättas så fort han visade tecken på illojalitet emot folket.

Bl.a på Gustav Vasas tid kallades kungen för:

-Götarnas, Svearnas och Vendernas Konung.

Precis som Räven har sitt Gryt och Revir och förvarar den emot inkräktare så är det med människan.

Även kroppens celler har sitt försvar och gräns emot ovälkomna inräktare:

- Vita blodkroppar och cellmembran.

Hela skapelsen bygger på miljontals arter och rasers unika förmågor och egenskaper vars fantastiska rikedom just upprätthålls med gränssättning och försvarsmekanismer.

vilka är folk, och vem fan var gustav vasa? darwinism? cellmebran? Rävar? Du är helt förvirrad i ditt resonemang, pöjk!

börja med att svara på vad "folk" är och bevisa att det är nåt bra, vad du nu kan bevisa. Du bör ha att göra ett tag.

Det du kallar historien har lett fram till den sketna värld vi lever i, du kan inte hävda den som bevis för varken det ena eller det andra, eftersom du inte kan bevisa att allt som finns är den låda vi alla redan sitter i, och som bevis för det, halar du upp den lådan.

Posted on: 2007/11/17 20:00

See User information
Menar du att Negrer är Vita.

Att Vita nordeuropéer har sneda ögon. Att kineser och pygméer har samma anfader?

Menar du att neanderthaler och cro magnon-människan har samma ursprung?

HUR förklarar du folkens och rasernas ursprung?

Anser du likt evolutionisterna att ALLA raser härstammar ifrån halvapan Lucy i Tanzania för 2 Miljoner år sedan?

Anser du förvaret av det egna hemmet och familjen också vara rasistiskt och "främlingsfientligt"??

Du verkar rätt inkokt i den kommunistiska politiskt korrekta jargongen som dagligen hälls över oss i de judiska medierna och skoldystemet och av dess mattar och hussar likt "Spåna med Mona" Stalin.

Posted on: 2007/11/17 20:06

Anonym
.. luktar det smågris lite varstans i detta forum ? Tycker det är jättetrist, är jag ensam!?

Snälla - stick o sprid Er rasist-dynga på nån annans dyngstack - snicksnacka Ert;

fjortisbehöverenidentitetkanskerasistjavisst-blajs nånstans där likasinnade kan tänkas bry sig - hade ni en tuff uppväxt så har jag all förståelse, men väx upp o rikta ilskan dit den hör hemma - rannsaka Er själva.

Undra på att admin e trött på´t *S*

Här har vi viktigare saker för oss - vi försöker rädda HELA världen !

See User information
Quote:

NickO skrev:
.. luktar det smågris lite varstans i detta forum ? Tycker det är jättetrist, är jag ensam!?

Snälla - stick o sprid Er rasist-dynga på nån annans dyngstack - snicksnacka Ert;

fjortisbehöverenidentitetkanskerasistjavisst-blajs nånstans där likasinnade kan tänkas bry sig - hade ni en tuff uppväxt så har jag all förståelse, men väx upp o rikta ilskan dit den hör hemma - rannsaka Er själva.

metoden att vinna detta är att överbevisa den ignorante, så han överkommer illusionen om riktigheten i sitt resonemang. Han kommer sedan sluta ha dessa åsikter, dock utan att veta varför, ochså en av orsakerna till att ingen kan "vakna" med yttre påverkan, man kan inte "tänka" åt folk, det är dom tvungen att göra själva.

Posted on: 2007/11/17 20:20

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Menar du att Negrer är Vita.

Att Vita nordeuropéer har sneda ögon. Att kineser och pygméer har samma anfader?

Menar du att neanderthaler och cro magnon-människan har samma ursprung?

HUR förklarar du folkens och rasernas ursprung?

Anser du likt evolutionisterna att ALLA raser härstammar ifrån halvapan Lucy i Tanzania för 2 Miljoner år sedan?

Anser du förvaret av det egna hemmet och familjen också vara rasistiskt och "främlingsfientligt"??

Du verkar rätt inkokt i den kommunistiska politiskt korrekta jargongen som dagligen hälls över oss i de judiska medierna och skoldystemet och av dess mattar och hussar likt "Spåna med Mona" Stalin.

jag antar att detta var menaty för mig att svara på, du har dock inte ätit upp den sista sleven jag serverade dig, ge dig inte djupare ut i träsket som jag ser att du vill. Jag har bett dig svara på följande, du kan ju kanske göra det, det är ju bara en fråga, jag vill ha svar på?

vilka är folk, och vem fan var gustav vasa? darwinism? cellmebran? Rävar? Du är helt förvirrad i ditt resonemang, pöjk!

börja med att svara på vad "folk" är och bevisa att det är nåt bra, vad du nu kan bevisa. Du bör ha att göra ett tag.

Det du kallar historien har lett fram till den sketna värld vi lever i, du kan inte hävda den som bevis för varken det ena eller det andra, eftersom du inte kan bevisa att allt som finns är den låda vi alla redan sitter i, och som bevis för det, halar du upp den lådan.

Posted on: 2007/11/17 20:23

See User information
Quote:

NickO skrev:

Jag BLEV anarko-syndikalist och socialist PGA av den styrda politiskt korrekta skolindoktrineringen.

NU 25 år senare och miltals med informationsuinhämtning och digert studerande av Filosofi, Historia, Vetenskap m.m. ser jag att dåtiden nihilistiska och anti-naturliga, marxistiska dynga som jag blivit itutat är en stor FET lögn.

- I ett land av blinda är den enögde Kung!

Posted on: 2007/11/17 20:25

Anonym
Tack Steffo - tycker du har så rätt, men även en äldre man som jag själv tappar både haka o tålamod stundom, man bör väl ändå säga ifrån till o från eller vad säger du ... tydligt visa att man misstycker !

Därefter kanske en motivering är på sin plats förstås;

MAN KAN ALDRIG GENERALISERA NÄR DET GÄLLER MÄNNISKOR !

Kort o gott - komplettera gärna ;-D

See User information
Quote:

NickO skrev:
Tack Steffo - tycker du har så rätt, men även en äldre man som jag själv tappar både haka o tålamod stundom, man bör väl ändå säga ifrån till o från eller vad säger du ... tydligt visa att man misstycker !

Därefter kanske en motivering är på sin plats förstås;

MAN KAN ALDRIG GENERALISERA NÄR DET GÄLLER MÄNNISKOR !

Kort o gott - komplettera gärna ;-D

jo det är klart, men skall inte misströsta, och gå i fällan, att man har ett ansvar för andra människor, och känna sig upprörd över deras ignorans, man kan se dem som en stor skog,som vajar i vinden, än åt det ena, än åt det andra hållet, ibland lutar man sig mot ett träd, och man kan även plocka lite kottar ibland, men efter ett tag vandrar man vidare, skogen står dock alltid kvar på samma plats...man kan ju inte vara i skogen hela livet, så man kan gå ut på ett öppet fält, ja ut på ett hav, där man kan se skogen på avstånd, och vila sig lite och jag har hitta t en generalisering som alltid stämmer. "Its not possible to underestimate a folish person, they can be even more stupid"

Posted on: 2007/11/17 20:41

Anonym
.. fina liknelser !

Kanske får tolka magnituden av sin frustration över framförallt unga männskors lillgamla "klokskap" o sökande, som ett tecken på bry o omtanke, lika gott sublimerat som ngt *S*

Sen är det stor konst att behålla sitt lugn o låta tidens tand förhoppningsvis göra ett gott jobb, även om tanden kan behöva vår hjälp ibland.

Eller som optimisten sa;

"..det kan alltid bli värre !!?"

See User information
Quote:

NickO skrev:
.. fina liknelser !

Kanske får tolka magnituden av sin frustration över framförallt unga männskors lillgamla "klokskap" o sökande, som ett tecken på bry o omtanke, lika gott sublimerat som ngt *S*

Sen är det stor konst att behålla sitt lugn o låta tidens tand förhoppningsvis göra ett gott jobb, även om tanden kan behöva vår hjälp ibland.

Eller som optimisten sa;

Många tycker ju att det är "vackert" om man är lugn och fin, man skall dock inte förneka ursinnet som kan växa i en ibland, med denna drivkraft kan man uträtta storverk, och förändra världen, den skall inte förnekas.

Man skall veta att denna "norm" sprids för att vi skall kväsa vårt eget "uppror" i halsen på oss själva.

Det kommer en dag då vi står öga mot öga, med detta. Valet är då enkelt. Där inte insikten togs emot frivilligt, kommer svärdet skörda. Jag tror att det är en sån framtid vi går till mötes, frivillig eller påtvingad insikt, med egenvald visdom, eller påtvinga ond bråd död.

Ignoransen har lett oss dit vi är idag, vi måste lämna den bakom oss eller själva dö av den. Dom som inte vill vandra den vägen är en del av problemet, och lösningen på alla problem är att utrota dess faktorer.

Agnarna skiljs från vetet. Personligen är jag av slaget att jag redan tror det skett, det är bara att ingen har talat om det för oss ännu. Dom enda som har bråttom är de som inte inser det, de jagar efter mer vind, för att undkomma insikten om sig själva, och illusionen om att de har rätt. Dom har oundvikligen fel.

Allt deras del, är vinden de aldrig fångade.

Posted on: 2007/11/17 21:06

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

NickO skrev:
.. fina liknelser !

Eller som optimisten sa;

Många tycker ju att det är "vackert" om man är lugn och fin, man skall dock inte förneka ursinnet som kan växa i en ibland, med denna drivkraft kan man uträtta storverk, och förändra världen, den skall inte förnekas.

Man skall veta att denna "norm" sprids för att vi skall kväsa vårt eget "uppror" i halsen på oss själva.

Det kommer en dag då vi står öga mot öga, med detta. Valet är då enkelt. Där inte insikten togs emot frivilligt, kommer svärdet skörda. Jag tror att det är en sån framtid vi går till mötes, frivillig eller påtvingad insikt, med egenvald visdom, eller påtvinga ond bråd död.

Ignoransen har lett oss dit vi är idag, vi måste lämna den bakom oss eller själva dö av den. Dom som inte vill vandra den vägen är en del av problemet, och lösningen på alla problem är att utrota dess faktorer.

Agnarna skiljs från vetet. Personligen är jag av slaget att jag redan tror det skett, det är bara att ingen har talat om det för oss ännu. Dom enda som har bråttom är de som inte inser det, de jagar efter mer vind, för att undkomma insikten om sig själva, och illusionen om att de har rätt. Dom har oundvikligen fel.

Allt deras del, är vinden de aldrig fångade.

- Dåren babblar. Den vise lyssnar och lär.

Posted on: 2007/11/17 22:39

« 1 2 3 4 (5) 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper