vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: psyop: next in pipeline: invasion by aliens: project blubeam, around the corner

See User information
Gamle Rotschild sa det själv:

- Det bästa stället att gömma nånting på är, MITT framför ögonen på folk.

Posted on: 2007/11/17 20:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: psyop: next in pipeline: invasion by aliens: project blubeam, around the corner

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

DrKlot skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

DrKlot skrev:

"Jag rekommenderar alla att lämna allt av det liv ni tillskansat er, och sluta ert jobb, det enda jobb som finns sedaan är att jobba på attt knäcka ILLUSIONEN, det kan nog ta flera år för en del."

Så, du har knäckt illusionen... men det har inte märkts genom inläggen

Du är väl bara där du är i kvicksanden.

Eller?

Vakna.

Eller...

visste ju att gud fader själv, skulle fälla domen, men som jag sagt på annat ställe, jag har tolkningsföreträde i min egen hjärna.

Man kan inte vakna.

Har du vaknat ljuger du. Annars, bevisa det.

Du får förstå som du vill.

Om man inte kan vakna, kan man inte somna.

Du verkar inte ha greppat varför vi är här, meningen med livet, vad det är för en plats - trots att fisken kontinuerligt hängs upp framför dina ögon...

Ät.

Vakna.

här ser vi direkt att du inte vet vad du pratar om. bevis.

"Du får förstå som du vill." så du menar man kan förstå "vad man vill" bevisa det.
Hela jorden består av ignoranta personer, värst är dom kvasiitellektuella. som pratar intellektuellt för att man skall tycka att dom är det, dock bara tomhet.
Nytt av dig alltså, att dom har valt det.
Berätta detta för en mentalt handikappad person, attt han kan välja att bli superintelligent och världens smartaste person, ja einstein är en bäbis. iq 2000 varför inte? Klart man vill vara smart.
Varför valde inte du det själv? om det gick?

tips börja med att förstå att du tävlar med dig själv. du skall inte ha en fisk framför ögonen. skymmer sikten. man kan inte vakna, om man kan det, bevisa att nån har gjort det, ingen har vaknat, finns inget bevis för det.

Man kan säkert felaktigt tro att man har gjort det, men detta är en illusion, eftersom den största insikt man kan få, är att man inget förstår.

Att säga sig vara vaken, bevisar att man inte är det.

observera att jag inte säger floskler av din typ, "inse,vakna, förstå, fatta´osv" osv, detta är meningslöst. Jag kan om du har rätt be dig bara be dig andas, vilket du inte kan välja bort, eftersom det är en effekt av det autonoma nervsystemet.

detta brukar jag helt rätt be folk göra, sitt lugnt, andas, allt kommer bli på det ena eller andra sättet i vart fall, eftersom, "jag tror inte" inte kommer ändra nåt. precis ingenting. Bättre då att säga, "jag förstår inte" har dock aldrig sett det utrycket här, om jag inte själv skrivit det. Alla är ju "vakna" här, och kan uppenbarligen inte missat nåt, eller fattat fel.´DR frykantigt Klot är det bästa exemplet på detta, han har så rigida värderinag att han postar under flera namn, för att inte motsäga sig själv, helt öppet. Dock alltid i sin logik. Spelar dock ingen roll om du postar under olika namn, en enfaldig person avslöjas alltid enkelt på sin bristande logik.

Ja du vill ju ha floskel i footern kring "vakna". Jag säger ordet när jag tycker att det hör till mitt inlägg.

Det andra, kan du ta det lite kort, punkter. Så jag vet inte blir förvirrad...

Posted on: 2007/11/17 20:02
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Njae jag vet inte om det där...
Det där är en synvinkel också, sanningen som ni ser är sanningen som den synvinkeln ger er. New age evil, vad är evil? är det sanningen? evil enligt dig men good för någon annan så redan där har du två synvinklar vilken du tror på är upp till dig. Men det i sig kan inte ge dig en sanning, bara ett mått på vad du ser på som mest sant.

Rubens

Posted on: 2007/11/17 20:04

See User information
Quote:

DrKlot skrev:
Quote:

Strubens skrev:
är du säker på att saninng är sanning?
Sanningen är något som mäts av det mänskliga och eftersom våran upplevelse är begränsad i oss själva så kan man undra vad det är för sanning? är det en sanning? Finns det i bakgrunden en enda synvinkel?

Jag börjar undra över de här och det betyder också att allting alltid kan ifrågasättas, alltså som steffo säger är det svårt att vakna.

Ja det har inte med min säkerhet/osäkerhet att göra, utan Sanning är Sanning. Om inte skulle inget finnas.

Det där med att allting kan "ifrågasättas", det är ju just så som vi nu så här i den yttersta degenereringen, då vi är som mest tiltade och nedsläckta, som längst ifrån Sanning, eller oss själva/vår sanna natur, vår ursprungliga natur... som inte är av denna världen fåtts att tänka. Det är begrepp som lanserats och promotas inifrån labyrinten - det är evil... det är vår karma också, den vill inte att vi ska förstå. Så fick vi New Age, + allt annat inom Science och foílosofi etc - som just säger sådant aom att man ska söka, allt är relativt, det finns ingen sanning, "det som är sant för dig behöver inte vara sant för mig" - "detär min sanning" mm mm - all gallimatias.

Allt som de säger om sådant här är självfallet lögn - allt som bretts agnats på krokarna därute är nu per automatik lögn.

Universum ÄR/har sina kriterier, som det utgått från, man kan säga att det är skaparen/gud, eller de principer som "gud" skapat detta som är vårt kosmos utifrån.

Det är fullständigt primärt att förstå varför vi är här etc - att fatta det kring Devolution - jag har postat om det 200 gånger - allt i livet kretsar kring det - att då man avviker >>> så faller man nedåt - till sist skulle vi gått under - men som jag sagt ända sedan jag kom hit - så har denna plats/tidsrum samsara/labyrinten/illusionen/den trefaldiga världen skapats åt oss - så att vi nu är med i denna speciella tid - vi har alltså ¨fått en chans att återvända = att RÄDDAS.

Insider skrev ju också att detta är en skapad plats. Jag har fått skäll här i början när jag sa det, eller "bara du som talar om sådant..." om "samsara" osv.

Detta heter vaken - men få vill vara vakna - som jag sagt så är det ens karma som hindrar att man förstår, den vill inte dö.

snälla, byt ut, vi, mot "jag" så slipper jag vara inblandad. Sanning är ett "ord" vi behöver inga ord, för att existera, existensen existerar på annat än en ide. vad ett ord är, skiftar med olika tidevarv.
bra exempel, skulle du beämna dig med titeln HUMAN BEING?
svara först, så skall jag berätta sen.

Posted on: 2007/11/17 20:05
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

Strubens skrev:
Det där är en synvinkel också, sanningen som ni ser är sanningen som den synvinkeln ger er. New age evil, vad är evil? är det sanningen? evil enligt dig men good för någon annan så redan där har du två synvinklar vilken du tror på är upp till dig. Men det i sig kan inte ge dig en sanning, bara ett mått på vad du ser på som mest sant.

Rubens

bra svarat, tyder på intelligens och skärskådningsförmåga, dock inte "vakenhet" intelligens är rätt ord.

Posted on: 2007/11/17 20:08
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

DrKlot skrev:

Ja du vill ju ha floskel i footern kring "vakna". Jag säger ordet när jag tycker att det hör till mitt inlägg.

Jag förstår att jorden skakar i sina grundvalar för dig när du läser att man inte kan vakna. Om jag har rätt ändras ju allt i ett slag, världen blir en annorlunda plats, det är ju bara en hake, som cementerar frågan i ett absolut faktum, det blir till din nackdel.
Att jag sänker mig till samma metoder som jag kämpar emot ibland är för att inte vara kvasifilosofisk. I have a method in the madness. Ibland måste man sänka sig djupt under sig själv, för att räcka ner till personer man vill nå. Man kan dock inte väcka dem, om dom kan vara "vakna" är dom det redan.

Posted on: 2007/11/17 20:14

See User information
Quote:

Strubens skrev:

Rubens

Nej, du stårkvar på samma fläck ser jag...

Om det finns en sanning - så är det inte så att tex New Ageism skulle vara bra för en eller dåligt för en annan.

Du bör skaka av dig mycket gamla föreställningar...

Tråden som Thesesus skulle följa... det är universums kriterie - den leder oss tillbaka, ut ur labyrinten- alltså genom att hålla sig till den, Sanning, universums kriterier, så höjer vi vår nivå = Kultiverar... då är det inte så - framför allt NU när tiden är väldigt speciell, denna frist i fängelset (som jag länge på vaken kallat samsara/jorden för... nu skrev Insider det också) håller på att gå mot sitt slut - att några av de där i skyltarna som anfdra satt upp i labyrinten skulle vara "bra" för någon, ju mer alt gårmot sin spets, ju mer evil är dom - och bara tråden kan ta en ut. Alla liv då vi hållt på me det där, trott på skyltarna och själva satt utt åt andra... det kan vi inte syssla med längre.

Har du läst maya-hopi-dokumentet?

Du kanske vet, eller inte, att "alla" i historien pratar om vår tid... hela historien är till för denna tid, och det som vi står inför:

I en pyramid så finns det en spets, bara en väg leder dit, allta annat har varit och är sidovägar, och man är kvar i labyrinten. Spetsen kan ju ses som det högsta också, det är universums egenskap/kriterie - DET ÄR SANNINGEN.

Jag postar igen, har säkert gjort det hundra gånger nu

http://www.esnips.com/doc/c2437d77-43 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

Det står om Theseus/labyrinten/illusionen där.

Hur tänker du kring denna tid, och varför vi är här etc?

Posted on: 2007/11/17 20:17

See User information
Quote:

DrKlot skrev:

Jag förstår att jorden skakar i sina grundvalar för dig när du läser att man inte kan vakna. Om jag har rätt ändras ju allt i ett slag, världen blir en annorlunda plats, det är ju bara en hake, som cementerar frågan i ett absolut faktum, det blir till din nackdel.
Att jag sänker mig till samma metoder som jag kämpar emot ibland är för att inte vara kvasifilosofisk. I have a method in the madness. Ibland måste man sänka sig djupt under sig själv, för att räcka ner till personer man vill nå. Man kan dock inte väcka dem, om dom kan vara "vakna" är dom det redan.

Posted on: 2007/11/17 20:28

See User information
Jag känner till buddhism, maya och också hopi indianerna.

Jag är ute efter det innersta här med det som jag guidar mig själv till. En kännedom om dessa ovanför nämnda är i slutänden någonting man har läst sig till, hört från en annan källa eller på ett eller annat sätt fått till sin kännedom. Visst mycket lutar åt Omega point och 2012 fö 2007 om man känner till missräkningen med kristus år 4 B.C.
Vaken enligt dig är när man blir upplyst och upphöjd till en lightbeing, eller? en sk uppgradering och därigenom upplyst och vaken.
Vad jag ifrågasätter är att all den infon inte behöver vara sanning utan kan också vara en undanmanöver precis som allt annat.
Rubens

Posted on: 2007/11/17 20:32

See User information
Quote:

DrKlot skrev:
Quote:

Strubens skrev:

Rubens

Nej, du stårkvar på samma fläck ser jag...

Om det finns en sanning - så är det inte så att tex New Ageism skulle vara bra för en eller dåligt för en annan.

Du bör skaka av dig mycket gamla föreställningar...

Tråden som Thesesus skulle följa... det är universums kriterie - den leder oss tillbaka, ut ur labyrinten- alltså genom att hålla sig till den, Sanning, universums kriterier, så höjer vi vår nivå = Kultiverar... då är det inte så - framför allt NU när tiden är väldigt speciell, denna frist i fängelset (som jag länge på vaken kallat samsara/jorden för... nu skrev Insider det också) håller på att gå mot sitt slut - att några av de där i skyltarna som anfdra satt upp i labyrinten skulle vara "bra" för någon, ju mer alt gårmot sin spets, ju mer evil är dom - och bara tråden kan ta en ut. Alla liv då vi hållt på me det där, trott på skyltarna och själva satt utt åt andra... det kan vi inte syssla med längre.

Har du läst maya-hopi-dokumentet?

Du kanske vet, eller inte, att "alla" i historien pratar om vår tid... hela historien är till för denna tid, och det som vi står inför:

I en pyramid så finns det en spets, bara en väg leder dit, allta annat har varit och är sidovägar, och man är kvar i labyrinten. Spetsen kan ju ses som det högsta också, det är universums egenskap/kriterie - DET ÄR SANNINGEN.

Jag postar igen, har säkert gjort det hundra gånger nu

Det står om Theseus/labyrinten/illusionen där.

Hur tänker du kring denna tid, och varför vi är här etc?

symboliken med pyramider är att dom är kuber, halften under marken, as above, so below. Man ser dom på ett annat sätt om man har tänkt så.

Posted on: 2007/11/17 20:32

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

DrKlot skrev:

Du har föreställningar.

Världen ändras hela tiden. Därute sker allt det som jag har skrivit om många gånger, snart når det detta tidsrum, samsara.

Jag har många gånger gett dig möjlighet att själva få insikt istället för att ha snurr i tankarna och "åsikt" - genom att jag postat dokumentet om maya-hopi etc - i det finns nycklar till att komma loss ur förvirrade saker.

Du verkar tro på New Age-saker - tro på "utveckling" att någon gud/kraft/skeende ska lyfta dig ut ur detta, transformeras - då kan du ju fortsätta med det - då passar Lungold och Lightsaber väl in i din tankevärld + ytterst hela New Ageismen + ateismen + humanismen + kommunismen, hör dit. Tyvärr så har du inte förstått varför vi är här - du tror då att allt kommer att nollifieras, drar jag som slutsats - vi kan bete oss som vi vill - orsak/verkan... det stryks ett steck över... den gamla världsordningen gäller inte... för det blir automagiskt ett högre medvetande... suck - vakna. Ta dig ut ur New Age-smörjan medans det finns tid. Allvarligt och vänligt menat.

Det som inte är i "paritet" med det nya vi står inför, dess kriterier... när vi ju redan, dessutom, redan är så fullständigt i opposition mot kriterierna som gäller i det slags kosmos vi är i, som vi "kommer ifrån"... hur ska man klara sig inför det som det som väntar, det som redan allt därute genomgår...? Detta är som ett slags centrum, det når snart hit, det med 2012 och det...
Så som man är då avgör hur det blir med en - tro inget annat.

Det är den "opposition" mot vår egen sanna natur/kosmos kriterier, tråden... som vi ska vända på - det är kultivering. Därför har männiksor alltid sysslat med kultivering - det är vad andlighet är, inget annat - det har jag skrivit långa poster om många gånger. Förstå det med devolution/fallet/avvikelse och kultivering. Oppositionen har sådana som tex du och andra som är aktivister fåtts att inte se, genom att istället fokusera på det yttre, peka på yttre hot, nwo, de dumma därute... vakna.

Posted on: 2007/11/17 20:35

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

DrKlot skrev:

"...man inte kan vakna"

Då vet du inte att det man förlorat kan man återfå. Upplysas >>>budda = en genom kultivering upplyst person. Det är att återfå vad man förlorat genom fallet, avvikelsen från universums kriterie - Sanningen.

Posted on: 2007/11/17 20:39

See User information
Intressant diskussion iallafall.

Finns vissa funderingar gällande buddha och fastande men jag vill inte tjafsa mer, jag har många år kvar att jobba med mitt tänk , kommer ta tid att komma till en djupare förståelse.
Rubens

Posted on: 2007/11/17 20:46

See User information
Quote:

DrKlot skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

DrKlot skrev:

"...man inte kan vakna"

Då vet du inte att det man förlorat kan man återfå. Upplysas >>>budda = en genom kultivering upplyst person. Det är att återfå vad man förlorat genom fallet, avvikelsen från universums kriterie - Sanningen.

Vi har ju Buddha här på vaken, är inte det Micro? Frågan är, är micro vaken?

Posted on: 2007/11/17 20:49

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

DrKlot skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

DrKlot skrev:

"...man inte kan vakna"

för den delen, att be nån vakna, är som att be dem titta på en upplyst person, att be dem titta på Buddha.

Buddha är man själv, fattar man det har man inte vaknat.

Man kan inte vakna, om du har gjort det, bevisa det, du undviker den frågan hela tiden.

Om du kallar dig vaken, är du bevisligen inte det, även om begreppet bevisligen är felaktigt och orwellian doublespeak.

Du kan inte bevisa en negation.

Man kan inte bevisa att en sak INTE har hänt.

insikt är att VARA inte att VAKNA. Man kan dock sluta VARA, men man kan inte sluta VAKNA, eftersom man inte kan styra sitt eget sömnbehov, vilket styrs av autonoma funktioner, och inte skall blandas ihop med en intellektuel process.

Man ÄR eller inte. Enklare än så kan det inte bli.

att vara eller inte vara, och det är egfentligen inte ett VAL, när man har insett att man ÄR, då VET man att det är ens PLIKT.

Posted on: 2007/11/17 20:55

See User information
Quote:

Strubens skrev:
Jag känner till buddhism, maya och också hopi indianerna.

Jag är ute efter det innersta här med det som jag guidar mig själv till. En kännedom om dessa ovanför nämnda är i slutänden någonting man har läst sig till, hört från en annan källa eller på ett eller annat sätt fått till sin kännedom. Visst mycket lutar åt Omega point och 2012 fö 2007 om man känner till missräkningen med kristus år 4 B.C.
Vaken enligt dig är när man blir upplyst och upphöjd till en lightbeing, eller? en sk uppgradering och därigenom upplyst och vaken.
Vad jag ifrågasätter är att all den infon inte behöver vara sanning utan kan också vara en undanmanöver precis som allt annat.
Rubens

Du kanske tänker lite som steffo...?

Läs denna...:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=27339#forumpost27339

Vaken tycker jag är om man inser att man är en andlig varelse + att man då inser att det är kultivering som är att återvända.

Från början hade vi allt, när man avviker så stängs det ned - det är karma istället - det är samma som skuld/synd.

Att då bättra sig, höja sin nivå = kultivering. Det är att återfå vad som redan tillhör en. Bättra sig är att följa kriteriet på en högre nivå - då kan man komma dit. Precis som att man inte följt kriteriet vpå en nivå då har man fallit, och fallit, nu är vi på denna "nivån", samsara. Jag har läääänge sagt mycket kring det ATT det är en skapad plats, ett fängelse/karantän. Ibland när jag då som nu upprepar det, så lägger jag till ett: Vakna - men tex Steffo får inget hum ändå...
(Insider säger också en del kring det).

Här skrev jag 2005 som kronblom...
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ost_id=6420#forumpost6420

Läs denna:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485

Där finns länkar till tre audios, de gäller inte längere de finns här istället:

Ancient Human Origins_C2C_Aug...

http://www.esnips.com/doc/e50e5d6d-c0 ... igins_C2C_Aug-03-2006_Hr2

http://www.esnips.com/doc/eb2aa9d4-14 ... igins_C2C_Aug-03-2006_Hr3

http://www.esnips.com/doc/e4b95480-45 ... igins_C2C_Aug-03-2006_Hr4

Så slipper jag upprepa här...:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ost_id=7259#forumpost7259

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=16086#forumpost16086

All verklig andlighet genom tiderna har varit att kultivera. Därför kom kloster och tempelmiljöer mm och man begav sig till bergen, skogarna eller till grottor för att kultivera. Det har jag haft mååånga utläggningar kring.

Egentligen så har vissa New Age-gurus kläm på det, tex att jorden/samsara är ett fängelse, det har tex sagts att det lagts ett lock över jorden. Så det finns ett korn där...

Posted on: 2007/11/17 21:03

See User information
Steffo är en fascinerande medlem här på vaken helt klart, hmm om tänker vi likadant? vet ej, kanske.

ok diskussionen fortsätter ett tag till då.
Andlig säger du, var neanderthalarna också andliga och hade de också en själ precis som vi? är det samma för apor?
Bättra sig? hur gör man när man bättrar sig? blir man mera sann än någon annan?

Posted on: 2007/11/17 21:11

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

DrKlot skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

DrKlot skrev:

"...man inte kan vakna"

för den delen, att be nån vakna, är som att be dem titta på en upplyst person, att be dem titta på Buddha.

Buddha är man själv, fattar man det har man inte vaknat.

Man kan inte vakna, om du har gjort det, bevisa det, du undviker den frågan hela tiden.

Om du kallar dig vaken, är du bevisligen inte det, även om begreppet bevisligen är felaktigt och orwellian doublespeak.

Du kan inte bevisa en negation.

Man kan inte bevisa att en sak INTE har hänt.

insikt är att VARA inte att VAKNA. Man kan dock sluta VARA, men man kan inte sluta VAKNA, eftersom man inte kan styra sitt eget sömnbehov, vilket styrs av autonoma funktioner, och inte skall blandas ihop med en intellektuel process.

Man ÄR eller inte. Enklare än så kan det inte bli.

att vara eller inte vara, och det är egfentligen inte ett VAL, när man har insett att man ÄR, då VET man att det är ens PLIKT.

Det är bara ord steffo.

Du lever här, och gör val från att du slår upp ögonen varje morgon. Vad har det för betydelse att du då dagen innan har skrivit ÄR och VET på ett forum...? Om du inte vet varför du är här, meningen med livet - inte vet vad du ska följa - du vet med andra ord inte vad som är rätt/gott respektive fel/ont. Det är ju för att du och vi andra inte följt det, inte fattat "bra" val/tankar mm som vi nu åter är i en kropp, som inte kan uthärda någonting, dör rätt som det är... det är ju därför vi nu är i den värsta av kosmos smuts...att då prata om vara/är och fakeismgrejer, såsom hämtat från Zen och annat, är faktiskt väldigt lågt och löjeväckande. Människor är som tunnor, det man fyller sig med blir man till. "De" tro att det är dom - och vissa ord poppar upp...vakna.

Om man inte VET när man slår upp sina blå på morgonen... utan lägger sin tid på att bli vilseledd genom konspirationstänk och skyltanvisningarnas programmering från labyrinten - då gör man andras lanserande till sitt eget - det är deras ord du återger.

Posted on: 2007/11/17 21:17

See User information
Viktigt att förstå här är att jag är inte ute efter en sanning utan mera ute efter en neutralitet, hur vet du att det du har lärt dig om dessa samsara och allt är något som är? Enligt omega point som vi närmar oss så är vi skuggor och kommer mer och mer närmare vårat riktiga jag, men det är en synvinkel precis som den infon du ger oss är. Du kan ju aldrig ta det för en utgångspunkt för att det är det enda riktiga.
Förstår du vad jag är ute efter? höjd nivå som du kommer till kanske bara är nästa illusion. Du kan ju aldrig veta säkert.

Posted on: 2007/11/17 21:17

See User information
Quote:

DrKlot skrev:

Om man inte VET när man slår upp sina blå på morgonen... utan lägger sin tid på att bli vilseledd genom konspirationstänk och skyltanvisningarnas programmering från labyrinten - då gör man andras lanserande till sitt eget - det är deras ord du återger.

Jag vet att jag är i en labyrint när jag pratar med dig, själv har jag det klart för mig. När jag skiftar webbsida dock, är jag utanför den. Du undviker frågan, Man kan inte vakna, om du har gjort det, bevisa det.

Kan du inte svara på om du själv är vaken eller inte, kan du inte säga åt andra att "bli"´det, du kan bara vara "vaken" om du inser att det är orwellian doublespeak, och för diskussionens skull låter detta bero. Tror du på allvar att det är sant, då är du KVASIVAKEN och lurad, vilket är omöjligt, eftersom du påstår dig vara "vaken"´, alltså en absolut sanning.

Hur skall vi ha det nu?
Jag är inte VAKEN, det förnekar jag bestämt.
om jag ÄR eller inte kan DU svara på, eftersom jag talar i egen sak.
Vad du svarar eller inte påverkar dock inte sakförhållandet, som består, av sina egna faktorer. Och inte beroende av yttre konfirmation.

Posted on: 2007/11/17 21:25

See User information
Quote:

Strubens skrev:
Viktigt att förstå här är att jag är inte ute efter en sanning utan mera ute efter en neutralitet, hur vet du att det du har lärt dig om dessa samsara och allt är något som är? Enligt omega point som vi närmar oss så är vi skuggor och kommer mer och mer närmare vårat riktiga jag, men det är en synvinkel precis som den infon du ger oss är. Du kan ju aldrig ta det för en utgångspunkt för att det är det enda riktiga.
Förstår du vad jag är ute efter? höjd nivå som du kommer till kanske bara är nästa illusion. Du kan ju aldrig veta säkert.

Jo jag förstår hu du tänker och menar.

Men det är inte riktigt som du tänker nu... det man har i sin hand det ser man, det vet man om, eller hur.

Jag bryr mig inte om andras krokar som 2012 omega point och det, släpp det... Se innebörden av andlig vishet istället, se tex vad andra genom historien har lämnat av nycklar till oss för att vi idag ska triggas, vakna... för att inte missa tillfället. Förstår du inte vad som står i dokumentet jag satt samman maya-hopi...

tänk på vad andlighet genom historien har varit för något...

Lyssna på audiosarna jag gav länkar till + läs på de andra - jag skrev om audiosarna i en av länkarna.

Det hela är väldigt lätt. Tex metaforen som jag "tjatat" om i 111 inlägg om labyrinten/Theseus/Ariadne - det finns avrianter på den i hela världen.

Vi är så sänka och fyllda upp över öronen med andras vilseledning, massa ord, som inte leder oss ut... utan bara längre bort, därav mina ord om Lightsaber...

Posted on: 2007/11/17 21:31

See User information
I Buddhismen så är världen i dig det du ser, du projicerar världen och ser den bara från dig själv. Objekt runtomkring dig är där eftersom människan genom år av övertygelse har kommit fram till vad saker och ting är genom kollektivt tänkande. Ett träd är ett träd för kollektivet har kommit fram till det.
Jag undrar hur trädet ser på sig självt?
Projicering är det viktigaste att komma fram till, att förstå. När du projicerar lägger du prägel utefter hur du ser att något är, ont gott eller svart eller vitt.
När du är medveten om att du lägger en projicering på saker och ting så inser du att det inte spelar någon roll om det är gott eller ont, det är bara en mänsklig upplevelse.

Vet ni att färg inte finns utan är något som vi utvecklat för att förstå världen runtomkring oss, för att varna oss och liknande. Komplementära färger är bara en balans för att ge balans till vårat färgseende, de färgerna när man zoomar in finns inte.
Ljus spektrum analyserar hjärnan coh delar in dessa skillnader i ljusstyrka till en färg, i riktiga världen finns de inte där.

Smärta, upplevelse kan ju också diskuteras. Får du ont i tummen så är det hjärnan som säger åt dig att du har ont i tummen. Var är den riktiga smärtan egentligen?

Buddhism och filosofi fascinerar mig mest men det är en svår värld att leva i som vi dock ändå lever i. Vad är sant egentligen?
Rubens

Posted on: 2007/11/17 22:13

See User information
Quote:

Strubens skrev:
I Buddhismen så är världen i dig det du ser, du projicerar världen och ser den bara från dig själv. Objekt runtomkring dig är där eftersom människan genom år av övertygelse har kommit fram till vad saker och ting är genom kollektivt tänkande. Ett träd är ett träd för kollektivet har kommit fram till det.
Jag undrar hur trädet ser på sig självt?
Projicering är det viktigaste att komma fram till, att förstå. När du projicerar lägger du prägel utefter hur du ser att något är, ont gott eller svart eller vitt.
När du är medveten om att du lägger en projicering på saker och ting så inser du att det inte spelar någon roll om det är gott eller ont, det är bara en mänsklig upplevelse.

Vet ni att färg inte finns utan är något som vi utvecklat för att förstå världen runtomkring oss, för att varna oss och liknande. Komplementära färger är bara en balans för att ge balans till vårat färgseende, de färgerna när man zoomar in finns inte.
Ljus spektrum analyserar hjärnan coh delar in dessa skillnader i ljusstyrka till en färg, i riktiga världen finns de inte där.

Smärta, upplevelse kan ju också diskuteras. Får du ont i tummen så är det hjärnan som säger åt dig att du har ont i tummen. Var är den riktiga smärtan egentligen?

Buddhism och filosofi fascinerar mig mest men det är en svår värld att leva i som vi dock ändå lever i. Vad är sant egentligen?
Rubens

Jag vet inte vem den där "du" och "dig" är...

Man behöver inte gå ini filosifiska spörsmål och sådant... det där leder inte hemåt. Religionerna är också förstörda. Filosoferna är bara vanliga skribenter, bara massa ord, från labyrinten. De ärnere i smutsen som alla andra, bara dribblar med ord - men vet inget om livets mening etc, och kan ju inte ge en väg ut.

Jag har ju sagt i femtioelva inlägg vad sanning är.

Jag pratar ju om "tråden" osv, hela tiden... sent i historien så har det blivit budord... klumpiga saker då, men som är en slag guidning till vad man ska följa för att inte gå emot universums kriterie - alltså det är "ord" - pch behöver inte vara korrekt i avseende attom man följer de orden/buden/lagarna så följer man automatiskt Sanningen, kriterierna på en högre nivå, eller universums kriterie. Buddas lärjungar skulle följa tre principer, som nu sägs som Sanning, Bud och Meditation.

Om det inte finns Sanning - då kan ju alla göra som de vill - för då finns det inte orsak >>> verkan = ingen karma - för vad skulle man då få karma för... karma är ju bara att man har en diff. ifrån något - avviker - det är alltså som sagt att synda att ha skuld... så är den ursprungliga innebörden.

Avviker man från Sanning, sin sanna (inre) natur - då är man ju inte kvar på den nivån man var/är på, då man istället följt något lägre = grövre/tyngre = att utveckla ett ego. Idag är "människor" nästan bara ego...

Avvikelsen "mått" är karma, det är smutsen, dom jah sagt såmåååånga gånger- om man är en flaska som sänks ned i vatten så sjunker den djupare ju mer smuts det är i den. Kultivering - OCH MENINGEN MED LIVET - är att man ska tömma ut sin smuts - det är det som är att kultivera (sig). Det var ursprungliga upprätta religioners enda syfte. De var til för att ge en kultiveringsmiljö, precis som då kloster- och tempelmiljöer var till för att ge en kultiveringsmiljö.

Posted on: 2007/11/17 22:33

See User information
Quote:

DrKlot skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

DrKlot skrev:

Du har föreställningar.

Världen ändras hela tiden. Därute sker allt det som jag har skrivit om många gånger, snart når det detta tidsrum, samsara.

"jsnflksflksdfl" de dumma därute... vakna.

Världen ändras alltid, inom vissa givna ramar, kan man se RAMARNA kan man se att inget ändras alls. Man kan ochså se att DR Fyrkantigt Klot vill vara dessa ramar. Dock ändras aldrig en sak. DR Klot består, likadan, år från år.

Posted on: 2007/11/22 17:02

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper