vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Anonym
Ett stort islamiskt kulturcentrum planeras i närheten av Angered
Finansieringen är klar – Hisingen får en ny moské. Men även i Angered är planerna på en moské långt gångna.

http://www.metro.se/se/article/2007/11/20/08/4940-45/index.xml

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Ett stort islamiskt kulturcentrum planeras i närheten av Angered
Varför är där nästan ingen på detta "vakna"forum som ser detta som en ockupation?Undra vem som kommer att hjälpa till med finansieringen?Kan det vara Saudiarabien kanske?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det står i artikeln att det betalas med saudiarabiska pengar. .

anser att detta moskebyggande måste få ett stopp i Sverige, innan det går för långt.

Posted on: 2007/11/21 11:41
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "

Anonym
Picasso jag syftade på moskén som skulle byggas i angered.
Där står det att finansieringen är ej klar.För övrigt håller jag med dig detta måste få ett slut.

See User information
aha okej , då är jag med , läste lite slarvigt kanske!

Posted on: 2007/11/21 13:05
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "

See User information
fast jag tror att jag ändrar mig ltie angående vad jag skrev förut, det HAR redan gått ör långt när vi har byggt en enda moské i Sverige, det är osvenskt och passar inte alls in här.. .

men nu när det redan byggs moskeer kors och tvärs runt om vårt land måste detta ändå få ett slut,

vad kan man göra?

Posted on: 2007/11/21 13:08

See User information
saudierna via Carlylegroup och fam Bush betalar, via det högre oljepriset, som Pres Bush kontrollerar personligen, eftersom han håller i spaken att fortsätta kriget, vilket leder till högre och högre olje priser, som leder till mer och mer moskeer, eftersom saudierna vill krossa muslimerna. Och det är vi "sheeple" som skall göra det åt dem. Gå inte på detta ZION trick.

OBS! Kan inte verifieras genom sk "GOOGLING" OBS!

Posted on: 2007/11/21 15:16
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
Om man slänger grisblod på mosken så kommer marken vara förstörd
Man kanske skulle köpa lite gris och slänga där

See User information
Quote:

maggot skrev:
Om man slänger grisblod på mosken så kommer marken vara förstörd
Man kanske skulle köpa lite gris och slänga där

om du ens misstänker att jag skulle ha rätt är det bättre att inse att de som går till mosken är lika lurade som du var innan du insåg det, om du nu inser det. Ja dom är kanske dubbelt lurade, eftersom dom ochså tror på Gud, enligt alla konstens regler. Och det kanske inte du gör.

Posted on: 2007/11/21 16:34
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information

Posted on: 2007/11/21 17:46

See User information
Quote:

Dan skrev:
Maggot, du är så okunnig....

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33686&a=732023

ja det är ju klockrent, intressantare är dock den subliminala programmeringen vi kan se i denna artikel,
Muslimer bygger en moske i ett slakteri. Bakvänt bygger man slakteri av muslimer. Helt klart tar "svennar" detta som ett hot, och skapar därmed sitt problem, det är så det funkar, med härska genom söndring, detta är en vetenskap mina herrar, självklart är inte jag nån expert på detta, men man kan klart se en poäng i det jag säger. Om man vill.

Posted on: 2007/11/21 17:58

Anonym
Dan!
Möjligt jag har fel men jag har hört att om en moske får grisblod på sig när den är färdig så är den inte längre helig.
men skitsam jag kan annars ta med lite disel och en tändsticka...

Steffo!

Vad skulle det annars vara ?

Muslimskt förbund kräver egna lagar
Skilsmässor ska godkännas av en imam, kommunala skolor ska undervisa muslimska barn i hemspråk och religion i separata grupper, och flickor och pojkar ska inte få simundervisning tillsammans.

http://www.metro.se/se/article/2006/04/28/06/4446-22/

See User information
"Integrationsminister Jens Orback (s) är starkt kritisk till kraven.
– Det här är fullständigt uppåt väggarna. I Sverige gäller alla lagar för alla. Vi har också arbetat för en könsneutral lagstiftning, att då införa något sådant här är fullständigt otänkbart, säger han till Metro"

så gick det med det.

Det är ju klart att några vill ha en massa special lagar men frågar du nån starkt religös frikyrka säger dom i princip samma sak.
Är det mer ok bara för att kristendomen är mer "svenskt"?

Jag bryr mig inte om dom så skulle bygga en moské på åkern jämte mitt hus, dom får tro å be till vad dom nu vill så länge dom följer dom lagar som finns, och majoriteten gör det.

peace out!

Posted on: 2007/11/21 22:42
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Mini skrev:
"Integrationsminister Jens Orback (s) är starkt kritisk till kraven.
– Det här är fullständigt uppåt väggarna. I Sverige gäller alla lagar för alla. Vi har också arbetat för en könsneutral lagstiftning, att då införa något sådant här är fullständigt otänkbart, säger han till Metro"

så gick det med det.

Det är ju klart att några vill ha en massa special lagar men frågar du nån starkt religös frikyrka säger dom i princip samma sak.
Är det mer ok bara för att kristendomen är mer "svenskt"?

Jag bryr mig inte om dom så skulle bygga en moské på åkern jämte mitt hus, dom får tro å be till vad dom nu vill så länge dom följer dom lagar som finns, och majoriteten gör det.

peace out![/quote]

Men om vi pratar om herr Orback får vi ju inte glömma det han sa: " "Vi måste behandla muslimerna väl ,för när de är i majoritet i Sverige , kommer de att behandla oss likadant."

Visst kanske lagarna gäller för alla nu, men hur blir det den dagen då muslimerna har majoritet.. eller är en tredjedel av befolkningen? .. de verkar vara på god väg i allafall.

Posted on: 2007/11/21 22:57

Anonym
Mini din bondläpp!
Att du pratar om din "åker" i ullared är bara pinsamt och du visar att du har NOLL erfarnhet av mångkultur år 2007 i sveriges mångetniska träsk.

Tycker de kan bygga mosken bredvid ditt hus så du vaknar varje dag av bönerop !

Islam handlar inte om "tro" det handlar om Jihad strida i guds namn och göra om "otrogna" länder till ett globalt mecka!

Jens Ordback har även mer eller mindre sagt "att vi bör vara mer toleranta mot islam för när vi blir minoriritet kommer de göra likadant mot oss"

Hör själv
http://www.youtube.com/watch?v=9mYmTuqptEk

Jag vill inte leva i ett fanatiskt kristet samhälle inte heller muslimskt.

See User information
jo det kan man fråga sig..

Men om det skulle gå så långt som du syftar på att det kommer att göra så kommer folk säga ifrån på riktigt hoppas jag.. Men bara alla inte vore så mesiga och bara gavmed sig hela tiden och politikerna satte upp tydliga gränser och sa typ såhär: "Nu har ni valt att flytta till Sverige och samtidigt också då valt att acceptera våra lagar och seder, eftersom detta är ett fritt land med religonsfrihet har vi inte att göra med vilken/vilka gudar ni tror på så längre eran tro inte sätter sig över lagarna ni valde att leva efter när ni flyttade/flydde hit"

Vanligt bondvätt alltså, "man får ta seden dit man kommer"

Men ist är dom så fjoliga och ger med sig och det blir ju inte bättre av att dom klumpar ihop folk så det blir grupperingar med "vi" och "dom"

Men bara för att medel svensken är så fjolig och bara germed sig och tänker: "han/hon lär sig nog sen så det löser sig, och så slipper jag synas och höras får då, ve och fasa, kasnke folk kommer tycka att jag är anorlunda!"

Egentligen borde politikerna bygga upp ett system där han/hon som flyttar hitt får anpassa sig och inte han/hon som var här från början.

Det råkade visst bli en sammanfattnig om vad jag tycker om invandringen, haha...
Jag har inget emot den så länge dom som kommer hit sköter sig och följer dom lagar vi har.

Fan, Sverige är nog det ända landet som anpassar sig efter sinna besökare ist för tvärtom, och det är ju knappast invandrarnas fel...

Posted on: 2007/11/21 23:16
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Quote:

Mini skrev:
jo det kan man fråga sig..

Men om det skulle gå så långt som du syftar på att det kommer att göra så kommer folk säga ifrån på riktigt hoppas jag.. Men bara alla inte vore så mesiga och bara gavmed sig hela tiden och politikerna satte upp tydliga gränser och sa typ såhär: "Nu har ni valt att flytta till Sverige och samtidigt också då valt att acceptera våra lagar och seder, eftersom detta är ett fritt land med religonsfrihet har vi inte att göra med vilken/vilka gudar ni tror på så längre eran tro inte sätter sig över lagarna ni valde att leva efter när ni flyttade/flydde hit"

Som du säger i slutet av din post så är svensken ganska så altruistisk i sitt synsätt, vilket då uttnytjas av både invandrare och politiker som vill införa mångkultur med hjälp av invandring.
Eftersom de flesta muslimer inte är intresserade av att "leva/acceptera" sveriges normer utan bildar egna skolor åt sina barn och bor i segrigerade områden i segrigerade städer så är saken klar.

Quote:

Vanligt bondvätt alltså, "man får ta seden dit man kommer"

Men ist är dom så fjoliga och ger med sig och det blir ju inte bättre av att dom klumpar ihop folk så det blir grupperingar med "vi" och "dom"

Men bara för att medel svensken är så fjolig och bara germed sig och tänker: "han/hon lär sig nog sen så det löser sig, och så slipper jag synas och höras får då, ve och fasa, kasnke folk kommer tycka att jag är anorlunda!"

Egentligen borde politikerna bygga upp ett system där han/hon som flyttar hitt får anpassa sig och inte han/hon som var här från början.

Det råkade visst bli en sammanfattnig om vad jag tycker om invandringen, haha...
Jag har inget emot den så länge dom som kommer hit sköter sig och följer dom lagar vi har.

Fan, Sverige är nog det ända landet som anpassar sig efter sinna besökare ist för tvärtom, och det är ju knappast invandrarnas fel...

Tyvär så visar du här otroligt bristfälliga kunskaper i ämnet och visar at du har noll koll!
Det är en myt att invandrare har "klumpats ihop år 2007"
De kom från början till diverse förorter under det pågånde "miljonprojektet" men sedan dess har de bytt lägenheter sins emmelan för att bo på samma gator med sina landsmän och religonsutövare.
Se detta
http://www.youtube.com/watch?v=pHrmSTRmjyw

Politikerna borde arbeta för återvandring och segrigation eller total assimlering ingen jävla intergration.

Invandrare ska få välja
ASSIMILERAS
eller bo i egna områden under den tid de biffiner sig här för att sedan återvända.

See User information
Quote:

maggot skrev:
Mini din bondläpp!
Att du pratar om din "åker" i ullared är bara pinsamt och du visar att du har NOLL erfarnhet av mångkultur år 2007 i sveriges mångetniska träsk.

Tycker de kan bygga mosken bredvid ditt hus så du vaknar varje dag av bönerop !

Islam handlar inte om "tro" det handlar om Jihad strida i guds namn och göra om "otrogna" länder till ett globalt mecka!

Jens Ordback har även mer eller mindre sagt "att vi bör vara mer toleranta mot islam för när vi blir minoriritet kommer de göra likadant mot oss"

Hör själv
http://www.youtube.com/watch?v=9mYmTuqptEk

Jag vill inte leva i ett fanatiskt kristet samhälle inte heller muslimskt.

Du vet inte vad jag träffat för folk så säng inget om nått du inte vet nått om.

Även om ja är en "bonläpp" så har ja träffat fler orevliga svenskar än invandrare, men det är klart som fan det finns rötägg på båda sidorna!
Och jag kanske bara haft tur..

Förlåt att ja inte är tillräkligt uppdaterad om hur dom bor nu, men har jag fel om jag säger att majoriteten fortfaradne bor i klumpar?

Annars håller jag med dig.
Detta är ju som det borde vara:
Quote:

Invandrare ska få välja
ASSIMILERAS
eller bo i egna områden under den tid de biffiner sig här för att sedan återvända.

Men att dom inte ska få tro på filken gud dom vill eller be hur dom vill bara för att det inte är svenskt håller jag inte med om.

Så vill du ändra på nått hjälper det nog mer om du jobbar till dig en hög position i SD eller startar nått eget nytt parti med citatet ovan som huvud fråga så är jag ganska övertygad om att du kommer få många röster.

Vad gäller skolor SKA dom ju följa samma plan som alla andra skolor i sverige, men läger ledingen för skolan ifråga några extra timmar i veckan på att läsa koranen ist för nått annat så är det ju upp till dom, bara det inte går ut över resten av ämnena.
Men det är väl det lagarna säger idag?

Men att kasta grisblod på en moske fattar ju vemsom hellst inte kommer göra nån nytta...

Förresten handlar inte Islam som religon om att konvertera hela värden, jihad gör det.
Men alla muslimer håller ju knappast på med det, många är nog nöjda så länge dom får tro på vad dom vill och fira sin ramadan och allt vad det heter..

Posted on: 2007/11/21 23:56

Anonym
Att börja med "fler otrevliga en svenskar"
Om du tittar på brottstatestiken eller tittar på ex BRÅ eller tar ett studibesök i Göteborg och först besöker förorten "kärra" och sedan går över älven hamnar du i Gårdsten så kommer du kunna se en klar skillnad på "trevliga områden"
Besök bussarna angeredsbussarna är skräpiga söndriga klottrade och ingen vet vad en kö är eller hur man släpper fram folk.

I ex hammarkulleskolan så har nu religionsundervisningen mest fokus på islam och de får ledigt för ex "ramadan" och "evangeliska kulturfirande" som ex "jul" firas inte längre pga av stötande mot "minorirtetsgrupper"
I skolor i Malmö tas griskött bort mm mm mm

Jag är oberonde nationell aktivist och är ofta med ex Nationaldemokraterna och hjälper dom i deras arbete

I koranen står det att man ska döda de otrogna
Jag har själv läst denna barbariska bokfan

Ang grisblod så var det väl mest ett skämt men det är på tiden att det händer nåt.
Skulle väl inte direkt gråta om moskerna i sverige brann ner direkt.
Dock ser jag även något possitivt med det då förhoppningsvis segrigationen ökar.
Och muslimerna kanske flyttar till angered från hela gbg och där bildar en "stad i staden"
Och då kanske jag kan byta min lägenhet här med en muslim som vill leva i sin kultur och jag flytta till sverige återigen

See User information
Jo det är klart att det skiljer mellan områden... det vet jag att det gör och vissa är ju på gränsen till laglösa...

Jag har hört om att brandkåren inte körde in i nått av dom värsta områderna i gbg förän polisen kom och kunde eskortera dom till branden, och det är klart som fan det har gått för långt då.

Om man jorde en liten extra lag som sa att man blir utvisad omedelbart om man utförde nått brott som ger mer än tex 6 månaders fängelse, innan man bott i Sverige i tex 5år, oav om man har familj eller inte här, då skulle väl antagligen många sånna områden ränsas ut ganska mycket?

Det fanns mer och mindre stökiga områden för 50 år sedan också vad jag vet, men jag säger inte att det inte kan vara värre nu....

Men ökar man segrationen får väl dom som väljer att flytta hit svårare att få jobb och den yngre generationen gör antaligen som nu och blir kriminell.
Men förin en lag så det blir lättare för invandare att få jobb osv om dom sköter sig så kommer ju den och lagen ja nämnde ovan att fixa det mästa av sig själv.
Vore inte det bra?

Det med minoritetsgrupper är ju bara löjligt att dom gör så.
Så länge det är en statligt ägd skola ska den funka som dom andra i resten av landet.

Jo jag har hört att det står så, men folk tolkar den ju olika och alla följer den inte bokstavligt.
Vissa muslimer försöker passa in i samhället som det är men det finns ju alltid dom som inte vill göra det.
Men det är ju den sista gruppen vi gnäller över nu...

Förstog att det var ett skämt med blodet.
Men förstår dig nog lite, jag bor ju ca 10mil från närmsta moske och kriminaliteten är väldigt låg här så kan har ju inte lika mycket som dig att gämföra med...

Men vill man få "massan" att lyssna och inte stämpla än som rasist så måste man ju ta det från rätt håll...

Ta mig som ex, i början när jag läste i tråden blev jag ganska anti vad du säger, men när vi diskuterat en liten stund nu har jag märkst att vi vill i princip samma sak.

Posted on: 2007/11/22 0:29

Anonym
Quote:
Mini:
Men om det skulle gå så långt som du syftar på att det kommer att göra så kommer folk säga ifrån på riktigt hoppas jag..

Och de som protesterar mot mångkulturens misslyckande nu säger inte till på riktigt då eller?

Fundera på varför de som väljer att tala öppet om detta smutskastas av media och politiker men även av många som kallar sig konpirationsmedvetna.

Med tanke på den tröghet svenska folket hittills uppvisat när det kommer nya kulturer hit och vill utrota den svenska totalt så lär det vara för sent att vakna när tåget redan gått.

(OBS! Till alla som av misstag skulle få för sig att jag vill avlägsna alla invandrare från Sveriges yta så har ni fel. Det är inte min avsikt. Jag vill endast att de som väljer i vårt land accepterar vårt kulturmönster först och respekterar våra lagar och religion. Jag är absolut inte religiös eller tillhör moralpolisen eller de som tycker att alla Svenska lagar är bra. Detta handlar enbart om att kräva samma respekt som andra kulturer och nationer kräver av oss.)

En förklaring för alla PK-monster.

Anonym
Mini är du för eller i mot fortsatt invandring/flyktingmottagande till Sverige?Visste du om att år 1975 med Olof Palme i spetsen bestämdes det i riksdagen att Sverige ,
skulle gå från ett homogent samhälle till ett mångkulturellt?Att betämma något sådant utan folkomröstning är för mig bland det vidrigaste som hänt i Svensk nutidshistoria.Mångkultur har aldrig fungerat utan etniska konflikter,vad får folk att tro att Sverige skulle vara ett undantag?

Anonym
Först mini min blurb om ämnet
http://83.233.144.133/tankefrihet/nyhet_kommentarer.php?id=86

Sedan så hände en sak här igår någon 100 meter från där jag bor och detta är nu vardag i Gårdsten

(Gårdsten är en del av angered)

http://www.gt.se/nyheter/1.937136/samira-20-det-ar-mig-de-ville-at

Att dom blir segrigerade under en tid gör inte mig så mycket och det är helt klart vad dom oxå vill.
Jag tror på segrigationen.
Jag skulle vilja göra såhär
De invandrare som kommit borde få välja att totalt assimelera sig i det svenska samhället eller att segrigera sig under den tid de bor här för att sedan återvända till sina hemländer.

Anonym
Ett tips på en bra och enkel åtgärd:

Flytta!

Här i vårt område, mellan Trollhättan och Borås, är det pizzabagare och adoptivbarn som står för de utrikiska influenserna, utöver MC Donalds tempel inne i orterna då förstås.

Det finns en landsbygd att besätta. Fick just tips om att man kan få åtskilliga hektar mark och i princip inflyttningsklara torpstugor i Västernorrland för 175 000:- eller rentav billigare.
Få eller inga invandrare, glest mellan 3G-antennerna, odlingsbar jord, frisk luft - vad mer kan man begära?

Lite närmare Götet, fint va?
http://hemnet.se/beskrivning/hemnet/31810

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper