Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Sammanfattning - ABF-Föredraget Vaken & Alhambra..
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ha ha ha... stående ovationer!
Kör på bara och hälsa så gott... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag fick ett snabbt svar från VOF.
"Nej, naturligtvis inte. Vi sysslar med vetenskap och folkbildning, inte med konspirationsteorier och galenskap." Och jag har mailat dem igen: "Hej! Men efter vårt föredrag om de tveksamheter som finns kring den officiella utredningen av 11 september så kan vi ju ha en diskussion om den data som vi har presenterat? Då har ni ju chansen att visa eran syn. Det är väl trevligt och vetenskapligt? Ha det bäst." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
och här är nästa svar:
"Nej, det är varken trevligt eller vetenskapligt. Vänligen skriv inte till mig igen." Detta börjar bli underhållande... spiken i kistan. Vof vill inte att vi har ett föredrag, inte ens om det är en efterföljande diskussion. Dom har avsagt sig debatt alltså. Vaken - Vof 1-0 |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"Nej, det är varken trevligt eller vetenskapligt. Vänligen skriv inte till mig igen." Vilka gatekeeper trollups. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kanske det hade gått om zps eller zink hade kontaktat och formulerat det hela?
Man får vara där de är, jag tänker på hur zz skriver och så... det är bra och sänder inte ut triggande saker, som retar och mer visar på att man är aktivist- och kampsökande. Det är fråga om nivå, på ett sätt. Ingen kritik Void, men du har ibland i inlägg här en slags jargong... och det syns i mailet, med ord som "ha det bäst" och "Det är väl trevligt och vetenskapligt?"De ser sig som de bildade och förnuftiga, så man bör själv ha en strikt hållning vad gäller språk och ton etc. Det kanske du hade, i stort, jag vet inte. Men för framtiden så måste man tänka igenom vissa saker - jag ser på sajten att den har en hel del vad gäller sådant som språket en low class-profil. För "vi" vill väl att de ska få möjlighet att vakna till en slags insikt - och inte att det går ut på att kriga därute, mot de "dumma". Det går de inte på.
Posted on: 2007/11/26 17:30
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"ha det bäst" brukar jag ofta/ibland av rutin avsluta mina mail. Det är oavsett vem jag mailar med. Ville inte retas eller något sådant. Då jag önskar alla att dom ska ha det så bra dom bara kan.
![]() Jag frågade bara rakt på så kort och koncist som möjligt. Tycker du överreagerar i "varför" dom valde bort oss. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
v00f har säkert inga debatter med folk som dom inte redan vet vad de kommer att säga. Det är ungefär som debatter mellan politiker som tillhör 2 falanger av samma parti.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jo jag vet att du skriver så. Jag vill bara säga att de har redan innan ingen tanke om att släppa in sådant som dessa vakengrejer/folk - det är redan en motvind, och den ska man inte underblåsa själv, utan man måste visa på att man inte är emot DOM, och visa på att det är SAKEN det gäller, och detta med respekt för person. Världen är sådan... det var ingen kritik mot vad du eventuellt skrev som jag villa framhålla - men jag vet ju, då jag är på detta forum, att det lätt blir en hemmablindhet. Vaken är ganska snett ute överhuvudtaget, om det är Sanningen man vill eftersträva, och verkligt vill ge något till slutna sinnen - att ha aktivism som en slags mantra är ganska tokigt. Sajten skulle bli mer strikt, mindre svart, flashbackig och "kampmentalitetad" - istället bli förutsättningslös och med en "vetenskaplig" touch...
Posted on: 2007/11/26 17:41
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Spontant kan jag tycka det är lite synd att han inte ville bjuda in er. (Var det Dan Larhammar du mailade?) Hade kunnat bli underhållande... :) Det finns dock många skeptiker som är beredda att ta debatten med konspirationsteoretiker. (Titta bara på mig ;) ) Min favorit är nog Mark Roberts som deltagit i flera debatter om 9/11-frågan, bland annat med LC-Dylan och Bermas. http://www.youtube.com/watch?v=y7tMHMQ863Q Själva poängen med vetenskaplig skepticism är ju att undersöka om påståenden och teorier håller för vetenskaplig granskning. Dock kanske du kan ha förståelse för att ni inte riktigt passar in i programmet för VoF:s 25-årsfirande. Temat för dagen är föreläsare som sprider vad medlemmarna anser är förenligt med god vetenskap och skepticism, de vill inte ha dit "tokstollar" som sprider uppfattningar man inte själva kan stå för bara för att få nån att debattera med. Det är ingen dag för debatt med föreningens motståndare, det är en dag för vetenskap och folkbildning. Däremot tror jag säkert att du är mer än välkommen att diskutera på forumet och om du inte anser att debatt över forumet räcker, höra efter om någon är intresserad av att debattera "live". Många inom VoF känner väl till er på Vaken, det finns till och med en egen tråd på forumet dedikerad den här siten. http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?p=99112
Posted on: 2007/11/26 18:10
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Skulle vaken.se bli en vetenskaplig sida? Hur skulle det gå till, de flesta här hatar ju vetenskap och den vetenskapliga metoden att bygga teorier? Du själv anser ju att vetenskap är religion så du har uppenbart inte förstått den fundamentala skillnaden. "Is Science a Religion?" http://www.thehumanist.org/humanist/articles/dawkins.html
Posted on: 2007/11/26 18:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja alltså, såsom den religionen själv vill ha det, den har ju rodret... så får man också hantera de inom vof, och likadant så får man tänka på att de flesta människor redan är sciencetroende, de som vaken vill "omvända". Om vissa konspirationer är ett faktum, så finns det inget att frukta från Sciences sida, vad de kan tänkas göra - för är det ett faktum så håller det även "vetenskapligt". Dock är ju Science i grunden osaklig och ett hoax därför är det väldigt svårt att nå många angående saker som dryftas här - då Sciences ramar är för snäva, och därmed felaktiga - de kan helt enkelt inte omfatta ALLT - då den bara är som en lite box/fjärt i det stora kosmos Sanning. Men vakensaken förlorar på att ha en profil som man tex ser kring ordet "krig", infokrig, och all aktivismmani. Det sänder inte ut välvilja och sådant, utan ANTI och krig. Det är väl en slags spegelbild på att "man" har fåtts till att kriga mot det därute, för att slippa ta tag i sitt inre - det är bara så det därute förändras - men det har jag tagit upp i tvåhundra inlägg... Som Jag (och Insider...) skrivit så kan man inte förändra det därute...
Posted on: 2007/11/26 18:34
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Novax: Lugn killen. Vi förändrar oss inombords också. Jag blir snällare för var dag som går. Jag har fler indianer i kanoten än tidigare och det är ju skönt. Hur många indianer har du i din kanot?
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tog med mig alla, för jag tänkte att era kanoter är så skröpliga. När jag satt dom i land, så kommer jag tillbaka, then I will reward you.. Det är ju strålande void!
Posted on: 2007/11/26 22:13
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Novax: Ahh, det var du som byggde den stora båten (arken), nice nice. Kul att man får åka med. Kanoterna funkar ju bra, men jag åker gärna med båten ett tag också.
(spontant tänkte jag när jag såg länken från dig, "åhh va jobbigt, nu är det något jävla "nu-ska-novax-ska-berätta-hur-det-ligger-till" som var tvungen måste kolla på, *mutter mutter*. ) MEN så visade det sig vara Leonard Cohen. Fina fisken! (och jag försöker inte"change the system from within", skapar gärna något nytt utanför deras crap... som inte blir några 20 år av boredom...) |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Såg på svt24 vid lunch, det var en inspelning från den 24:e.. Var det den ni var på void?
Titta längst ner på denna länk, där står det vad programmet handlade om, träffade ni isåfall denna professor Mattias Gardell? http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.j ... _0000_sitelink&from=tabla
Posted on: 2007/11/26 23:02
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är ju så att vi fick ändra till katasalen i sista minuten för att de skulle "filma" i den andra skrev min vän vid alhambra i förra veckan. Men jag kan ha feltolkat varför vi var tvugna att ändra, måste fråga alhambra igen.
Det viktiga är att vi åtminstone filmade föredraget. Imorrn ska det nog klippas, vi har tappat bort firewire-kabeln och måste köpa en ny först, blääääh. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Har "voffarna" sett Richard Gages, arkitekt i över 20 år, presentation?? Kan den vara vetenskaplig nog för vetenskapliga och folkbildade "voffar"?? http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=3 Void, skicka denna länk till den snubbe som du hade kontakt med och fråga om det är vetenskapligt nog för honom!? Länk till AE911: http://www.ae911truth.org/
Posted on: 2007/11/26 23:26
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Well done.
Looking forward to video
Posted on: 2007/11/27 14:16
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
TeBe, jag rekommenderar att du ställer frågan på VoF:s forum istället.
Här har du en gammal tråd: http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?p=60077
Posted on: 2007/11/27 22:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om jag orkade med och diskutera i oändlighet om vad benämningen "pull it" egentligen betyder eller nåt annat småaktigt ordtvistande så skulle jag med glädje hoppa in i den tråden!!
Nu var dessa länkar inte tillägnade alla självutnämda "vetenskapsmän" på voff, dom var till den snubbe som voiden hade haft kontakt med samt zinken, har zpz2 tittat på Richard Gage?? Ni voffar kan ju inte ens en vetenskaplig beprövad teori som Galileos "falling bodies" så..
Posted on: 2007/11/27 23:21
|
|||
|
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Helt rätt TeBe dom skulle inte ens efter en enkel förklaring begripa att Johannes Keplers första rörelselag är förlegad och felaktig i sin grund, dom skulle inte fatta att det är en orimlighet att planeterna går i elipser runt solen, vilket är en omöjlighet iom. att solen rör sig i sin bana genom att galaxen vrider sig, försök att rita en elips runt en tennisboll som du kastar iväg....patetiskt....men vad kan man förvänta av folk som fastnat i dogmer.
Posted on: 2007/11/27 23:43
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tebe: Thats the spirit. Give it the beans, fullt ös på ba...
Zpz: Sitta i internetforum snor redan för mycket av min tid. Orka den skiten, när de inte ens vill träffa oss irl. Nu tillbaka till topic. Dvs, jag är så jädrans glad över att vi var på ABF huset, det har spunnit loss flera nya idéer och projektdelar som vi vill genomföra. Tack till alla som kom till ABF-huset, skriv gärna till mig privat om ni läser i denna tråd. Jag hoppas kunna göra flera framtida projekt tillsammans med många. :) |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login