vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Före detta Italiensk President säger som det är om 911

See User information
Francesco Cossiga före detta Italiensk president har nu gått publik och säger som det är om 9/11 i dagstidningen Corriere della Sera. Motsvarar ungefär SvD eller DN i Sverige. Se till att få upp detta på vakens förstasida så snabbt som möjligt!

Nedan följer ett citat ur artikeln och länk:

"[Bin Laden supposedly confessed] to the Qaeda September [attack] to the two towers in New York [claiming to be] the author of the attack of the 11, while all the [intelligence services] of America and Europe ... now know well that the disastrous attack has been planned and realized from the CIA American and the Mossad with the aid of the Zionist world in order to put under accusation the Arabic Countries and in order to induce the western powers to take part ... in Iraq [and] Afghanistan."

Prisonplanet referat:
http://www.propagandamatrix.com/artic ... 0407_common_knowledge.htm

Corriere della Sera (orginalet):
http://www.corriere.it/politica/07_no ... c-8807-0003ba99c53b.shtml

Den sista länken är tyvärr på Italienska. Någon som kan översätta? Vore roligt att med en översättning på vaken.

Posted on: 2007/12/4 22:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Före detta Italiensk President säger som det är om 911

See User information
Ah, göttans.
Italienarna brukar vara bra wistleblowers, kanske inte med flit, utan messt för dom är så jävla klantiga, men detta var ju toppen! :)

Posted on: 2007/12/4 22:34
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja vist är det fint. Synd bara att hans trovärdighet nu är totalt förstörd i och med det han just har sagt

Gäsp….. min hjärna blir förzinkad

Posted on: 2007/12/4 23:33

See User information
Det här rätt tunga fakta vill jag påstå. Här är i alla fall en snabböversättning.

Enligt den förre presidenten för den italienska republiken Francesco Cossiga

Osama-Berlusconi? «Journalistisk fälla»

«Det är ett videomontage från Mediaset som skickats till Al Jazira för att föra "Riddaren" (Berlusconi) som har svårigheter, åter till strålkastarljuset.»

ROM - «Såvitt det har sagts mig så kommer imorgon eller i övermorgon så kommer den viktigaste kedjan av dagstidningar och tidskrifter i vårt land, med ett exeptionellt scoop, att bevisa att videon (som i själva verket är en audio, ndr) där Usama Bin Laden åter visar sig, ledare för den 'stora mäktiga islamistiska hämnargruppen Al Qaeda' välsignad av Allah! och där hot uttalas även mot den förre premiärministern Silvio Berlusconi, inte skulle vara något annat än ett videomontage skapat i Mediasets (stort mediaföretag ägt av Berlusconi) studio i Milano och som sedan skickats till TV-kanalen Al Jazira som spritt budskapet vitt och brett». Detta bekräftar den republikens ex-president Francesco Cossiga i en kommuniké.

«FÄLLA» - «'Fällan' skulle enligt tidningskedjan ha riggats för att skapa en våg av solidaritet för Berlusconi i det läge där han har svårigheter, delvis på grund av ett annat scoop från samma tidningskedja angående förbindelser mellan RAI (statstelevisionen) och Mediaset», fortsätter senatorn på livstid. «Från kretsar när Palazzo Chigi, nervcentrum för styrning av italiensk underrättelsetjänst, noteras att videons icke autencitet bekräftas av faktumet att Osama Bin Laden där 'bekänner' att Al Qaeda skulle legat bakom attentatet den 11 september mot de två tornen i New York, medan alla demokratiska kretsar i Amerika och Europa, inte minst de inom den italienska centervänsterkoalitionen, vet numera mycket väl att det katastrofala attentatet planerades och utfördes av amerikanska CIA och av Mossad med hjälp av den sionistvänliga världen för att anklaga arabländerna och för att förmå västmakterna att gå in i både Afganistan och i Irak. På grund av detta - avslutar Cossiga - har inga ord av solidaritet riktats till Silvio Berlusconi, som som skulle vara idégivaren till hela det geniala bedrägeriet, vare sig från Qvirinalen, Palazzo Chigi eller från talesmän från centervänsterkoalitionen!»

SOLIDARITET - I verkligheten har solidariteten kommit från regeringen via Vannino Chiti, minister för relationerna med parlamentet: «Jag uttrycker min solidaritet för Silvio Berlusconi, som är aktuell i detta fall, tillsammans med andra europeiska ledare, genom terroristen Usama Bin Ladens propaganda meddelande. Mot terrorismen och mot dessa förvillelser/nycker måste enheten vara stark mellan de politiska krafterna i Italien och den gemensamma uppgiften och solidariteten bland de europeiska folken».

Secondo il presidente emerito della Repubblica Francesco Cossiga

Osama-Berlusconi? «Trappola giornalistica»

«È un videomontaggio di Mediaset e fatto giungere ad Al Jazira per rilanciare il Cavaliere in difficoltà»

ROMA - «A quanto mi è stato detto domani o dopo domani la più potente catena quotidiani-periodici del nostro Paese dovrebbe dare le prove, con uno scoop eccezionale, che il video (in realtà un audio, ndr) nel quale riappare Osama Bin Laden, leader del 'Grande e potente movimento di Rinvicita Islamica Al Qaeda', che Allah lo benedica!, nel quale sono formulate minacce anche all'ex premier Silvio Berlusconi, sarebbe nient'altro che un videomontaggio realizzato negli studi di Mediaset a Milano e fatto giungere alla rete televisiva islamista Al Jazira che lo ha ampiamente diffuso». Lo afferma il presidente emerito della Repubblica Francesco Cossiga in un comunicato.

«TRAPPOLA» - «La 'trappola' sarebbe stata montata, secondo la sopra citata catena di stampa, per sollevare una ondata di solidarietà verso Berlusconi, nel momento nel quale si trova in difficoltà anche a causa di un altro scoop della stessa catena giornalistica sugli intrecci tra la Rai e Mediaset», continua il senatore a vita. «Da ambienti vicini a Palazzo Chigi, centro nevralgico di direzione dell'intelligence italiana, si fa notare che la non autenticità del video è testimoniata dal fatto che Osama Bin Laden in esso 'confessa' che Al Qaeda sarebbe stato l'autore dell'attentato dell'11 settembre alle due torri in New York, mentre tutti gli ambienti democratici d'America e d'Europa, con in prima linea quelli del centrosinistra italiano, sanno ormai bene che il disastroso attentato è stato pianificato e realizzato dalla Cia americana e dal Mossad con l'aiuto del mondo sionista per mettere sotto accusa i Paesi arabi e per indurre le potenze occidentali ad intervenire sia in Iraq sia in Afghanistan. Per questo - conclude Cossiga - nessuna parola di solidarietà è giunta a Silvio Berlusconi, che sarebbe l'ideatore della geniale falsificazione, né dal Quirinale, né da Palazzo Chigi né da esponenti del centrosinistra!».

SOLIDARIETÀ - In realtà è giunta a Berlusconi la solidarietà per il governo di Vannino Chiti, ministro per i Rapporti con il Parlamento: «Esprimo la mia solidarietà a Silvio Berlusconi chiamato in causa, assieme ad altri leader europei, dal terrorista Osama Bin Laden nel suo messaggio di propaganda. Contro il terrorismo e contro queste farneticazioni deve essere forte l'unità delle forze politiche in Italia e l'impegno comune e la solidarietà dei popoli europei».

Posted on: 2007/12/5 11:56

See User information

Posted on: 2007/12/5 23:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Ja just det, ett zionist jobb, har ni fattat det nu alla zion kramare?

Posted on: 2007/12/13 10:04
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
finns nog inte manga har som gillar den politiska rorelsen Zion.

Posted on: 2007/12/13 10:07

See User information
jasså, vart inte Steffo bannad av micro för att han exponerade zionisterna och Rotschild?

Posted on: 2007/12/13 10:13
Resized Image

See User information
Nej, tror det var for att han inte kunde bete sig bra, eller halla sig till reglerna, men jag vetinte. Du far vall fraga om du ar sa nyfiken.

Dom flesta har ar nog overens om att Zion ar ett verk av rotchild och andra fakejudar for att fa makt och pengar.

Posted on: 2007/12/13 10:14

See User information
jasså, det här var det sista Steffo postade innan han vart bannad.

Quote:

Re: Föredrag om 11 september 2001 på ABF-Huset

Författare: Steffo Postad: 07-11-22 19:03:22

9/11 är inte ett "inside" job 9/11 är ett "outside" job ett ZIONIST job

Resized Image

Posted on: 2007/12/13 10:32
Resized Image

See User information
Jag har postat bade text och filmer, daribland "all roads lead to israel", utan att blivit bannad. Men det kanske ar en konspiration, eller sa..

Att ogilla Zion, eller israel, ar vall inte direkt en speciellt radikal, eller ovanlig sak. Jag ar ratt overtygad om att det inte var darfor han blev bannad...

Posted on: 2007/12/13 10:36

See User information
wiseguy, Steffo blev inte bannad för att han skrev det inlägget, det blev lite många påhopp och ett allmänt otrevligt uppträdande från hans sida så..

Posted on: 2007/12/13 11:40
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe skrev:
wiseguy, Steffo blev inte bannad för att han skrev det inlägget, det blev lite många påhopp och ett allmänt otrevligt uppträdande från hans sida så..

fråga micro då om det inte är sant att han bannade honom efter det inlägget, jag vet att det var så. Micro är en fegis. självklart skall det bara vara trevligt och mysigt, jävla tofflar.

Posted on: 2007/12/13 12:41
Resized Image

See User information
Altsa, varfor skulle micro banna nagon pga ett sadant inlagg..

Posted on: 2007/12/13 12:44

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Altsa, varfor skulle micro banna nagon pga ett sadant inlagg..

alltså, du menar att jag är en sk konspirationsteoretiker nu? haha
jag säger att det är sant, han hade tydligen sagt att inlägget var sk "spam" och att han därmed bannade honom för det, tror du jag ljuger, eller vaddå?? jag tror nog "pytte" är en smyg zionist kramare, troligast därför att han är för feg för att inse hur det ligger till i världen. Han är mer mån om sitt eget rykte än att sprida sanningen, därav banningen av Steffo, om du frågar mig, vad jag vet fanns ingen som skrev mer om Zionismen på vaken än vad han gjorde.

Posted on: 2007/12/13 13:59
Resized Image

See User information
Nej, jag tror inte du ljuger, jag tror dock du ar lite inskrankt och har bestammt dig for att han blev bannad av ngn annan anledning an vad han egentligen blev.

Om det skulle vara for att han pratade om zion, varfor blir ingen annan som pratar om det ocksa bannad da?

Posted on: 2007/12/13 14:02

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Nej, jag tror inte du ljuger, jag tror dock du ar lite inskrankt och har bestammt dig for att han blev bannad av ngn annan anledning an vad han egentligen blev.

Om det skulle vara for att han pratade om zion, varfor blir ingen annan som pratar om det ocksa bannad da?

det är du som är inskränkt, eftersom du "spekulerar" om att detta inte kan vara sant eftersom du inte kan förstå det, jag har redan å min sida sagt att det är sant, eftersom jag vet att det ligger till på det viset.

Ditt resonemang har ingen logik.

"Om det skulle vara for att han pratade om zion, varfor blir ingen annan som pratar om det ocksa bannad da?"

detta bevisar ju inte ett skit. och jag vet att det är sant att han vart bannad efter det inlägget, så du har ju fel. Inse det nu, inget att bråka om.

Posted on: 2007/12/13 14:07
Resized Image

See User information
Tycker inte vi brakar, vi bara diskuterar lite vad som hande.
Hade det varit nagon annan, som inte gjorde avatarer dar han kissade pa folk, och som i nastan alla sina inlagg pa nagot satt forsokte stora en annan anvandare, sa hade det varit mer skummt.

Men vad ar det du menar? Man far prata om zion, men inte steffo? varfor skulle det vara sa, och var ligger logiken i det?

Posted on: 2007/12/13 14:09

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Tycker inte vi brakar, vi bara diskuterar lite vad som hande.
Hade det varit nagon annan, som inte gjorde avatarer dar han kissade pa folk, och som i nastan alla sina inlagg pa nagot satt forsokte stora en annan anvandare, sa hade det varit mer skummt.

Men vad ar det du menar? Man far prata om zion, men inte steffo? varfor skulle det vara sa, och var ligger logiken i det?

du fortsätter förneka det faktum att han vart bannad efter ett inlägg om zionismen. Sluta mucka nu. och snacka inte skit om Steffo. Har han pissat på nån, kanske dom förtjänar det.

Posted on: 2007/12/13 14:53
Resized Image

See User information
Jo visst blev han bannad efter det inlagget, men inte pga av det.. Sa det ar irrelevant..

Jag kan poangtera att jag inte ar ledsen over att han bannades.

Posted on: 2007/12/13 14:55

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jo visst blev han bannad efter det inlagget, men inte pga av det.. Sa det ar irrelevant..

Jag kan poangtera att jag inte ar ledsen over att han bannades.

det är inte irrelevant eftersom du nu har dementerat att det ens låg till på det sättet, du visar nu att du medvetet ljuger för att dölja sanningen. detta eftersom du vet hur det ligger till, och ljuger öppet för att dölja detta faktum.

vad du är ledsen för vill jag inte veta. Så berätta inte vad du inte är ledsen för heller.

och sluta snacka skit.

Posted on: 2007/12/13 15:33
Resized Image

See User information
Eftersom det fanns pa forumet maste han vall logiskt nog ha skrivit det innan han blev bannad.

Men oj, ar aven jag med pa "banna strubens for han inte far prata om zion" kuppen?

hmm..

Jag ar overtygad om att anledningen till hans ban, ligger i hans satt att bete sig, inte den informationen han kom med.

Hurvidare du bryr dig eller inte skiter jag i. Jag skiter i att du skiter i det och skriver det anda. aight? dasa!

Posted on: 2007/12/13 15:36

Anonym
Jag ska börja skrämma småbarn med en massa blah blah om Jesuitjudar.

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Eftersom det fanns pa forumet maste han vall logiskt nog ha skrivit det innan han blev bannad.

Men oj, ar aven jag med pa "banna strubens for han inte far prata om zion" kuppen?

hmm..

Jag ar overtygad om att anledningen till hans ban, ligger i hans satt att bete sig, inte den informationen han kom med.

Hurvidare du bryr dig eller inte skiter jag i. Jag skiter i att du skiter i det och skriver det anda. aight? dasa!

jag har ju inte sett att du verkar ha så mycket i pallet att du nånsin skulle kunna räkna ut nåt, du fortsätter att mucka med dina teorier, fast jag säger att det är sant.
Hur kan jag säga att det är sant om jag inte vet det?
varför hittar du på egna teorier, istället för att hålla sig till sanningen?
Jag säger att pyttefnasket sagt till honom att pga av just det inlägget vart han bannad, menar du att jag ljuger igen?
sluta hitta på bara för att du inget förstår.
i själva verket fortsätter du att snacka skit om steffo.
din övertygelse är inte värd ett smack här, eftersom den inget har att göra med händelseförloppet.

händelseförloppet var följande:

steffo vart bannad när han postade inlägget:
Quote:

wiseguy skrev:
jasså, det här var det sista Steffo postade innan han vart bannad.

Quote:

Re: Föredrag om 11 september 2001 på ABF-Huset

Författare: Steffo Postad: 07-11-22 19:03:22

9/11 är inte ett "inside" job 9/11 är ett "outside" job ett ZIONIST job

Resized Image

pyttefnasket uttalade sig och sa nåt i stil med att du spammar, så jag bannar.

detta är vad som har hänt, om du kan läsa detta tillräckligt många gånger kanske du kan skifta övertygelse. kanske inte.

Dock snackar du skit om du lägger tyckanden och troenden i ett händelseförlopp, om dessa inte överenstämmer med sanningen, och gör dig därmed ochså till lögnare.

Posted on: 2007/12/13 15:46
Resized Image

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper