vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Vad fan håller dessa jä... hip-hoppare på med?

See User information
Jay-Z, Nas med flera, deras videos och uppträdanden dräller av symbolism, vad fan håller dom på med? Har dom blivit promotade för att framföra etablissemangets agenda och symbolik eller? Dom måste ju nästan vara med i Kabbalah-rörelsen, såg Tom Cruise med på en bild med Jay-Z , se själva...

Occult Secrets of Jay Z, Kanye & Nas
http://www.youtube.com/watch?v=iX-xVN0xERk

Posted on: 2007/12/4 13:48

Edited by void on 2007/12/4 17:29:03
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vad fan håller dessa jävla hip-hoppare på med?
Hip-Hop-Kulturen är perfekt exmempel på Culture Creation. Hur man under några få år kan ändra moral och inställningar hos en generation. Det är sjukt tydligt inom hip-hop över hela jorden oavsett vart.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Skulle negrena sjunga om NWO eller Ron Paul så får det inte spelas på radio eller säljas i skivbutiken. Det måste ju vara en sådan där så kallad tillfällighet.

Anonym
börja lyssna på riktig hip-hop istället..

dom här grabbarna sålde sina själar för länge sen..

lyssna på Dead prez eller nått..

See User information
Quote:

3F3KT3N skrev:
börja lyssna på riktig hip-hop istället..

dom här grabbarna sålde sina själar för länge sen..

lyssna på Dead prez eller nått..

Det där va bra hip hop.
Timbuktu har också en heldel bra texter.

Musik är som bäst när den säger något vettigt.

inte bara: "jag har en tjej med stor rumpa och hon kan vicka den som få, jag har också mycket pengar och en cabad bil som är blå."

Dussin artisterna på mtv suger gammal bäverpung vad gäller deras texter, iaf 99% av tiden.

Posted on: 2007/12/4 14:21
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Jay-Z, Nas med flera, deras videos och uppträdanden dräller av symbolism, vad fan håller dom på med? Har dom blivit promotade för att framföra etablissemangets agenda och symbolik eller? Dom måste ju nästan vara med i Kabbalah-rörelsen, såg Tom Cruise med på en bild med Jay-Z , se själva...

Så är "musiken" idag - hiphop och rap har ju omhuldats här på vaken med massa länkar, det har varit så bra... vakna upp

Det är bara demoniskt, inte att de är "promotade...", utan de är en del av den gamla världens astrala/demoniska/alien-besatta invältrande och övertagande av "människor", för att bli den New Age.

Här är en artikel som tar upp om musik:

Musikens välgörande effekter

http://www.epochtimes.se/articles/2007/12/01/13686.html

Posted on: 2007/12/4 14:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
HIPHOP=MINDCONTROL

Posted on: 2007/12/4 15:22
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
musik är knappast mindcontroll..

Lyssna på vad denna man har att säga om hip-hop..

Sadiki Bakari.

mindcontroll är subjektivt. minst lika subjektivt som rätt och fel, som dom flesta här inne har monopol på.

"hip-hop is a drum = your hartbeat"..

See User information
Jo men ni vet väll historien om hiphop, hur det började vid slavtiden , hur man skrev rythm och poesi om arbetena på fälten.
Hiphop var från början ett sätt att uttrycka sig.
När hiphop började komma in i mainstream media tyckte jag först det var ballt, oh shit dom spelar ju hiphop på radion!. Men det visade sig snart att det skulle omvandlas till Hip pop, skit rättare sagt.
All ytlighet som fanns i pop musiken var nu i rap musiken, producerat skit skapat för att tjäna pengar och mata massan med idioti som förändrar moral och etik.

Det är därför den bästa hiphopen finns i undermarken, underground där den inte är producerad där fritt tänkande människor skriver poesi om sakernas tillstånd.

Två av mina favorit underground är Dead prez och immortal technique. Smarta rappare, pålästa rappare som är begåvade i språk pga att de läst mycket böcker. Det finns såklart mängder med såna rappare, men de hörs inte i mainstream media för de förmedlar inte vad eliten vill att de ska förmedla, dom förmedlar inte skit som sagt.

Hiphop har som så många andra saker i vårat samhällen blivit våldtagen och kapad.

Posted on: 2007/12/4 15:49
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Visst BiReal, men är det inte också så, som din avatar visar, att dess rätta ansikte kommer fram. Saker och ting har ofta en fin yta, fångande vackra ord, såsom inom New Age - säger man inte att demonens/den falska gudens sken är lika stort som den verkliga gudens... så det där i oss som är lika dåligt kommer att tycka det är så bra, det "känns" bra - för det är "det" i oss som tycker.

Jag brukar skriva om välagnade krokar, och New Age ju... det är som fiskekrokar, de blir slutet för fisken... kroken den lyste, hade ett fluoricerande skikt....

Det kommer alltid ut i en glassig fasad, när det satt sig och "människor" blivit sådana, krokade, då kommer mer dess ruttna innehåll fram.

Ser man på deras kroppsrörelser och viftande och pekande med armar osv, så är det väldigt otrevligt.

Har inget med "mänsklighet" att göra, utan är destruktivt.

Lite som de där besättande shamangrejerna där de skakar och håller på, inom samma område, och rötterna är därifrån.

HAITI RUMORS WOMAN TRANSFORMING INTO SNAKE

http://youtube.com/watch?v=R0AP2242tJY

snake swallows a woman (Haiti)

http://youtube.com/verify_age?next_ur ... related%26v%3DrxNyo86DnUc

Posted on: 2007/12/4 16:36

Edited by novax on 2007/12/4 17:11:08

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jo novax det har du rätt i.
youtube videorna förstod jag inte riktigt?=)

Resized Image

Posted on: 2007/12/4 17:05
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Jag gillar Immortal Technique, Saul Williams, KRS1, mfl. Även om det finns massor av kulturer som är skapta med syften så finns det alltid element inom kulturen som gör något bra och från hjärtat. Culture Creation ramlar på sig själv ibland och riktiga människor med riktiga känslor gör något bra och hälsosamt.

Re: Vad fan håller dessa jä... hip-hoppare på med?

See User information
Quote:

TeBe skrev:

Tebe jag har skrivit innan i någon tråd om att deras :skivbolag heter "ROCKAFELLERSRECORD" det säger allt , eller

Posted on: 2007/12/4 17:37

Anonym
Sadiki Bakari on the origins of Hip-Hop säger mycket intressanta saker.

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Sadiki Bakari on the origins of Hip-Hop säger mycket intressanta saker.
Ett par dåliga BOB MARLEY kopior ,dom borde prova lite mera WEED ::) Som blev offer på NWO:s agenda

http://www.youtube.com/watch?v=iymksyyigcg

Posted on: 2007/12/4 18:12

See User information
Alltså det finns ju bra riktig hip-hop som några har skrivit om, Immortal, Dead Prez osv..
Men det är ju dessa mainstream hip-hoppare som verkar vara med i nån typ av kändis-sällskap eftersom dom använder dessa symboler och kroppspråk!?

Madonna är ju som bekant med i Kabbalah, jag vet inte hur skadade dom är men dom verkade rätt jordnära när jag såg den där dokusen om Madonna och Kabbalah, men i dom lugnaste vattnen går dom största fiskarna så..

Posted on: 2007/12/4 18:38
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

novax skrev:
Quote:

TeBe skrev:

Så är "musiken" idag - hiphop och rap har ju omhuldats här på vaken med massa länkar, det har varit så bra... vakna upp

Det är bara demoniskt, inte att de är "promotade...", utan de är en del av den gamla världens astrala/demoniska/alien-besatta invältrande och övertagande av "människor", för att bli den New Age.

Novax, istället för att skriva om hur dåligt och smutsig all kultur i världen är, kan du inte ge tips på upplyftande kultur i stället? Är det bara Falun Gong-musik som är ren nog?

Klipper från länken om "Musikens välgörande effekter" som du postade:

"Vacker musik kan vara helande för känslolivet och ge oss stor njutning. Men egentligen skapades musiken för att bota sjukdomar. Detta ansåg de forntida kineserna, vilket kan spåras bakåt till tiden för skapandet av Han-språket*, eftersom det kinesiska tecknet för medicin ursprungligen kommer från tecknet för musik.

Senare fann kineserna också att en del örter kunde bota sjukdomar och då lade man till tecknet för gräs ovanpå musiktecknet. Detta tillsammans bildade tecknet för medicin. Musik ingick i tecknet för medicin eftersom det användes för att behandla sjukdomar. "

Mmm, de gamla kineserna hade nog koll på ett och annat om välgörande och medvetandehöjande örter.

Resized Image

See User information
Novax 40.000 år ::vakna upp The First
Book of Farming
:) På engelska heter det "Birdy "nam nam"

Posted on: 2007/12/4 19:02

See User information
Quote:

raybeam skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

TeBe skrev:

Novax, istället för att skriva om hur dåligt och smutsig all kultur i världen är, kan du inte ge tips på upplyftande kultur i stället? Är det bara Falun Gong-musik som är ren nog?

Klipper från länken om "Musikens välgörande effekter" som du postade:

"Vacker musik kan vara helande för känslolivet och ge oss stor njutning. Men egentligen skapades musiken för att bota sjukdomar. Detta ansåg de forntida kineserna, vilket kan spåras bakåt till tiden för skapandet av Han-språket*, eftersom det kinesiska tecknet för medicin ursprungligen kommer från tecknet för musik.

Senare fann kineserna också att en del örter kunde bota sjukdomar och då lade man till tecknet för gräs ovanpå musiktecknet. Detta tillsammans bildade tecknet för medicin. Musik ingick i tecknet för medicin eftersom det användes för att behandla sjukdomar. "

Mmm, de gamla kineserna hade nog koll på ett och annat om välgörande och medvetandehöjande örter.

Det finns inget sådant som medvetandehöjande örter, skämtare där...

Som du såg i denna tråd så postade jag en länk till en artikel som återger "upplyftande kultur". Jag är väl den som gör det emellanåt här på detta forum, eller huuur?

Bennybear + jag skrev en del om det där med Eremitaget, mm etc osv.
Även om man inte tror/förstår att vissa saker är upplyftande, så kan det vara precis vad det är. Men vår dåliga sida, ego/karma kan få oss att bli bakvända, tänka tokigt. Det är ganska "naturligt" då det mesta är bakvänt i "den yttersta tiden", det är som inbyggt.

Posted on: 2007/12/4 19:36

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information

Posted on: 2007/12/5 8:48

Anonym
Al_kyder: hahahahahahahha Good find!

Novax: Eremitaget? Konstmuseumet i st petersburg? Upplyftande undehållning?

Raybeam: Mycket vacker bild. Häftigt användande av färger, snubblade du bara på den på internet?

Novax kan _max_ tänka sig att gå på konstmusem när han ska roa sig. Det är verkligen max, inte mer än så. Allt annat är degraderande och sjuk kultur. Well. Vi andra kommer ha 2008:års vaken.se konferens/möte på Roskilde Festivalen. Vi ringer dig när du är samtidigt på eremitaget och "festar".
Förra året kom Immortal till Roskilde iaf... :)

See User information
Du får gå vart du vill Void

Jag vet inte vad "roa sig" och "underhållning" automatiskt har med detta att göra. Att gå "Under" - det är just vad det är till för, annars skull det inte heta så "under"(-minera...).

Raybeam sa jag skulle säga något om vad som var upplyftande kultur. Programmet om Eremitaget återgav sådant som att bli "upplyft", alltså inte att fly via yttre festligheter och dess dåligheter, utan att komma närmare sig själv - uppåt, du vet... dom (de personerna som varit med om svåra saker) flydde inte, utan just för att denna kultur var äkta, eller bar med sig sådant som kunde ge näring, eller helande.

Men ta ett glas champagne, det är gratis, kaptenen säger att det är ingen fara med läckan. Filmdukarna visar visst någon riktigt spännande Rapshow och den bästa Alex Jonesfilmen.

Skål.

Resized Image

Posted on: 2007/12/5 12:00

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Novax: Är det en tavla du målat av en av dina återkommande mardrömmar? Fint gjort må jag säga.

Raybeam, jag, och resten väntar på dig i partytältet på Roskilde 2008. Då ska vi visa dig mänsklig och riktigt god upplyftande kultur.
Tag med sovsäck, tandborste och ett par extra torra strumpor. Resten löser sig alltid. Det kommer bli kanonkul. Det finns ofta mycket workshops på Rokskilde så om du tröttnar på att debattera/diskutera konspiration med oss i "vaken.se Camp-08" kan du alltid gå till någon Falun Gong workshop och "rena" dig. Det vore kanon, vi skulle ha det bästa campet. Fet bredd på åldersfördelning och fet bredd på speciella karaktärer med extrema expertkunskaper, det är som upplagt för succé!

See User information
Repost:

"Culture is the soul of a nation. This spiritual factor is as important to mankind as physical factors such as race and land.

Cultural developments define the history of a nation’s civilization. The complete destruction of a national culture leads to the end of the nation. Ancient nations who had created glorious civilizations were considered to have vanished when their cultures disappeared, even though people of their races may have survived." [...]

Resten:
Epoch Times Commentaries on the Communist Party – Part 6
http://en.epochtimes.com/news/4-12-20/25087.html

Alla nio kommentarerna http://ninecommentaries.com - texterna och videoversionerna.

"Nine Commentaries on the Communist Party"
ligger även som filmversioner bland Filmer i vaken-menyn.

Posted on: 2007/12/5 12:20

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper