Vakencorner
|
Re: Vad fan håller dessa jä... hip-hoppare på med?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"The law enforces punishment after a crime has been committed, while culture, by nurturing morality, prevents crimes from happening in the first place."
Detta citat ur texten verkar lite suspekt. Självklart håller jag med om att kulturen sätter sin prägel på människan men ingen kultur kan helt utrota brott om ekonomisk och politisk maktfördelning inte följer med i paketet. Om kulturen inpräntar i individen från början att all slags stöld är fel kan det fortfarande inte vara starkt nog för att få en person att hungra ihjäl om det finns bröd att stjäla, överlevnadsinstinkten är starkare än moralen. Tur att Confucius i vart fall erkänner folkets rätt att göra uppror mot korrupt ledarskap.
Posted on: 2007/12/5 15:24
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
Re: Vad fan håller dessa jävla hip-hoppare på med?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
LOL man programmerar en generation i taget med olika "innestilar" laddade med subliminala ord fraser och rytmer. speciellt avpassade för en speciell typ av personlighet. Mindcontroll är inte subjektivt, dom flesta tekniker funkar på 70% av alla människor. Rätt och fel finns inte. Hiphop skall skapa våld, vilket det funkar bra till. Mindcontrol=100% Hiphop
Posted on: 2007/12/5 15:43
|
|||
|
||||
|
Re: Vad fan håller dessa jävla hip-hoppare på med?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Kan hålla med, men inte vad gäller att rätt och fel skulle vara subjektiva begrepp - eller inte skulle finnas. Det är om något en programmerad tanke. Kosmos är rätt, hur skulle det annars kunna existera, med dess principer/lagar?. Då finns det ju inget att avvika från, alltär lika "bra" och allt ont/dåligt kan normaliseras - vilket är just det som pågår därute, Sahlinismen. Det finns självklart en måttstock/vågskål, annars skulle man som sagt aldrig göra fel, och det med orsak och verka skulle inte finnas. Karma skulle inte finnas - den starkes rätt kan då få gälla.
Posted on: 2007/12/5 15:55
Edited by novax on 2007/12/5 16:54:46
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
void: Var det inte du som blev kulturberikad då ett gäng nysvenskar rånade dig via tältduken i Hultsfred? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Synnd att det ska va på roskilde. Men hmm, jag kan nog offra mig om det är många som ska dit :--)
Posted on: 2007/12/5 22:14
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
wiseguy: Bra skrivet! Vet inte om jag tillhör de 30% eller 70% du snackar om men jag har som musiker försökt ta till mig allt som har lite mänsklighet kvar. Den största delen av musiken innan datorerna gjorde sitt intrång skapades och spelades av humans. Det verkar som när något blir för kommersiellt så får det ordet färskvarustämpel tatuerat i tonspråket och dör ut relativt snabbt. Som tur är! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=0
http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=0
Posted on: 2007/12/6 2:00
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det blev fel länkar såg jag nu det var denna som skulle in.Dynamit http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=0
Posted on: 2007/12/6 10:54
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hiphop är propaganda, FULLT av propaganda.
Men mindcontrol? Hm, lyssna på Immortal Technique lite. Han rappar uteslutet om saker som Illuminati, MKULTRA, politisk korruption, osv. Hiphopen må vara mainstream idag men den dök upp som subkultur och de elementen kommer alltid finnas kvar. Aldrig någonsin har jag hört något i raptexter som skulle indikera på att den musikstilen skulle vara skapad i mindcontrolsyfte sålänge det kommer från rappare med någorlunda självrespekt. Säg mig vart ni idag hittar de mest samhällskritiska texterna om inte i hiphopen. Sen fanns ju förstås Vanilla Ice :P Hiphopens mörkaste kapitel. "Subliminal reklam gör din referensram stram och ditt synfält smalt så visst är det smart att använda samma medicin om man vill krossa maktens maskin" - Xtas
Posted on: 2007/12/7 0:27
Edited by Xtas on 2007/12/7 0:45:20
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Xtas, du håller väl med om att en del av hip-hopen, den som syns mest i mtv/media är av den typen som förskönar droger/pengar/makt/bilar osv.. Vad projicerar man på dom som tittar på dessa videos och lyssnar på musiken? INGEN kan väl ha missat vad många av "hip-hop-dyrkarna" vill ha, just bilar, bling-bling, brudar, stålar... Nån sorts programmering skulle jag vilja påstå..
Lyssna sen på hur många av dessa pratar, där kan vi snacka om att minska ordförrådet på Orwelliskt vis.. Hör även många ungdomar i Sverige som börja prata dåligt, dom kan helt enkelt inte uttrycka sig, dom lägger in en massa konstiga ord mellan meningarna osv..
Posted on: 2007/12/7 11:39
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
kollar man på hip-hop genom dumburken är det ju riktigt tragiskt för den personen...
men hänger man på vaken.zz, dricker coca-cola, och tittar på tv så förtjänar man ingenting mer än rejäl burk fyllt med kokstryk.. det är bara min åsikt.. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
haha snälla sluta smutskasta hiphop kulturen. Jag måste ingripa i den här röran och ställa saker till rätta. Sant, Jay-Z är en förädare och det finns mycket mind controle shit inom hiphop. Men den består till större delen av mycket bra och positiva åsikter. Hiphoppen förenar svarta och vita med varandra. Ni måste gräva djupare...
Tips på låtar ni kan lyssna på: Jag ser någon postat ett mobb deep omslag och ni får tro vad ni vill om det. Men här en solo låt från en av rapparna, Prodigy. Den är färsk: Prodigy - my world is empty without you Fler tips: Jedi Mind Tricks - Shadow Business Crooked I - AKA 2nd Coming / Tuck Ya Ice Lyssna från 03:00... Hell Razah - The Cube osv, jag kan gå hur långt som helst....
Posted on: 2007/12/7 13:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Fel. Det handlar inte om ytan, där du nu verkar befinna dig. Vakna. Har inget med "åsikter" att göra. "Förena med varandra..." - du måste ställa dig på rätt spelplan, och inte träskplanen.
Posted on: 2007/12/7 14:13
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja Jedi Mind Tricks är ju inte direkt stereotyp hiphop om man säger så. Men även om mainstream hiphopen är konsumtionsinriktad på bilar o märkeskläder är ju inte detta något som särskiljer den från någon annan musikstil vars låtar visas i MTV. De uttrycker bara en åsikt som redan finns hos ungdomar, den där viljan att bli "någon".
Men Novax, om nu hiphopen är så hemskt hjärntvättande nämn en musikstil vars mainstreamdel INTE är det. Allt handlar i slutändan om smak o preferens. Jag må digga hiphop rent generellt men även jag har svårt att lyssna på skitsnackande idioter som 50 Cent, The Game o andra "gangsters". Om du bestämde skulle vi då allihop bara lyssna på Mozart lr vad? Förövrigt bidrar nog Internet och onlinespelande ännu mer till "degeneration" av språket än rappen någonsin är kapabel till.
Posted on: 2007/12/7 14:14
|
|||
|
Säll är den,
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"Allt handlar i slutändan om smak o preferens." Det är inte alls så. Det handlar om vad musiken bär med sig och förmedlar - inte vad vad föränderliga saker såsom "känns" säger. Fd "humans" har blivit alltmer röriga och demoniska, det är klart att "det" då i dom, tycker om det som är lika dåligt - det är grundbulten i detta. En människa som stått kvar i en sundhet mår dåligt och ser det som något fasansfullt, det som dessa saker som får täckmantel av musik bär med sig. Det är ingen musik. Du måste tänka på att sådant som smak är en tillfällig sak. En "hel" människa" skulle aldrig ha en dragning till sådant där som hiphop och rap. Det är omöjligt. Idag är den sjukaste tiden, alla vakna vet direkt att allt som får genomslag därute och promotas är väldigt sjukt, pervo, osant och degenererande. Det är för att "människor" ska ge upp resterna av sin mänsklighet, och bli något annat. De som tar över våra kroppar är det som "tycker om" det där - det är deras grejer... och de är glada att deras får talar för det på ovaken.
Posted on: 2007/12/7 14:51
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hip Hop kulturen växte fram i fattiga områden i New York och består av fyra element rap,dj,breakdance,graffiti men även beatboxing m.m.Det hela växte fram som något possitivt men har sedan blivit mer och mer komercillicerat tack vare MTV och skivbolagens stora inflytande.
Många ungdomar i USA växer upp i fattiga och hårda områden där man från skillnad från våra sk Ghetton verkligen har det svårt.I USA så får föräldrarna betala barnens Collegeavgift och eftersom många familjer inte har jobb eller bara har ett eller flera dåligt betalda serviceyrke så är ända vägen ut från fattigdom antingen kriminalitet eller framgång i sport eller musik, vilket vi alla vet betalar ut enorma summor i USA . Dom som lyckas få ett skivkontrakt som rappare har ofta inte ett skit att säga till om när dom väl skrivit under kontraktet ,och skivbolagen sänder sedan ut sitt budskap genom kontraktslaven .Och vi vet ju vem som styr många av dom stora skivbolagen. Gangster rap används för att få folk fixerade i detta i ett liv med snabba pengar, med fina brudar ,feta bilar osv. Men Gangsta rap kan även fungera som ett avskräckande ex på ett liv man inte bör välja och många beskriver det faktist också det negativa i det hela . Eftersom hip hop ofta representerar gatan blir också snacket en reflektion av ens uppväxtmiljö.Jag tror (NWO)använder en del gangsterrappare till att få unga och desperata att välja ett thuglife där dom antingen säljer elitens droger eller är involverad i någon skottlosning osv. Chansen är ju stor att dom hamnar i fängelse vilket självklart är ett av elitens mål, där dom får jobba för 20-60cent i timmen .Samtidigt som dom privatägda (nwo-ägda)fängleserna blir överfulla och går med höga vinster. Så en del av rapparna säljer sin själ till skivbolagen och blir uttnyttjade som nyttiga idioter åt NWO. Och andra som tex Jay-Z verkar själva vara medvetna och onskefulla .Jay Z tror väl själv han tillhör eliten bara för att blivit snuskigt rik ,och använder sitt skivbolag på samma sätt som dom andra stora skivbolagen. Musiken som produceras av skivbolagsjättarana, oavsätt om det är pop eller hip hop eller något annat används för att skapa dålig etik ,normer och moral i samhället. Jag själva lyssnar på underground hip hop men även en del old school och jag förstår att hip hop får ett dåligt rykte med tanke på skitet som spelas på radio och TV .Jag själv lyssnar inte många timmar på radio på ett helt år och MTV och ZTV spyr jag över.Endast ca 1 % högt räknat av den hip hopen dom visar på MTV eller ZTV går att lyssna på ,men är absolut inte bra.I början av 90talet och fram till 2000 så var kvaliten på hip hopen 100ggr bättre än nu. Värt att tilläga är att jag lyssnar på väldigt mycket mer än hip hop allt från Johny Cash till Jusi Björling. Svensk Hip Hop eller blatte hip hop är nog bland det värsta jag vet. Slangen är så oerhört töntig och dom flesta tror dom är gangstrar, bara för att dom är uppväxta i förorten.Många tror att man är en hobbyblatte bara för att man lyssnar på hip hop i Sverige ,man kan nästan säga att invandrare tror att dom har ensamrätt på hip hop i Sverige.Svenska hip hopare är antingen hobbbyblatttar eller vänsterfixerade.Looptroop,Timbuktu tex är åt vänster eller anarkist hållet.Timbuktu har gjort en låt där han propagerar för den globala uppvärmningen och Looptroop vill ha öppna gränser. Några lyssnar tips jag postat här för länge sedan. Paris - What Would You Do http://www.youtube.com/watch?v=ONFPcnGtem4&feature=related Diabolic - The Truth http://www.youtube.com/watch?v=td9PCSgUJAw&feature=related Diabolic - Illuminati Freestyle http://www.youtube.com/watch?v=Z8QDxfFOUpk |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
-"Let it rain, I hydroplane in the bank
Coming down with the Dow Jones When the clouds come we gone, we Rocafella She fly higher than weather And G5’s are better, You know me, An anticipation, for precipitation. Stacked chips for the rainy day Jay, Rain Man is back with little Ms. Sunshine Rihanna where you at?" (Umbrella - Jay Z) http://www.completealbumlyrics.com/ly ... 1/Rihanna+-+Umbrella.html Vad menas tro?
Posted on: 2007/12/7 16:46
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
don_juan: Hiphoppen förenar svarta och vita med varandra. På vilket sätt då? Jag känner ingen direkt indentifiering som är positiv med Hip-Hop kulturen. Tror du att jag som en svensk vit man i mina bästa år skulle bli mer förenad med black ganster rap eller hip hop om jag: ... drar ner kostymbyxorna över arslet så kallingarna tittar fram? ... taturerar in gängsymboler i ansiktet? ... slutar att sjunga i duschen och istället pratar fram låtarna? ... kallar mina kvinnliga kunder för "whore" och "bitch"? ... säljer min bil och köper en pimpride som jag parkerar på gatan? ... skaffar tandställning i krom som täcker halva munnen? Att Hip Hopare skulle ta till sig min kultur är otänkbart... fattar du inte vad den här bluffen det går ut på så åk på studieresa till en svensk förort och fråga alla som är födda i Sverige men ändå bryter på blattesvenska vad de lyssnar på för musik! Du övertygar mig inte förrän du fått 50-cent att digga och lära sig "Gånglåt från Utanmyra" eller "Brudmarsch från Orsa" utantill! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Dr dre Hjärta Eminem oh its true.
Posted on: 2007/12/7 16:53
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Han vattnar väl sin svampodling... Flying... något är mushroom. Man - manna, från himlen... Sunshine, är det något vitt pulver...
Posted on: 2007/12/7 16:53
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
hip-hop för den "normale"
eller varför inte för nationalisten.. av nyraderade, -Raderamera.. ![]() den här e speciellt dedikerad till vaken.ss adminastraition.. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Och du dricker coca-cola och hänger på vaken.se emellanåt, tittar du även på tv ibland eller?
Posted on: 2007/12/7 19:22
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
kalkonmannen
Så det är sterotypen av en svart ung man i USA i dina ögon eller? Jag varken är eller gör inget av det du skrev. Jag målade graffiti redan som 12 åring, nu producerar jag musik och rappar. Det positiva graffitin gav mig kan inte mätas i något annat. Det går inte att beksriva med ord ens... Dummaste inlägget. Du bor säkert i villa, har vovve och volvo så därför kan inte hiphop vara en bra kultur enligt dig? Då tycker jag synd om dig. Hiphop är lite som punk än gång var tills den blev för kommersiell. jag lyssnar på gangster rap typ NWA, deras ilska mot polisen och samhället kan jag som svenne identfiera mig i. Vad är konstigt? Om det inte vore för hiphoppen i USA så hade det blivit ras krig där för längesen. Det sätter jag min tumme på. De styrande i USA skapade Gangster rappen och glofieringen av våld i musiken. Dem skapade gäng som Crips & bloods. Allt är planerat för utplåna svarta och varenda jävel som har oturen att växa upp i fel kvarter. Hade makthavarna skött sitt jobb så skulle inte heller negativ hiphop funnits. Gangster rap och hiphop har alltid varit en spegling av samhället, arbetarklassens röst... och nu vill ni kväva den? Fy fan, skäms på er... jävla medelklass BITCHES! En klassisk gangster platta från tidigt 90-tal är underhållning precis som en action film kan vara. Same thing! Ta inte allt så seriöst. Mycket rap musik är komik på hög nivå...
Posted on: 2007/12/7 22:22
Edited by Don_juan on 2007/12/7 22:40:07
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login