vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Ge mig något att lyssna på när jag jobbar. :-)
Jag har ofta hörlurar/mp3spelare på mig när jag jobbar utomhus/i garaget. Hört allt med Alan Watt (inte allt gammalt från 98)
Hör allt med Greg S nästan Hör allt CoCenradio. Orkar inte lyssna på Alex just nu. Hörde nyss Tsarion och J.M. Jenkins på Red Ice. Har nästan dammsugit CC efter radio/audio. Ge mig lite kul att lyssna på. Allt från gammalt till nytt, konstiga saker, föreläsningar, konspiratorisk/okonspiratoriskt whatever.
Tack! (PS - inget ram, helst mp3).

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ge mig något att lyssna på när jag jobbar. :-)

See User information
http://www.theskepticsguide.org/archive.asp

Jag tror du behöver lite balans... och det är en mycket trevlig och lärorik podcast.

Posted on: 2007/12/7 20:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ska kolla igenom. Lagom flummiga topics också. Känslan man får är ju dock lite skrämmande av sidan: "Skeptical Puzzle" osv. "Rebecca is the founder of Skepchick (www.skepchick.org), an online magazine focused on women and critical thinking. " Skepchick? Kan man inte vara skeptisk utan att sätta dessa epiteter på sig?

Nästan som om det är en kultur eller religion att vara en "skeptic". Dvs att tillhöra en grupp är viktigt och "skeptics" tänker och tycker så här, etc etc etc. Tänk om det hade varit så för oss som söker någon form av sanning, hehe. Dvs generaliserade åsikter och gruppmentalitet. Som tur va är "konspirationsteoretiker" bara något som andra titulerar folk när dom själva inte kan svara på de frågor eller påståenden man kommer. Men tack ändå, jag tar ned ett par stycken.

See User information

Posted on: 2007/12/7 21:00

See User information
Quote:
Nästan som om det är en kultur eller religion att vara en "skeptic". Dvs att tillhöra en grupp är viktigt och "skeptics" tänker och tycker så här, etc etc etc. Tänk om det hade varit så för oss som söker någon form av sanning, hehe. Dvs generaliserade åsikter och gruppmentalitet. Som tur va är "konspirationsteoretiker" bara något som andra titulerar folk när dom själva inte kan svara på de frågor eller påståenden man kommer. Men tack ändå, jag tar ned ett par stycken.

Ordet som används av konspirationsteoretiker är istället "Truth"/"Sanning".

truth seeker, truth movement, 9/11 truth, etc. etc.

Och det finns många gemensamma drag av åsikter och sätt att resonera. Men nu har vi hamnat lite offtopic och vill du diskutera det kan vi ju ta det i en annan tråd.

Posted on: 2007/12/7 21:26

See User information
Lyssna på Per Ströms intressanta intervju av Leif GW Persson ca 35min.. Ta "save as.." på denna :

http://www.bahnhof.se/wb379880/podcast/leif-gw-persson.mp3

Posted on: 2007/12/7 21:32
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Det är bra att du visar exakt på vilken sida du står, dessa program hittar man i arkivet som du länkade till:

"Interview with Joe Nickell; News Items: Autism and Vaccines, Ben Stein on OReilly, James Watson Followup, The Dangers of Pseudoscience; Your Questions and E-mails: Honey, Flu Vaccine Myths; Science or Fiction; Skeptical Puzzle"

"News Items: Monkey Bird Love, Trouble for Trudeau, Free Energy, Medical Science, Judge believes in Elves; Your Questions and E-mails:News Items: Monkey Bird Love, Trouble for Trudeau, Free Energy, Medical Science, Judge believes in Elves; Your Questions and E-mails: HPV Vaccine, Autism Nonsense on Oprah; Name that Logical Fallacy; Randi Speaks; Science or Fiction; Skeptical Puzzle"

"Interview with Fraser Cain and Pamela Gay from Astronomy Cast; News Items:Scientology vs the BBC, Rosie and 9-11, Star Kids, Multivitamins and Cancer; Your E-mails and Questions: Moo UFO; Science or Fiction; Skeptical Puzzle"

"Interview with David Colquhoun; News Items: How the WTC Towers Fell, Burning Water, Extant Dodos; Your Questions and E-mails: SGU Affiliations, Peanuts, King Tut Follow up, Billy Meier; Randi Speaks: Mentalism; Science or Fiction; Skeptical Puzzle"

Ska faktiskt ta ner några av dessa och lyssna lite, men jag kan nog slå vad om att dom kommer att låta precis som dig i sin argumentation och i sina försök att avfärda det ena och andra..

Posted on: 2007/12/7 21:41
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:
Ordet som används av konspirationsteoretiker är istället "Truth"/"Sanning".

truth seeker, truth movement, 9/11 truth, etc. etc.

Vad yrar du om? Jag tillhör ingen grupp. Jag gör min egen forskning och egna studier. Läser, letar, lär. Tar från alla källor.
Jag letar sanning och det kan man göra på många sätt, bara för att man vill hitta rätt i världen betyder inte att man ser konspirationer bakom varje hörn. Så alla människor som kallar sig truth-seekers är konspirationsteoretiker? Även de amatörforskare som letar sanning men sällan hittat konspirationer, är dom också "konspirationsteoretiker" då?

Dock är ju "skeptics" uppenbarligen en tydlig organiserad religion av något slag. Ni har egna små söta ord och puzzles, för zkepticz osv.
Du är då en "skepticteoretiker" eller kallar du dig? slumpteoretiker?

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Ska faktiskt ta ner några av dessa och lyssna lite, men jag kan nog slå vad om att dom kommer att låta precis som dig i sin argumentation och i sina försök att avfärda det ena och andra..

Det låter inte som att du kommer att lyssna med "ett öppet sinne" som folk med kontroversiella teorier brukar säga att man ska ha till saker och ting....

Eller som en skeptiker säker, be open-minded, but not so open-minded that your brain falls out.

Posted on: 2007/12/7 21:59

See User information

Posted on: 2007/12/7 22:08

Edited by sale on 2007/12/7 22:45:52

Anonym
Ibland kan det vara skònt att bara lyssna pè tystnaden och ljudet av rostiga bultar som inte vill gè av nàr man drar med det dàr jàvla 4-korset...

Tips annars Enya!

See User information
Ahmed Deedat är både rolig och intressant att lyssna på som besitter en otrolig kunskap om språk och religioner.

http://www.aswatalislam.net/DisplayFilesP.aspx?TitleID=2013

Posted on: 2007/12/8 12:16

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

TeBe skrev:

Det låter inte som att du kommer att lyssna med "ett öppet sinne" som folk med kontroversiella teorier brukar säga att man ska ha till saker och ting....

Eller som en skeptiker säker, be open-minded, but not so open-minded that your brain falls out.

Eftersom du klart och tydligt har visat att du är så extremt öppensinnad här på forumet så måste ju dom där mp3-orna du tipsar om vara extremt upplysande för oss..!??

Posted on: 2007/12/8 12:37

/Benjamin Franklin

See User information
Bryan Adams, Ebba Grön, Johnny Cash, Cornelis W, .. . det finns så många bra!

Posted on: 2007/12/9 9:29
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "

See User information
Cash funkar alltid ja.

Men du kan disponera tiden genom att lyssna på lite audiobooks, eller radioshower.:

Men ska det tvunget va musik får du lyssna på:
Specimen
Crass
Flesh for lulu
Alien sex fiend.

eller så :=)

Posted on: 2007/12/9 11:23
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
haha jag bara måste för den här låten är så ful, funkar nog bra om man vill hjärntvätta sig själv.
http://www.youtube.com/watch?v=rZ-FAV9fBII

Strubens

Posted on: 2007/12/9 12:08

See User information
Här har du lite musik som håller dig i rätt balans.

http://www.youtube.com/watch?v=BhYT-7bzHis

Posted on: 2007/12/9 18:46

See User information

Posted on: 2007/12/10 14:31
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper