vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Den enda sanningen
#1


See User information
Vi lever i en värld där ingeting existerar. Vi är allting och allting är oss. Varför existerar jag? Varför tänker jag? Vad får jag idéer ifrån, vad kommer drömmar ifrån?

Kvantyfysiken kan inte förklara vad som händer med atomerna mer än att allting verkar existera överallt, hela tiden.

Och jag är själv programmerare och märkte hur lik hjärnan var en biologisk programmerad dator när jag lärde mig hur den fungerarde. Detta öppnar för en värld där allting existerar hela tiden, alltid. Nutid, dåtid och framtid. Eftersom allting existerar överallt, och i flera dimensioner.

Varje ord som jag skriver ner är en ny dimension. Varje tanke du har men som du inte väljer att fortsätta med lever vidare av sig själv. Du skapar din framtid, och du skapar den genom att välja människor du vill leva med. Tror du att folk dör och bara försvinner? Tror du att du bara försvinner när du dör?

Allting är ett skådespel, ALLTING. Det finns bara fantasi och vi är ett medvetande som styr saker och ting. I vår värld och existens så styrs samhällena genom att några få har makten och dem utövar den felaktigt genom krig, girighet och svek emot dess människor.

Vad dem som styr är spelar ingen roll, för den dagen det händer är ändå våran egna skapelse. Vad är deja vu? Och hur kommer det sig att hjärnan laggar? Visste ni dessutom att hjärnan tar emot 400 miljarder bitar med information, medan vi bara uppfattar ca 2000bitar ..

När vi pratar om "Doors of perception", eller psykedeliska droger, vad är det som inte säger att våra sinnen öppnas, och vi får in mer sinnesintryck av en annan värld. Kan det vara så att spiritualism är det närmsta vi kan leva vår skapare och det är därför meditation, och även psykedeliska droger är så nedtryckta?