vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Den enda sanningen
#1


See User information
Vi lever i en värld där ingeting existerar. Vi är allting och allting är oss. Varför existerar jag? Varför tänker jag? Vad får jag idéer ifrån, vad kommer drömmar ifrån?

Kvantyfysiken kan inte förklara vad som händer med atomerna mer än att allting verkar existera överallt, hela tiden.

Och jag är själv programmerare och märkte hur lik hjärnan var en biologisk programmerad dator när jag lärde mig hur den fungerarde. Detta öppnar för en värld där allting existerar hela tiden, alltid. Nutid, dåtid och framtid. Eftersom allting existerar överallt, och i flera dimensioner.

Varje ord som jag skriver ner är en ny dimension. Varje tanke du har men som du inte väljer att fortsätta med lever vidare av sig själv. Du skapar din framtid, och du skapar den genom att välja människor du vill leva med. Tror du att folk dör och bara försvinner? Tror du att du bara försvinner när du dör?

Allting är ett skådespel, ALLTING. Det finns bara fantasi och vi är ett medvetande som styr saker och ting. I vår värld och existens så styrs samhällena genom att några få har makten och dem utövar den felaktigt genom krig, girighet och svek emot dess människor.

Vad dem som styr är spelar ingen roll, för den dagen det händer är ändå våran egna skapelse. Vad är deja vu? Och hur kommer det sig att hjärnan laggar? Visste ni dessutom att hjärnan tar emot 400 miljarder bitar med information, medan vi bara uppfattar ca 2000bitar ..

När vi pratar om "Doors of perception", eller psykedeliska droger, vad är det som inte säger att våra sinnen öppnas, och vi får in mer sinnesintryck av en annan värld. Kan det vara så att spiritualism är det närmsta vi kan leva vår skapare och det är därför meditation, och även psykedeliska droger är så nedtryckta?

När vi pratar om 9/11 osv, så är det med stor säkerhet olika verkligheter. Men genom att vi delar så mycket information med varandra så styrs våra verkligheter väldigt lätt. Vi lägger över vår verklighet i någon annans liv, eller perspektiv.

Allting är väldigt styrt, och lösningen ligger i att finna sig själv i andra, att se likheterna i alla människor. Även dem som är George W. Bush. Sen så får man väl antaligen sätta dem, som t.ex. George W. Bush, i fängelse för deras brott emot mänskligheten, eller straffa dem för deras ignorans emot mänskligheten.

Världen har inga problem med sin natur, vi skapar problemen. Vi är alla universum och allting inom oss återspeglar sig utåt. Varför tror ni alla som söker sanningen är så jävla paranoida för?

Vi skapar själva allting, det enda vi måste ha är kärlek, eller förståelse för varandra. Det finns inte utrymme för hat eller ångest. Rädsla och paranoia är inte bra, och det viktigaste är att vi eftersträvar positivetet - alltid!

Hur vi blir positiva är egna val, genom meditation kanske, eller på det sätt man själv mår bra genom, och sprider glädje. Och det är detta som 99% inte inser. Vi måste börja dela med oss av allting som är positivt, och veta om det negativa men inte bry oss om det.

Vår inre hälsa avspeglar sig som sagt på jorden, och eftersom vi lever i en tid av förändring så lär alla myter ha något till botten för dem kommer definitivt skapa ett flertal framtider för oss.

Gör ditt liv till en konst, skapa glädje. Vi kan alla leva i harmoni till den sanna konsten av kreativitet och passion. Vi människor kan avspegla våra känslor genom konst utan att skada någon, sen disktuera på vuxen nivå i "verkligheten".

Det är viktigt att inse att ingeting är farligt eller ont. Det finns bara gott, och vi kommer gå mot det, vi kommer få det bra. Det handlar bara om induviduell insikt och val av framtid tillsammans med sina medmänniskor. Idag är vi kontrollerade genom samhällen och dess "system" såsom ångest, rädsla, patriotism, laglydighet osv.

Samhällena är konstruerade att vara som dem är, eftersom allting i vår värld bygger på regler. Och regler går att bryta eller ändra, och folk har fått för sig att det inte går - och skapar därmed sitt egna fängelse.

Vill man vara fri eller vill man vara fri? Många tror dem är fria, men vi är konstant påverkade. Jag är inte fri, men jag njuter av livet. Och jag har funnit min tro - att ha roligt! Och tro är viktigt, för den skapar min väg för vart jag vill. Jag får idéer och inspiration. Vi pratar med varandra, naturen, djuren, fåglarna, ja allting. Även jorden, men inte i den mening att vi kan be dem göra exakt det vi vill. Utan mer att vi påverkas av varandras verkligheter, och detta är väldigt komplicerat. Men kärnan är alltid densamma, och det är allt, det oändliga, därifrån allting kommer, och där allt alltid kommer att finnas.

Just nu är vi begränsade av 5 sinnen, men kan med droger få se så mycket mer, oförklariga, saker. Och detta kan vi sedan nedskriva med ord, bilder osv i form av konst. Sen kan det kodas olika av alla andra, men i roten så är vi fågna inuti ett medvetande som är samma medvetande som alla andra medvetanden som kanske också är fångande i andra medvetanden. Eller dimensioner, och universum och galaxer. Vi kan vara vadsomhelst, men i grunden är vi samma.

Vilket betyder att vad som styr är svårt att definera, men man behöver bara lära sig reglerna och sen går dem går dem att benda. Som t.ex. kan man enkelt se om en lag är bra eller dålig, eller om banksystemet är bra eller dåligt genom att kolla om effekten är positiv eller negativ.

Och det är enkelheten som är nyckeln att se nästa värld, enkelheten i att man ska njuta av livet och se saker enkelt. Ingenting är komplicerat och ingeting är farligt, det gäller bara att ha rätt kunskap och rätt sinnestillstånd. Man måste finna sig själv.

Hur man gör vet bara du, vi andra kan bara visa dörren - du måste passera genom den.

- seilon

Posted on: 2007/12/8 23:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#2


See User information
suck...

Posted on: 2007/12/8 23:56
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#3


See User information
Hur löser man problemen vi ser då?

Genom att inse att vi måste starta att infektera "systemet" - alltså samhället - vi måste börja utnyttja alla loop-holes. Vi startar företag som konkurrerar ut dem bra företagen, vi startar att organisera vänner, släkter. Genom ta med dem i företagen som har mycket bättre villkor för människan, samtidigt som dem sprider sanningen om ekonomi korruption och att girighet styr över allt.

Alla människor är bundna och med microchip så har det medvetande som styrt lyckats låsa in sig i ännu ett programmerat medvetande. Just nu är det inte så farligt, för om dem hade fått undantagstillstånd under 9/11 så hade det blivit mycket värre (om vita huset hade träffat). Isåfall hade inte man kunnat ifrågasätta på samma sätt som nu.

Folk kommer börja handla irrationellt, kolla på Bush hur han gapar och skriker om hur Iran har kärnvapen. Och hur allting styr oss genom illuminati osv. Vi måste finna oss själva, med eller utan droger. För vi måste in i det sinnestillståndet som gör att vi mår bra. Allting är en illusion - kom ihåg det. Men vi väljer om vi vill leva roligt eller rättare sagt positivt, eller negativt..

Vi ändrar inget genom att inte göra något, vi ändrar genom att lyssna på dem som har enklaste lösningen. Hur utnyttjar t.ex. Illuminati och reklambranscher markanden med hjärntvättning? Ja, då gör vi andra detsamma.. Vad behövs? Pengar? Hur fixar vi det, genom att utnyttja systemet. Ju mer vi väntar ju snarare kommer våra tankar inte tillåtas längre..

Men som sagt, det är du som skapar din framtid. Positivitet eller negativitet?

Posted on: 2007/12/9 0:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#4


See User information
Quote:
av novax den 07-12-08 23:56:00

suck...


Vad tror du på? Uppenbarligen så förstår du mig inte alls och har inget intresse i att göra det för du har en tro som inte går ut på att acceptera allt och alla. Annars hade du inte låtit så nedlåtande?

Jag vet precis vad folk kan svara, att det är flummigt, att det är sagt förr, att det är bra, att det är vad som helst egentligen. För alla har en tanke, men ibland så kanske man börjar ifrågasätta dem värderingar man har och då öppnar sig nya världar.

Det viktiga är att ha en tro och att den leder till rättiva, lika rättigheter och förståelse för andra. Att man kan se likheter emellan sig själv och andra och inte olikheter.

Jag sprider glädje, må vara filosofiskt och djupt, men det går ej att beskriva på annat sätt, när jag har inte har den "informationen" eller dem orden. Allting handlar om kunskap, och när du avfärdrar det jag pratar om genom ett "suck" så avfärdar du kunskap, för jag lär mig din kunskap.

Tänk dig om en människa får all kunskap som finns, detta blir också ett evigt medvetande. Därför så är det faktiskt på ett sätt mer logiskt med kvantfysik än med att gud sitter på ett moln. Varje tanke är en verklighet i sig. Och bara du är din verklighet, oavsett vad du tror.

Som sagt, det är djupt och filosofiskt. Hur kan man kritisera en skapelse, en konst? En tanke? Hur kan man kritisera något som menar väl? Man kan ge konstruktiv kritik och ställa frågor, så skaparen har en chans att förklara sig.

Vi lever i en värld full av illusioner, genom att vi har så lätt kontakt med varandra. Kolla på alla kulturer osv. Och tänk er möjligheterna om allting existerar samtidigt på olika frekvenser och nivåer i dimensionerna?

Det går inte att svara på frågorna, för då hade man inte kunnat vara här där man är nu och ställer frågorna. Allting "makes sense" när man står där vid vad som känns som en checkpoint.

När man ser hur minnena man har med sig har en mening. Hur saker och ting är annorlunda beroende på hur man tänker.

Jag säger: Postivitet och förrståelse/acceptans är den enda vägen. Man ska vara glad och leva livet! Just nu är samhället väldigt korrupt och människorna måste vakna och sprida glädje för att detta ska ske.

Novax, sprider du ingen glädje så är du inget annat än någon som vill få systemet att fortsätta vara korrupt. eller har jag fel?

Posted on: 2007/12/9 0:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#5


See User information
Det finns vissa saker som fångar mitt intresse och det här med sanningen är ett av dem. Sanningen ur våran synvinkel finns inte utan vi väljer oftast något som är mer eller mindre sannolikt, inte samma som en ren sanning.
Vem tror man på? varför tror man på? hur tror man på? Varför välja ut George Bush som den onde? Om inte han hade makten skulle ju bara någon annan korrupt ha hans position så spelar det någon roll vem det är?
Att vara vaken är lika illa som att vara sömnig. Måste du välja en positivitet så måst du välja negativitet? Djupt är grunt eller kan det vara mittemellan? Eller är det minus eller plus?
Spelar det någon roll i slutänden eftersom det är bara en uppfattning? Hur är en uppfattning? Kan man uppfatta något utan att vara positiv eller negativ?

Jag gjorde ett val, var det rätt eller fel? Harmoni ja eftersom du ser klarare men harmoni är varken rätt eller fel? eller är det fel? vem har rätt?
Är Nya Världsordningen ond eller försöker vi försvara något sentimentalt eftersom vi vill ha det som förr?
Är en Asteroid ond? är Domedagen ond?
Varken positivt eller negativt funkar i slutänden eftersom allt kommer då bli som det varit förut, förut är som det nu eller var det bättre förr? Förr var då, så om då var förr så är nu förr? Förr eller senare blir det också en uppfattning och en uppfattning delas in i vad du har varit med om och hur du upplevde det då, inte hur du upplever det nu. Hur du upplever det nu beror hur det du upplevde då var men det kan inte ses lika klart som det du upplever idag, men ändå i slutänden försöker du antingen se positivt eller negativt på det. Varför då? Blir något bättre när man delar in det i + eller -?

Kan hålla på hur länge som helst för det finns ingen sanning men ändå försöker jag att komma fram till ett moment där det kan finnas, i tänket kanske men jag har långt kvar.
Inga nyheter är bra nyheter
Strubens

Posted on: 2007/12/9 0:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#6


See User information
Quote:

seilon skrev:
Quote:
av novax den 07-12-08 23:56:00

suck...


Vad tror du på? Uppenbarligen så förstår du mig inte alls och har inget intresse i att göra det för du har en tro som inte går ut på att acceptera allt och alla. Annars hade du inte låtit så nedlåtande?

Jag vet precis vad folk kan svara, att det är flummigt, att det är sagt förr, att det är bra, att det är vad som helst egentligen. För alla har en tanke, men ibland så kanske man börjar ifrågasätta dem värderingar man har och då öppnar sig nya världar.

Det viktiga är att ha en tro och att den leder till rättiva, lika rättigheter och förståelse för andra. Att man kan se likheter emellan sig själv och andra och inte olikheter.

Jag sprider glädje, må vara filosofiskt och djupt, men det går ej att beskriva på annat sätt, när jag har inte har den "informationen" eller dem orden. Allting handlar om kunskap, och när du avfärdrar det jag pratar om genom ett "suck" så avfärdar du kunskap, för jag lär mig din kunskap.

Tänk dig om en människa får all kunskap som finns, detta blir också ett evigt medvetande. Därför så är det faktiskt på ett sätt mer logiskt med kvantfysik än med att gud sitter på ett moln. Varje tanke är en verklighet i sig. Och bara du är din verklighet, oavsett vad du tror.

Som sagt, det är djupt och filosofiskt. Hur kan man kritisera en skapelse, en konst? En tanke? Hur kan man kritisera något som menar väl? Man kan ge konstruktiv kritik och ställa frågor, så skaparen har en chans att förklara sig.

Vi lever i en värld full av illusioner, genom att vi har så lätt kontakt med varandra. Kolla på alla kulturer osv. Och tänk er möjligheterna om allting existerar samtidigt på olika frekvenser och nivåer i dimensionerna?

Det går inte att svara på frågorna, för då hade man inte kunnat vara här där man är nu och ställer frågorna. Allting "makes sense" när man står där vid vad som känns som en checkpoint.

När man ser hur minnena man har med sig har en mening. Hur saker och ting är annorlunda beroende på hur man tänker.

Jag säger: Postivitet och förrståelse/acceptans är den enda vägen. Man ska vara glad och leva livet! Just nu är samhället väldigt korrupt och människorna måste vakna och sprida glädje för att detta ska ske.

Novax, sprider du ingen glädje så är du inget annat än någon som vill få systemet att fortsätta vara korrupt. eller har jag fel?


"Acceptera allt och alla..." jag vet inte vad du menar. Jag säger som Vägverket: Nolltolerans.

Jag är glad över att du, och några andra ibland nu på slutet börjat skriva sådant som att det därute är en återspegling av vårt inre. Jag har har fått baxa basic things ganska ensam, i motvind...

För övrigt, du är ganska fullproppad av andras saker. Jag vet att drogare brukar ha exakt den "energi" som dina ord innehåller...

Det säger jag inte för att kritisera eller vara negativ mot dig nu.

Du har nu snappat viktiga bitar, men du messar upp det med vad andra har fyllt dig med, i labyrinten.

Det blir flum:

"Allting handlar om kunskap, och när du avfärdrar det jag pratar om genom ett "suck" så avfärdar du kunskap, för jag lär mig din kunskap."

Det handlar inte alls om kunskap, så. Annat du skriver är också - bara ord:

"Och bara du är din verklighet, oavsett vad du tror."

Osv.

Posted on: 2007/12/9 0:39
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#7


See User information
Quote:
Novax, sprider du ingen glädje så är du inget annat än någon som vill få systemet att fortsätta vara korrupt. eller har jag fel?


-Det här är något som människor genom historien har gjort, är du inte med oss så är du emot oss? eller? och om man inte håller med så är man en fiende som borde brännas på bål?
Strubens

Posted on: 2007/12/9 0:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#8


See User information
Scanning...

Förklarar saken...


Seilon = Don_juan...


Ayahuasca
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... pe=&topic_id=8093&forum=6

Posted on: 2007/12/9 1:04
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#9


See User information
hehe hamnade i en diskussion om sanningen i ett amerikanskt forum, truth or not truth. Det här ämnet är mer intressant än konspirationer, Sanningen är svår att nå.
Jag har grävt ganska mycket i filosofi i mina dar men gräva i Sanningen själv är viktigt egentligen för det betyder att allting kan ifrågasättas.
hmm ingen sömn för den ihärdige
tillbaks till amerikansk diskussion
Strubens

Posted on: 2007/12/9 3:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#10


See User information
Hmm..

Kunskap är makt, att kunna saker att förstå saker. För vi har ett samhällssytem som är uppbyggt utefter regler, och kan man reglerna så har man ett försprång mot dem som inte kan reglerna.

Det vi saknar i samhället är kärlek för varandra. Förståelse för varandras livssituationer, åsikter och tankar. Dock är hela samhället så hjärntvättat att få inser hur förslavade vi är.

Och när man ska finna sanningen bakom allt är det en enda stor röra.. Därför säger jag att man ska se på allting ur ett enkelt perspektiv, antingen så är något bra eller positivt, eller så är det dåligt/negativt.

Ett väldigt enkelt exempel: Om jag ställer min bil framför en port, då är det dåligt ifall någon måste komma åt porten. Så jag ställer den inte framför porten helt enkelt.

Det går att avgöra vad som är bra och dåligt, t.ex. om jag blir full
och mår dåligt, ja då är det negativt. Det handlar om att må bra och vara lycklig.

"För övrigt, du är ganska fullproppad av andras saker. Jag vet att drogare brukar ha exakt den "energi" som dina ord innehåller..."

Förklara gärna mer ingående vad du menar?

Posted on: 2007/12/9 19:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#11


See User information
Quote:

seilon skrev:
Hmm..

Kunskap är makt, att kunna saker att förstå saker. För vi har ett samhällssytem som är uppbyggt utefter regler, och kan man reglerna så har man ett försprång mot dem som inte kan reglerna.

Det vi saknar i samhället är kärlek för varandra. Förståelse för varandras livssituationer, åsikter och tankar. Dock är hela samhället så hjärntvättat att få inser hur förslavade vi är.

Och när man ska finna sanningen bakom allt är det en enda stor röra.. Därför säger jag att man ska se på allting ur ett enkelt perspektiv, antingen så är något bra eller positivt, eller så är det dåligt/negativt.

Ett väldigt enkelt exempel: Om jag ställer min bil framför en port, då är det dåligt ifall någon måste komma åt porten. Så jag ställer den inte framför porten helt enkelt.

Det går att avgöra vad som är bra och dåligt, t.ex. om jag blir full
och mår dåligt, ja då är det negativt. Det handlar om att må bra och vara lycklig.

"För övrigt, du är ganska fullproppad av andras saker. Jag vet att drogare brukar ha exakt den "energi" som dina ord innehåller..."

Förklara gärna mer ingående vad du menar?


Betänk att vi inte är förslavade av något alls... det därute är en scen - och det är upp till oss själva att återvända. Det därute skapar vi själva, så det är inget fel på den föreställningen/scenen etc.

Att det skulle handla om att "må bra och vara lycklig"... det är just så man fåtts att tänka, det är inte ens egna sanna tankar.

Verkligt lycklig kan man bara bli då man börjar förstå livet från verkliga andliga utgångspunkter. Saker och ting är inte heller utifrån hur det "känns". Det har postats en del i trådar om att följa "känslan..." kopplat ihop det med att det är sanning... intuition är känsla(n) etc - det är inte alls så. Ens känsla är ingenting alls.

Det är nog inte heller så att det vi saknar är "kärlek för varandra..." - det är också idéer man stoppat in i sig. Man kan inte gärna bli på annat sätt gentemot andra "därute" än vad man har av närhet till sin egen sanna natur. Vänder vi den ryggen så kan vi inte heller vara annorlunda mot något.

Det där med att finna sanningen och det blir en enda röra. Ja så är det, för det man söker i är röran. Till sist är det bara förvirrade ord, ord och ord.

Posted on: 2007/12/9 19:36
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#12


See User information
novax, nice håller med om det mesta i din senaste post.

Jag hänvisar alla frågor om Sanningen till Stålmannen hädanefter, han är ju från planeten Krypton for gods sake.
Orkar inte debattera saker....

Strubens

P.s. jag borde haft nickname Struben, oh well

Posted on: 2007/12/9 19:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#13


See User information
Inte förrän ni slutar söka i livet och erat sinne kommer ni att möta sanningen. Allt vad ni håller på med är bara dumheter och har ingenting med "sanningen" att göra.

De dumheter som försiggår mellan er sk födelse och död kallar ni för erat liv. Det är ju endast utstuderad dumhet att tro att man kan finna sanningen genom att söka eller filosofera. Bara det att tro sig kunna utrycka vad sanning är i skrift och tal är ren dumhet.

Är det inte dags att vakna upp ur egotrippen?

Hälsningar: Gud (Psilo)

Posted on: 2007/12/9 19:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#14


See User information
Novax, jag håller med dig helt och hållet.

Det är ungefär det jag försökte säga, vi alla är samma. Vi lever i en värld som existerar tillsammans med alla världar. Atomer är mestadels vakum, och allting är elektroniskt relaterat (kärnan av atomer osv som är energi). Vilket gör att allting, precis allting är energi.

Och den värld vi lever i är helt vårt eget fel. Och för varje dag vi inte gör något åt det så hjälper vi till. Jag är inte rädd för att dö, jag försöker göra mig av med alla ologiska eller irrationella rädslor.

Jag tycker om citatet ifrån Reality Portal: Make your life an art project.

Jag ser på livet såhär: Jag är här, jag har en kropp, jag har en hjärna som ger mig olika kemiska tillfredställser (kärlek t.ex.). Och då kan jag lita gära ha roligt under tiden.

Sen så har denna värld blivit övertagen utav hat, eller "negativitet". Man har en värld som mår dåligt inne och detta avspeglar sig på vår värld, för allting är samma.

Och jag skulle kunna bli som Alex Jones eller liknande för att sprida någon form av uppvaknande. Men eftersom det finns så många som gör sådant så ägnar jag mig åt mitt liv, och mina intressen. Samtidigt som jag lär mig mycket för tyvärr så tänker jag med ord - jag är slav under ord.

Och det är lite det min post handlade om, en form av uppvaknade eller att man funderar. Det känns som om du är ganska andlig av dig?

Vad har du gör tankar kring 2012 om man får fråga?

Sen så resonerar jag som så att man ska njuta av livet - medans det finns. Det är en som en berg och dalbana, man kan sluta åka när man vill. Livet är ett väntrum tills vi får ett högre medvetande, ett högre förstående. Hjärnan tar som sagt i första posten emot 400miljarder bitar med information men som dumpas medans vi uppfattar 2000 bitar genom våra fem sinnen. Så vad är dem andra bitarna för information?

Man ska aldrig låta sig gå för djupt, utan jag säger lev efter Law of Attraction och sprid glädje. Njut av denna materiella tid!

Posted on: 2007/12/9 20:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#15


See User information
Quote:

Efraim_Barkbit skrev:
Inte förrän ni slutar söka i livet och erat sinne kommer ni att möta sanningen. Allt vad ni håller på med är bara dumheter och har ingenting med "sanningen" att göra.

De dumheter som försiggår mellan er sk födelse och död kallar ni för erat liv. Det är ju endast utstuderad dumhet att tro att man kan finna sanningen genom att söka eller filosofera. Bara det att tro sig kunna utrycka vad sanning är i skrift och tal är ren dumhet.

Är det inte dags att vakna upp ur egotrippen?

Hälsningar: Gud (Psilo)


Bäste patient, bra förstått...!

Jag skriver ut en försöksutskrivningvecka till från Avdelningen.

/Dr Klot

Posted on: 2007/12/9 20:00
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#16


See User information
Efraim_Barkbit
Jag håller med dig, och det är vad jag menar också med vad jag skrev ovan. Jag förstod inte det du säger förrän jag lärde mig om alla annan "skit?" som finns där ute. Information/kunskap är makt och är man upplärd i denna västerländska värld så är man i grunden inte så spirituell och andlig av sig.

Jag kallar inte detta liv för liv i den mening du menar att jag menar.. Utan jag menar det du menar ;). Livet är oändligt och evigt och för alltid. Livet är allting vi ser och inte ser. Men detta är ett liv, utav många. En tid vi är fast i just nu, och varför inte göra det bästa av den och ha roligt? Sen så låter man döden komma när den kommer, det finns inget att oroa sig för i framtid, nutid eller dåtid.

Fast det är ju indivudellt, alla är fria att göra vad dem vill!

Det gäller att skaffa sig förståelse för andra så man kan berätta hur man ser på världen för dem man möter, med ord så dem förstår. Vi är alla gud :)

visst håller du med? Jag säger ju samma som du fast med andra ord..

Posted on: 2007/12/9 20:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#17


See User information
Quote:

seilon skrev:
Efraim_Barkbit
Jag håller med dig, och det är vad jag menar också med vad jag skrev ovan. Jag förstod inte det du säger förrän jag lärde mig om alla annan "skit?" som finns där ute. Information/kunskap är makt och är man upplärd i denna västerländska värld så är man i grunden inte så spirituell och andlig av sig.

Jag kallar inte detta för liv i den mening du menar. Livet är oändligt och evigt och för alltid. Livet är allting vi ser och inte ser. Men detta är ett liv, utav många. En tid vi är fast i just nu, och varför inte göra det bästa av den och ha jävligt roligt? ;)

Fast det är ju indivudellt, alla är fria att göra vad dem vill!

Det gäller att skaffa sig förståelse för andra så man kan berätta hur man ser på världen för dem man möter, med ord så dem förstår. Vi är alla gud :)

visst håller du med? Jag säger ju samma som du fast med andra ord..


"Vi är alla gud :) "

Jaså, det säger du... vad har stoppat in dom tankarna...

Posted on: 2007/12/9 20:06
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#18


See User information
Quote:
"Vi är alla gud :) "


Skulle nog vilja säga att det är en metafor. Att vi bestämmer över vårt liv. T.ex. om jag inte vill gå till jobbet imorgon så gör jag inte det, alltså har jag valt att handla. Sen om något styr mig alltid vet jag inte, men som jag sa förut: Jag lever för att ha roligt.

Och det måste du hålla med om Novax?

Posted on: 2007/12/9 20:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#19


See User information
Quote:

seilon skrev:
Quote:
"Vi är alla gud :) "


Skulle nog vilja säga att det är en metafor. Att vi bestämmer över vårt liv. T.ex. om jag inte vill gå till jobbet imorgon så gör jag inte det, alltså har jag valt att handla. Sen om något styr mig alltid vet jag inte, men som jag sa förut: Jag lever för att ha roligt.

Och det måste du hålla med om Novax?


ok.
Vi har ett visst mått av "fri" vilja kvar, men utrymmet krymper och det man tycker sig kunna välja emellan är inget som finns där av en slump, utan är som livet är utifrån den man blivit till i degenereringen här, de livsomständigheter man har etc.
Man kan inte undfly sitt öde... man kan tro man gör det, men livet omformas bara så man ändå får det man ska ha, utifrån sin karma. Idag vill alla fly, och just som du säger, "söka att vara lycklig", så de vill inte lida... skjuter det gärna på framtiden, omformat kanske till annat, genom "vården" etc...

Styrningen är väl kosmos lagar/gud, principerna, the law- karma efter dess principer/kriterier... man kan inte "välja" att hoppa av... eller så - små val kan man göra - men det man väljer mellan är INOM en ram. Det ser inte människor, vi ser ju bara det vi ser, och allt mindre.

Posted on: 2007/12/9 20:32
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#20


See User information
Här kommer det ni får fundera över. Om ni inte kan acceptera ord hur kan ni se det spirituella som någon slags sanning? vad är det vi tittar på i det sprituella? Hur vet ni att det är mera sant än något annat?
Tror du att kosmos lag finns i Matrix? En ledtråd, titta på vad syre är för något och vad det gör.
Strubens

Posted on: 2007/12/9 21:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#21


See User information
Du som programmerare förvånar mig. Ett språk som ges till något har sina begränsingar i språket och det som har matats in i den. Att du har ett jobb att gå till i första hand visar att du inte har en fri vilja, om du verkligen hade en fri vilja skulle du inte behöva ha ett jobb.
Strubens

Posted on: 2007/12/9 21:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#22


See User information
Quote:

Strubens skrev:
Här kommer det ni får fundera över. Om ni inte kan acceptera ord hur kan ni se det spirituella som någon slags sanning? vad är det vi tittar på i det sprituella? Hur vet ni att det är mera sant än något annat?
Tror du att kosmos lag finns i Matrix? En ledtråd, titta på vad syre är för något och vad det gör.
Strubens


Skrev du något om minne alldeles nyss, jag har glömt... i denna tråd:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=71133#forumpost71133

Du kommer väl ihåg att jag ofta har skrivit att "spirituell" enbart betyder att kunna uttrycka sig på ett kvickt och elegant sätt - det har inget med andlighet att göra.

Vems inlägg svara du på-vem är "du" här: "Tror du att kosmos..."

Jag vet inte vad du menar med att "titta på".

Ju längre bort vi har kommit = avvikit från vår sanna natur, vårt hjärta, kosmos natur, dess egenskap/kriterie och med andra namn, det som är tråden som Theseus/alla vi människor... ska följa i labyrinten/illusionen/samsara/den trefaldiga världen, och även det med många andra ord... - för att återvända, höja oss, räddas... = att kultivera i enlighet med --- --- ju längre bort är vi från att känna av vågskålen då... att kunna ha urskiljning - inte kunna skilja mellan ont och gott, eller rätt och fel - vi ser till och med att "evils" ord har anammats, som att "...det finns inget rätt och fel" - "vi är alla gud...".

Så länge vi har något kvar av vår ursprungliga natur, eller är människor, så vet väl alla någonstans vad som är rätt och fel. På ytan så kan de säga annat, och säga att något är bra, och kanske promota det - men det är bara deras sinne, de kanske vill ha något som bara är vad deras ego gottar sig i, har fastnat i -vilket nu ofta är vad de besättande sakerna som vill ha och lever av.

All andlighet har alltid varit att kultivera sig, och innebär då att försöka närma sig Sanningen, eller en sanna jag, det där "innerst inne", ens hjärta, gud... osv. Ju mer man är i enlighet med det, ju mer upplyst har man blivit = samma som att åtefå det man förlorat i devolution, alltså då man jsut avvikutfrån sin/kosmos natur... detta har jag skrivit om 212 gånger.

Posted on: 2007/12/9 21:50
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#23


See User information
Hur ser era livssituationer ut?

Min ser ut såhär: Jobb och lägenhet

Vad gör jag utöver det: Jag planerar mitt företag, jag läser mycket om allt utanför normen. Jag skriver mycket. Jag knyter många kontaker. Jag lär mig hur systemet fungerar, jag lär mig om företag, aktiemarknaden, människors psykologi, beteenden osv.

Eftersom detta tar tid och jag har jobb som tar tid så går det framåt, sakta, men säkert! Och detta kommer leda till att många människor kommer ifrån slaveriet, och att man får ett större perspektiv på livet och dess oändliga möjligheter.

Jag är alltså entreprenör och vill skapa fred på vår jord. Även om jag inte uppnår det så når jag en bit på vägen, och det tråkigaste är ju när man når mållinjen, men kanske, kanske jag når den ändå vid 2012?, kanske när jag dör? Vem vet? Jag har mer att lära och fortsätter göra det som jag vill för att slippa ångesten som skapas av samhället genom att man måste jobba. Så jag lär för varje dag. Du skapar ditt liv, och om vi alla bara spred glädje och positivtet så skulle jorden vara ett paradis.

En intressant hemsida för övrigt: www.divinecosmos.com

Posted on: 2007/12/9 21:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den enda sanningen
#24


See User information
Quote:

seilon skrev:
Hur ser era livssituationer ut?

Min ser ut såhär: Jobb och lägenhet

Vad gör jag utöver det: Jag planerar mitt företag, jag läser mycket om allt utanför normen. Jag skriver mycket. Jag knyter många kontaker. Jag lär mig hur systemet fungerar, jag lär mig om företag, aktiemarknaden, människors psykologi, beteenden osv.

Eftersom detta tar tid och jag har jobb som tar tid så går det framåt, sakta, men säkert! Och detta kommer leda till att många människor kommer ifrån slaveriet, och att man får ett större perspektiv på livet och dess oändliga möjligheter.

Jag är alltså entreprenör och vill skapa fred på vår jord. Även om jag inte uppnår det så når jag en bit på vägen, och det tråkigaste är ju när man når mållinjen, men kanske, kanske jag når den ändå vid 2012?, kanske när jag dör? Vem vet? Jag har mer att lära och fortsätter göra det som jag vill för att slippa ångesten som skapas av samhället genom att man måste jobba. Så jag lär för varje dag. Du skapar ditt liv, och om vi alla bara spred glädje och positivtet så skulle jorden vara ett paradis.

En intressant hemsida för övrigt: www.divinecosmos.com


"Du skapar ditt liv, och om vi alla bara spred glädje och positivtet så skulle jorden vara ett paradis."

Vaddå "Du"?

Det där är ord - new age. Du tror då att om de dumma försvann så skulle de som sprider positivitet kunna stanna och vara här - att de hör hemma här... skapa paradiset på jorden - supernewage-aliens programmering. Vakna.


Detta är en skapad plats, ett fängelse/karantän - glömmer du primära utgångspunkter - återvänd isåfall genast till dom - annars kommer du att snurra allt värre... ingen kan som nedramlad intagen här... ha ett ord med i laget vad gäller att skapa här - det är inte meningen att vi ska vara här, det är inte meningen med våra liv, utan det är ju att återvända härifrån.

Det kan inte vara så att det skulle kunna "spridas" något annat "därute" än vad de de intagna just har blivit till. Inga mer tricks nu.

Posted on: 2007/12/9 21:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
68 user(s) are online (68 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 68

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS