SHYGETS: - Här kommer en lång jävel - Jag håller på på HELGONET och snackar om parpsykologiska ting och jag tänkte att även vi på Vaken kan få ta del av allt detta - det är bra...
Vi kör igång med någon slyngel som startade upp det hela han säger då så här:
SNUBBEN: -"Alltså jag tror inte på magi jag tycker att man lika gjärna kan tro på tomten MEN jag är ju agnostiker så skulle jag se magi in action så skulle jag ju tro på det, Jag menar.. Har någon här någonsin lyckats utföra nåntong övernaturligt, Nåt magiskt berätta lite om va som hände då plz...
(detta här - är jag som komenterar lite grann)
- Denna snubbe terroriserar alla och önskar inget hellre att han får något slags bevis för grejerna - men ingen vill bjussa han på det - samtidigt som de menar att de visst är skitduktiga på detta med det parapsykologiska... Hö, hö...
Då kommer ABRAC in på plan, hö, hö... (Alias Shygets - eller är det tvärtom?)
SHYGETS: -jag kan ju berätta en liten grej jag hörde på P1 - för några år sedan...
programmet hette vad jag minns, ”folktro”...
Nåja, så här var det i alla fall:
Ett par grabbar var på väg till militärtjänsten - det var taskigt med kommunikationer på den tiden - som jag skulle kunna tänka mig, så utspelades sig denna händelse - ungefär kanhända på 20-30-talet, under förra århundradet -
Eftersom den gamla damen som berättade det var väl gammal som gatan redan då... NÅja...
DE kom i alla fall fram till det huset som den gamla damen bodde som ung och detta - skulle då röra sig om Kloka gummor och gubbar - hennes gamla mormor var just en sådan person...
I vilket fall som helst, så kom grabbarna dit för att få tak över huvudet - för att nästa dag vandra vidare mot någon järnvägsknut - för att sedan ta sig vidare till den där ”Tjänsten”...
Nu var det så att den ena av grabbarna hade en massa utslag i ansiktet - ocvh såg rätt så jävlig ut - Det rörde sig antagligen om eksem - Något ”allergiskt”, som det heter...
Då gjorde den gamla ”kloka” gumman en kul grej - Hon tog askan ur spiselkransen och blandade det i käften och - spottade killen mitt i fejan...
Det är klart att han blev rätt så upprörd - men innan han hunnit göra något så förklarade familjemedlemarna att kärringen visste nog vad hon gjorde - Kanske gumman, hade gjort detta vid ett tidigare tillfälle - det framgick inte i programmet...
Så nästa dag så kom grabbarna ned från sovstället och ta mig f-n! var inte ”allergikern” rätt så bra i ansiktet!!! Blemmorna hade faktiskt ”gått ner” och man kunde inte se ett spår efter gårdagens ”anfall”
Ok, här hade nästan ett mirakel utspelat sig och människan börjar ju då fundera på orsakerna till förbättringen - Vi vill ju så gärna ha förklaringar på allt - helst - naturliga förklaringar - SALIV OCH ASKA? Ja kanske det...
Men min egen förklaring är den att gumman av erfarenhet visste att när gjorde hon så här - så brukar det av någon underlig anledning, hända saker - i detta fall då - som man säger ”gå över”...
F-n, nu höll jag ju på att glömma att beskriva min förklaring på det hela... NÅja här är den...
I de flesta fall - då det gäller såna här symtom - Så har det att göra med sk. "psykosomatiska" grejer - psykiska grejer alltså...
Antagligen, var grabben kanhända en sk. ”mammas gosse”...
Han hade aldrig satt sin fot utanför sitt staket och när han gjorde det (Skolan) så blev han mobbad och det och sånt och nu när han var tvungen att göra sin obligatoriska värnplikt - så höll han nästan på att bryta ihop - och han fick då dessa utslag...
Han var kanhända en sådan stackare - som alltid bara tänkte på sig själv han ältade sin situation jämt - allt var liksom...Bläääh...
Alltså han var en sådan där sk. ”egocenterad” stackars jäkel...
Men vad hände då, när gumman spottade honom i ansiktet?
Jo! hans tankemönster ändrades - tvingades att ändra på sig - Han låg säkert halva natten och grämde sig över den gamla gummans som han såg och kände det "skymfande" - utav hans person - Lite sk. ”stolthet” hade han väl ändå någonstans djupt inom sig..
Så det hela var nog så - att hans tankar fick en annan distans till just hans gamla invanda ego-centricitet och kroppen kunde då av egen kraft ”läka” detta som var fel i hans tankekonstruktion -
Imunförsvaret, kunde liksom för en gång skull - arbeta ”fritt - utan hans egentligen värdelösa försorg...
Detta är väl magiskt om inte?
Med lite ”reglerad” tankekraft - så kan F-N i mig allt kunna hända...
Jag skulle kunna ta det där med ”Stigmata” också - men jag är så jävla trött så jag skiter i det - men du kan väl ”söka” på det ordet - Det är även det ett kul mirakel... Hörs! Slut...
SNUBBEN: - Aska har annars en antiseptisk verkan.
SHYGETS: -Det är nog möjligt, men jag tror nog ändå detta hade att göra med vårt psyke...
Mår man taskigt - För det gör man när man är ”sjuk”- som det heter... Då händer det sådana här grejer och förändrar man sitt ”sinne” - eller få hjälp med det - som i detta fall - så finns det en möjlighet att man kan bli ”botad”...
Du har väl sett den där nya reklamen för ”munsår” - jävlar jag minns när man kladdade ner käften med tandkräm och en massa annat tjaffs - visst kunde man förändra själva grejen lite gran - men själva orsaken till fenomenet ligger i att man är lite psykiskt i obalans...
Eller ta det där med att ”tajja ballen” (onanera) - vad skulle inte hända då? - påstods det...
Man skulle då få finnar och allehanda krämpor - men grejen var ju inte att man fick det på grund av detta - Utan redan innan så hade man ju ”problem” - du vet de där vanliga - då i den åldern -Könsmognaden... ”Hormonerna ” sätts i rullning och då - om man då funderade lite extra just runt ”allt” detta med "reproduktionen"- så blev man ofta finnig och fantiserade man så där lite extra på dessa saker - Då - Blev man jävligt finnig! -
Inte alla men många blev lite extra just på grund av dessa ting... Nåja... Slut...
SNUBBEN: -...vad har du för belägg? Utöver påstått fältarbete.
SHYGETS: -Va, F-N! Man brukar väl kalla det för ”empirisk” forskning - det duger väl?! Den sortens kunskap är väl inget att förakta - (slå upp det i ditt lexikon)
Detta med belägg är väl inget att ha! Hör här: (Mitt lexikon)
”BELÄGGA”, genom litteraturcitat, =”belägg”, bevisa förekomsten av ett ord el. en fras; styrka riktigheten i ett påstående”....
Men det är ju klart! nu när jag tänker efter så visst! - Har jag faktum läst en hel del om just detta också - men - ok - några sk. reala belägg har jag då inte att redovisa, för att styrka det jag tror är riktigt - dessa ”belägg” får du leta upp själv, om du nu är så sugen på det - hö,hö... Slut
Nu är det en kille som kallar sig NUFFE och som har haft en del märkliga upplevelser - jag hittar f-n i mig inte det där med Terry - men detta ordnar sig på slutet... Hö, hö...
NUFFE: - ok, förklara detta med fysikens lagar.
hur kunde Terry Evans veta det om mig som jag gjort, då jag inte berättat det för någon?
vore ju intressant å få en förklaring inom fysikens lagar :D
SHYGETS: - Tjabba, NuFFe... jag har kollat lite här och där men nu kan jag f-n i mig inte hålla mig längre - så jag trampar in här - för du säger ett par intressanta grejer - Så jag tänkte då berätta hur jag ser på allt detta...
Naej - ännu är det nog inte riktigt sk. "bevisat" vetenskapligt - inte på det sätt som man menar med ”vetenskaplighet” - a´la fysiken... men ändå...
De börjar ju larva sig lite smått - Du vet ”kvant-prylar” och det och sånt...
Men jag tänkte ta det så där lite mera "ockult", liksom...
Du minns väl den dära kvinnan SAIDA - Hon som man kunde tillockmed ringa till och fråga hur det stod till med det och det...
Försvunna djur och människor och grejer... Så här ser jag på detta - Allt detta har att göra med ren och skär sk. "Telepati" dvs. överföring av information (tanke-överflyttning?)
Ett medium som jag läste om en gång i en gammal bok - menade att så var fallet - När tex. den som skulle ”spås” - så vid återlämnandert av kortleken som i många fall klienten får blanda , så nuddade mediet avsiktligt klienten och en överföring kunde då upprättas (och hålls även konstant under en längre tid) - mediet hade då full tillgång (beroende på hur ”duktig” denne är)
Sedan började skådespelet - när det kommer till tex. ”tarot-kort” - så är det så att bilderna på korten - gör att mediet kan få tillgång till just det som kortens olika bilder "Symboliserar" och visar upp...
Så har det tex. att göra med klientens familj så ”sovrar” motagaren (=mediumets medvetande) upp meddelandet som överförts i då olika plan/tillstånd - ”familjen” i detta fall - och hon får då (på sätt och vis "motager") tanke-bilder av olika händelseförlopp som har att göra med just ”familjelivet” - familjemedlemmar och det och sånt är då en baggis för ett gott medium att "avläsa" och berätta för klienten, även då händelser & platser som klienten själv har sas. "glömt" - allt finns ju där! - Men just detta kommer vi till senare...
Sedan så kan det ju hända att respektive familjemedlem mår så och så och det har hänt det och det - baggis det också! - mediet säger något och får på så sätt klienten att kompletera och "föra över" - ännu mer information och alla blir så nöjda - hur kan hon veta det - otroligt! - kan det låta - Men är egentligen skitenkelt, för den som kan det - baggis, alltså...
Andeskådare funkar på samma sätt - Det finns egentligen, inga döda som ”tar kontakt” - ytterst sällan...
Men det förkommer - jag tror det i alla fall - stenhårt!
Men i de flesta fall så är det bara telepatiska grejjer som man då påstår är äkta döingar - men det är som i fallet tidigare - Bara överförd data ang. utseenden och annat som klienten önskar veta och på så sätt visar på gentemot mediet - som då kan påstå vissa grejer - jo han mår bra och undrar varför inte klienten gick upp och hämtade posten i morse vid den vanliga tiden...
Helt, häpnadsväckande! OJ? f-n!! Maken visste om detta att hon faktiskt hade legat och latat sig hela förmiddagen...
Oj oj oj ! fantastiskt! VILket bevis - för hur kan det annars ha gått till? - Han lever där på andra sidan och vakar över henne fortfarande och (döingen:) "Hur kunde hon vara så dum mot den lille gossen som höll på och sno hennes handväska vid varuhuset på eftermiddagen?
Oj- oj oj Jävlans! Maken som hade varit en sådan "fridens man, hela sitt arma liv oj-oj - oj...
Ja, Så här kan det gå till...
Ok! SAIDA, då - Hur fungerar det då när en människa ringer in och frågar efter sin nyckelknippa som denne tappat, antagligen under den kanhända dagliga skogspromenaden? Så här ligger det till - anser jag...
Alltr vi råkar ut för - allt vi ser och hör - ja allt som har med oss att göra har vi djupt inom oss kunskaper om...
Vi registrerar allt !!!
Du har väl hört det där med den där ”lömska” reklamen?
Man, kan som vi faktiskt numera vet - lägga in en bild, i en film (en enda bildruta)- vårt dagsmedvetande upptäcker ingenting, men, det är nu nästan bevisat faktum - att "något" inom oss - registrerar denna jävla lilla bild...
Jag kan ju även påstå och gå så långt - att även om vi nu inte hör andras tankar så registreras de ändå i vårt högre medvetande - eller vad det kan kallas för - skitsamma...
Så är det i alla fall och du kanhända ”känner” något - kanske obehag, så...
Men det jävliga är ju att vi nästan alltid känner oss obehagliga, till mods - så det är svårt att skilja på den nya informationen - den senaste negativa grejen och på den vanliga dagliga skiten...
Men en del kan faktiskt det - Man känner sig lite extra obehaglig till mods ibland...
Då skall man verkligen ”dra örona åt sig” - För, då kan det hända det är ”fara på färde”...(På G) Nåja...
I vilket fall som helst så kan vissa väl utvecklade medium - som dessa kallas (SAIDA?) faktum upprätta telpatisk kontakt även utan att ”ta på en” - Alltså, även då genom en telefon eller "genom" saker som klienten eller den som skall ”avläsas” har relation till - kanhända ägt...
Ok, åter till ”Nyckelknippan” - Klienten vet fullkomligt - vad han har tappat nycklarna - ok, inte i sitt sk. dagsmedvetande , men i hans undermedvetande eller övermedvetande - skitsamma...
Och eftersom han vet vad nycklarna ligger så är det ju bara för tex. saida att ”läsa av” ... Saida: Jo f-n, kommer du ihåg den där stubben vid vattnet där du vilade dig? Du drog upp en näsduk och skulle snyta dig kolla där!
Och f-n! Visst låg nyckelknippan just där! - otroligt? - Nädå, inget märkvärdigt alls...
Så inte för att sabba något - Så är det väl ändå som så att den där Terry Evans som du talade om - är nog en hejare på just det här med det ”mediala” - Men det vore ju shysstare om han medgav hur det låg till i verkligheten - och inte - ja vad då?
Inte vet jag vad som har hänt - Men det verkar förståss som så att han lät dig tro att detta var något övernaturligt ocvh mystiskt - men vad f-n...
SHYGETS: - Fortsättning följer efterhand...allt eftersom diskussionen, mellan oss (?) fortskrider, hö,hö...

samt:

plus:

(Grymmlingen)