vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Svenska frimurar orden *lögner*

See User information
Jag har länge ifrågasatt det här med att Sveska frimurar orden bara har 11 grader. För att det mesta av vad dom säger till dom breda massorna brukar vara ren och skär lögn till exempel att de som ska joina måste vara minst 22 är lögn för jag läste att de som är 3-4 generationens frimurare kan joina redan när dom är 18.

Och att det slutar vid 33 graden är ochså lögn det ska finnas sammanlagt 92 eller till och med 333 grader om man får tro David Ickes teorier. Att svenska frimurar orden skulle vara kristen tror jag heller inte på för dom lär ha stora hyllnings cermonier till satanisten och stormästaren för Tempelherreorden Jacques de Molay som blev bränd på bål den 18 mars 1314.

Många på internet säger att Svenska frimurar orden är så oskyldigt bla bla min man,pappa,morbror,Farfar är/var medlem i orden så då kan de ju inte vara så farliga men jag vet folk som har blivit hotad till livet av dom så jag går inte riktigt på det där. Vad tror ni?

Posted on: 2007/12/14 17:50
Resized ImageResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Svenska frimurar orden *lögner*

See User information
Frimurarna dyrkar "den stora arkitekten av universum" som de definerar som Gud. Men sanningen är att detta är ren naturalism, att man tror att naturens krafter skulle vara Gud. Därför tror de även att om en person är en god arkitekt på jorden så kan ju han ses att ha gudomliga krafter, eller vara som en gud själv? Arkitekt menar jag en person som kan hålla i många trådar och styra samhällen, människor osv.

Ren satanism är likt ren ateism eller humanism. Satanister anser sig själva vara en gud och desto mer självkontroll och makt, desto högre rankad gud.

Frimurarnas Messias (antikrist/dajal) kommer att komma när jorden är sekuläriserad, dvs avprogramerade från religiös dogma. Man har särat på politik och religion och fått ett ateistisk styrelseskick.

Frimurarna tror alltså på (sin) Gud, dvs den som kontrollerar eller är naturens krafter och (den falska) Messias.

Kristendomen är manipulerad av Vatikanen. Man har förändrat Bibeln så att den passar in i frimurarnas religion, dvs tvärt om mot sann kristendom, vilket kan ses som en form av satanism.

Posted on: 2007/12/17 18:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Dan skrev:
Frimurarna dyrkar "den stora arkitekten av universum" som de definerar som Gud. Men sanningen är att detta är ren naturalism, att man tror att naturens krafter skulle vara Gud. Därför tror de även att om en person är en god arkitekt på jorden så kan ju han ses att ha gudomliga krafter, eller vara som en gud själv? Arkitekt menar jag en person som kan hålla i många trådar och styra samhällen, människor osv.

Ren satanism är likt ren ateism eller humanism. Satanister anser sig själva vara en gud och desto mer självkontroll och makt, desto högre rankad gud.

Frimurarnas Messias (antikrist/dajal) kommer att komma när jorden är sekuläriserad, dvs avprogramerade från religiös dogma. Man har särat på politik och religion och fått ett ateistisk styrelseskick.

Frimurarna tror alltså på (sin) Gud, dvs den som kontrollerar eller är naturens krafter och (den falska) Messias.

Kristendomen är manipulerad av Vatikanen. Man har förändrat Bibeln så att den passar in i frimurarnas religion, dvs tvärt om mot sann kristendom, vilket kan ses som en form av satanism.

Bra skrivet.
Kommunismen/new ageismer banar vägen - skapa himmelriket på jorden... vi ska utvecklas...

Det är vad xtas gått på... här:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=71066#forumpost71066

Posted on: 2007/12/17 19:31
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Jag har läst på en hel del om frimureriet (och andra ordnar också) som företeelse, och jag är neutral i ämnet så till vida att jag inhämtar information som tål att granskas i dagsljus, dvs inte information enligt att jag vet en som känner en som har sagt att han träffat en som minsann har osv...

@ Trust_no1:
Du ifrågasätter att det svenska frimureriet bara har 11 grader, vad är det som säger att det skulle ha fler?
Grunden för allt frimureri bygger på de tre första graderna, Johannes skedet (blue lodge), i vissa länder praktiseras endast dessa tre grader. Det Svenska (i vissa fall omnämnt som det Nordiska) systemet är unikt med sina 10 grader (den elfte är endast en hedersgrad och har inget frimureriskt innehåll). Det 33 gradiga systemet Royal Arch (Scottish rites) tar vid efter grad 3 och arbetar till grad 33. Vidare finns ett annat system som heter York Rites och är indelat i 8 grader med olika namn. Det finns även ett antal andra mer eller mindre kända system som det arbetas efter runt om i världen.Det finns inget som hindrar att du efter ha genomgått Scottish rites hoppar på York Rites, så på så sätt har du rätt i att det slutar inte med den 33:e graden, man jag har inte hittat några riktiga bevis (förutom sådana som baseras på antaganden och rykten) på att det finns fler grader.
Unikt för det svenska systemet är att det kräven en kristen bekännelse för medlemsskap, i övriga länder krävs det endast en tro på gud, det är dock inte specificerat vilken gud som avses, vilket möjliggör medlemsskap för tex Judar, muslimer och andra religioner som är utestängda från det svenska systemet.

Vad gäller medlemskap i Svenska frimurareorden krävs det att man är 24 år, undantag kan dock göras om man har särskilda skäl.

Jag har träffat några föredetta frimurare som hoppat av orden i olika skeden, någon redan efter första gången andra efter ganska många år och ingen av dessa har någonsin blivit hotade för sina avhopp. De som du känner till som blivit hotade, blev de hotade av orden eller av en enskild medlem?

@Dan:
Du påstår att Vatikanen har förändrat bibeln så att den passar i på frimurarnas religion. Detta finner jag lite underligt med tanke på att den katolska kyrkan och Påven i alla år har motarbetat frimurarna, vad grundar du ditt påstående på?

Jag vill inte på något sätt förlöjliga er, utan tvärtom, jag vill veta vad ni grundar era påståenden på så att jag kan försöka få fram mer information om det hela. I och med Internet kan man tycka att det borde blivit lättare med att hitta information om saker men det är faktiskt nästan vårare nu, det finns nästan oändligt med information, och vem som helst kan gömma sig bakom en hemsida och påstå vad som helst.
Jag antar att ni har sett "Light behind Masonry", tyvärr är Bill inte den mest pålitlige personen, hans historia tål inte att synas i sömmarna för noga, och numera verkar han mer intresserad av att tjäna pengar än att verkligen förmedla sanningen.

Posted on: 2007/12/17 20:36

See User information
Att någons släkting skulle vara med är ju inte direkt ett hållande argument.

Alla frimurare är ju inte "onda", bara ett fåtal känner ju till vad som försegår, först efter den 33 graden börjar frimureriet på riktigt.

Dessutom har jag en kompis vars farfar var med på tyska sidan under ww2, är det ett hållande argument mot tex "utrotningen"?
Nja..

Posted on: 2007/12/17 22:04
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
@Emil322:
Hur menar du att der riktiga frimureriet börjar efter den 33:e graden? Syftar du på en fortsättning efter Royal Arch eller menar du att det skulle praktiseras ett 33 gradigt system även i Sverige? I så fall, tar det vid efter det 10 gradiga, eller arbetar det parallellt med det i hemlighet?
Vidare skulle jag vilja veta vad du har som grund för dina misstankar om ett sådant system.

Posted on: 2007/12/18 4:44

See User information
Det jag menar är, att vad frimurare egentligen gör, kommer inte igång, eller är inget dom själva direkt är med på föräns dom kommer upp i graderna.
Alla 1a gradiga frimurare sitter inte direkt o dyrkar satan och kontroloerar presidenter o kungar..

Posted on: 2007/12/18 6:59

Anonym
Frågan är hurvida det finns hemliga sällskap inne i det slutna sällskapet eller inte. Frimurarna är den perfekta organsationen att placera ett sådant i.

Bästa sättet av bekräfta misstankarna är att läsa deras egna böcker. Börja med Albert Pike och Mainly P Hall.

See User information
Varför jag tror att svenska frimurar orden har fler grader kanske för att deras insider böcker som egenteligen bara är menad för frimurare ibland kommer i icke frimurares händer då kommer sanningen ut vare sig dom vill det eller inte. Och kanske för att de kallar vanliga människor för hundar och så tror dom sig vara nå slags övermänniskor och hundar är som sagt djur så det har ingen betydelse om dom ljuger eller döljer sanningen.

Posted on: 2007/12/18 11:44
Resized ImageResized Image

See User information
Tja, man kan väl börja med att säga att det var Paulus som påverkade bibelns texter i enlighet med vad Rommarna gillade. Eller ska man gå ännu längre tillbaka, judarna kring Moses som dyrkade guldkalven. Kristendomens texter har förvansklats, förändrats genom historien med olika översättningar osv. Den Katolska kyrkan har kanske motarbetat Tempelherrarna, men troligen inte pga att de skulle ha dyrkat något annat utan att De fick en enorm makt vilket även hotade Påven.
Det var ju Urban II (påve) som utlyste, hetsade och drog igång korstågen 1095. Själva Tempelriddarna grundades ju inte officiellt förän 1118 och hade nära allians med den Katolska kyrkan. När makten hos Tempelherrarna var för stark efter att de hade återvänt till Europa så attackerades de och anklagade dem för att dyrka Baphtom och sedan konfiskerades deras tillgångar.

Posted on: 2007/12/18 13:56

See User information
Quote:

trust_no1 skrev:
Jag har länge ifrågasatt det här med att Sveska frimurar orden bara har 11 grader. För att det mesta av vad dom säger till dom breda massorna brukar vara ren och skär lögn till exempel att de som ska joina måste vara minst 22 är lögn för jag läste att de som är 3-4 generationens frimurare kan joina redan när dom är 18.

Och att det slutar vid 33 graden är ochså lögn det ska finnas sammanlagt 92 eller till och med 333 grader om man får tro David Ickes teorier. Att svenska frimurar orden skulle vara kristen tror jag heller inte på för dom lär ha stora hyllnings cermonier till satanisten och stormästaren för Tempelherreorden Jacques de Molay som blev bränd på bål den 18 mars 1314.

Många på internet säger att Svenska frimurar orden är så oskyldigt bla bla min man,pappa,morbror,Farfar är/var medlem i orden så då kan de ju inte vara så farliga men jag vet folk som har blivit hotad till livet av dom så jag går inte riktigt på det där. Vad tror ni?

det är inte Dvid Ickes teorier, denna information kommer från Jordan Maxwell, han berättade att David Icke ringde upp honom och ville veta saker, sedan postade han detta som "sin" information, och Jordan förklara vidare att det är 360 grader, eftersom det är en circel, brotherhood of the Circle, Brotherhood of the Bell, läs BAAL
Baal= Jahbulon
med andra ord Brotherhood of Jahbulon

Så här ser han ut.
Resized Image

Posted on: 2007/12/18 13:57
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Caida, att börja med pike eller hall är väll inget att rekomendera, med tanke på hur tunga dom böckerna är, och hur dom från perm till perm handlar om geomancy, ockult och dylik. Dom är nog något man kan rekomendera till folk med både kunskap och intresse i det esoteriska.

Man kan inte börja på svårt matte, man får ta det lätta först.

Men givetvis finns det hemliga sälskap i frimurarna.

Olika Lodgar tex, har ju olika traditioner, och en tradition som är väldigt genomgående är ju att ha hemliga sälskap :P

Även skull o boners (dock inget hemligt sällskap, men det statuerar ett exempel på andra sällskap som omsluts av murarna) är ju en del av mureriet.

Frimurarna är ju byggda på ett sådant sätt, så dom är totalt uppbygda av olika, små nätverk, (p2 lodgen tex) och många av dom är nog både slutna och hemliga.

Men när slutar ett nätverk eller grupp vara hemligt? När folk känner till den?

Posted on: 2007/12/18 16:43

Anonym
Quote:

Men när slutar ett nätverk eller grupp vara hemligt? När folk känner till den?

Frimurarna är inget hemligt sällskap, det är ett slutet sådant. Medlemslistorna finns tom. på bibloteken. Ett hemligt sällskap upphör när andra än medlemmarna känner till det, per definition.

Det allra mesta om NWO är inte hemligt, det är rakt framför näsan på folk. Såvida inte man tror att all globalisering, ständigt ökande skatter och ständigt nya lagar som syftar till att kontrollera mer och mer och samtidigt centralisera den kontrollen bara skulle vara en hemlighet.

See User information
Ingen har påståt att murarna är ett hemligt sällskap

Posted on: 2007/12/18 17:06

Anonym
Quote:

Ingen har påståt att murarna är ett hemligt sällskap

Det gör folk till höger och vänster, i synnerhet här.

See User information
möjligen, jag har inte gjort det, iallafall.

Inte med flit.

Jag bara undrade när ett hemligt sälskap slutar vara ett hemligt sällskap..

Posted on: 2007/12/19 23:03

See User information
Ett hemligt sällskap har inte en offentlig medlemsmatrikel, något som frimurarna har, vidare är som tidigare nämnts hemliga sällskap inte offentliga med sin närvaro (i möjligaste mån).

P2 logen som nämndes kanske inte ska tas upp som ett exempel på hur en frimurarloge fungerar, utan snarare på hur en inte fungerar. Propaganda due är verket av en man, men är ett praktexempel på hur saker kan gå när fel person får för mycket att säga till om. Att det är en frimurareloge som Licio Gelli tog över och, man kanske kan säga förstörde, är väl bara för att det var enklast pga den begränsade offentligheten, annars kunde han lika väl tagit över en schackklubb.

Skull and Bones är ingen frimurareloge, däremot lär deras ritualer vara inspirerade av de frimureriska. Medlemsskap i S&B är dock varken krav eller hinder för medlemsskap i frimurareorden (i USA, i sverige vet jag inte).

Posted on: 2007/12/20 5:13

See User information
Att en av dåtidens högste frimurarna i världen, Albert Pike skriver öppet om i sina böcker att i de högsta graderna i skotska riten så dyrkar man Lucifer som står i strid emot den Kristne Guden, detsamma som den höge frimuraren Alistair Crowley skriver om i sina verk.

Vad anser du om detta?

Att hela frimureriet bygger på hemlighetsmakeri är det väl knappast någon föriutom du då, Sven Stolpe, som anser.

Posted on: 2007/12/20 14:02

See User information
Att det handlar om att inte redovisa allt de gör håller jag med om. Vad Albert Pike skrivit har jag ej läst på orginalspråk, så det kan jag inte yttra mig om.
För övrigt så tillämpas inte dessa ritualer överallt.

Posted on: 2007/12/20 15:45

Anonym
Stolpskottet!

Jag har en bok hemma som heter Frimurarkalender 1928-1929 Riddare av Konung Carl den 13e ordern och redan på sidan 12 så börjar en del förkortningar som ex
FR = franska order de merite
och en rad andra ordernsällskap i hela världen svenska frimurarorderns bröder åker ju även och besöker andra loger i andra länder vilket du kan läsa på forum för frimurare
www.frimurare.se

Svenska frimurarordern har oxå gett ut en bok vid namn "vägvisning för frimurare" där de namnger "Illuminati" vars grundare sade "vår orders styrka ligger i att gå under med andra namn"
Inget land följer denna orderns agenda så noggrant som sveriges rike.
Låt oss titta på de sista 4 punkterna

4. Avskaffande av patriotismen = Inget land hyser sånt stort förakt mot den egna nationoer som just sverige vi har lärt oss att hata och förakta allt svensk och vår fana ses som ett hot och en kräkning mot andra folkslag

5. Avskaffande av all religion = Sverige är det mest sekulariserade landet i hela världen

6. Avskaffande av familjen = Sverige är det landet som har mest skillsmässor och stockholm är världens mest "singelrika" stad

7. Skapandet av en världsregering = Sverige är ett av de länder som gladligen säljer ut sina företag till de multinationella företagen och dess politiker och befolkning pratar helt öppet om "internationalism"

Bara en slump inget att bry sig om

See User information
Quote:

maggot skrev:
Stolpskottet!

Jag har en bok hemma som heter Frimurarkalender 1928-1929 Riddare av Konung Carl den 13e ordern och redan på sidan 12 så börjar en del förkortningar som ex
FR = franska order de merite
och en rad andra ordernsällskap i hela världen svenska frimurarorderns bröder åker ju även och besöker andra loger i andra länder vilket du kan läsa på forum för frimurare
www.frimurare.se

Svenska frimurarordern har oxå gett ut en bok vid namn "vägvisning för frimurare" där de namnger "Illuminati" vars grundare sade "vår orders styrka ligger i att gå under med andra namn"
Inget land följer denna orderns agenda så noggrant som sveriges rike.
Låt oss titta på de sista 4 punkterna

4. Avskaffande av patriotismen = Inget land hyser sånt stort förakt mot den egna nationoer som just sverige vi har lärt oss att hata och förakta allt svensk och vår fana ses som ett hot och en kräkning mot andra folkslag

5. Avskaffande av all religion = Sverige är det mest sekulariserade landet i hela världen

6. Avskaffande av familjen = Sverige är det landet som har mest skillsmässor och stockholm är världens mest "singelrika" stad

7. Skapandet av en världsregering = Sverige är ett av de länder som gladligen säljer ut sina företag till de multinationella företagen och dess politiker och befolkning pratar helt öppet om "internationalism"

Bara en slump inget att bry sig om

Det där gör ingenting, frågan är vem som fällde tornen...

/Admin

Posted on: 2007/12/20 17:37
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Det var bush och gubben i grottan som spelade schack och laden tog två torn och nu går bush i med alla bönder i fel land.
(med tanke på att kaparna kom från saudarabien)

See User information
Har du inte hyfs nog att hålla dig trevlig i tonen så vet jag inte ens om jag vill besvara dig...

Posted on: 2007/12/21 4:38

Anonym
Stolpen: Du måste skriva namnet till den du riktar dig med din kritik.
Om du anser att någon av reglerna brutits så kan du klaga till moderatorer.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper