vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 6 »

Re: Den globala uppvärmningen

See User information
Quote:

zink skrev:
Antingen orsakas den globala uppvärmningen av människan och då kan vi göra något åt den.

Antingen orsakas den globala uppvärmningen av solen och då kan vi inte göra något åt den.

Om solen orsakar den globala uppvärmningen på jorden och andra planeter så MÅSTE solen ha blivit varmare.

Den enda orsaken till att solen skulle bli varmare är att vätet håller på ta slut och då kommer solen att från och med nu bli varmare och varmare. Haven kokar så småningom bort på jorden och allt liv upphör och ca 4 miljarder år efter haven kokat bort utvidgas solen ungefär till där jorden är exploderas och kryper sedan till en röd dvärg.

Så till alla som inte tro på att den globala uppvärmningen har orsakats av människan. Nu har slutet på vårt solsystem inletts.

jag tänkte på en sak när jag läste historia för några veckor sedan, det var att fram till järnåldern var jorden varm och man kunde ha sin a djur ute året om ( här i Sverige syftar jag på) . . men under järnåldern blev klimatet kallare och det var då som djuren fick börja använda stallplatser inomhus om vintern .. kanske är den tid vi lever i nu, dåtidens låt oss säga stenålder .. förstår ni vad jag menar?

Posted on: 2007/12/15 22:43
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Zink har inte alla hästar i stallet om man säger så

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Att ni alltid ska hoppa på den stackars Zink han gör ju verkligen allt för att hålla er på gott humör med en mass(a)media-propaganda
utan dess like. Så håll modet uppe Zink för även om du har fel till 99.99% så enligt teorin så räcker det med 00.01% för att inte vara helt misslyckad.
Sen håller du ju oss alerta med ditt dravel så dom nyreggade slipper leta runt för att hitta även äldre inlägg. (Brukar bara säga till dom att söka på ditt namn sen behöver dom inte tvivla längre) OCH SE PÅ FAN DET FUNKAR.....

Posted on: 2007/12/16 0:27
Resized Image

Anonym
Quote:

Så håll modet uppe Zink för även om du har fel till 99.99%

Ge inte honom en massa idéer eftersom då kommer han skriva en rad med 1 + 1 = 2 och tiotusen rader om blattarna i afghanistan som river WTC 1, 2 och 7.

See User information
Jorå, mellan istiderna blir det ju varmt, som man fick lära sig i skolan.

Men IC-CP-hjärnorna kanske sov på de lektionerna.

Posted on: 2007/12/16 19:07

Anonym
Det viktigaste frågan är naturligvis hurvida marken blir mjuk eller inte, jag skulle ju inte vilja tex. flygplan bara försvinner som flight 93 i Shanksville.

Anonym
Den enda istiden som ägt rum är den kontinuerliga mentala istiden hos den breda massan...

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

zink skrev:

Du får mycket gärna visa på några av metoderna du anser skulle fungera.

har ingen lust

Jasså. Vad ska jag då tro om metoderna?

Quote:

Fel. Solen har INTE varit varmare tidigare under flera årmiljoner och sedan blivit kallare utan blir varmare och varmare. Använd ren logik. Först innehåller solen bara väte. Detta blir omvandlas till helium allt eftersom tiden och ju fler tyngre grundämnen som bildas desto varmare blir solen För att l solen skulle kunna bli kallare måste helium ombildas till väte och detta sker inte i någon sol i hela universum.
senaste forskning visar att detta har skett, se filmen global warming swindle

Tala om hur det fungera fysiskt annars tittar jag INTE på filmen.

Quote:

Jorden har varit varmare tidigare t.ex. under dinosaurierna tid men det berodde på att atmosfären var annorlunda då bl.a. med mer syre så att de kunde finnas jätteinsekter. Att insekter idag inte är lika stora beror på att syrehalten sjunkit.

kan ha varit så, men kan ha alternativa förklaringar, tex sjunkna kontinenter, eller att jorden hade annan lutning då, som vi vet, skedd något som fick jorden att börja wobbla för länge sedan. Personligen vill jag inte ha större insekter. 90% av allt liv på jorden är insekter om man räknar i vikt.

Jorden har wobblat under nästan hela sin historia för det är wobblingarna som orsakat alla historiska istider.

Quote:

Quote:

Quote:

Stormar och elände tror jag för det mesta är orsakat av scalar vapen, och haarp teknik, chemtraiols mm, slutar man med dessa avtar både uppvärmning och dåligt väder.

Du skyller på flera saker som inte existerar och då blir deras effekter omätbara vilket gör att för att ekvationen ska gå ihop måste solen in i den.

existerar inte HAARP?Existerar inte scalar vapen? Du skojar

HAARP är ett forskningsprogram om hur jorden påverkar satteliter.

http://www.haarp.alaska.edu/haarp/faq.html

Vad scalar vapen är verkar man bara spåna om på webben för det är ingen som vet vad det verkligen är för något.

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Den enda istiden som ägt rum är den kontinuerliga mentala istiden hos den breda massan...

Nu börjar det lukta EBBA GRÖN här......Mental istid....hehehe jag lägger på skivan....tack för inspirationen Wikhall...

Posted on: 2007/12/17 12:11
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
HAARP är ett forskningsprogram om hur jorden påverkar satteliter

Quote:

maggot skrev:
Zink har inte alla hästar i stallet om man säger så

Quote:

beerman skrev:
Att ni alltid ska hoppa på den stackars Zink han gör ju verkligen allt för att hålla er på gott humör med en mass(a)media-propaganda
utan dess like. Så håll modet uppe Zink för även om du har fel till 99.99% så enligt teorin så räcker det med 00.01% för att inte vara helt misslyckad.
Sen håller du ju oss alerta med ditt dravel så dom nyreggade slipper leta runt för att hitta även äldre inlägg. (Brukar bara säga till dom att söka på ditt namn sen behöver dom inte tvivla längre) OCH SE PÅ FAN DET FUNKAR.....

Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

Så håll modet uppe Zink för även om du har fel till 99.99%

Ge inte honom en massa idéer eftersom då kommer han skriva en rad med 1 + 1 = 2 och tiotusen rader om blattarna i afghanistan som river WTC 1, 2 och 7.

Quote:

Al-CIAda skrev:
Det viktigaste frågan är naturligvis hurvida marken blir mjuk eller inte, jag skulle ju inte vilja tex. flygplan bara försvinner som flight 93 i Shanksville.

Inga av dessa inlägg har lyckats hålla sig till ämnet.

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Jag förenklar frågeställningen för Zink, tror du på teorin om "man-made global warming" kopplat till våra Co2-utsläpp??

CO2 halten i atmosfären har ökat och temperaturen ökar och CO2 är känd för att vara en växthusgas så vilken slutsats ska man då dra?

See User information
Man vet väll inte exakt vad haarp är tillför? Bara att det håller på med extremt kraftiga radio master?
Och att det gör något med ionsfären(??) för att undersöka saker?

Posted on: 2007/12/17 12:32
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

TeBe skrev:
Jag förenklar frågeställningen för Zink, tror du på teorin om "man-made global warming" kopplat till våra Co2-utsläpp??

CO2 halten i atmosfären har ökat och temperaturen ökar och CO2 är känd för att vara en växthusgas så vilken slutsats ska man då dra?

Att solen ökade i temperatur för 800 år sedan.

Posted on: 2007/12/17 12:47
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
zink skrev:
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

zink skrev:

Du får mycket gärna visa på några av metoderna du anser skulle fungera.

har ingen lust

Jasså. Vad ska jag då tro om metoderna? Bryr mig inte

Quote:

Fel. Solen har INTE varit varmare tidigare under flera årmiljoner och sedan blivit kallare utan blir varmare och varmare. Använd ren logik. Först innehåller solen bara väte. Detta blir omvandlas till helium allt eftersom tiden och ju fler tyngre grundämnen som bildas desto varmare blir solen För att l solen skulle kunna bli kallare måste helium ombildas till väte och detta sker inte i någon sol i hela universum.
senaste forskning visar att detta har skett, se filmen global warming swindle

Tala om hur det fungera fysiskt annars tittar jag INTE på filmen. Bryr mig inte om du tittar eller inte, ditt val att vara ignoranmt om du inte vill veta mer

Quote:

Jorden har varit varmare tidigare t.ex. under dinosaurierna tid men det berodde på att atmosfären var annorlunda då bl.a. med mer syre så att de kunde finnas jätteinsekter. Att insekter idag inte är lika stora beror på att syrehalten sjunkit.

kan ha varit så, men kan ha alternativa förklaringar, tex sjunkna kontinenter, eller att jorden hade annan lutning då, som vi vet, skedd något som fick jorden att börja wobbla för länge sedan. Personligen vill jag inte ha större insekter. 90% av allt liv på jorden är insekter om man räknar i vikt.

Jorden har wobblat under nästan hela sin historia för det är wobblingarna som orsakat alla historiska istider. Många antyder att wobblingen har startat vid en viss tidpunkt, och att jorden inte wobblade innan.

Quote:

Quote:

Quote:

Stormar och elände tror jag för det mesta är orsakat av scalar vapen, och haarp teknik, chemtraiols mm, slutar man med dessa avtar både uppvärmning och dåligt väder.

Du skyller på flera saker som inte existerar och då blir deras effekter omätbara vilket gör att för att ekvationen ska gå ihop måste solen in i den.

existerar inte HAARP?Existerar inte scalar vapen? Du skojar

HAARP är ett forskningsprogram om hur jorden påverkar satteliter. LOL Här visar du din okunskap, HAARP sänder energi till atmosfären, för att manipulera jonosfären. Se till att kolla in ANGELS DONT PLAY THIS HAARP, av den som avslöjade HAARP projectet, vilket tydligen uppfanns av en svensk?

http://www.geocities.com/Area51/Shadowlands/6583/project184.html

Vad scalar vapen är verkar man bara spåna om på webben för det är ingen som vet vad det verkligen är för något.[/quote]

Tvärtom, Tom bearden vet massor om scalarvapen, Praktiskt har de applicerats, i bland annat Tsunamin i Thailand, och andra jorbävningar, i Iran bland annat, Kathrina var ochså en effekt av dessa försök, samt otal andra experiment med denna teknik. kolla denna film. http://cseti.homesite.net/sovietweather.rm annan film om scalar här, http://www.antennamonitor.moonfruit.com/angelsdontplay/4522430462

Posted on: 2007/12/17 12:56

Edited by wiseguy on 2007/12/17 13:17:41
Resized Image

Anonym
Quote:

Först ökar tempraturen, några hundra år senare ökar Co2. Det är vad Vostok iskärnorna entydigt visar.

Och varför stiger tempraturen i hela solsystemet om det inte vore så att det är solen som har ökat sin aktivitet.

http://www.telegraph.co.uk/news/main. ... ews/2004/07/18/wsun18.xml

David Mayer de Rothschild, Zinks Stürmbandführer påstår att saturnus är närmare solen än jorden som en förklaring varför tempraturen stiger där också.

http://www.propagandamatrix.com/artic ... 007/090707closertosun.htm

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

Först ökar tempraturen, några hundra år senare ökar Co2. Det är vad Vostok iskärnorna entydigt visar.

Och varför stiger tempraturen i hela solsystemet om det inte vore så att det är solen som har ökat sin aktivitet.

http://www.telegraph.co.uk/news/main. ... ews/2004/07/18/wsun18.xml

David Mayer de Rothschild, Zinks Stürmbandführer påstår att saturnus är närmare solen än jorden som en förklaring varför tempraturen stiger där också.

http://www.propagandamatrix.com/artic ... 007/090707closertosun.htm

jo jävlar, den där BUNKAREN har jag sett tidigare, otroligt sanslös, den där mannen, det var dock innan jag visste det minsta om Rotschilds, men att det var nåt fel på mannen ifråga, det kunde man fatta direkt, på instinkt, han kunde bevisa allt, jorden är platt, månen är en ost, ja vad du vill

Varning, nedan visas bild på en Rotschild!
Resized Image

Posted on: 2007/12/17 13:09
Resized Image

See User information
Solen gjorde en "onormal solpassage" mellan maj 89 och nov 91 och med den tröghet som finns i solsystemet så kommer inte reaktionen förrän nu, solen är stressad av de dragningskrafter som hela planetsystemet utsatt den för....tat´lungt det kommer en istid snart, frågan är vem som ska betala för den?http://www.fao.org/docrep/u0700e/u0700e05.htm

Posted on: 2007/12/17 13:14
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:
HAARP är ett forskningsprogram om hur jorden påverkar satteliter

Och då tror du att mannen med skägg som kommer 24/12 finns på riktigt också? Det är inte bara grannen med en gummimask köpt på ICA?

See User information
Quote:

zink skrev:
Tala om hur det fungerar fysiskt annars tittar jag INTE på filmen.

Så nu ska vi behöva förklara hur allt fungerar innan du ens tittar på en film!? Bra argument.. Minns att det var nån som hade en sammanställning över hur kognitiv dissonans fungerade, läste du den, zink?

Wiseguy, förklara nu för zinken exakt hur HAARP fungerar rent tekniskt annars får vi inte honom att titta på "Angles Dont Play This HAARP"!?!

Posted on: 2007/12/17 22:33
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Jag trodde att ni hade lärt er att zink spelar bara korkad och är här i jobbet.

Zink fick nya arbetsuppgifter i den slutna polisen (SÄPO) efter att han hade fått i uppdrag att skugga en misstänkt 11 årig flicka men blev arresterad av den öppna polisen (Plattfötterna) för att vara en pervers gubbe.

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:

Då finns inte metoderna. Tack för det klargörandet.

Quote:

Tala om hur det fungera fysiskt annars tittar jag INTE på filmen. Bryr mig inte om du tittar eller inte, ditt val att vara ignoranmt om du inte vill veta mer

Att förklara hur saker går till verkar var helt omöjligt för dig så var finns då substansen i allt du påstår. Jag tycker att dina påståenden är myter för de är svåra att förklara.

Quote:

Jorden har wobblat under nästan hela sin historia för det är wobblingarna som orsakat alla historiska istider. Många antyder att wobblingen har startat vid en viss tidpunkt, och att jorden inte wobblade innan.

Har du något som bekräftar det du påstår om wobblingen?

Quote:

HAARP är ett forskningsprogram om hur jorden påverkar satteliter. LOL Här visar du din okunskap, HAARP sänder energi till atmosfären, för att manipulera jonosfären. Se till att kolla in ANGELS DONT PLAY THIS HAARP, av den som avslöjade HAARP projectet, vilket tydligen uppfanns av en svensk?

Ta och visa att de denna bok påstår verkligen fungerar. HAARP själva anger en hela annan situation ”The HAARP facility will not affect the weather” så man måste då visa att deras sändare påverkar vädret genom något forskningsprojekt eller liknande.

Quote:

Quote:

Vad scalar vapen är verkar man bara spåna om på webben för det är ingen som vet vad det verkligen är för något.

Tvärtom, Tom bearden vet massor om scalarvapen, Praktiskt har de applicerats, i bland annat Tsunamin i Thailand, och andra jorbävningar, i Iran bland annat, Kathrina var ochså en effekt av dessa försök, samt otal andra experiment med denna teknik. kolla denna film. http://cseti.homesite.net/sovietweather.rm annan film om scalar här, http://www.antennamonitor.moonfruit.com/angelsdontplay/4522430462

Ta och visar hur dessa scalarvapen orsakar tsunamin i Thailand, jordbävningen i Iran och orkanen Kathrina.

För mig verkar det vara orimligt att ett och samma vapen kan orsaka jordbävningar, tsunamin och orkaner.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

wiseguy skrev:

Quote:

Att förklara hur saker går till verkar var helt omöjligt för dig så var finns då substansen i allt du påstår. Jag tycker att dina påståenden är myter för de är svåra att förklara.

Quote:

Quote:

Ta och visa att de denna bok påstår verkligen fungerar. HAARP själva anger en hela annan situation ”The HAARP facility will not affect the weather” så man måste då visa att deras sändare påverkar vädret genom något forskningsprojekt eller liknande.

Quote:

Quote:

Ta och visar hur dessa scalarvapen orsakar tsunamin i Thailand, jordbävningen i Iran och orkanen Kathrina.

För mig verkar det vara orimligt att ett och samma vapen kan orsaka jordbävningar, tsunamin och orkaner.

Vetenskapszunken måste ha ett forskningsprojekt som kan bevisa med "vetenskapliga" metoder att det VERKLIGEN är han som lagt en kabel i hans egen toalett, annars tror han inte att det är hans skit som ligger kvar där efter att han rest sig från stolen!!

Posted on: 2007/12/18 13:29

See User information
Kör du gamla klassiska debunker-knep, Zink ? Du klarar inte att angripa det grundläggande konceptet så diskussionen får göras mer invecklad i detaljer. Har du problem med förklaringen att solsystemet värms upp ?

Posted on: 2007/12/18 13:29

See User information
zink skrev:
Quote:

wiseguy skrev:

HAHA, som vanligt gör du dig löjlig, svarar man, förnekar du allt man säger, svarar man inte förnekar du att man skulle kunna sagt nåt. Det är DU som är orsaken till att jag inte bryr mig, jag tror 1) att du inte vill veta, du vill bara käfta emot 2) du kan inte veta, eftersom du inte kan förstå

Quote:

Jag bryr mig inte om om du är ignorant eller inte, det är ditt problem, inte mitt ansvar.

Quote:

Jag är inte här för din skull, du är redan negativt inställd till denna sak, så jag bryr mig inte. Du får irra vidare med din attityd på egen hand.

Quote:

Tror du det så är det så för dig, hur kan jag ändra på detta?

Quote:

Quote:

Nej, det har Tom Bearden redan gjort, jag refererar till honom, vil.l du säga att han har fel, maila honom och duellera med honom, hans website: http://www.cheniere.org
Men ta dig i akt, han är kärnfysiker, och som du ser, garvar han redan.
Resized Image

För mig verkar det vara orimligt att ett och samma vapen kan orsaka jordbävningar, tsunamin och orkaner.[/quote]

Ja du ser där, men Jorden snurrar inte efter din pipa heller, fysikens lagar frågar inte efter nåns godkännande innan de träder i kraft., förr i tiden kunde man med säkerhet inte flyga heller, och inte färdas fortare än 60km per timme heller, man skulle kvävas av luftrycket, detta var man säker på, idag är du "säker", vilket inte betyder ett smack.

Posted on: 2007/12/18 13:38
Resized Image

« 1 (2) 3 4 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper