vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Julen är räddad för kyrkobesökare 2007
Pressmeddelande
18 december 2007
Utbildningsdepartementet

Gärna skolavslutningar i kyrkan

- Jag ser gärna skolavslutningar i kyrkan, om man så vill lokalt. Det skriver utbildningsminister Jan Björklund i dag på SvD Brännpunkt apropå debatten om skolavslutningar i kyrkolokaler.

Ur artikeln:

De allra flesta skolor firar jul på ett eller annat sätt. I klassrummen finns både julstjärnor och adventsljusstakar. Julen är en religiös tradition som är en del av vårt kulturarv och måste få vara det. Samtidigt får det inte vara så att någon tvingas till religionsutövning. Ingen ska tvingas att avge trosbekännelse eller läsa en bön under en skolavslutning.

Tolerans mot andra är inte att utplåna sin egen identitet. Tolerans är att respektera andras kulturella identitet lika mycket som vi vill att andra ska respektera vår. Sverige måste vara ett land som både är tolerant mot de människor som kommer hit och som vårdar det kulturella arvet.

Som ett skämt i sammanhanget är att många svenskar som ev. aldrig besökt en kyrka annat än om nöden tvingat dem nu åter kan sätta sig i TV-soffan och andas ut.

- Wow... slipper gå till kyrkan för att markera att våra traditioner är viktiga för oss!

(Jag tycker det var fint att så många elever, föräldrar och släktingar och några lärare trotsade Kärraskolans PK-förvirrade rektors förbud att fira skolavslutning i skolan förra året. Och skulle personligen bli glad om all jordens religioner blev mer frivilliga att närma sig, uppleva och glädjas åt för den som väljer att tro att någon historisk person skall rädda dem.)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Julen är räddad för kyrkobesökare 2007

See User information
Ha ha, kyrkan är deperat, ingen tror på "klistus" längre, kanske fler har sett zeitgeist, LOL Man vill ha obligatoriska besökare!

Har en fråga bara vad är "pk-förvirrad"?

Posted on: 2007/12/18 13:43
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Ha ha, kyrkan är deperat, ingen tror på "klistus" längre, kanske fler har sett zeitgeist, LOL Man vill ha obligatoriska besökare!

Det du missar i detta är att en viktig punkt i Elitens agenda, är att underminera folkets traditionella kultur och religion.

Allt för att göra Svensken, historie-, identitet- och kulturlös.

Detta är klassisk marxistisk taktik för att göra européen så lealös och mogen så att han accepterar den pågående främlingsockupationen av vårat land utan protester och samtidigt på så sätt lägger man planen öppen för den "gränslösa" Världsstaten under FN:s "beskydd".

Som du ser i artikeln ovan så var det endast pga av föräldrarnas protester som de "fick" fira i Kyrkan. Det var på nåder.

Detta pågår hela tiden.

Bl.a så förbjuder man skolbarnen att sjunga "Den blomstertid nu kommer" i många skolor eftersom det kan "kränka" andra etniska grupper.

Samma Marxister som vill stoppa gamla svenska kulturyttringar och som brukar säga att det inte finns nåt som heter etniska Svenskar gör i dessa fall en helomvändning och börjar genast prata om "kränkningar" av andra etniciteter i Sverige.

Dubbeltänk, någon??

Posted on: 2007/12/18 14:20

Edited by bennybear on 2007/12/18 14:35:56

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

wiseguy skrev:

Det du missar i detta är att i Elitens agenda, så är en viktig punkt att underminera folkets traditionella kultur och religion.

Allt för att göra Svensken, historie-, identitet- och kulturlös.

Alltså, ZEITGEIST = Illuminati?

Jag tror illuminati ångrar bittert att de gjorde internet, och att de ens lät oss få utbildning, vilket skedde efter beslut på medeltiden, men dom var tvungna till det, källa Tsarion

Ignorans=grogrund för religion
religion=tro
kunskap=makt

Posted on: 2007/12/18 14:34
Resized Image

See User information
Läs på lite om Illuminaterna ( Tips: Juri Lina "Under Skorpionens Tecken" "Världbyggarnas bedrägeri" Netsta Webster "World Revolution-the Plot to destroy civilisation" ) istället för att glo på alla Youtube-filmer.

Har du inga kunskaper om Frimurarnas/Illuminaterna/Marxisternas agenda så vet du knappast vad du pratar om.

Även Alan Watt går ofta in på denna kulturförstörelse och upprotandet av alla gamla traditioner och religioner.

Läs även om hur Eliten använt den s.k. Frankfurtskolans idéer sedan 60-talet för att med marxistiskt/Freudianska idéer undergräva den västerländska civilisationen, bla. med den s.k. 68-rörelsen och Hippieerans dekadenta och nihilistiska ideal.

Posted on: 2007/12/18 14:40

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Läs på lite om Illuminaterna ( Tips: Juri Lina "Under Skorpionens Tecken" "Världbyggarnas bedrägeri" Netsta Webster "World Revolution-the Plot to destroy civilisation" ) istället för att glo på alla Youtube-filmer.

Har du inga kunskaper om Frimurarnas/Illuminaterna/Marxisternas agenda så vet du knappast vad du pratar om.

jorå jag är bara ironisk, men det är du som påstår att inga går i kyrkan pga av illuminati, jag tror det beror på UTBILDNING, utbildade männsikor tenderar bli sekulariserade.
Vill du presentera olika teser får du väl göra det, be inte mig presentera dina teser. Jag vet mycket väl att detta är sant, det du säger, men i detta fall tror jag att det flesta inte tror på gud därför dom har en annan förklaring hur det hela ligger till, många har säkert svalt annan desinfo, men jag tror ochså att illuminati kommer misslyckas i stort angående sina manipulationer, bla av egen erfarenhet.

Posted on: 2007/12/18 14:45
Resized Image

See User information
Quote:

wiseguy skrev:

jorå jag är bara ironisk, men det är du som påstår att inga går i kyrkan pga av illuminati, jag tror det beror på UTBILDNING, utbildade männsikor tenderar bli sekulariserade.Vill du presentera olika teser får du väl göra det, be inte mig presentera dina teser. Jag vet mycket väl att detta är sant, det du säger, men i detta fall tror jag att det flesta inte tror på gud därför dom har en annan förklaring hur det hela ligger till, många har säkert svalt annan desinfo, men jag tror ochså att illuminati kommer misslyckas i stort angående sina manipulationer, bla av egen erfarenhet.

Mycket riktigt är det de som Alan Watt brukar säga, "the scientifically engineered and programmed people" i de av Frankfurtskolans idéer djupt indränkta "högre" läroverken som oftast blir ateister.

De har lärt sig att sitta och räcka vacker tass åt det nya prästerskapet i sina vita doktorsrockar, precis som zink.

Posted on: 2007/12/18 14:51

See User information
Quote:

bennybear skrev:

Mycket riktigt är det de som Alan Watt brukar säga, "the scientifically engineered and programmed people" i de av Frankfurtskolans idéer djupt indränkta "högre" läroverken som oftast blir ateister.

De har lärt sig att sitta och räcka vacker tass åt det nya prästerskapet i sina vita doktorsrockar, precis som zink.

Jo klart sant, men jag likställer inte utbildning med programmering, man kan ju programmera sig själv, om man vet hur samhället programmerar en. Då gör man om sitt "mortarboard" till ett vapen mot kunskaparna. (mortarboard användes av murare, men inte som huvudbonad LOL)

se så glad han är, färdigprogrammerad till idiot.
Resized Image

Posted on: 2007/12/18 15:02
Resized Image

Anonym
I am relatively uneducated, thank god, skrev han, David Icke...

och så var det

Quote:

Frankfurtskolan har du postat info om här tidigare. Du har inte lust att göra det igen, jag har slarvat bort det i villervallan...

Anonym
Först tar de din kultur...
Sedan tar de din hälsa...
Och sist tar de DIG!

Jag har sagt det förut och säger det igen...

Anonym
Frankfurtskolan och fulhetens tyranni

http://www.nysol.se/schillerinstitute ... /artiklar/frankfurtsk.htm

Frankfurtskolan och 68-rörelsens ideologiska rötter

http://www.folketsnyheter.se/?sida=artikel&aID=372

Anonym
Glöm inte Tavistock Institute. De marknadsför allt skit som NWO tycker att du ska konsumera.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper