vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Vilken är din favorit på julbordet?
#1
Trots att jag skulle kunna betrakta mig som vegetarian måste jag ändå säga Jansons Frestelse det är så jävla gött !

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#2


See User information
Janssons är kanon! Eftersom jag är halvitalienare så brukar vi även ha något som heter Panettone, som funkar fint till kaffe eller te, efter middagen:

Resized Image
Är lite som en sött mjukt bröd som innehåller russin & torkad frukt eller choklad.. Mmmmmmm!

God jul på er allesammans!

Posted on: 2007/12/19 0:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#3


See User information
Jag tycker allt är lika gott.
Allt hon gör blir riktigt gott, riktigt supergott.

Resized Image

Posted on: 2007/12/19 0:59
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#4


See User information
För min del sätter jag nog blåbären främst.

Posted on: 2007/12/19 1:01
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#5
Tandoorikryddat ris med hela vitlökar i.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#6


See User information
Julen är de många sillarnas högtid.....

Posted on: 2007/12/19 9:50
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#7


See User information
Quote:

wikhall skrev:
Tandoorikryddat ris med hela vitlökar i.
vitlök dissynkroniserar hjärnan, äter man riktigt mycket blir man alldeles såsig. Sen jag fick reda på detta testade jag själv, åt mycket vitlök under en period, sedan slutade jag, skillnade var markant.

Posted on: 2007/12/19 11:17
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#8


See User information
hela sammanhanget är fantastiskt, förutom sillen

Posted on: 2007/12/19 11:34
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#9


See User information
Vitlök är hemskt bra mot feber och förkylning.

Posted on: 2007/12/19 11:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#10


See User information
Quote:

anti skrev:
Vitlök är hemskt bra mot feber och förkylning.

ja att hjärnan inte funkar bra, är ju inget man behöver bry sig om, såna småsaker.

Posted on: 2007/12/19 11:43
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#11


See User information
Quote:

picasso skrev:
hela sammanhanget är fantastiskt, förutom sillen


Eller tvärtom.

Posted on: 2007/12/19 13:05
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#12


See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

anti skrev:
Vitlök är hemskt bra mot feber och förkylning.

ja att hjärnan inte funkar bra, är ju inget man behöver bry sig om, såna småsaker.


Nej, detgör ju inget, för man kan bara ta lite kolliodialt silver, och surfa vidare.

Posted on: 2007/12/19 13:07
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#13


See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

anti skrev:
Vitlök är hemskt bra mot feber och förkylning.

ja att hjärnan inte funkar bra, är ju inget man behöver bry sig om, såna småsaker.


Nej, detgör ju inget, för man kan bara ta lite kolliodialt silver, och surfa vidare.

ja i en del fall, kan deras hjärna anses vara liten som en bakterie, då kan kolloidalt silver utrota det lilla misstaget.

Posted on: 2007/12/19 13:11
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#14
Spyr på hela julen faktiskt! Den är så förljugen med alla julklappar som blandas med kryddat dött kött på faten, för att inte glömma alla de hundratals miljoner som slösas på julklappar.

Fast senapsgriljerad skinka kan man ju inte missa och "turkey with roasted potatoes, gravy and mint sauce" är ett måste. Julmust, prinskorvar, köttbullar, brysselkål, sillsalat och potatisgratänger och inlagd sill till förbannelse kan man ju inte heller vara utan.

Julklapparna köps som vanligt i mängder och Kalle Ankas eviga repris kommer att slötittas på som vanligt innnan granen släcks för natten.

... vem sa att beteende är det svåraste att ändra på en människa?



P.S.

Maggot! Jag visste inte att du var så smaklös! Det enda som skiljer Janssons frestelse från ett otvättat underliv är möjligtvis könshåren. Uack!

D.S.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#15
När Kalle visar sig på hypnomaskinen är det dags att vara inne på sjätte biran, fan, jag glömde ju bort att jag tog TV:n ut i skogen och sköt sönder den..

Fördubbla din IQ på 3 veckor
http://www.youtube.com/watch?v=_GU1aeLsoz4

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#16
Kalkonmanen!

Kalkon är oxå gott!
Jo visst väller överflödet ut men julen är ändå mysig man behöver inte förstora den.
Den förlorade sonen i angered åker hem till sin mor och morfar och familjen samlas och äter mat och pratar.

Jag vet inte vad för ryska ingridenenser du genom året piffat till din Janssons med men detta kanske är att prova ?
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_ ... tate=recept&receptid=3682

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#17


See User information
Nu får det va nog! Låt bli vårat Julbord!

Rädda Julskinkan!

Annars får man ju inte missa "Karl Bertil Jonssons Jul"

Posted on: 2007/12/19 15:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#18


See User information
Quote:

bennybear skrev:
Nu får det va nog! Låt bli vårat Julbord!

Rädda Julskinkan!

Annars får man ju inte missa "Karl Bertil Jonssons Jul"


Marxisterna älskar den filmen.

Posted on: 2007/12/19 15:28
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#19


See User information
Givetvis är det så att nubben är det bästa på julbordet.

Men i matväg, det är omöjligt att säga, skinka såväll som köttbullar o sill är underbart, men för att ett julbord ska funka måste man ju ha med hela kalaset, och grönkål är ett måste! :)

Posted on: 2007/12/19 15:42
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#20


See User information
Det beror väl på hur mycket man äter kan jag tänka mig?! Att vitlök ska vara 'farligt' låter lite löjligt.. Bevis?

Posted on: 2007/12/19 15:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#21


See User information
Quote:

anti skrev:
Det beror väl på hur mycket man äter kan jag tänka mig?! Att vitlök ska vara 'farligt' låter lite löjligt.. Bevis?


vad är ett bevis? för mig är det helt klart, googla kanske du kan idas göra själv.
googlade ändå =)

The reason garlic is so toxic, the sulphone hydroxyl ion penetrates the blood-brain barrier, just like DMSO, and is a specific poison for higher-life forms and brain cells. We discovered this, much to our horror, when I (Bob Beck, DSc) was the world's largest manufacturer of ethical EEG feedback equipment.

We'd have people come back from lunch that looked clinically dead on an encephalograph, which we used to calibrate their progress. "Well, what happened?" "Well, I went to an Italian restaurant and there was some garlic in my salad dressing!" So we had them sign things that they wouldn't touch garlic before classes or we were wasting their time, their money and my time.

I guess some of you who are pilots or have been in flight tests...I was in flight test engineering in Doc Hallan's group in the 1950's. The flight surgeon would come around every month and remind all of us: "Don't you dare touch any garlic 72 hours before you fly one of our airplanes, because it'll double or triple your reaction time. You're three times slower than you would be if you'd not had a few drops of garlic."

Well, we didn't know why for 20 years later, until I owned the Alpha-Metrics Corporation. We were building biofeed-back equipment and found out that garlic usually desynchronises your brain waves.

So I funded a study at Stanford and, sure enough, they found that it's a poison. You can rub a clove of garlic on your foot - a you can smell it shortly later on your wrists. So it penetrates the body. This is why DMSO smells a lot like garlic: that sulphone hydroxyl ion penetrates all the barriers including the corpus callosum in the brain.

Any of you who are organic gardeners know that if you don't want to use DDT, garlic will kill anything in the way of insects.

Now, most people have heard most of their lives garlic is good for you, and we put those people in the same class of ignorance as the mothers who at the turn of the century would buy morphine sulphate in the drugstore and give it to their babies to put'em to sleep.

If you have any patients who have low-grade headaches or attention deficit disorder, they can't quite focus on the computer in the after-noon, just do an experiment - you owe it to yourselves. Take these people off garlic and see how much better they get, very very shortly. And then let them eat a little garlic after about three weeks. They'll say "My God, I had no idea that this was the cause of our problems." And this includes the de-skunked garlic's, Kyolic, some of the other products.

Very unpopular, but I've got to tell you the truth.

Editor's Note: Taoists and some other spiritual practices recommend against eating any garlic, onions, green onions (shallots), chives or leeks. This is because they believe they attract negative energies - bad energies love bad smells. However, I understand that the problem with garlic is much more serious than this, due to the reasons above. It has very toxic chemicals in it, in addition to the spiritual effects. Stephanie Relfe

http://www.relfe.com/health_benefits_of_garlic.html

Posted on: 2007/12/19 15:51
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vilken är din favorit på julbordet?
#22
Skinka,köttbullar &risgrynsgröt.Men även den Engelska och Amerikanska varianten med Kalkon, brukar faktist köra på båda varianterna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS