vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Anonym
Friska människor har frisk syn på äktenskap
Ska få den 40-årige Faiz Mohammed till man
Här krossas hennes drömmar.

Ghulam, 11, ville läsa till lärare.

I stället tvingas hon bli barnbrud.

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article1482336.ab

Förviso så har många muslimer en annan syn på äktenskap och sex dels för att mohamed fick en uppenbarelse och som sade att han fick ta vilken kvinna han ville vilket han gjorde oxå.
Under sitt liv han denna människa ha 8 fruar (koranen godkänner 4)
En av dessa hette ashia och var 11 år då mohamed gick emmelan hennes lår!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Friska människor har frisk syn på äktenskap

See User information
att mohammed skulle ha haft en 11 årig fru, är nog (sedan det där skämmtet med lego gubbar) inte dierkt nyhet för någon.

Men jag tycker det är väldigt intresannt att se hur religoner försör människans sunda förnuft.

Religon är dåligt, religon är till för att blinda fåren.
Vara det så Islam, kistendom eller ashtar command.

Posted on: 2007/12/18 18:01
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det är miiiiiiiiiiiiiiilsvida skillnader på kristendomen,judendomen och islam även om inte David Icke och många andra inte påstår så är fallet

Kristendomen var ute efter förståelse och respekt
Judendomen är ute efter elitisktisk och rasistisk
Islam är sjukare en avdelning 4 på bårhuset och avdelning 2 på dårhuset

See User information
Det kristendommen i största grad ansvarat för är att föra människan ifrån det naturliga, lura den till falskhet och på tvingad kärlek.
Att vända andra kinden till och visa förståelse, för annars, ja då jävlar..

Damned if you do, damned if you dont.

Visst är det skillnad, men det är bara olika verktyg till samma skruvar.

Posted on: 2007/12/18 18:12

Anonym
Håller nu på att läsa dödshavsrullarna och det är mycket bra saker där.
Jag vet att kristendomen varit ett bra redskap för att styra mänskligheten och trycka ner den svenska kulturen som fanns här innan kristendomen kom hit.
Svenska kyrkan har nu SÅLT en byggnad till en muslimsk förening i sverige.
Det verkar som de tycker det är kul med olika religioner fast de borde ju vilja sprida "kristi sanningens ljus".

Mosker i sverige = intressant och något vi har mycket att lära om
Kyrkor = Intolerans hat mot homosexuella,gammalmodigt och trisst.

See User information
Men om man pratar om "kristendommen" och kristendommen, är det ju två olika saker.

Ska man tex blanda in dödahavsrullarna, så är det väll en HELT annan sak än att prata om den "kristendom" vi har i dag.

Man kan ju undra varför dom präster o dylikt som jobbat med att översätta dödahavsrullarna kämpat så hårt för att inte översätta dom?

Posted on: 2007/12/18 18:19

Anonym
Okej vi kan även se den kristendomen ur ett biblisk perspektiv den talar om syndernas förlåtelse "vända andra kinden till"
Du skall inte ljuga osv

Islam talar om att det är okej att ljuga för sin fru för att mäckla fred och för att sprida islam.
Den talar om hämd och "rättfärdighet"

Judendomen talar om att även de bästa bland ickejudarna bör dödas.

See User information
Så må det vara, men bara för det står så i en bok, har historian visat, att dom kristna är dom som gjort messt, för att "sprida" religonen och "rädda" det heliga landet så att säga.

Skulle vilja påstå att muslimerna inte över huvud taget, fört något offensivt jihad.

Men som sagt, detta handlar inte om mig att försöka "bevisa" vilken religon som är bäst eller sämst.
Tycker alla 3 nämnda är likvärt vidriga.

Men däremot är det inte för inte att påstå att tex det västerlands hat som finns hos många (tex) muslimer, som styrts upp pga religon är riktigt läskigt. Att se folk hata folk så pass mycket pga olika åsikter och religon, är läskigt som fan.

Mindcontrol delux.

Posted on: 2007/12/18 18:33

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Så må det vara, men bara för det står så i en bok, har historian visat, att dom kristna är dom som gjort messt, för att "sprida" religonen och "rädda" det heliga landet så att säga.

Utveckla ?
Jag tror faktiskt inte Paulos och de som faktiskt spred kristendomen hade onda gärningar
Quote:

Skulle vilja påstå att muslimerna inte över huvud taget, fört något offensivt jihad.

Majoriteten av muslimerna i england och angered sympatiserar med Bin Laden.
Sveriges muslimska råd kräver egna lagar i sverige.

Quote:

Men som sagt, detta handlar inte om mig att försöka "bevisa" vilken religon som är bäst eller sämst.
Tycker alla 3 nämnda är likvärt vidriga.

Men däremot är det inte för inte att påstå att tex det västerlands hat som finns hos många (tex) muslimer, som styrts upp pga religon är riktigt läskigt. Att se folk hata folk så pass mycket pga olika åsikter och religon, är läskigt som fan.

Mindcontrol delux.

Alla tre är inte vidriga dock kan de vara vilseledande.
För mig handlar det inte heller om vilken religion som är "bäst" utan att avslöja vad dessa främmande religoner faktiskt gör med folk.

Anonym
Quote:

Majoriteten av muslimerna i england och angered sympatiserar med Bin Laden.

Tss, de allra flesta muslimer vet mycket väl att Tim Osman var CIA. De är dessutom väldigt väl medvetna om 9/11, mest för att de är dom som får ta emot skiten.

See User information
Quote:

maggot skrev:
Håller nu på att läsa dödshavsrullarna och det är mycket bra saker där.
Jag vet att kristendomen varit ett bra redskap för att styra mänskligheten och trycka ner den svenska kulturen som fanns här innan kristendomen kom hit.
Svenska kyrkan har nu SÅLT en byggnad till en muslimsk förening i sverige.
Det verkar som de tycker det är kul med olika religioner fast de borde ju vilja sprida "kristi sanningens ljus".

Mosker i sverige = intressant och något vi har mycket att lära om
Kyrkor = Intolerans hat mot homosexuella,gammalmodigt och trisst.

Inte konstigt alls, eftersom det ju ändå var Vatikanen som skapade Islam, som religion. Illuminati har alltid gjort fejkade fighter mellan fejkade parter. Kristendomen skapades ju genom att man introducerade Bibeln, som kompilerades av Francis Bacon, illuminati och frimurare. denna bibel vart ju King James Authorized version.

Posted on: 2007/12/19 10:58
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
Jag är med på dina tankegångar men jag tror inte de skapade detta rakt av med alla berättelser och ordspråk utan de har varit med och format mohamed och jesus ord.

Ingen rök utan eld

Anonym
Al-ciada jag var på en föreläsning på "blå-stället" i angered för några år sedan som handlade om hur fruktansvärt det var att många muslimer där sympatiserade med Bin-laden.
Sedan vet jag även att många muslimer sätt igenom denna attack men de verkar mest intresserade av att avslöja den för att rättfärdiga islam och själva sanningen och motivet verkar totalt ointressant och dess följder

See User information
Quote:

maggot skrev:
Al-ciada jag var på en föreläsning på "blå-stället" i angered för några år sedan som handlade om hur fruktansvärt det var att många muslimer där sympatiserade med Bin-laden.
Sedan vet jag även att många muslimer sätt igenom denna attack men de verkar mest intresserade av att avslöja den för att rättfärdiga islam och själva sanningen och motivet verkar totalt ointressant och dess följder

Klart dom håller på Bin-Låden, det skulle jag ochså gjort om jag hade trott på vad fejk media, försöker lura i oss om fejk 9/11, i själva verket betyder ordet Al qaida "toaletten" på flera arabiska språk. Knappast troligt att dom skulle kalla sig detta.

Posted on: 2007/12/19 11:17
Resized Image

Anonym
Tror du verkligen dessa flickor som är 15 år gammla som får ta hand om sina 5 yngre syskon samt göra läxor,mat.städa vara tolk åt sina föräldrar faktiskt har tid att studera sånt och se på filmer som "loose change"

See User information
Quote:

maggot skrev:
Tror du verkligen dessa flickor som är 15 år gammla som får ta hand om sina 5 yngre syskon samt göra läxor,mat.städa vara tolk åt sina föräldrar faktiskt har tid att studera sånt och se på filmer som "loose change"

I fattigare lände arbetar oftast barnen, det är bara vi i väst som har råd att låta bli. Väst 5% av jorden, äger 90% av alla tillgångar. 5 miljarder människor lever på 2$ om dagen. Skänk dom lite pengar, så dom har råd att ens skaffa dator, så kanske dom kan se filmen.

Posted on: 2007/12/19 11:47
Resized Image

Anonym
Resized Image

En liten flicka på 11 år är bara ett barn. En snubbe som säger att han är 40, men ser ut som 80 bast är inte bara suspekt. Han är dessutom omoralisk ur mänsklig synvinkel. Kan det vara ytterligare ett bevis för att de där snuskgubbarna inte ser kvinnor eller icke-muslimer som människor. De väljer att kalla oss otrogna hundar och besudla små, små flickors oskuldsfullhet när de i själva verket utan kompromisser förmedlar en ren och oförfalskad ondska på andra människors bekostnad.

I västvärlden hade den gamla farbrorn fått skaka galler för pedofili!

Jag tror jag måste spy... en sak är att de där gammaldags #&#%#¤#%# snubbarna sitter fast i traditioner som skapats av falska profeter. Men att det överhuvudtaget finns en enda människa i västvärlden som vill tillåta den delen av islam att breda ut sig är ju bara ytterligare ett bevis på att den politiskt korrekta inprogrammeringen är fruktansvärt effektiv.

Om de är så #%¤#¤&%/ blåsta att de indirekt på sikt är villiga att offra sina egna döttrar på religionens blodiga altare över rätten att behandla kvinnor sämre än djur så kan de väl ta en enkel biljett och bosätta sig redan nu i länder som skruvat tillbaka klockan bortom idiotins horisont. Så att vi som inte vill ha den typen av pedofili, kvinnoförtryck och människosyn i det svenska samhället under några villkor slipper att bli infekterade av %T#¤&¤&.

#¤&#/% vad förbannad jag blir! Eller vad säger du Dan? Du västerlänning som konverterat och stödjer en religion som tillåter sån dynga!

Edited by kalkonmannen on 2007/12/19 13:34:10
Edited by kalkonmannen on 2007/12/19 13:36:00

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Resized Image

En liten flicka på 11 år är bara ett barn. En snubbe som säger att han är 40, men ser ut som 80 bast är inte bara suspekt. Han är dessutom omoralisk ur mänsklig synvinkel. Kan det vara ytterligare ett bevis för att de där grisgubbarna inte ser kvinnor och icke-muslimer som människor och väljer att kalla oss otrogna hundar och besudla små, små flickors oskuldsfullhet.

Snuskgubben borde fan tvingas få svälja sitt eget skägg tills det kom ut där bak på honom. Sedan kunde man ju spika fast det i marken och skjuta en hagelsvärm i arslet på honom! Så jävla sinnessjukt! I västvärlden hade snubben fått skaka galler för pedofili!

Jag tror jag måste spy... inte så mycket för att de där gammaldags jävla skitsnubbarna sitter fast i traditioner som skapats av falska profeter. Men för att det överhuvudtaget finns en enda människa i västvärlden som vill tillåta den delen av islam att breda ut sig.

Om de är så jävla blåsta att de indirekt på sikt är villiga att offra sina egna döttrar på religionens blodiga altare över rätten att behandla kvinnor sämre än djur så kan de väl ta en enkel biljett redan nu till länder som skruvat tillbaka klockan bortom idiotins horisont.

Fy fan vad förbannad jag blir! Stackars lilla flicka! Eller vad säger du Dan, du västerlänning som konverterat och stödjer en religion som tillåter sån jävla dynga.

Väl talat, håller med, bortser då från svordomarna...

Förstår din upprördhet.

Islam skulle bannlysas, fullständigt horribelt att det får skydd via ordet religion, och massa stöd, till och med få gräddfiler här, mm.

Usch.

Posted on: 2007/12/19 13:04
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:

Fy fan vad förbannad jag blir! Eller vad säger du Dan, du västerlänning som konverterat och stödjer en religion som tillåter sån jävla dynga.

detta är ett resultat av patriarkalism, inte religion.

Posted on: 2007/12/19 13:05
Resized Image

Anonym
wiseguy!
Kom inte och begär av andra att jag ska ge bort mina pengar för att folk i andra länder har det själv när du själv påstår dig vara moralens messias.
Det är bara för dig att sälja din datorn säga upp dit bredband och skänka pengarna till saud arabien..

Sedan undrar jag om du är muslim ?

Enligt islam är kvinnan underordnad

Anonym
Quote:
wiseguy:detta är ett resultat av patriarkalism, inte religion.

Självklart är det så! Men vad vill du ha sagt med det? Att det borde byggas flera moskeer i Västvärlden och att det borde införas mer islam i västerländska samhällsstrukturer. Att ingen med medkänsla för flickebarnet klart och tydligt visar ett förakt för övergrepp mot barn enbart för att islam är inblandat!

Jovisst, tjena moss! I helvetet har de inga problem med att hålla värmen uppe under vintern. Lillflickan kommer inte att ha några problem att lära sig vad hat, smärta och livsuppgivenhet handlar om.

Till skillnad från dig så har hon inte det unika privilegiet att sitta på ett forum och tycka saker. Hennes naturliga utveckling till vuxen kvinna kommer inte att hinna mogna på ett naturligt sätt. Hon kommer att lida så in i helvete och skriva sin historia i blod och smärta istället för att få sova i trygghet med sina föräldrar och träffa kamrater i sin egen ålder innan hon en dag får chansen att hitta kärleken i livet.

Småintellektuella funderingar hjälper inte flickebarnet. Åk ner och säg det till gubbfan istället för att spela smart i nån pissdiskussion om ingenting. Att inte rakryggat förbehållslöst fördöma ett sånt oförlåtligt övergrepp fast det finns mitt framför ögonen på dig gör dig till en medlöpare.

Dags att svälja skäggfjunen eller fördöma idiotin! Vems sida står du på egentligen. Allt du säger som inte direkt eller konkret är till lillflickans fördel gör att svin som den här gubben kommer att fortsätta besudla småbarn i religionens namn.

Inte i buddhismens namn, inte i protestantismens namn, inte i... JA DU ANAR NOG UNDER VILKEN FORM AV RELIGION GUBBSLEM KAN GÖMMA SINA SJUKA LUSTAR SOM INNEFATTAR ÖVERGREPP MOT BARN SOM EN SJÄLVKLARHET!

Appendix: Inom katoliscismen har det funnits oförlåtliga vidriga övergrepp mot barn där förövarna nu en efter en plockas in till domstolar över hela världen. I TV program och media har det skämtats grovt om den katolska kyrkans misstag att släppa in rävar i hönsgården.

Har jag sett dig kommentera det med att det inte handlar om religion utan är ett resultat av patriarkat! Det är snarare så att det har varit en allmän rättighet att fördöma hela den katolska kyrkan på grund av detta.

Vad händer då när man kritiserar avarterna inom islam. Jo med en gång poppar det upp nissar som fostrats via osynlig indoktrinering i skola, media och av föräldrar att inte rakt och ärligt fördöma brott som begås i just islams namn.

Från Kalkonmannen som föraktar all religion som används i ett on syfte! Religion är en privat upplevelse med sin egen andlighet och kan aldrig göras om till en politiskt styrd massrörelse!

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Quote:

Självklart är det så! Men vad vill du ha sagt med det?

Att problemet i huvudsak inte beror på religion, och inte kan lösas genom att man attackerar religionen som orsak. Anta att alla förnekar Islam....patriarkalismen består, och därmed ochså detta problem. Tvärtom skall patriarkalismen utsättas för exponering, men då måste vi skrota snart dags hela sammhällsiden, efterseom den genomsyrar nästan allt i vårt samhälle. Jag tror kvinnor vet vad jag pratar om.

Men jag tror inte många vet vad patriarkalism är för nåt, ingen talar om detta, bara främlingsfientlighet, religionsfientlighet, osv, detta för att de är programmerade till att tycka så.

Posted on: 2007/12/19 13:40
Resized Image

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

kalkonmannen skrev:
Quote:

Självklart är det så! Men vad vill du ha sagt med det?

Att problemet i huvudsak inte beror på religion, och inte kan lösas genom att man attackerar religionen som orsak. Anta att alla förnekar Islam....patriarkalismen består, och därmed ochså detta problem. Tvärtom skall patriarkalismen utsättas för exponering, men då måste vi skrota snart dags hela sammhällsiden, efterseom den genomsyrar nästan allt i vårt samhälle. Jag tror kvinnor vet vad jag pratar om.

Men jag tror inte många vet vad patriarkalism är för nåt, ingen talar om detta, bara främlingsfientlighet, religionsfientlighet, osv, detta för att de är programmerade till att tycka så.

- Du låter som en propagandist ifrån Feministiskt Initiativ.

Orsaken till att framförallt arabiska, kurdiska och andra sydländska folkslag har en sån kvinnokränkande syn beror mest på att dessa folkslag har HELT andra rasliga, kulturella och historiska rötter än vad de nordliga germanska folken har.

Obs! Detta bygger INTE på darwinisternas trams om att ALLA folk härstammar ifrån Afrika

Det är ingen slump att det just är de nordiska folken som annamat Protestantismen, eftersom den är den mest fria, jämställda formen av Kristendomen och att det är just denna form av Kristendom som mest överenstämmer med våran fornordiska sed, där kvinnan redan då hade en stark ställning i samhället.

( Lästips: "Den forna seden" av Östen Kjellman, "Det forntida östersverige och svenskdomen" av Hugo Ekhammar )

Posted on: 2007/12/19 13:51

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:

Som sagt så tillåter islam att ljuga för sin fru och även fysiskt våld mot en kvinna tillåts
Du kan läsa i koranen sura 4:3
Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och [om detta inte hjälper] håll er borta från deras nattläger och [som sista utväg] tillrättavisa dem handgripligen.
Tror du det är en slump att många muslimska länder tror att hedern sitter ett hårstrå från rövhållet ?
Jag tror att Fadime Sahindal vet vad jag pratar om
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fadime_Sahindal

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper