vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Vilka är dom 3 tyngsta argumenten/bevisen.
Jag undrar, vilka är dom 3 tyngsta argumenten eller bevisen som ni skulle använda er av, som skulle peka mot att den officiella versionen inte håller.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vilka är dom 3 tyngsta argumenten/bevisen.
Quote:

mindshift skrev:
Jag undrar, vilka är dom 3 tyngsta argumenten eller bevisen som ni skulle använda er av, som skulle peka mot att den officiella versionen inte håller.

Ja om du avser den officiella teorin att kronblom, novax, drklot och negerboll inte skulle vara samma person, så är väl det tyngsta argumentet att de ALDRIG visat upp språkanalyser som stödjer deras propaganda.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Flygfotogen brann så varmt så det blev en pannkaka?
http://www.soylentx.com/resserver.php?blogId=2&resource=surWTC.jpg
(och utan att smälta folk som stod i hålet)

WTC 7 kollapsar perfekt utan att ha träffats av några plan
http://www.yannone.org/BlogPics/WTC7BBC.jpg
(man tom. rapporterar att den har kollapsat 23 minuter innan den gjorde det)

Sådana här får inte dom http://www.norad.mil/ att ha övningar samma dag
http://www1.istockphoto.com/file_thum ... _iso_boxcutter_blades.jpg
(eller ändrar deras nedskjutningsbefogenheter 2 månader innan)

Posted on: 2007/11/20 15:24

See User information
Antagligen så handlar det om 9/11 eftersom den här tråden är postad i den kategorin.

Posted on: 2007/11/20 15:41

See User information
Quote:

psilocyber skrev:
Quote:

mindshift skrev:

Ja om du avser den officiella teorin att kronblom, novax, drklot och negerboll inte skulle vara samma person, så är väl det tyngsta argumentet att de ALDRIG visat upp språkanalyser som stödjer deras propaganda.

Jag håller med

Posted on: 2007/11/20 16:11
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

HURESOHN skrev:
Antagligen så handlar det om 9/11 eftersom den här tråden är postad i den kategorin.

Kan du bevisa det? ut och googla tex. (!obs! ironi, för maggots och Zinks skull)

Posted on: 2007/11/20 16:12
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Heh, zink skulle kräva sådant.

Posted on: 2007/11/20 16:14

Anonym
Frågan handlade om omständigheterna kring elfter september.
Tack för svaret HURESOHN.
Steffo: Hur gammal är du igentligen? Har du inget bättre för dig än att fylla ut min fråga med en massa dravel med din osmakliga bild?

See User information
Quote:

mindshift skrev:
Frågan handlade om omständigheterna kring elfter september.
Tack för svaret HURESOHN.
Steffo: Hur gammal är du igentligen? Har du inget bättre för dig än att fylla ut min fråga med en massa dravel med din osmakliga bild?

Jag är aldeles för gammal. Barnslighet är en dygd. Varje dag som är KUL uppskattas av mig, hoppas på fler såna dagar.

Fråga till dig min läromästare, när vart ålder mer intressant än kunnande eller intelligens?

Denna tråd startade med frågor, tillför inte ett skit, inte ens frågan var formulerad bra, alltså spårade det ur direkt, tyckte jag var skitkul. Bara Newbies i detta tillägnar 9/11 mycket energi. Bara en idiotfälla om du frågar mig. ser att du är ny här, du har säkert fördomar om hur det är här, ta det lugnt, andas. Allt ordnar sig.

Posted on: 2007/11/20 16:29

See User information
Bry dig inte om Steffo, tror man inte att Nathan Rothshild ensam står bakom NWO så får man höra ändlöst med dravel om hurvida Alex Jones är en jesuit eller inte.

Posted on: 2007/11/20 16:34

Anonym
För mig så tillför den en hel del, och ursäkta om min formulering inte var så kristallklar.

Jag kan heller inte påstå att jag är helt uppskakad av bevisen som talar emot den officiella teorin, som du kanske tror att jag är. Jjag tycker bara att det är interessant, och tänkte utnyttja svaren jag får till ett litet sido projekt som jag håller på med.

See User information
Quote:

mindshift skrev:
För mig så tillför den en hel del, och ursäkta om min formulering inte var så kristallklar.

Jag kan heller inte påstå att jag är helt uppskakad av bevisen som talar emot den officiella teorin, som du kanske tror att jag är. Jjag tycker bara att det är interessant, och tänkte utnyttja svaren jag får till ett litet sido projekt som jag håller på med.

Jo jag förstår att det tillför för dig, men från mitt håll är vaken.se för att bidra inte att ta, så då kanske du kan fatta vad jag menar. Inte så att jag menar att man inte skall fråga saker, men va du fick reda på hade du kunnat läst, i vakens trådar, om du hade orkat.

Om du inte är uppskakad, kanske det beror på att du inget fattar? Vart vill du komma med det?

Jag har aldig blivit uppskakad, knappt ens förbannad, varför inte, därför att man kan se att det stämmer, skall man då bli förbannad när man till sist förstår hur det sitter ihop? Knappast...

Jag kan inte vara förbannad för att andra är kriminella, men jag kan agera, på mitt sätt.

använd din egen hjärna till dina projekt, det svar du fick är inte signifikant för vaken.se, du kan inte referera till att vi som är här tycker att det stämmer, som du fick till svar, bara för att inte alla svarade emot eller för. Så glöm det, skapa egna svar om du verkligen vill veta.

Posted on: 2007/11/20 16:46

Anonym
Ett forum handlar inte bara om att lägga ut information för att få den kommenterad.

See User information
Quote:

mindshift skrev:
Ett forum handlar inte bara om att lägga ut information för att få den kommenterad.

personligen hjälper jag inga latmaskar med genvägar. Ni får sicksacka er vartsomhelst, eftersom ni ingenstans kommer ändå. Alla har en lång väg att vandra, finns inga genvägar.

hepp hepp.

Och jag vill inte ha några kommentarer, den som inte "tror" skall överbevisa sig själv, att jag redan har har rätt vet jag ju redan, detta är inte nån slags egotripp, det är en kamp för att ändra världen.

hepp hepp

Posted on: 2007/11/20 16:59

See User information
Svårt att välja bara tre stycken, men försöker ändå.

1) Hela hanteringen av den officiella utredningen. Kommissionens rapport full av oklarheter, sakfel och utelämnad information. Bevisligen motarbetad av Vita Huset och oförmögen att behandla 70% av de anhörigas frågor.

2) Presidentens oförklarliga reaktion. Landets högsta befälhavare läser vidare i en bok efter att ha informerats att landet står under angrepp. På vilka kriterier togs beslutet utan kommunikation mellan Secret Service och presidenten ?

3) Två invasioner med 11 september som ursäkt trots att FBI klargjort att inga hållbara bevis finns som kopplar Bin Laden till dåden.

Men letar du på forumet så hittar du många, många fler.

Lycka till

Posted on: 2007/11/20 17:23

See User information
Quote:

HURESOHN skrev:
Bry dig inte om Steffo, tror man inte att Nathan Rothshild ensam står bakom NWO så får man höra ändlöst med dravel om hurvida Alex Jones är en jesuit eller inte.

Det var inte han ensam, det är hans ondskefulla familj som i generationer arbetar med detta, har inte bilder på alla. Men han är ovanligt ful, och kan representera dem, om du inget har emot detta.

Ja och man kan i ditt inlägg se BEVIS för varför. du säger "tror man inte" Historiker har BEVISAT att Ritschild skapade Illuminati, eftersom den som grundade organisationen Adam Weishaupt, finansierades av honom. Man vet sedan att NWO alltså NEW WORLD ORDER trycktes på sedlar som gavs ut av ROTSCHILDS startade bank FEDERAL RESERVE.

Men du TROR på saker. Även om du TROR hårt på tomten eller fantomen hjälper inte det. Kolla vilka som startade Federal Reserve, och du ser vilka som gläds över NEW World Order.

/Tomten

nedan länk till komplett info om Rotschild

http://www.erichufschmid.net/TFC/Rothschild-timeline.htm

Posted on: 2007/11/20 17:26

See User information
Quote:
Har du inget bättre för dig än att fylla ut min fråga med en massa dravel med din osmakliga bild

Ja den bilden är riktigt vidrig.

3 tyngsta hmm, du behöver bara utforska det själv , titta på Loose changes Final cut, antingen finner du omständigheterna kring 9/11 underliga och söker vidare eller så är du som zink. . Du får helt enkelt söka själv, massor material finns här till ditt förfogande.

Posted on: 2007/11/20 17:53
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Flygfotogen brinner inte med den tempraturen.
http://www.youtube.com/watch?v=-F0MnfzkOhM

See User information
Mitt svar på frågan... de 3 byggnader som föll.

Posted on: 2007/12/20 0:28

See User information
att byggnaderna föll med fritt fall, något omöjligt om man hävdar pannkaksteorin, eftersom tornen då skelle rasat på 110 sekunder istället för fritt fall hastighet, 10 sekunder. eftersom det blir en viss fördröjning mellan varje våningsplan, som ochså bromsar, så fallet blir långsammare och långsammare.

Att tillägga finns ingen vikt heller som kan samlas ovanpå våningsplanen, alla kan se att det sprutar delar av huset åt alla håll, och allt förvandlas till damm, som inte samlas på våningsplanen, utan flyger kilometervis ut åt sidorna.

Något i sig självt omöjligt, eftersom ingen har förklarat vart dammet skulle fått denna energi ifrån, energin i ett reasande hus, kan aldrig skapa ett större dammoln, än sin egen volym, om man inte spränger det vill säga, men nu hävdar man att det rasade av egen kraft, då skulle alltså dammet haft samma volym som huset hade.

Posted on: 2007/12/20 9:47
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Ptja.

NORAD agerade inte, och på morgonen den 11te så hade dom en övning om att mer eller mindre samma sak skulle inträffa.
Altså, argument 1: Terrorister med "boxcutters" som uppenbarligen bor i grottor, kan inte få norad att inte ager?!

Ståltorn rasar inte av eld.
altså argument 2: Flygplans bränsle, som inte kan smälta stål (och i den temperaturen som upskattats på 500 grader i wtc tornen inte ens borde försvaga det) Att bjälkarna i tornet "gick av" i en sneddad vinkel, på samma sätt på många ställen, som det även gör under en sk "controled demolition" och att tornen föll med sk freefall.
Byggnad sju är också intresannt...

Följ pengarna.
Argument 3: Om man kollar på aktierna innan den 11 så kan man se att dom var (tror jag) 6 gånger högre än dom någonsin varit på att det skulle gå dåligt för wtc.
Silverstein tog ut en ENORM försäkring på byggnaderna några månader innan.

Posted on: 2007/12/20 12:55
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Officiellt säger NTSB (National Transportation Safety Board) att de ”svarta boxarna” från planen aldrig återfanns. Men en källa från NTSB säger: ”Off the record, we had the boxes. You’d have to get the official word from the FBI as to where they are, but we worked on them here.” Två brandmän, Mike Bellone och Nicholas De Masi, hävdade 2004 att de funnit tre av boxarna på Manhattan och att FBI-agenter tagit dem. FBI förnekar detta. 9/11 Commission Report säger i en fotnot att boxarna inte återfunnits och att boxen från flyg 77 var så skadad att man inte fått fram någon information. Det är mycket ovanligt att boxarna inte hittas.

Detta HAR aldrig hänt att man hittar (På samma sätt fann man ett oskadat pass ) men inga ”svarta boxarna

Upp till 200 lämningar har med DNA-teknik visat sig tillhöra en och samma person. FEMA är inte någon forsknings- eller utredande organisation, men fick ändå det fulla ansvaret att utreda rasen. Man började med att förstöra bevisen: stålet forslades snabbt till Indien och Kina för återvinning.

1993 till juni 2000 var George Bushs lillebror Marvin chef för Securacom, som svarade för säkerheten i WTC, United Airlines och Dulles International, varifrån flyg 77 lyfte. Enligt kontraktet skull företaget ansvara för säkerheten i WTC ”up to the day the buildings fell down”. Företaget har också flera regeringsuppdrag.

Vad som väcker mest misstanke är de fem israeler som filmade World Trade Center 911. De inte bara filmade. De visade också sin glädje över vad som hände.

Grannarna rapporterde deras beteende till polisen. De togs av polisen i den vita skåpbil de färdades i. Skåpbilen sägs ha luktat sprängämnen! De arresterades men skickades sen tillbaka till Israel.

Detta är hemligt

Vad tycker du om artikeln?

Genom att tala om för oss vad du tycker om olika artiklar så vet vi vad vi ska satsa mer på i framtiden.
Survey result chart

1.
70%
Jättebra, fler liknande artiklar!
2.
17%
Den var rätt okej
3.
4,6%
Rätt så tråkig
4.
7,8%
Inga fler artiklar som denna!

Bara medlemmar kan delta i omröstningar.

Totalt 438 röster

Sen vill jag bjuda dig på den sennaste #rullen#

http://video.google.com/videopopup?q= ... oogle+Video+-+Full+Screen

Hoppas du fick hjälp ?GOD JUL

Posted on: 2007/12/20 16:45

Edited by sale on 2007/12/20 17:03:23
Edited by sale on 2007/12/20 17:13:15
Edited by sale on 2007/12/20 17:19:16
Edited by sale on 2007/12/20 17:32:34

See User information
Quote:

Ståltorn rasar inte av eld.
altså argument 2: Flygplans bränsle, som inte kan smälta stål (och i den temperaturen som upskattats på 500 grader i wtc tornen inte ens borde försvaga det) Att bjälkarna i tornet "gick av" i en sneddad vinkel, på samma sätt på många ställen, som det även gör under en sk "controled demolition" och att tornen föll med sk freefall.
Byggnad sju är också intresannt...

De rasar normalt inte om de är brandskyddade, men utan skydd är en stålkonstruktion mycket brandkänslig. Och problemet för WTC var att flygplanens kollisioner gjorde att isoleringen lossnade.

Vid 500 grader är nästan hälften av stålets styrka borta. Och vid 800 grader som man tror att bränderna i WTC nådde så är 90 % av styrkan borta.

http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/fires/steel.html
Quote:
Följ pengarna.
Argument 3: Om man kollar på aktierna innan den 11 så kan man se att dom var (tror jag) 6 gånger högre än dom någonsin varit på att det skulle gå dåligt för wtc.

Det där var så förvirrat skrivet att du knappast förstår vad du pratar om.

Quote:
Silverstein tog ut en ENORM försäkring på byggnaderna några månader innan.

Han tog ju försäkringen samtidigt som han tecknad leasingkontraktet. Givetvis måste han ha en försäkring. Och attackerna har inte varit någon bra affär för Silverstein, tvärtom har det kostat honom enorma belopp. Han valde att försäkra husen för ett lägre värde än vad som skulle täcka kostnaderna, han ville försäkra till ett ännu lägre värde men tvingades av sina finansier att höja försäkringsbeloppet.
Quote:
In its court papers, Swiss Re shows how Silverstein first tried to buy just $1.5 billion in property damage and business-interruption coverage. When his lenders objected, he discussed buying a $5 billion policy. Ultimately, he settled on the $3.5 billion figure, which was less than the likely cost of rebuilding.
http://www.forbes.com/2003/09/11/cx_da_0911silverstein.html

If this is true, then it appears that Silverstein tried to purchase as little insurance as possible, presumably to save money. He was talked up by his insurers, but still chose a figure well short of what he could have obtained. And that’s not the only problem. Pay particular attention to the last paragraph we’re quoting here:

After trying unsuccessfully to negotiate a lower bill, the biggest insurer of the World Trade Center went public with a conflict yesterday. The insurer, Swiss Re, sued to limit how much it will pay to half of what the buildings' managers are asking.

The real estate executive whose companies hold a 99-year lease on the property, Larry A. Silverstein, has said he will seek $7 billion from insurers. He argues that each of the two hijacked airliners that crashed into the towers constituted a separate attack covered by $3.5 billion in insurance.

Swiss Re, the insurer liable for the largest share of the claims, formally balked at that figure yesterday. It asked the Federal District Court in Manhattan to determine that it and the other insurers would be liable for only $3.5 billion because both crashes amounted to a single insurable incident.

The dispute involves Mr. Silverstein, who took over management of the World Trade Center just weeks before the attack; his lenders, who have committed many billions of dollars more than Mr. Silverstein and now have an investment collateralized by a set of buildings lying in rubble; the Port Authority of New York and New Jersey, the owners of the land that issued the lease, now suffering a disruption of income from the notes it holds from Mr. Silverstein; and Swiss Re, the reinsurance company providing more than a fifth of the overall insurance coverage for the trade center.

Complicating the picture is the fact that there was no insurance policy yet issued on the properties when they were destroyed. Since the Port Authority transferred management of the properties to a group of investors led by Mr. Silverstein shortly before the attack, the insurance policy was under negotiation at the time the buildings collapsed and final wording had not been completed. The insurers have agreed to be bound by the ''binder'' agreements on the coverage although differences of opinion emerged yesterday about their interpretation.
http://select.nytimes.com/search/rest ... D550C708EDDA90994D9404482

Not only had Silverstein insured for too small an amount, he’d also failed to complete policy negotiations before the attacks occurred. As a result he’s been involved with legal fights with the insurers for years, and can only claim $4.6 billion instead of the $7 billion (with even that subject to appeal as of January 2007) he might have got if they’d all agreed to the same document. Does any of this really sound like the actions of a man who knew what would happen on 9/11?

http://www.911myths.com/html/windfall.html

Posted on: 2007/12/20 21:29

See User information
zpz2, lyssna på dessa mp3:or som är från en öppen debatt med NIST..

"The call contains a number of stunning admissions by NIST regarding the WTC7 fires.."

http://www.911blogger.com/taxonomy/term/7457

Sen kan du titta på dom videoklipp som ni påstår vara smält aluminium..

http://www.911blogger.com/taxonomy/term/1887

Posted on: 2007/12/20 22:42
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper