vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Anonym
Re: Friska människor har frisk syn på äktenskap
Quote:

wiseguy skrev:

Detta har jag inte hört, men jag har hört att den skulle härstamma från KABBALA, men jag tror ochså i vart fall att de är lurade, men du är ju ochså lika lurad, men man skall inte provocera i onödan för det. Vi vet att du blir ledsen som alla andra. Så vi låter bli, och svarar dig, istället för astt skjuta dig eller misshandla dig, vi kastar inte heller ut dig ur landet, trots att du begår dåliga handlingar, vi¨låter dig bo kvar, så du har tid att ändra dig, och bli en normal människa, detta kallas medmäsnklighet, och detta kan man få njuta av även om man inte ger andra det, detta skall finnas i ett samhälle tycker jag, trångsysnthet och fiendeskap skall inte finnas i ett samhälle, men det är det du propagerar för, detta gör att du framstår som en mindre utvecklad individ, eftersom du har en primitiv förmåga att resonera gentemtot ett högre paradigm. Jag tycker du borde tagga ner, eller flytta ifrån Sverige, så du lär dig litye om Världen, och de folk som du anklargar vara lägre.

Som vanligt en massa pladder från dig men jag tänkte göra ett ädelt försök till att försöka "svara" på detta.
Medmänsklighet borde vara att respektera de människor som bor i ett land och anpassa sig efter deras normer om jag nu skulle "flytta från sverige" så skulle jag givetvis anpassa mig efter det landets normer och förordningar.
Jag skulle aldrig våldta deras kvinnor och säga att de är mer kapabla att våldta en mina landsmäns kvinnor.
Jag skulle inte tvinga deras skolor att ha "svensk undervisning" eller ha svensk mat på arbetsplatser och skolmatsalar.
I dags läget vill jag inte heller kassta ut några invandrare förutom de som faktiskt begår grova brott här och därmed har förbrukat vår gästvänlighet men om invandringen fortsätter som den gör kan det bli tvunget att kassta ut nyanlända invandrare ut ur landet för att säkra vår excistens som minoritet.
Vilket du oxå verkade vilja arbeta för ?
(Minoritetsgruppers bevaranade och rätt till frihet och oberonde)
Du vet väl även om att de flesta invandrare som bor här inte har flyktingskäll till att stanna ?

Quote:

wiseguy skrev:

Då har du kvalificerat dig till att vara religiös, man gratulerar, men lägg dig inte i hur jag formulerar mig, svara på mina argument istället.

Jag skulle inte vilja betrakta mig som religös jag tror inte jesus eller mohamed var skapelsens sändebud utan lärda herrar inget annat.
När ska du börja svara på mina frågor

Quote:

wiseguy skrev:
frågar dig det, du verkar ju vara mästare på raser och grupper och folk, och urpsrung, själv är jag liberal, och välkomnar alla. Utom rasister eller våldsverkare.

En minoritetsgrupp är ett folk som hotas att gå under pga av krig eller ockupation av andra folkslag och idag är hela europa hotat av andra folkslag och år 2056 är svenskarna minoritet i sverige om invandringen fortsätter som idag.
Om du är liberal borde du tillåta alla människor får komma till tals och deras värde är lika högt som alla andras annars är du inte mer liberal en folkpartiet.
Dessutom är det roligt att du återigen låter som en socialdemokratiskt radiopratar.
Mona Sahlin var i somras radiopratare för p4 och hon sade
"Jag vill tack ALLA människor som arbetar politisk såväl som moderater som vänsterpartiser de enda jag INTE kan acceptera är sverige och nationaldemokraterna"

Quote:

wiseguy skrev:

det där är propaganda, hur många svenskar gifter sig med invandrare?

Vet jag inte men förhoppningsvis inte allt för många då svenskar naturligtvis vill leva segrigerat precis som de olika invandrargrupperna vill bevara sin särart.

Quote:

wiseguy skrev:

det finns inga svenskar, det var vi ju överens om, vi är ju "germaner" som du utryckte det, en svensk är inget folkslag, vi är en samling inavel, från massor olika länder, samerna kommer från asien. Ingen kommer från Sverige. Begreppet svenskt är lika sant som en tysk midsommarstång, eller en turkisk köttbulle, med en palt från Ryssland.

Nu är du inne på darwinismen med att alla människor har samma ursprung och med din logik borde vi kanske stoppa artsegrigationen eftersom vi alla från början är från havet.
Jag har aldrig påståt det inte finns svenskar, svenskar är en benäming på en befolkning inom den germanska folkstammen.

Och återigen har du dubbeltänk när du säger att samerna kommer från asien när du även säger att det inte finns några folkslag.
Asiaterna kommer väl från lucy i tansania om jag inte minns fel va ?
Här är lite mer "Wiseguy forskning" till dig
http://www.youtube.com/watch?v=WSkp8TTPwgU&feature=related

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
maggot skrev:
Quote:

wiseguy skrev:

Detta har jag inte hört, men jag har hört att den skulle härstamma från KABBALA, men jag tror ochså i vart fall att de är lurade, men du är ju ochså lika lurad, men man skall inte provocera i onödan för det. Vi vet att du blir ledsen som alla andra. Så vi låter bli, och svarar dig, istället för astt skjuta dig eller misshandla dig, vi kastar inte heller ut dig ur landet, trots att du begår dåliga handlingar, vi¨låter dig bo kvar, så du har tid att ändra dig, och bli en normal människa, detta kallas medmäsnklighet, och detta kan man få njuta av även om man inte ger andra det, detta skall finnas i ett samhälle tycker jag, trångsysnthet och fiendeskap skall inte finnas i ett samhälle, men det är det du propagerar för, detta gör att du framstår som en mindre utvecklad individ, eftersom du har en primitiv förmåga att resonera gentemtot ett högre paradigm. Jag tycker du borde tagga ner, eller flytta ifrån Sverige, så du lär dig litye om Världen, och de folk som du anklargar vara lägre.

Som vanligt en massa pladder från dig men jag tänkte göra ett ädelt försök till att försöka "svara" på detta.
Medmänsklighet borde vara att respektera de människor som bor i ett land och anpassa sig efter deras normer om jag nu skulle "flytta från sverige" så skulle jag givetvis anpassa mig efter det landets normer och förordningar.
Jag skulle aldrig våldta deras kvinnor och säga att de är mer kapabla att våldta en mina landsmäns kvinnor.
Jag skulle inte tvinga deras skolor att ha "svensk undervisning" eller ha svensk mat på arbetsplatser och skolmatsalar.
I dags läget vill jag inte heller kassta ut några invandrare förutom de som faktiskt begår grova brott här och därmed har förbrukat vår gästvänlighet men om invandringen fortsätter som den gör kan det bli tvunget att kassta ut nyanlända invandrare ut ur landet för att säkra vår excistens som minoritet.
Vilket du oxå verkade vilja arbeta för ?
(Minoritetsgruppers bevaranade och rätt till frihet och oberonde)
Du vet väl även om att de flesta invandrare som bor här inte har flyktingskäll till att stanna ? Du påstår att våldtäkt är norm utomlands, man baxnar. Och du talar om pladder, detta är hets mot folkgrupp, straffbart enligt lag i Sverige.

Quote:

wiseguy skrev:

Då har du kvalificerat dig till att vara religiös, man gratulerar, men lägg dig inte i hur jag formulerar mig, svara på mina argument istället.

Jag skulle inte vilja betrakta mig som religös jag tror inte jesus eller mohamed var skapelsens sändebud utan lärda herrar inget annat.
När ska du börja svara på mina frågor vad vill du veta?

Quote:

wiseguy skrev:
frågar dig det, du verkar ju vara mästare på raser och grupper och folk, och urpsrung, själv är jag liberal, och välkomnar alla. Utom rasister eller våldsverkare.

En minoritetsgrupp är ett folk som hotas att gå under pga av krig eller ockupation av andra folkslag och idag är hela europa hotat av andra folkslag och år 2056 är svenskarna minoritet i sverige om invandringen fortsätter som idag.
Om du är liberal borde du tillåta alla människor får komma till tals och deras värde är lika högt som alla andras annars är du inte mer liberal en folkpartiet.
Dessutom är det roligt att du återigen låter som en socialdemokratiskt radiopratar.
Mona Sahlin var i somras radiopratare för p4 och hon sade
"Jag vill tack ALLA människor som arbetar politisk såväl som moderater som vänsterpartiser de enda jag INTE kan acceptera är sverige och nationaldemokraterna"

Skall jag bekräfta eller förneka vad mona sahlin har sagt? Vad vill du komma med detta, skall jag stå tillsvars för hon? Man ser här att du bara pläderar din propaganda, och vill med detta få det att se ut som om du har nått som du kan berätta, i själva verket är detta bara utfyllnad.

Quote:

wiseguy skrev:

det där är propaganda, hur många svenskar gifter sig med invandrare?

Vet jag inte men förhoppningsvis inte allt för många då svenskar naturligtvis vill leva segrigerat precis som de olika invandrargrupperna vill bevara sin särart. Finns ingen särart att bevara Speciellt inte den av din typo, den kan vi avskaffa.

Quote:

wiseguy skrev:

det finns inga svenskar, det var vi ju överens om, vi är ju "germaner" som du utryckte det, en svensk är inget folkslag, vi är en samling inavel, från massor olika länder, samerna kommer från asien. Ingen kommer från Sverige. Begreppet svenskt är lika sant som en tysk midsommarstång, eller en turkisk köttbulle, med en palt från Ryssland.

Nu är du inne på darwinismen med att alla människor har samma ursprung och med din logik borde vi kanske stoppa artsegrigationen eftersom vi alla från början är från havet.
Jag har aldrig påståt det inte finns svenskar, svenskar är en benäming på en befolkning inom den germanska folkstammen.

Slingra dig inte ur att du omklassificerade oss till Germaner, Darwin var både frimurare och satanist, ingen jag stödjer mig på. För mig räcker det med att vi är en mänsklighet, det räcker för mig, Nationalism, som du förespråkar, är bara ett trick av eliten, som man enkelt lurade dig med i vart fall. Skål på dig!

Och återigen har du dubbeltänk när du säger att samerna kommer från asien när du även säger att det inte finns några folkslag. Samrena kommer från Asien. Jag sa att det inte finns några Svenskar, ljug inte, du ser inte mindre korkad ur flr att du börjar ljuga nu ochså.

Asiaterna kommer väl från lucy i tansania om jag inte minns fel va ? Lucy är en blåsning. Darwinismen en frimurare propaganda. Men man ser enkelt hur du fungerar, "om jag inte minns fel" du har blivit serverad detta, och tuggat i dig, med hull och hår, du är en konsument av propaganda, inget mer.

Här är lite mer "Wiseguy forskning" till dig
http://www.youtube.com/watch?v=WSkp8TTPwgU&feature=related[/quote] Jag kollar inte dina filmer, har inte tid.

Posted on: 2007/12/20 12:50
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:
Du påstår att våldtäkt är norm utomlands, man baxnar. Och du talar om pladder, detta är hets mot folkgrupp, straffbart enligt lag i Sverige.

Norm skulle jag inte säga men att det är vanligare i andra länder är självklart.
Du är en sådan som påstår att det inte är vanligare i andra länder men vill att vi i sverige ska erkänna det som asylskäll då kvinnor flyr dessa länder just för det är vanligare i deras länder.
Titta på våldtäcksstatesiken!
Lagen om "HMF" är enbart till för att straffa inte för att skydda

Quote:

wiseguy skrev:
Finns ingen särart att bevara Speciellt inte den av din typo, den kan vi avskaffa.

Vem är nu rasist ?
Du säger att vita människor borde avskaffas och i inlägget före pratar du om "Hets mot folkgrupp"
Återigen repterer du makten som påstår att det enda folkgruppen som inte excisterar i sverige är just svenskar.
Men du nämde ju tidigare det finns semiter och iranier finns dom då ?

Quote:

wiseguy skrev:
Slingra dig inte ur att du omklassificerade oss till Germaner, Darwin var både frimurare och satanist, ingen jag stödjer mig på. För mig räcker det med att vi är en mänsklighet, det räcker för mig, Nationalism, som du förespråkar, är bara ett trick av eliten, som man enkelt lurade dig med i vart fall. Skål på dig!

Frimurarna skrev nyligen i deras franska tidning att de avskydde nationalistiskapartier.
Darwinismen menar på att människan är till av en slump lika så dess raser som inte finns till.
Du har gått på detta som menar på att vi alla är precis lika dana men skapelsen har skapat de olika raserna av en andledning.

Quote:

wiseguy skrev:
Samrena kommer från Asien. Jag sa att det inte finns några Svenskar, ljug inte, du ser inte mindre korkad ur flr att du börjar ljuga nu ochså.

Så det finns svenskar etniska svenskar de som du tidigare namngav borde avskaffas ???
Finns de du vill avskaffa eller inte och berätta för mig vad dessa svenskar är för några ?
Tvärtom så verkar det som indierna kommer från norden om det nu är så att vi ens har samma fader

Quote:

wiseguy skrev:
Lucy är en blåsning. Darwinismen en frimurare propaganda.

Korrekt!
Och därav kanske det finns en mening med människan dess raser andra arter och hela växtriket ?

See User information
maggot skrev:
Quote:

wiseguy skrev:
Du påstår att våldtäkt är norm utomlands, man baxnar. Och du talar om pladder, detta är hets mot folkgrupp, straffbart enligt lag i Sverige.

Norm skulle jag inte säga men att det är vanligare i andra länder är självklart.
Du är en sådan som påstår att det inte är vanligare i andra länder men vill att vi i sverige ska erkänna det som asylskäll då kvinnor flyr dessa länder just för det är vanligare i deras länder.
fortfarande hets mot folkgrupp

Quote:

wiseguy skrev:
Finns ingen särart att bevara Speciellt inte den av din typo, den kan vi avskaffa.

Vem är nu rasist ? Ingen, om inte du är en egen ras, erbjudandet gäller bara dig

Du säger att vita människor borde avskaffas och i inlägget före pratar du om "Hets mot folkgrupp" Det har jag inte sagt, nu ljuger du igen
Återigen repterer du makten som påstår att det enda folkgruppen som inte excisterar i sverige är just svenskar.´Jag reciterar ingen, det var min egen slutsats. Skaffa egna slutsatser du med lillhitler, så du slipper kolla vad "ledarna" tycker du skall säga

Men du nämde ju tidigare det finns semiter och iranier finns dom då ? det var du som använde ordet semiter, jag pratade om länderna, inte de folk som bodde i dem. Nu ljuger du igen lillhitler.

Quote:

wiseguy skrev:

Frimurarna skrev nyligen i deras franska tidning att de avskydde nationalistiskapartier. Naturligtvis ett billigt trick, för lättlurade individer

Darwinismen menar på att människan är till av en slump lika så dess raser som inte finns till. Håller inte med om det.

Du har gått på detta som menar på att vi alla är precis lika dana men skapelsen har skapat de olika raserna av en andledning. Skapelsen? Jag är inte speciellt religiös, blanda inte in mig i det det där

Quote:

wiseguy skrev:
Samrena kommer från Asien. Jag sa att det inte finns några Svenskar, ljug inte, du ser inte mindre korkad ur flr att du börjar ljuga nu ochså.

Så det finns svenskar etniska svenskar de som du tidigare namngav borde avskaffas ??? Nu ljuger du igen

Finns de du vill avskaffa eller inte och berätta för mig vad dessa svenskar är för några ? Nu ljuger du igen

Tvärtom så verkar det som indierna kommer från norden om det nu är så att vi ens har samma fader Indier är ett gammalt folk, dom är genuina ochså, vilket vi svenskar inte är, vår "historia" är några hundra år max.

Quote:

wiseguy skrev:

Korrekt!
Och därav kanske det finns en mening med människan dess raser andra arter och hela växtriket ?[/quote] Vill du leta efter Gud eller meningen med livet, varsågod. Jag har ägnat energi så jag kom till de svar jag ansåg räcka för min del.

Posted on: 2007/12/20 13:34
Resized Image

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
maggot skrev:
Quote:

wiseguy skrev:

fortfarande hets mot folkgrupp

Quote:

wiseguy skrev:

Vem är nu rasist ? Ingen, om inte du är en egen ras, erbjudandet gäller bara dig

Du säger att vita människor borde avskaffas och i inlägget före pratar du om "Hets mot folkgrupp" Det har jag inte sagt, nu ljuger du igen
Återigen repterer du makten som påstår att det enda folkgruppen som inte excisterar i sverige är just svenskar.´Jag reciterar ingen, det var min egen slutsats. Skaffa egna slutsatser du med lillhitler, så du slipper kolla vad "ledarna" tycker du skall säga

Men du nämde ju tidigare det finns semiter och iranier finns dom då ? det var du som använde ordet semiter, jag pratade om länderna, inte de folk som bodde i dem. Nu ljuger du igen lillhitler.

Quote:

wiseguy skrev:

Frimurarna skrev nyligen i deras franska tidning att de avskydde nationalistiskapartier. Naturligtvis ett billigt trick, för lättlurade individer

Darwinismen menar på att människan är till av en slump lika så dess raser som inte finns till. Håller inte med om det.

Du har gått på detta som menar på att vi alla är precis lika dana men skapelsen har skapat de olika raserna av en andledning. Skapelsen? Jag är inte speciellt religiös, blanda inte in mig i det det där

Quote:

wiseguy skrev:

Så det finns svenskar etniska svenskar de som du tidigare namngav borde avskaffas ??? Nu ljuger du igen

Finns de du vill avskaffa eller inte och berätta för mig vad dessa svenskar är för några ? Nu ljuger du igen

Tvärtom så verkar det som indierna kommer från norden om det nu är så att vi ens har samma fader Indier är ett gammalt folk, dom är genuina ochså, vilket vi svenskar inte är, vår "historia" är några hundra år max.

Quote:

wiseguy skrev:

Korrekt!
Och därav kanske det finns en mening med människan dess raser andra arter och hela växtriket ?
Vill du leta efter Gud eller meningen med livet, varsågod. Jag har ägnat energi så jag kom till de svar jag ansåg räcka för min del. [/quote]

Du har gått på detta som menar på att vi alla är precis lika dana men skapelsen har skapat de olika raserna av en andledning.

"Skapelsen? Jag är inte speciellt religiös, blanda inte in mig i det det där."

Maggot pratar om skapelsen - du pratar sedan om religion - äpplen och päron, ju.

Posted on: 2007/12/20 13:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

wiseguy
Ingen, om inte du är en egen ras, erbjudandet gäller bara dig

Okej jag tolkade "
Finns ingen särart att bevara Speciellt inte den av din typ, den kan vi avskaffa." Lite fel då det gäller tydligen bara mig

Quote:

wiseguy
det var du som använde ordet semiter, jag pratade om länderna, inte de folk som bodde i dem. Nu ljuger du igen lillhitler.

Så vet jag vet brukar det finnas folk som bor i länder som ofta har en egen kultur,språk,traditioner och normer

Quote:

wiseguy

Naturligtvis ett billigt trick, för lättlurade individer

Det är du som repterar "internationell solidaritet" och annat marxistisk dravel och påstår att det inte finns något svenskt det är du som går på "tricken"

Quote:

wiseguy

Skapelsen? Jag är inte speciellt religiös, blanda inte in mig i det det där

Okej jag tror iaf jag är här av en slump.

Quote:

wiseguy

Indier är ett gammalt folk, dom är genuina ochså, vilket vi svenskar inte är, vår "historia" är några hundra år max.

100 år ?
Läs historia för årskurs 5 i grundskolan och sedan förbjuden historia läs Tsarion

See User information
Quote:

novax skrev:

Maggot pratar om skapelsen - du pratar sedan om religion - äpplen och päron, ju.

Fattar inte riktiogt vart du ville komma, men religioner brukar ha en skapelseberättelse, det ingår i mindcontroltemat.

Posted on: 2007/12/20 13:44
Resized Image

Anonym
Hur du en vrider och vänder på alla teorier så skapades jorden genom en slump och bigbang eller genom en tanke

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

novax skrev:

Fattar inte riktiogt vart du ville komma, men religioner brukar ha en skapelseberättelse, det ingår i mindcontroltemat.

Jo men det måste du fatta. De som därute slår ned mot intelligent design, en skapande kraft/gud/skapare kör med sådant därm som att försöka sätta likhetstecken mellan just det och vad religioner kan ha i sin tro/förklaring kring skapelsen.

Det är en billig väg, fast balaha blaha, och är ju inte vad det handlar om.

De som vill prata om religioner och deras tänk och förklaringar kring skapelsen akan ju göra det, och man kan ju om man vill samtidigt prata om intelligenst design osv,man kan prata om allt - men för inte ihop det på samma sätt som darwinistspöken gör!

Maggot pratar om skapelse...

Posted on: 2007/12/20 13:54
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Wiseguy!

Du har EXAKT samma argument som de Politiskt korrekta fåren brukar använda för att de med "gott" samvete skall kunna fortsätta med den kultur- och folkförstörelse som nu pågår i västvärlden!

Läs lite ( Du som brukar älska att peka ut "khazarerna ) VILKA som ligger bakom dessa idéer om "mångkultur" och massinvandring:

http://www.vdare.com/macdonald/041027_immigration.htm

http://theoccidentalquarterly.com/arc ... no2/km-understanding.html

Du anser likt Mona Sahlin och andra nyttiga idioter att civilisationen härstammar ifrån arabfolken.

Detta är en lögn. Civilisationen har sitt ursprung bland de germanska och keltiska folken som flertalet revisionistiska historiiker skrivit om. Bl.a Michael Tsarion skriver om det i "Irish origin of Civilisation".

Du har aldrig funderat på varför de nordiska samhällena är välorganiserade, jämställda, fungerande, samt alla de tusentals filosofer, vetenskapsmän och andra framtående tänkare som har sin grund här. Du aldrig funderat på varför vi nordbor INTE är lika emotionella i våran karaktär än sydeuropéer och arabfolk. Du har aldrig funderat på varför dessa sydligare folkslag JUST har inslag av Patriarkala strukturer med hedervåld, bortgifte, månggifte och underutvecklade samhällen jämfört med de nordiska dito??

VAD säger det dig om de olika folkens kulturhistoria och karaktärsdrag?

VARFÖR tror du att man ofta kallar svensken "godtrogen."

KAN det bero på att man i det traditionella nordiska samhällena litade på varandra och att ett handslag räckte för att sluta en affärsöverenskommelse. Att denna godtrogenhet grundar sig i ärlighet.

Dessa karaktärsdrag har sin grund långt tillbaka i tiden i norden.

Är dessa karaktärsdrag och kulturella drag bevis på underutveckling?

Posted on: 2007/12/20 16:27

Anonym
Wiseguy aka Steffo är en tvättäkta Oikofob.

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper