vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Förenta Nationerna

See User information

Efter att ha studerat förenta nationernas program och planer
under några veckor står det för mig rätt klart att detta
är den ultimata "solution" de rika kan använda för
att suga ut de fattiga.

F.N har till och med en egen slags kult sponsrad av Lucis Trust
som söker kombinera alla befintliga religioner, New Age, meditation o.s.v till en slags nyandlighet. Ungefär den typ av andlighet som ofta propageras för här på forumet.
En viktig ingrediens är Meitreyas återkomst.
Detta pågår alltså i förenta nationernas kanske inte så värst kända meditationsrum!

http://www.freemasonrywatch.org/lucistrust.html

Jag kallar det själv för den "blåa konspirationen".

Information jag kommit över (det tar aldrig slut):

At one time, the Lucis Trust office in New York was located at 666 United Nations Plaza and is a member of the Economic and Social Council of the United Nations under a slick program called "World Goodwill". In an Alice Bailey book called "Education for a New Age"; she suggests that in the new age "World Citizenship should be the goal of the enlightened, with a world federation and a world brain." In other words - a One World Government New World Order.
Luci's Trust is sponsored by among others Robert McNamara, former minister of Defence in the USA, president of the World Bank, member of the Rockefeller Foundation, and Thomas Watson (IBM, former ambassador in Moscow). Luci's Trust sponsors among others the following organizations: UN, Greenpeace Int., Greenpeace USA, Amnesty Int. and UNICEF.

Ska snart läsa boken "The Ultimate Crime" av Linda Melvern,
verkar vara en lovande bok om Förenta Nationernas historia.
Tyvärr beställde jag nyss det sista begagnade exemplaret från
http://www.amazon.co.uk! Denna bok verkar blivit bannlyst,
Counsel of foreign relations kan ligga bakom.

(!)

Posted on: 2006/1/12 17:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Förenta Nationerna

See User information
Kanske värt att nämna:

Detta som pågår skulle om det användes på ett ärligt
sätt kunna vara det världen behöver.

Om ni exempelvis går in på
http://en.wikipedia.org/wiki/Earth_Charter
och läser lite om vad F.N OFFICIELLT står för
skulle det kunna vara paradiset på jorden.

Kombinerar man detta med den form av nyandlighet
som exempelvis Al Gore propagerar för är det ett
oemotståndligt lockbete.

Men tyvärr verkar deras agenda vara något helt annat!

Posted on: 2006/1/12 17:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

SecretEye skrev:
F.N har till och med en egen slags kult (snip)

Det finns en mängd olika (typ religösa) organisationer som samarbetar med FN. World Goodwill tillhör inte FN.

Bedöm själv:

http://www.lucistrust.org/goodwill/

Okej, nu ska jag låta som en riktig nutcase:
Kampen mellan det "goda" och det "onda" på vår planet är fan så mycket mer spännande än på TV. Krafterna är så stora, att det kan vara svårt för oss omedvetna (även vi som tror oss veta så himla mycket för att vi hört talas om begreppet "frimureri") att _skilja_ på de som vill hjälpa och de som vill ha makt.

De flesta konspirationsteoretiker har snöat in på att konspiration är något dåligt. Men jag håller inte med. Konspiration kan även (oftast?) vara något underbart nödvändigt.

Om folk inte kan ta ansvar har dom inte rätt att veta =P

FN är inte något ont eller något gott. Det är snarare ett mindre slagfält för onda och goda makter.

Att de "onda" håller på att vinna, och gör sig mer gällande skulle kanske kunna vara en förklaring till varför det ser ut som det gör.

Men du sa också själv, att FNs metodik kan användas i båda riktningarna, att skaffa makt för egen vinngs skull. Eller att skaffa makt för främja mänskilghetens frihet (skapa paradis etc).

Det var någon som sa nått i stil med: "om det är mäktigt och hemligt så kan det inte vara bra".

Då skulle livet inte vara bra då, för det är väl det största mysteriet, och det mest hemliga. Det är snarare så att allt bra är både hemligt och mäktigt. För om det inte skulle vara hemligt, så skulle det missbrukas av idioter som dig och mig.

Tack för ditt inlägg.

P.S.
Liten personlig ordlista:

Godhet - Det som främjar mänsklighetens frihet och utveckling.
Ondska - Det som motarbetar mänsklighetens frihet för egen vinnings skull.
Konspiration - Tillhandahållande av makt, kunskap och frihet i hemlighet.

Posted on: 2006/1/15 22:23

See User information
Helt klart är det så - 88,an...
men det kan ju även ibland vara så att de som kämpar här i världen faktiskt har en sådan t inflytande att de kan konstruera institutioner/organisationer som just är till för att "spelet" om det onda och det goda skall liksom premieras lite extra på det godas skull... FN skapades utav de onda - liksom det messta som "skapats"- DEt som egentligen FN är till för har ännu ej "förverkligats" - men kommer antagligen om allt går deras - de ondas - väg att bli den regering som de onda önskar sig - en sk "VÄRLDS-REGERING"!!
Ni har ju själva märkt allt snack om hur FN skall skötas och alla dessa nya lagar, så efter nästa stora - Ja, f-n världskrig - så kommer alla nationer tyckas vara för en gemensam regering och det är det som FN är skapad för...
Alltså, så skall vi vara jävligt uppmärksam på denna organisation... Alla som har lite i huvudet - som det heter - är medvetna om detta och tycker faktiskt illa om denna liga...

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/16 1:18
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Quote:

SHYGETS skrev:
FN skapades utav de onda - liksom det messta som "skapats"- DEt som egentligen FN är till för har ännu ej "förverkligats" - men kommer antagligen om allt går deras - de ondas - väg att bli den regering som de onda önskar sig - en sk "VÄRLDS-REGERING"!!

Typiskt för indoktrinerade konspirationsteoretiker är att de inte kan se skillnad på det goda och det onda. FN bildades av många olika människor, med många olika visioner. Att sedan vissa lyckats lura tills sig komissionen för globalt styre och andra instanser som vill centralisera makten, betyder inte att det är absolut ondska. Använder man sig av David Icke logik så är iofs allting ondska.

Men visst försöker de "onda" få sina idéer att låta bra. Som "fred på jord" och "jämlikhet" för att kunna kontrollera oss utan tjafs. Men FN drar till sig en hel del folk som vill hjälpa andra ochsom kan tänka själva. Påstår du att detta ingår i ondskans plan så påstår du att ondskan dummare än både dig och mig tillsammans. =)

Posted on: 2006/1/16 5:13

See User information
Idiot:

Du är allt bra säker på din sak. Jag utfår från att vi inte vet sanningen. Det kan gott och väl finnas ren onska som skapar hela organissationer som FN. Det kan även vara så att det bara finns missriktad kärlek och att FN agerar på ett sätt dom tror är bra.

Iom att jag inte vet så låter jag frågan vara öppen, men oavsätt detta så kan jag själv välja hur jag definerar gott och agera för att främja dessa värderingar.

David Icke säger ju att allt är kärlek. Kanske beror mycket på hur vi subjektivt tolkar. Kanske säger ditt påstående mer om dig än om Icke.

Posted on: 2006/1/16 8:52

See User information
Quote:

Du är allt bra säker på din sak.

Bara en idiot är säker, brukar jag säga.

Quote:

Iom att jag inte vet så låter jag frågan vara öppen, men oavsätt detta så kan jag själv välja hur jag definerar gott och agera för att främja dessa värderingar.

Absolut... det är ingen som kan (bör) välja hur du ska definera begreppen åt dig. ...jag hänger inte rikigt med i diskussionen.

Quote:

David Icke säger ju att allt är kärlek. Kanske beror mycket på hur vi subjektivt tolkar. Kanske säger ditt påstående mer om dig än om Icke.

Älskar
Älskar Icke

Begriper inte i vilket sammanhang allt skulle vara kärlek. En hel del känslouttryck är det inte, t ex. Han kanske syftar till vägen för frigörelse? Att deltagande är det enda sättet för mänskilgheten att komma ut ur den onda cirkeln?

Ickes verk talar för hans verk, så talar mina för mina. Visst? Men han är inte bortom all kritik, bara för att han bidragit mer än de flesta andra till att avslöja skrämmande fakta. Och han är absolut inte felfri. Det har jag bevisat. Kan dock inte bevisa det för dig, det måste du göra själv.

Jag utspelar främst mot tanken att alla inblandade (främst initiativtagarna) i FN skulle jobba för att förslava mänskilgheten.
Det är helt fel!

Sen om jag är säker, osäker eller inte ens tror på det själv spelar mindre (el ingen) roll. Utspelet är lika berättigat eller oriktigt oavsett vad jag personligen tror.

Posted on: 2006/1/16 9:41

Kriget inom FN

See User information
Hittade en 3vlig länk som tar upp kriget inom FN, kolla sista tredjedelen av debattprogrammet:
http://svt.se/svt/road/Classic/shared ... ndex.jsp?d=40890&a=516781

Posted on: 2006/1/16 12:06

See User information

Idiot-88:

Tack för ditt svar. =)

Det är allmänt känt att F.N har en "andlig avdelning",
där organisationer som "World Goodwill" har inflytande.
Okej, de ÄR inte F.N men spelar det någon roll?
Det jag ville påpeka är att denna "andlighet" kan vara
en del i paketet för att få folket att falla för betet.
Vilka non-government organisations som är anslutna är
mindre viktigt. Är det någon man lär när man studerar
historien är hur religion och politik nästan alltid är
sammanflätade, religionen har varit ett medel att
kontrollera människor, på ont och gott (mest ont enligt min åsikt)

"Om folk inte kan ta ansvar har dom inte rätt att veta =P"

Ett väldigt farligt påstående, hur vet vi att dom som har
makten bara inte döljer viktig information från oss?
Vilka ska avgöra vilka som är kvalificerade?
En hemlig elit?
Detta är ett stort hot mot demokratin. Och en fråga:
Om vi inte kan ta ansvar över våra egna liv, utan behöver
en elit som dikterar "rätt" åt oss, eftersom vi är så dumma,
hur vet vi att inte eliten är lika korkad?

"FN är inte något ont eller något gott. Det är snarare ett mindre slagfält för onda och goda makter."

Kanske! Men ju mer jag läser om F.N ju mer tycks det som
att det "onda" tagit överhanden. Jag kan inte redogöra för allt
som kommit fram här, men kopplingarna till det internationella
bankväsendet är skrämmande.

"Det var någon som sa nått i stil med: "om det är mäktigt och hemligt så kan det inte vara bra".
Då skulle livet inte vara bra då, för det är väl det största mysteriet, och det mest hemliga. Det är snarare så att allt bra är både hemligt och mäktigt. För om det inte skulle vara hemligt, så skulle det missbrukas av idioter som dig och mig."

Jag själv gillar mysterier, men jag anser inte för den delen
att de människor som styr över oss har rätt att hålla saker
hemliga som rör alla människor på den här planeten, hur kan vi annars i en demokrati veta vad vi ska
rösta på? Röstar vi på en svart låda kan vi ju lika gärna sluta rösta!

Posted on: 2006/1/16 16:30

See User information
Micro:

Bra sagt.

Till alla:

Och eftersom vi med säkerhet inte vet är det
otroligt viktigt att information om organisationer som F.N
kommer ut och diskuteras öppet.

Och då räcker det inte med att slå sig ner i fåtöljen
och kolla på ett debattprogram i TV.

När en regering som USAs har det största
inflytandet i F.N och Bushadministrationen mer och mer
börjar uttrycka sitt stöd för denna organisation då ser jag
fara på färde. De nya reformer som nu gås igenom
verkar stöda F.Ns roll, politiskt och militärt.

Jag är oroad då jag ser ett debattprogram i sveriges television
där stödet för ett reformerat och styrkt USA backat F.N tycks vara rätt stort.

Posted on: 2006/1/16 17:47

See User information
Tjabba, 88,an och övriga - Det här med ont och gott - ickekärlek och kärlek - jävlans "röra"!
Så här kan det väl vara: Kärlek ÄR det "riktiga" i allting, ungefär som när ett sk. imunförsvar funkar, shyssst... Eller fyra plus fyra blir åtta... eller då den lilla andungen kastar sig i vattnet för första gången och simmar(!) iväg... Eller då den lilla kalven reser sig och följer sin mamma. hajar du - nästan mirakulöst hur jävlas bra "ordning" det är på saker och ting då de inte blir manipulerade av en massa skit... allt detta är en del av denna stora sk. "kärlek"... När grejer liksom bara "sköter" sig efter sina givna regler... Regler givna av... ja, vad då?
David Icke, pekar just på allt detta och det som "motverkar" dessa regler är ont - jävligt ont och det gör det också... - ont!

När det så gäller de goda människor som har använt detta FN, ta tex. Vår Dag Hammarsköld, hur gick det för honom? Han, vad man nu vet - motsatte sig vissa varianter, ang. då staten Israels "bildande" - och vad hände?

Ta den där andra Fn-snubben Abba Ebban - Jag har nyligen "klämt" hans feta memoar-bok och man förstår nog vart det "lutar" - Det finns naturligtvis, shyssta människor i alla läger, men de är alltsom oftast sk. "nyttiga idioter"... Antingen så är de verkliga humanister i den positiva bemärkelsen och vill fakytiskt väl - men eftersom de som styr upp utnämningar och det och sånt tillhör istort sätt ondskan =okunnighten så väljs oftsa dessa "nyttiga" enbart för att de onda skall få kredit -utdelning vid ett senare tillfälle...
Jag känner ju massor med socialdemokrater på "golvet" liksom - de är många skitgoda människor, men deras ledare är sas. sedan länge involverade i detta som kallas för "kår-anda" ett slags korrupt frimureri, som gör att de inte kan annat än hålla sig inom detta med det politiskt korekta som ombesörjes av "mentorerna"...
Alla är nog även i början av sin karrijär omedvetna om det som i verkligheten händer och som sagts - vill väl, men som jag menade i någon "tråd" - att en hypnotiserad människa kan alldrig göra något mot sin vilja, men eftersom de flesta människor faktum inte "känner" sig själva - så vet man ju heller inte vad man har för "egenskaper"...

Så det är nu så att de flesta människor är lätta då - att korumpera... De onda, dvs. de okunniga människorna, som styr världen ser då sig om efter folkliga populära shyssta människor - för satt utnämna dem som ledare - för att sedan använda dom - många gånger naturligtvis, ovetande - i sina egna djävulusiska syften...
Så vi skall vara jävligt aktsamma på hur det är med våran egen position, för dsen kan smnabbt förändras och är det då till det "bättre" så tappar vi kontrollen lätt och blir då ett lätt byte för "Världsbyggarna/de onda"...
FN är ett skitbygge från början likt de flesta organisationer - ta "Amnesty" - "Läkare utan gränser" och så vidare... De som går in i dessa organisationer utan att tänka sig för vad organisationen, egentligen är till för - är jävligt "nyttiga idioter"... Klart slut!

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/16 18:17
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper