vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Hur blir vi fria?

See User information
Vi är ofria endast om vi accepterar ofrihet.
En man blev tillfrågad vad han tyckte var det fulaste ordet i språket, han svarade "Fred".
För den som läst "1984" av George Orwell står det klart att språket är ett medel för att sprida idéer, i förlängningen ett maktmedel.
Frihet är bara ett ord.
Men vem förstår dess innebörd?
Hur kan en slav veta vad frihet är?
På samma sätt manipuleras vi att tro på den "sanning" som för stunden gagnar makten bäst.
Min lycka utesluter din, jag är rik om du är fattig, osv.
Även de godhjärtade lider under detta förtryck, hur ofta hör man inte att det manas till "kamp", mot könsförtyryck, för frihet, för demokrati; till och med för fred.
För att citera ett slitet uttryck: "Fighting for peace is like fucking for virginity."
Till slut vill jag bara fråga om det är någon annan som uppmärksammat att "sjukt" används allt mer i ett sammanhang där det kanske passar illa: "Sjukt bra" osv.
Min hälsning till dig kossan,
Från en medbroder i matrisen:
MU!

Posted on: 2007/12/22 19:30
Salvandorum Paucitas, Damnadorum Multitudo
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
att påstå att vi är ofria bara så länge vi tror vi är ofria (om även jag får använda ett slitet utttryck) är som att säga "war is over when you wanto".

Detvillsäja ren raparkalja.

Att folk ska tro att dom är fria, medans dom är raka motsatsen, är maktelitens ABC.

Posted on: 2007/12/22 19:40
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

emil322 skrev:
att påstå att vi är ofria bara så länge vi tror vi är ofria (om även jag får använda ett slitet utttryck) är som att säga "war is over when you wanto".

Detvillsäja ren raparkalja.

Att folk ska tro att dom är fria, medans dom är raka motsatsen, är maktelitens ABC.

Jag påstår inte att vi är ofria så länge vi säger oss vara det, jag vill gå längre än så. Jag vill hävda att vi är ofria för att vi inte förstår något annat sätt att förhålla oss. (Jag säger vi därför att jag försöker vara ödmjuk.) Givetvis finns ju de som tror sig vara fria, som tror att de står bortom maktelitens kontroll.
Men sanningen är att alla som lever i den här världen, som tror sig se med sina ögon, höra med sina öron, och ja, du vet.. Sanningen är att vi alla är ofria tills vi inte längre accepterar den värld som syftar till slaveri.
För den hemska sanningen är att ingen människa på denna jord är fri, inte ens de mörkermän som styr!

Att kalla mina tankar för "raparkalja" (Rappakalja?) är bara ett uttryck för den översittarmentalitet som "Illuminati" har lärt oss i sina institutioner. Föga konstruktivt.

Jag vet inte om jag ska berömma emil322 för att han lärt sin läxa väl. Maktelitens ABC var (dessvärre) ingen litteratur på kursplanen i de skolor där jag utsattes för min hjärntvätt.

Posted on: 2007/12/22 20:31

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Val, demokrati och dylikt tramms är bara en slöja, för att kamoflera att vi lever i en monarki.

Ja, övertgelsen har funnits länge hos mig, jag ser hur den genomsyrar saker och ting. när man väl ser en sak så ser man nästa sak...
men jag fattar inte vad de anser sig vinna på det.[/quote]

Quote:

Men att informera sig och ta ställning är nog det viktigaste.
Bara en sånn liten sak som att sluta äta aspartam och inte lita på allt dom säger på Cspan kan vara ett mycket stort steg för många..

Är det något speciellt i just aspartam (bland många giftiga tillstaser) som du syftar på här?

Quote:

Du bör (om du frågar mig) köpa Dacid Ickes Children of the matrix där du kan lära dig lite mer hur illuminati eliten kontrolerar oss på mer än bara dom "normala" palnen, och verkligen mycket bra och viktigt om deras blodsband och släkt.

jag var på vattumannen igår och tänkte köpa en annan bok han skrivit "Kärleken är det enda...allt annat är illusion" (eller liknande.
men jag kanske ska läsa den här matrix-boken också
Quote:

Om du känner dig osäker till hur du ska förhålla dig till hela "makthavarna som styr är satanska ljugande mördare" "konpirationen" så tycker jag du ska se Dark secrets inside bohemian grove,

oki ska leta. Så mycket man skulle vilja läsa...
Quote:

Men ptja, som sagt, NWO konspirationer är ett brett ämne, så kolla igenom, vad det är som intreserar dig, o fråga sen, så är vi nog en hel hög som är villiga att ge dig tipps.

=)

Posted on: 2007/12/22 20:59
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem

See User information
Kossan, jag kan personligen rekommendera "Det finns bara oändlig kärlek, allt annat är en illusion."
För mig var den en resa.
Först blev jag förbannad som bara den: (DE JÄVLARNA!)
Sedan blev jag deprimerad på gränsen till apati: (Inget spelar någon roll längre, vi kan lika gärna ta livet av oss; hela mänskligheten förtjänar att dö för vår likgiltiga ondska.)
Därefter var det som en befrielse.
Jag hävdar fortfarande att vi bara är ofria om vi (på ett fundamentalt plan) accepterar att vi är det.

Posted on: 2007/12/22 21:06

Anonym
Rent konkret så har sverige tvingas agera konsomopolitiskt och ska ta hand om jordens alla invånare för att de ska kunna överleva (invandrare & flyktingar)
Men ingen pratar om vem som ska få axla ansvaret av sveriges förintade....

See User information
Hur menar du Maggot?

Posted on: 2007/12/22 21:16

Anonym
Jag vill bara säga att jag är glad över att tråden inte verkar ha ballat ur (vilket förr har skett i långa trådar på vaken.se & som inte ska ske med framtida trådar). Tack för att ni håller er till reglerna och utbildar varandra istället för att skälla (som aldrig ger resultat).

See User information
Quote:

Lucifer skrev:

För den som läst "1984" av George Orwell står det klart att språket är ett medel för att sprida idéer, i förlängningen ett maktmedel.

Så kan det vara, men ord kan också beskriva visioner baserad på personlig makt, dvs. den makt vi var och en har tillgång till.Quote:

Frihet är bara ett ord.
Men vem förstår dess innebörd?
Hur kan en slav veta vad frihet är?

Jag tror att jag förstår en del av din poäng, men jag är också övertygad om att vi kan känna åt vilket håll vi vill gå och att frihet är att ha möjlighet att gå åt det hållet.
Sedan är det ju inte svart eller vitt, det finns givetvis en gråskala, jag tror inte heller att någon är helt "fri".
Ord kan betyda olika saker för olika människor.
Jag tänker att frihet för mig är att ha tillgång till min egen kraft, dvs. min personliga makt. och möjlighet att återerövra den, om än en liten bit i taget, gör mig friare.
När jag skriver "hur blir vi fria?" (eller vad jag skrev) så hade jag inte så höga ambitioner att jag tänkte att vi här skulle hitta på någon magisk formel som "klick" gör oss fria.

Jag tror inte att någon människa är helt fri, men jag tror att vi känner till vad frihet är ändå. vi vet "hur det luktar", sedan hur vi tar oss den vägen ser olika ut, mitt främsta verktyg är meditation,
för en annan ser det ut på annat sätt.
Jag har upplevt att jag har varit tvungen att söka själv, ibland är det kanske bra att spegla med andra.

Quote:

Även de godhjärtade lider under detta förtryck, hur ofta hör man inte att det manas till "kamp", mot könsförtyryck, för frihet, för demokrati; till och med för fred.
För att citera ett slitet uttryck: "Fighting for peace is like fucking for virginity."

Jag tror att "upp till kamp" är en slags avspark, en väldigt viktig sådan.
men om kärleken är den som ska äga vår verklighet framöver så har jag svårt att tänka mig att en vändning kommer att innebära krig.
jag tror att det finns flera faser och att 2upp till kamp2 är en av dem.
Quote:

Till slut vill jag bara fråga om det är någon annan som uppmärksammat att "sjukt" används allt mer i ett sammanhang där det kanske passar illa: "Sjukt bra" osv.

Ja, det finns värre saker en så.
Quote:

Min hälsning till dig kossan,
Från en medbroder i matrisen:
MU!

MU!

Posted on: 2007/12/22 21:21
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem

Anonym
Lucifer jag menar att det inte är e slump att vi tar emot mest invandrare i hela europa.
För att de har sätt till så att folket här ska känna att det är deras ansvar att länder bombas då "bofors" säljer vapen

See User information
Quote:

Lucifer skrev:
Kossan, jag kan personligen rekommendera "Det finns bara oändlig kärlek, allt annat är en illusion."

Jag ska läsa den, höll den i händerna igår...finns mycket jag vill läsa..

[

Posted on: 2007/12/22 21:26

See User information

Respekt till Kossan!

Jag tycker att det är glädjande att se att vi blir fler och fler som försöker tänka utanför ramarna.

Jag är med dig på vad du menar med att frihet nog kan definieras, även som ett abstrakt begrepp.

Problemet är väl om vi kan tro på våra referensramar, eller om vi överhuvudtaget kan tro våra sinnen.
Sådana saker tar förresten Icke upp i boken "..allt annat.."
Jag kan bara säga, apropå rubriken, att för mig innebar boken en inspiration och jag tror att alla som läser den kanske får en annan uppfattning om världen vi lever i och kanske en uppfattning om frihet..

Jag upplever att, även om "kamp" kan definieras som en plantas oskyldiga och lidelsefria strävan att nå solen, vad hinder vi än lägger i dess väg, är "kamp" något som "illuminati" använder för att styra oss.

De har lång vana vid att manipulera människor genom att gå direkt till de basala drifterna (reptilhjärnan), och där är just "kamp" en av de reaktioner som våra styrande eftersträvar.

(Apropå vår hälsning; tänker på South Park) =)

Posted on: 2007/12/22 21:33

See User information
Quote:

maggot skrev:
Rent konkret så har sverige tvingas agera konsomopolitiskt och ska ta hand om jordens alla invånare för att de ska kunna överleva (invandrare & flyktingar)
Men ingen pratar om vem som ska få axla ansvaret av sveriges förintade....

Så prata om det du då...

varför skulle just sverige förintas?
hur menar du.
De som, i våran tid, bor i sverige eller själva ytan som man genom krig (schimpans-kommunikation) gjorde till sverige?

Hur tänker du?

Posted on: 2007/12/22 21:34

Anonym
Sverige förintas genom en påtvingad massinvandring då svensk kultur blandas upp med andra kulturer ch bildar en blandkultur där alla i slutändan är förlorare.
Och det gäller även svenskarna som folk

See User information
Maggot har rätt.
De strukturer som "Illuminati" byggt förstörs då de tjänat sitt syfte, när vi definierat "Sverige" och dess innebyggare som "svenskar" (genom "chimpansbeteende" som kossan så riktigt kallar det); Ja då är det dags för nästa tankemönster.
Att vi "tvingas" ta emot så många flyktingar, att vi ska känna dåligt samvete för vad "Sverige" gjort i världen..
Allt är bara spelet som vi ser det utveckla sig.
(Att sedan de flesta "svenskar" knappast gagnats annat än indirekt av Bofors och annat svineri från de multinationella företagen som äger oss alla är ju bara tragisk ironi).
Men betala det ska vi!

"Sverige" är ju inget annat än en konstruktion av samma mörkerkrafter som skapat/skapar NWO och när det spelat ut sitt syfte kommer "Illuminati" också att förinta det.
Och det finns inget vi kan göra.

Frågan är om vi borde göra något åt det.

Jag är själv inte förtjust i långa inlägg (läser dem sällan), därför ska jag inte "tjöta" om hur Sverige under nittonhundratalet byggdes upp som ett folkhem, liknande det som nazisterna drömde ihop under trettiotalet.

Som den brittiske författaren Roald Dahl uttryckte det:
"Svenskar är bara en sorts tyskar, fast i mänsklig skepnad."

Posted on: 2007/12/22 21:45

See User information
Om någon annan säger till oss hur hur vi skall tro och tänka blir vi second-handmänskor("fönstertittare") med likriktat sinne- ett likts riktning.

Man kan utgå ifrån alltet(vår rena själ), inte ifrån periferin.Lydnad utifrån befrämjar diktatur.
Respekt är en arrogant hållning ifrån hjärnan/egot.Vördnad är ifrån hjärtat/livet

Posted on: 2007/12/22 21:48

See User information
Förlåt!

"Chimpans-kommunikation" skulle det ju vara!

Mu! (Övers: Hemskt ledsen att jag felciterade dig, kära ko!)

=)

Posted on: 2007/12/22 21:49

See User information
Quote:

Är det något speciellt i just aspartam (bland många giftiga tillstaser) som du syftar på här?

http://www.sweetpoison.com/aspartame-side-effects.html
Kort sammanfattning på aspartam, men det finns mycket mer effekter ett "mainstram" hälsobolag aldrig skulle våga ta upp.

Quote:

jag var på vattumannen igår och tänkte köpa en annan bok han skrivit "Kärleken är det enda...allt annat är illusion" (eller liknande.
men jag kanske ska läsa den här matrix-boken också

Infinite love boken är inte alls bra, han har blivit lite för flippig och pratar messt om droger och egna erfarenheter, kul läsning, men inte super bra.

Quote:

oki ska leta. Så mycket man skulle vilja läsa...

Dark secrets inside bohemian grove finns här

Lycka till med sökandet och skicka bara ett pm om det är något du vill ha tipps, hjälp eller något om.

Posted on: 2007/12/22 21:56
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

sale skrev:
Om någon annan säger till oss hur hur vi skall tro och tänka blir vi second-handmänskor("fönstertittare") med likriktat sinne- ett likts riktning.

Man kan utgå ifrån alltet(vår rena själ), inte ifrån periferin.Lydnad utifrån befrämjar diktatur.
Respekt är en arrogant hållning ifrån hjärnan/egot.Vördnad är ifrån hjärtat/livet

Ojdå! Jag menade inte att vara arrogant! =)

Ska jag omformulera mig till "Vördnad för kossan"?

Fast, skämt åtsido, jag upplever att även om "Kossan" tagit sitt nick som en gest av ironi (Sic!), har jag alltid uppfattat kossor som fina djur.

Och vad gäller deras påstådda dumhet vill jag hävda att det finns människor som är betydligt dummare än kor.

Posted on: 2007/12/22 21:56

See User information
Det var inte menat till dig Du skall inte känna så då hade jag skrivit ditt namn:)men sorry om det blev så. Men ta inte åt dig läs å lär:)

Våra tankar,vårt tal o.vårt handlande är det som tillv.det kollektivmönster som kallas för samhälle.Vårt samhälle ser därför ut som det gör,Ändrar VI oss,DÅ ändras samhället.De som kommit längre mår bättre än de övriga och det som kommit kortare än de kollektiva mönstret de mår sämre,allt efter förändring.
Så man kan välja själv,om man....

"Fritänkare"är ett hot för de maktsugna-makthavarna.Alltså de rädda
mäniskotyperna-räddhararna.Kontrollfolket,släpp taget!

Vilken annandäggdjur bästemmer vad jag skall göra av MIN tid på jorden?va!INGET!

Posted on: 2007/12/22 22:07

Edited by sale on 2007/12/22 22:34:56
Edited by sale on 2007/12/22 22:36:14

See User information
Jag tog det inte så allvarligt Sale!
Mest menat som ett skämt.

Tankar, tal och handlande är ju i de flesta fall bara en reaktion, ett program som körs..

Visst är det så att om vi ändrar vårt sätt att tänka, tala och handla, förändrar vi också världen.
Jag skrev något för ett år sedan om hur vi alla bär skulden till samhället så som det ser ut (det var på tal om brott mot mänskligheten om jag minns rätt).

Som jag ser det är det ju feghet som är det största hindret i vägen för verkliga framsteg.

Många människor är så indoktrinerade att de räds möjligheten att själva bestämma över sina liv, vana som vi är att låta institutionerna sköta allt sådant.

Posted on: 2007/12/22 22:16

See User information
WSkuldgrejen" startade nog mest på den tiden sverige skyddade nazister, det vill man inte ta på...men jag vet eftersom det bla. rörde sig om släktingar till mig.
Vi måste ta på det för vad det är.

Vi måste också hajja att det här, delvis, är konstruerat på ett sätt som gör att vi SKA bli rädda för att "svensk kultur försvinner".

när min pappa kom hit (1956, då var han 18 år) så fick han 200 kr (visserligen var det ganska mkt. pengar på den tiden..9 och en adress till arbetsförmedlingen!
Familjer slogs om att få ta hand om honom. De var väldigt vänliga.
När de åt av deras "prydnadsväxt" (paprika, svenskarna visste inte var paperika var på den tidenså ringde de akuten för att de trodde att han försökte ta livet av sig.
Kultur är ett begrepp som har mer än med etisk ursprung att göra. Kultur är något levande, inte något statiskt.

Vi behöver stå för bofors, stå för mååånga andra saker (såsom att vattenfall, fortums mfl enegi till stor del kommer ifrån uranbrytningar bland ex. aboriginer.
Det går inte att "betala" eller fixa till på något annat sätt än att ta ansvar . men vi väljer skuld framför ansvar.

Och om vi också väljer hat och rädsla...då vete sjutton vart vi hamnar.

Vi bör fundera på begreppet kultur (köttbullar? Dricka sprit tills man spyr? midsommar? Jantelagen? Svenska flaggan?) och vart viljan att behålla kulturen statisk kommer ifrån.
Bör vi eller ni försöka få bort valonblodet? Hitta dokument som tyder på att svenskana har ens någonting med vikingarna att göra?
Eller är det så pass att vi andas syre från amasonas i samma gap som vi sväljer köttbullarna?

Ni behöver inte oroa er över att jag inte tycker att ni får vara här i sverige iaf, visst var mina släktingar (från början hunner som blev till ungrare, finnar osv) här i norden långt innan det fanns något som hette svensk...men jag tycker verkligen att ni får vara här *promise*

Posted on: 2007/12/22 22:17

Edited by kossan on 2007/12/22 22:37:02

See User information
jag heter kossan här...

om ni vill
1. tycka att kossor är dumma
2. är heliga som i indien

så gör som ni vill.

Men fria är ni endast då ni inser att en kossa är en kossa och inget annat ;)

*
ildiKO

Posted on: 2007/12/22 22:27

See User information
Även min far kom hit från fjärran land. 1958. Ingen trodde väl att han ville ta livet av sig genom att äta konstiga grönsaker; men han har berättat för mig hur han försökte äta på en Domusrestaurang utan att kunna ett ord svenska.
Man beställde genom att trycka på knappar på en skriven meny på väggen, varför min far tryckte på måfå i hopp om att ha prickat in en förrätt, huvudrätt och efterrätt.
När han sedan fick sin mat visade det sig att han prickat in tre soppor: Ärtsoppa, köttsoppa och rabarbersoppa.

Personalen glodde konstigt på honom men han höll masken, åt upp sina soppor med stort allvar och lämnade för att aldrig mer komma tillbaka.

För övrigt har han sagt mig att svensk matkultur på slutet av femtiotalet lämnade mycket övrigt att önska. Vitlök visste ingen vad det var.

Posted on: 2007/12/22 22:29

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper