Vakencorner
|
Anonym
|
Maktelitens böcker från 1500-talet och framåt här på vaken.se
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Besök boksektionen och ta del av de senaste böckerna vi har lagt upp.
http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=BooksMore Albert Pike, Huxley, Bacon och lite andra. Obs introduktionerna jag skrivit till dem är inte cut n paste:ade från wikipedia. En är tagen från Juri Lina, men flera av dem har jag översatt från engelska och oftast sammanställt från flera olika källor efter lite online-forskande. Det är inte alltid självklart att hitta olika personerns medlemskap i frimureri och annat genom bara en enda google-sökning, det krävs snokande för att hitta det göttaste. Har ni något viktigt att tillllägga till mina introduktioner av böckerna och författarna så posta det här. |
||||
|
||||
|
Re: Maktelitens böcker från 1500-talet och framåt här på vaken.se
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
grymt bra jobbat!
jag får lust att fylla på med några böcker till: gustave le bon´s "the crowd", walter lippman´s "public opinion", josé delgado´s "towards a psychocivilized society". undrar hur många böcker det finns i denna genre... någon som sett en lista? tänkte på en sak bara: steven jones-boken och artikeln om aspartam borde finnas på något annat ställe eftersom det liksom är en annan genre. eller hur?
Posted on: 2007/12/24 19:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
en lista finns det nog inte, pga ämnets bredhet. Men Olaus Magnus, han borde vara med
![]() Jag har för övrigt en gång i tiden scannat in ALLA bilder från hans böcker, så jag har dom på datorn o det skulle vara av intresse.
Posted on: 2007/12/24 19:43
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, det bör nog med tiden sorteras upp i separata kategorier, helt klart timsan. Har du PDF:er på böcker ur eliten som du vill ha upp så maila dem till mig ASAP!
Jag vill göra ett enkelt, lättöverskådligt jättebibliotek på vaken.se. Där man lätt ska kunna få tag på elitens publiceringar och även läsa ett par korta rader om dem och vilka kopplingar dom har sinsemllan. Hur många visste tex att Aldous Huxley hade HG Wells som privatlärare under en längre tid? Jag hade aldrig hört det för än jag snokade i de bådas bakgrund. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
emil322, jag tror inte att det är ett sååå brett ämne att det inte går att göra en lista.
den bokgenre jag menar är alltså: böcker där inflytelserika elitister skriver om exakt hur samhället som helhet bör utvecklas på ett kontrollerat sätt. det är alltså det som ibland kallas konspirationsteorier hörda "från hästens mun" (direktöversatt från engelska). visst finns det många sådana böcker och många författare i genren, men helt oöverskådligt många sådana böcker finns väl ändå inte?
Posted on: 2007/12/24 21:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ptja, det handlar väll egentligen om var man skulle sätta gränsen..
Men jo visst, man kan ju göra listan hur stor, eller hur liten som helst. Men jag tror (med sammlad kraft) att vi kan få ihop en hyffsad lista som är både lärorik, kul och intresant att ta del av :)
Posted on: 2007/12/24 21:58
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
allright, lets do it!
![]()
Posted on: 2007/12/25 10:34
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Mycket bra gjort Voiden
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har funderat på varför det står:
"C.Quigley var professor vid Harvard, Georgetown university, mentor åt Bill Clinton och medlem av CFR. Tragedy and Hope är en bok om 1900-talets historia. CFR är den amerikanska delen av en organisation som ursprungligen kommer från England vilka tror att nationella gränser ska upplösas och "en värld" instiftas. Spara boken [pdf] ![]()
Posted on: 2007/12/25 13:20
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Novax: Kollade precis. Det står ju inte alls så som du säger. Fan att du hela tiden ska hitta på en massa saker som inte är sanna.
(Tack för tipset) |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Mycket najs Void!
![]()
Posted on: 2007/12/25 18:47
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
*Tackar och bockar för era fina ord*
Jag ska precis lägga upp fler böcker just nu och skriva lite svensk introduktion till arthur koestler bl.a. och Bertrand Russel kommer också nu. Undrar om vi ska ha ett par separata bibliotek med pdf:er framöver. 1. 911-böcker. 2. Med elitens gamla böcker. 3. Väder, miljlö. globalwarming osv. Vad tycker ni är en smart indelning av böckerna? (Det "enklaste" är oftast det bästa, keep it simple-stupid typ). |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker folk kan fan ta och läsa dem (ursäkta svordomen)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nu har jag hittat the shit.!!!!!!!!!
kronologisk lista över elitens egna verk. http://www.vaken.se/Filer/books/_Blan ... world_order_liteature.pdf Jag bör nog göra denna lista till svenska och lägga upp. Böcker på listan som söks av mig i första hand är iaf Russels: "toward world government" och "has man a future?" Säg till om ni har dem eller vet var jag kan finna dem online? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Enligt AW så kostar the shit 4600 Kanada dollar men de går även att hitta på CC och the piratebay. Ta även en titt rörande NWO documented shit only, dvs. inga UFO:n och ala-Tsarion shit.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
ja, skicka alla PDF:er till mig. Eller skickar länkar till dem åtminstone. Jag ska lägga ut en lista med allt jag har. Sitter ni och trycker på bra PDF:er från eliten så KOM FRAM MED DEM. och som hurenson säger, inget shit, helst bara förstahandsinformation... Tack och bock.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
En så kallad slamdunk
http://files.meetup.com/196633/CAROL%20QUIGLEY.pdf |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tjoho, jag hittade Jungs kanske mest relevanta bok The Undiscovered Self. Ladda ner den här (12MB).
Posted on: 2008/2/18 14:08
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tycker du bör nämna att Zbigniew B. också är rådgivare till Barack Obama, kandidat i nuvarande presidentvalet...
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
WikH: Done and done!
Det är en jävla massa bra pdf-er på vaken.se som inte syns tyvärr. Kanske bara ska lägga upp en lång lista med nedladdningsläknar för dessa, så de åtminstone finns att tillgå och inte bara det lilla urval som har en informationtext till sig som finns just nu. Bread and circus:s to the people! sa eliten för många år sedan, samma teknik idag, och den fungerar bättre än någonsin. KUL FÖR DOM! ;-O |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login