vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Hur kan man upptäcka en konspiration?
#1


See User information
Vet ej om någon har startat en sådan här topic förut men i denna tråd vill jag ifrågasätta hur vi införskaffar information om konspirationer.

Till och börja med: De bästa konspirationerna blir aldrig avslöjade. Sant eller falskt?

Hur kan vi vakna människor vara säkra på att det vi tror oss veta om Illuminati och hur man stoppar dem inte är en del av deras plan?

Om 9/11 var ett insidejob varför var det tillräckligt slarvigt utfört för att misstankar om det skulle väckas?

Är revolten mot övervakningssamhället och "demokratin" ännu en fas i planen med diktaturen som mål?

Posted on: 2007/12/27 16:48
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#2
Quote:


Om 9/11 var ett insidejob varför var det tillräckligt slarvigt utfört för att misstankar om det skulle väckas?



Det är lite svårt att utföra en riksdagshusbrand utan att folk misstänker något.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#3
Det skedde i tyskland år 1933

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#4


See User information
Quote:

Xtas skrev:

Till och börja med: De bästa konspirationerna blir aldrig avslöjade. Sant eller falskt?


Man får nog definierar vad man avser med "bästa" här, för att kunna tycka kring sant eller falskt.

Posted on: 2007/12/27 17:44
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#5


See User information
Xtas, Det finns en anledning till varför 9/11-konspirationen för dom som har genomskådat den, kallar den för "coincidence-theory"..

Det finns en uppsjö av tillfälligheter som gjorde att 9-11 kunde genomföras, tillfälligheter som nån medvetet har gjort/inte gjort/missat/försummat/negligerat/undanhållt/mörklagt osv..

Börja med denna lista, säg till när du tröttnar och inser att det är en omöjlighet för 19 araber att genomföra detta utan nån som helst hjälp av nån på insidan..

250+ 9/11 'Smoking Guns' Found in the Mainstream Media
http://killtown.911review.org/911smokingguns.html

Sen kan man ta sig en titt på denna digra lista över prominenta människor som ifrågasätter 9-11, syns dock inte i media av nån konstig anledning, säkert en tillfällighet..

http://patriotsquestion911.com/

För det andra så har nog dom flesta konspirationer redan upptäckts, det är bara ett problem, människor har alldeles för stort förtroende till politiker,myndigheter,skumma utredningar osv..

Se bara i Sverige, sanningen om Hårsfjärden har börjar synats i sömmarna, även den verkar läcka.. Hur länge har det inte funnits en alternativ teori om den, då kan man ju börja fundera hur det ligger till med Estonia!?!

Posted on: 2007/12/27 21:57
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#6
Det verkligt oroande är väl kanske inte alla frågeställningar kring vad som skedde/inte skedde den 11:e september, utan varför det aldrig blir en offentlig debatt eller ens en brottsutredning värd namnet på manhattan/pentagon.

De som är anklagade inom amerikanska regeringen, markägare på manhattan, krigsindustrin, militären väljer helt enkelt - de kan unna sig den friheten - att inte ta debatten...

Helt otroligt! Personer inom den amerikanska ledningen anklagas av mängder av människor för brott så allvarliga att om ens en fraktion av anklagelserna stämmer, riskerar livslångt fängelse eller till och med dödsstraff för landsförräderi, hindrande av brottsutredning, försvårande av försvarsfunktioner (Cheney i Norad 11:e september) med mera; Och de behöver aldrig komma till svars (för att de uppenbarligen aldrig blir pressade av de inhemska konventionella medierna)...de är totalt "onåbara" av vare sig anklagelser eller debatt.

Om inte detta tyder på en konspiration, så vete fan vad en sådan är.

Puh.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#7
I_Am! Tung analys!

Quote:
TeBe: För det andra så har nog dom flesta konspirationer redan upptäckts, det är bara ett problem, människor har alldeles för stort förtroende till politiker,myndigheter,skumma utredningar osv..

Se bara i Sverige, sanningen om Hårsfjärden har börjar synats i sömmarna, även den verkar läcka.. Hur länge har det inte funnits en alternativ teori om den, då kan man ju börja fundera hur det ligger till med Estonia!?!


Nu får du ge dig, vad är det som hänt med dig efter julen? Att människor har en onaturlig övertro på sina ledare är förvisso sant! Men vadå de flesta konspirationer har redan upptäckts?

Det finns en teori om att det fårskocken på 50-talet trodde var UFO:n i själva verket var delar av den ultramoderna teknik som kom ut i ljuset först 50 år efteråt. Om jag gissar att den teknik som kommer att avslöjas om 50 år idag redan är igång samt levererar några bilder på nano och micro robotics för inspiration så vill jag på detta sätt visa att ditt uttalande är något begränsat och påminner om rappakalja från självgodhetens arsle.

Men förlåt om jag missuppfattade dig. Du kanske menade att 9/11 och Håfjärden var universums nav!

Resized Image


Resized Image


Resized Image


Resized Image


Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#8


See User information
Kalkonen, några exempel ur den digra högen av blottlagda konspirationer, JFK-mordet, Pearl Harbor, Tonkin Bay, RFK-mordet, Lennon..

Det finns ju en hel uppsjö av dessa..

"Men förlåt om jag missuppfattade dig. Du kanske menade att 9/11 och Hårsfjärden var universums nav!"

Vart har jag skrivit att dessa händelser är universums nav? Håll isär vad jag skriver och vad du uppfattar.. Det är INTE samma sak!

Posted on: 2007/12/28 20:32
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#9
Quote:
Tebe: För det andra så har nog dom flesta konspirationer redan upptäckts


What the fuck is that? Bara för att du nosat upp några välkända arketyper så kan du väl fan inte påstå att det är de flesta!

Vad har du för faktagrund för ett sådant antagande? Bevisa det går ju inte så du menar att vi skall lita på ditt ord?

Tebe säger att nu är kusten klar. Alla nu kända konspirationer (vanligtvis de som till och mainstreammedia accepterat) är de enda. Nu räcker det. Alla kan slappna av. Larmet är avstängt. Det är lugnt.

Lillgammalt jäkla pladder indränkt i självgodhet av vem?

Tebe... the oracle!


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#10


See User information
http://www.usdoj.gov/
Sök på Conspiracy

Posted on: 2007/12/28 22:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#11
Hur kan man upptäcka en konspiration ?


Busenkelt !!

Genom att titta på TV.









 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#12


See User information
Jävlar vad petnoga du blev i denna tråd då, jag tordde att du förstod själva tanken bakom min uppfattning om att dom flesta kända konspirationer redan har debunkats och dokumenterats..

Syftar du på nån speciell konspiration som INTE har upptäckts och debunkats..??

Posted on: 2007/12/29 0:26
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#13
http://www.ryo.se/katalog/uppl.html

Konspirationen bakom Uppsala Universitet. Va fan tror du, alla stora saker är organiserade i en konspiration eller en öppen sammanslutning.

Hur tror du tex. ett företag funkar? Många tycks tro att organiserade män inte kan ändra framtiden och bortser ifrån det faktumet att det är det enda som har någonsin ändrat något.

Hjärntvätten har lyckats över all förväntan.

NWO är inte ens en konspiration utan en öppen sammanslutning, deras egna intentioner publicerar dom själva. (Vet förvisso att de flesta inte ens läser böcker)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#14


See User information
En konspiration upptäcker du när du ser att yta och innehåll skiljer sig åt på ett märkvärdigt sett. Genom att studera de viktigaste icke-formella makt-centrumen och hur de brukar agera lär du dig att känna igen spåren av deras handlingar och sättet att sedan presenterar dem på.

Att socialdemokraterna vill ha hela makten är ingen hemlighet. När "någon" väljer att stödja kommande politiska stjärnor i de två stora partierna socialdemokraterna och moderaterna så har man i god tid försäkrat sig om hela makten. Socialdemokraterna kan ju faktiskt förlora och även då måste inflytandet över dagordningen vara fullständig.

...

Aktuellt just nu är inbördeskriget i Pakistan. England har styrt den regionen genom terror under falsk flagga och klassiska "beskyddar"-metoder de senaste 500 åren. Vad är annorlunda denna gång? Ingenting! Ingen ledande försvarsexpert vågar offentligt yppa det självklara.

...

V

Posted on: 2007/12/29 3:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#15
Exakt, det är inte en sk. konspirationsteori att koppla ihop Saudi-Arabien med dessa men om man säger det högt så är man anti-semit och Al-CIAda enligt fauxnews.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#16
Quote:

För det andra så har nog dom flesta konspirationer redan upptäckts


Knappast troligt. Ju mer man gräver i vad våra svart magiska härskare håller på med, ju sjukare blir det. Se bara på NASAs ritualer och skratta.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#17


See User information
Den här topicen blev rykande populär ser jag.

Vet inte om ni förstod min frågeställning dock.

Jag tvivlar inte en sekund på att något skumt är i görningen när det gäller 9/11 och Bushadministrationens agenda, men även om mainstreammedia inte uppmärksammar det är det ändå så otroligt uppenbart att något inte står rätt till.

Om CIA är "intelligenta" hur kommer det sig att de inte sopar igen spåren ordentligt?

Är 9/11-incidenten MENAD att skapa misstanke hos anti-auktoritära och subkulturella element?
Om ja, VARFÖR?

Novax, om du inte förstod mina ord syftar jag självklart på att den "bästa" konspirationen är den som inte alls märks.

Förövrigt kan vi inte veta om de flesta konspirationerna har blivit kartlagda än, vi känner ju inte till mörkertalet.

Däremot är nog den största konspirationen hyfsat kartlagd, Storebrorsamhället blir verkligare för var dag.

Posted on: 2007/12/30 9:43
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#18


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Den här topicen blev rykande populär ser jag.

Vet inte om ni förstod min frågeställning dock.

Jag tvivlar inte en sekund på att något skumt är i görningen när det gäller 9/11 och Bushadministrationens agenda, men även om mainstreammedia inte uppmärksammar det är det ändå så otroligt uppenbart att något inte står rätt till.

Om CIA är "intelligenta" hur kommer det sig att de inte sopar igen spåren ordentligt?

Är 9/11-incidenten MENAD att skapa misstanke hos anti-auktoritära och subkulturella element?
Om ja, VARFÖR?

Novax, om du inte förstod mina ord syftar jag självklart på att den "bästa" konspirationen är den som inte alls märks.

Förövrigt kan vi inte veta om de flesta konspirationerna har blivit kartlagda än, vi känner ju inte till mörkertalet.

Däremot är nog den största konspirationen hyfsat kartlagd, Storebrorsamhället blir verkligare för var dag.





Exactly!!!

Have found that certain people around VAKEN tend to have a hard time either accepting the possibility that the 911 TRUTH movement and the public outcry after sept 11 2001 was calculated.

Part of the situation I believe is that the elite are so few, and mistakes will be made, or that people just will not follow through with the eites intentions due to their own self interests.

So, how does one detect a conspiracy, and for that matter how DEEP does THAT rabbit hole go?

Having had contact for several years with former NSA and M15 operatives I was privy to public information that is not readily discussed, but I have named it here:

CONTINGENCY.

Many levels of it as well, ie, what to do if plan A fails, or plan B etc etc on many levels.

I believe that the biggest failing around 911 was that the LAST plane was shot down in pensylvania and didnt hit the
Congress building or White house and thereby ensuring a DECLARATION of martial law and all the other nice things that would entail after that.

That the PATRIOT act was written BEFORE 911 is interesting and the plans for invasion in afghanistan and the meetings of certain Pakistani leaders who financed Atta on 911 by high ups in the US
govt indicate secrecy and conspiracy.

When things are not followed by common order and predetermined actions (investigations inquiries, diciplinary action) and when we see many exceptions of common procedure ESPECIALLy in the military and police, one can be assured of conspiracy.

Make sense?

Yes I understand swedeish and yes I post alot of english.

: )

Posted on: 2007/12/30 20:04
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#19


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Den här topicen blev rykande populär ser jag.

Vet inte om ni förstod min frågeställning dock.

Jag tvivlar inte en sekund på att något skumt är i görningen när det gäller 9/11 och Bushadministrationens agenda, men även om mainstreammedia inte uppmärksammar det är det ändå så otroligt uppenbart att något inte står rätt till.

Om CIA är "intelligenta" hur kommer det sig att de inte sopar igen spåren ordentligt?

Är 9/11-incidenten MENAD att skapa misstanke hos anti-auktoritära och subkulturella element?
Om ja, VARFÖR?

Novax, om du inte förstod mina ord syftar jag självklart på att den "bästa" konspirationen är den som inte alls märks.

Förövrigt kan vi inte veta om de flesta konspirationerna har blivit kartlagda än, vi känner ju inte till mörkertalet.

Däremot är nog den största konspirationen hyfsat kartlagd, Storebrorsamhället blir verkligare för var dag.


"Novax, om du inte förstod mina ord syftar jag självklart på att den "bästa" konspirationen är den som inte alls märks."

Alla konspirationer märks nog. Bör man inte fråga sig hur det hela började - vem konspirerar egentligen mot vem/vad?

Buuu...

Posted on: 2007/12/30 20:34
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#20
Quote:

Om CIA är "intelligenta" hur kommer det sig att de inte sopar igen spåren ordentligt?

Är 9/11-incidenten MENAD att skapa misstanke hos anti-auktoritära och subkulturella element?
Om ja, VARFÖR?


Jag har sagt det förut, det är designat till att får man folk att köpa sådan skit så köper de all skit. Folk måste intellektuellt sälja sig (jämf. Hitler och tyskar) och när de har gjort det så blir det "steg II". Tänker man efter så säger de alltid sanningen rakt i ansiktet innan de gör något. (förstärker effekten)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#21


See User information
Här är en som får möta Urkonspiratören:

http://www.esnips.com/doc/e819814c-d1c9-4689-9f12-b6a5ba90ebd2/KHS


Posted on: 2007/12/30 21:19
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#22
En zt0r konzpirationsteori är den kinezizka maffian. Eftersom en riktig zkeptiker inte kan hitta namn och adrezz till zamtliga medlemmar zå är det zå att det inte existerar någon maffia. Dezzutom zå brukade maffian zjälva zäga att den inte fannz.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#23
konspiration betyder väl bara att "andas tillsammans"

här kommer ett exempel på hur folk andas ihop..


mikael cromsjö aka micro andas med sina buh'ddist polers..
dessa buh'dister tillhör Three Jewels som i sin tur står under Dalia Lama som i sin tur tagit emot stora summor döda pappers murare av Cia..

så lätt kan det ibland vara att andas ihop..

så samla era små slantar till vaken.se nu så buh'dda blir glad..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan man upptäcka en konspiration?
#24


See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

Om CIA är "intelligenta" hur kommer det sig att de inte sopar igen spåren ordentligt?

Är 9/11-incidenten MENAD att skapa misstanke hos anti-auktoritära och subkulturella element?
Om ja, VARFÖR?


Jag har sagt det förut, det är designat till att får man folk att köpa sådan skit så köper de all skit. Folk måste intellektuellt sälja sig (jämf. Hitler och tyskar) och när de har gjort det så blir det "steg II". Tänker man efter så säger de alltid sanningen rakt i ansiktet innan de gör något. (förstärker effekten)


Exactly, pre-destined, pre-planned and executed in the elites structures and institutions.

Psychological conformity and a fear of change (ie personal beliefs about the "system" and how things are) keep many stuck in a routine and rut and following in line.

So WHEN the conspiration is apparent, when the STATE acts out of routine, people often find it hard to begin understanding and are controlled enough to just ESCAPE in a variety of ways, entertainment, food, sleep, hobbies....

Posted on: 2007/12/31 16:24
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
66 user(s) are online (66 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 66

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS