vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
ALL DOOM HAS BEEN CANCELLED.
*** ENDAST RELEVANTA SVAR TACK. V.V. DRA INTE IVÄG MED SVAR SOM "ja men vi har en maktelit som vill döda oss". DET FINNS STÖRRE KUGGHJUL I UNIVERSUM ÄN SÅ. KOPPLAR INTE DET, FORTSÄTT SÖKA OCH KOM TILLBAKA SENARE ***

Vaken.se - självuppfyllande profetia?

Många på vaken (inte alla) välkomnar och resonerar med iden som vi kan kalla kort och gott för "2012" så alla förstår vad jag menar.

Här kommer en samvetsfråga: Tänk om transformationen börjar synas i maktleden?

Hade det känts...jobbigt att stödja en sådan transformation för att så många vill sparka stjärt med rådande makter?

Eller hade ni omfamnat förändringen med kärlek?

Om ni vore universums superpusseldesigner, hade du när tiden var kommen för masstransformation valt att byta ut fil för fil eller bytt ut operativsystemet helt och hållet?

Toppstyrning är ju SNABBASTE sättet att förändra världen på.

Det är inte bara "onda" människor som tänker så.

Hade jag varit supergodmegajesus hade jag försökt att toppstyra världen - till det bättre.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: ALL DOOM HAS BEEN CANCELLED.

See User information
Quote:

goinghome skrev:
Hade jag varit supergodmegajesus hade jag försökt att toppstyra världen - till det bättre.

Ja det är ju precis det vi ser ske, dom tror ju att dom är det, och anser sig därför ha rätten att göra det som är "gott" och "bättre"

Toppstyrning är fel, en rättvis och lycklig värld, måste göra alla delaktiga. även om det tar lång tid.

Posted on: 2007/12/28 15:24
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det finns inget sådant som transformation - det finns massa agnade krokar i New Age-korgen, så kom det kärlek också... att det ska vara så svårt...

Posted on: 2007/12/28 15:34
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

goinghome skrev:

Ja det är ju precis det vi ser ske, dom tror ju att dom är det, och anser sig därför ha rätten att göra det som är "gott" och "bättre"

Toppstyrning är fel, en rättvis och lycklig värld, måste göra alla delaktiga. även om det tar lång tid.

Toppstyrning med rätt principer baserade på ÄKTA omtanke för gruppen som helhet, baserat på ETIK och KÄRLEK för medmänniskan anser inte jag vara fel.

Jämför med en ung "värsting" som behöver en bra mentor för lite handfast handledning hur man skapar ett harmoniskt liv för sig själv och andra.

Eventuellt klarar sig värstingen på egen hand att sprida den nyfunna kunskapen/vibben vidare.

Anonym
(citerar novax ovan)

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ KÄRLEK?

See User information
Quote:

novax skrev:
Det finns inget sådant som transformation - det finns massa agnade krokar i New Age-korgen, så kom det kärlek också... att det ska vara så svårt...

håller med, vi får ju redan "kärlek" ....den man älskar agar man, fick jag mig till livs som mindcontrol när jag var liten. Kristet uttryck.

Posted on: 2007/12/28 15:41
Resized Image

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

novax skrev:

håller med, vi får ju redan "kärlek" ....den man älskar agar man, fick jag mig till livs som mindcontrol när jag var liten. Kristet uttryck.

det här är ju exakt samma sak som att inte våga använda svenska flaggan för att rasisterna använder den.

See User information
Quote:

goinghome skrev:
(citerar novax ovan)

Om det är fel på det, och som du inte vet vad, så ta reda på

1. Vad det är
2. Vad som är felet "på" det

Posted on: 2007/12/28 15:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

Jämför med en ung "värsting" som behöver en bra mentor för lite handfast handledning hur man skapar ett harmoniskt liv för sig själv och andra

Ungen borde ha fått en fet smäll när han gick och pestade andra personer för första gången. Inte när han är en fullt utvecklad kriminell.

Anonym
Quote:

HURENSOHN skrev:
Quote:

Jämför med en ung "värsting" som behöver en bra mentor för lite handfast handledning hur man skapar ett harmoniskt liv för sig själv och andra

Ungen borde ha fått en fet smäll när han gick och pestade andra personer för första gången. Inte när han är en fullt utvecklad kriminell.

Den taktiken du beskriver är ju en jättebra teknik för att hjälpa till att skapa en fullt utvecklad kriminell.

Anonym
Quote:

novax skrev:
Quote:

goinghome skrev:
(citerar novax ovan)

Om det är fel på det, och som du inte vet vad, så ta reda på

1. Vad det är
2. Vad som är felet "på" det

Enlighten me please.

See User information
Quote:

goinghome skrev:
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

novax skrev:

det här är ju exakt samma sak som att inte våga använda svenska flaggan för att rasisterna använder den.

Vem vågar inte använda svenska flaggan? Frågan är mer, varför skulle man ens använda den? Sverige har en flagga godkänd av frimurarna, som alla andra länder har sin godkänd av frimurarna. Så hissa du din flagga och var stolt över nåt som inte är ditt.

Man kan inte "prata" om kärlek, man kan bara ge den. själva ordet kärlek, ger inget till någon, det är bara en association.
Mindcontrol, du skall antas tycka att det är bra, om man talar om kärlek, detta är falskhet, ledarna talar alltid om frihet och rättvisa, men ger oss slaveri och fascism.

Orwellian Double Think.

Posted on: 2007/12/28 16:39
Resized Image

Anonym
Det med flaggan var symboliskt menat.

Ang karlek. Man kan visst prata om karlek. Man kan skicka karleksbrev :) Aven via e-mail :)

Quote:

Vem vågar inte använda svenska flaggan? Frågan är mer, varför skulle man ens använda den? Sverige har en flagga godkänd av frimurarna, som alla andra länder har sin godkänd av frimurarna. Så hissa du din flagga och var stolt över nåt som inte är ditt.

Man kan inte "prata" om kärlek, man kan bara ge den. själva ordet kärlek, ger inget till någon, det är bara en association.
Mindcontrol, du skall antas tycka att det är bra, om man talar om kärlek, detta är falskhet, ledarna talar alltid om frihet och rättvisa, men ger oss slaveri och fascism.

Orwellian Double Think.

Anonym
Tror ni att vissa ungdommar sprang omkring och levde fan och var allmänt hutlösa i tom. illuminati Sverige 1940? Var det något som dom gjorde innan sociala (Tavistock Institute) tog över? Dra dina egna korrekta slutsatser snarare än politiskt korrekta slutsatser.

Tog jag shit ifrån mina små syskon? Var de gravt oförskämda fick de en snyting. Har jag problem med dom i dag? Nej, inga alls.

See User information
Quote:

goinghome skrev:
Quote:

HURENSOHN skrev:
Quote:

Den taktiken du beskriver är ju en jättebra teknik för att hjälpa till att skapa en fullt utvecklad kriminell.

Bullshit!

De senaste 40 årens marxistiska flumskola parat med den "sexuella revolutionen" och feminismen som skapat en enorm rotlöshet och familjesplittring är ju grundorsaken till att ungdomar hamnar i brottslighet.

Utan hemmavarande föräldrar och då framför allt Fäder får de aldrig lära sig vad som är rätt eller fel ( I skolan får de mest värdeneutral nihilistisk.marxistisk propaganda) och då blir också resultatet som det blir.

Det är som sagt knappast en slump att brottsligheten ökat så dramatiskt de senaste 30 åren.

Posted on: 2007/12/28 18:39

Anonym
Quote:
Goinghomo:
Många på vaken (inte alla) välkomnar och resonerar med iden som vi kan kalla kort och gott för "2012" så alla förstår vad jag menar. Här kommer en samvetsfråga: Tänk om transformationen börjar synas i maktleden? Hade det känts...jobbigt att stödja en sådan transformation för att så många vill sparka stjärt med rådande makter? Eller hade ni omfamnat förändringen med kärlek? Om ni vore universums superpusseldesigner, hade du när tiden var kommen för masstransformation valt att byta ut fil för fil eller bytt ut operativsystemet helt och hållet? Toppstyrning är ju SNABBASTE sättet att förändra världen på. Det är inte bara "onda" människor som tänker så. Hade jag varit supergodmegajesus hade jag försökt att toppstyra världen - till det bättre.

Intressant tråd. Tycker dessutom verkligen om att du kallar "2012" för en ide. Det finns alldeles för många lättmanipulerade själar som får mentala orgasmer av det årtalet. Fånigt att bevittna självsuggestion och undergivenhet för ett triggerord i mängden.

Det du tar upp måste kopplas till naturlig utveckling och det är både lustigt och mycket avslöjande för hur en del som redan svarat i tråden avslöjar sina bristande kunskaper oavsett hur många mantra om makteliten de än kan rada upp på led.

Det handlar om att frigöra sig från de 30 senaste årens vansinne som BennyBear mycket riktigt kopplar detta till. (I mina ögon så skulle jag dock säga minst 40 eftersom det redan på 60-talet påbörjades effektiv hjärntvätt speciellt i den svenska grundskolan där man underminerade lärarens huvudsakliga roll att lära ut grundläggande kunskaper. Tro mig, vi var inte sena att utnyttja detta för att slippa läsa om kungarnas historia och intuitivt kände vi nog oss ganska lurade av utbildningens mål och syfte. Men det betyder inte att all kunskap är av ondo eftersom vi lever i ett samhälle som kräver att vi förstår vad andra skriver och säger. Att däremot rasera ett någorlunda fungerande system utan att ha ett vettigt alternativ leder till den totala anarki många upplever i grundskolan idag).

Jag drar min gamla jämförelse om det lilla barnet som vill köra familjens bil. Det spelar ingen roll hur mycket barnet skriker och protesterar, den förälder som lämnar över ansvaret till barnet att köra bilen har inte fattat sin roll i föräldraskapet.

Men hör och häpna, här ställer sig de flesta som blivit marinerade i påtvingad vänsterliberalism bakom en sinnessjuk samhällsmodell där tonåringar och barn i alla lägen till varje pris skall kunna hävda individens frihet att göra fel bara för att tillståndet demokrati skall gälla. Katastrofalt vilseledande och har lett till att det handlar mer om mental destruktion än utbildning.

Ingen individ skulle tillåtas att ingå i någon allians med någon annan innan individen skaffat kunskap om vem den är och varför den finns. Tills den stunden har inträffat är alla ofria individer ofrivilliga och omedvetna offer för manipulation uppifrån.

Största problemet med din tes är väl att dagens ledare varken är universums superpusseldesigners eller supergodmegajesus. De är definitivt ofria individer som själva manipuleras kraftigt av en överhet som har olika intressen, önskningar och direktiv.

See User information
vet inte om det finns planer för hur exakt världen kommer se ut i framtiden, men tycker att folk inte tänker på att vi redan lever i en värld styrd av en elit som gör vad de vill. Vi är redanbara ett par arbetare som inte har något att säga till om. Varför behöver egentligen bli chippade, när eliten redan har full kontroll över oss, de vet allt om oss och ger oss inte mycket annat alternativ än att följa en viss väg.

Posted on: 2008/1/1 14:11

See User information
Det dom strävar efter är ju ett totalitärt facist sammhälle... Dom måste ju helatiden köra "cloak and dagger" spel.

Målet är ju iof mer än att bara styra oss, men rfdi chippet är ju mer eller mindre vad dom har idag, via gps o mobiler osv, men med chippet så har dom ju full koll på alla helatiden..

Säkraste kortet lixom.

Posted on: 2008/1/1 14:38
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper