vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 9 »

Anonym
911 jämförelse
Vilka händelser motsvarar i den officiella versionen och de teorier som vaken.se står för (?)

Det finns tyvärr många alternativa teorier runt 911 så de är svårt att veta vilken vaken.se egentligen står bakom.

Planering

Officiellt: Al-Qadia planerade dåden vilket är kartlagt av FBI och journalister och även de 19 kaparna aktivitet innan 911 är kartlagda av FBI och journalister.

Alternativt: Dessa personer planerade dåden(USA:s regering 2001):
George W. Bush, Colin Powell, Paul O'Neill, Donald Rumsfeld, John Ashcroft, Gale Norton, Ann Veneman, Donald Evans, Carlos Gutierrez, Elaine Chao, Tommy Thompson, Rod Paige, Mel Martinez, Norman Mineta, Spencer Abraham, Anthony Principi, Andrew Card, Christine Todd Whitman, Mitch Daniels, John Walters, Robert Zoellick, Condoleezza Rice, Gen. Richard B. Myers, George Tenet

Vad de olika personerna i regeringen har gjort i ”inside” jobbet finns det ingen beskrivning på.

Utförande

Offciellt: 19 kapare utförde dåden.

Alternativt: Vilka som utförde dåden är okänt oberoende av vad som flög in i vad eller vilka som placerade ut sprängämnen i WTC 1,2 och 7 eller vilka som sköt högenergilasrarna.

Initiala händelser 911

Officiellt: Flight 11 för in i WTC 1, Flight 175 flög in i WTC 1, Flight 77 flög in i Pentagon och Flight 93 kraschade i Shanksville.

Alternativt: Flight 11 eller missil flög in i WTC 1, Flight 175 eller missil flög in i WTC 2, Flight 77 eller missil flög in i Pentagon, Flight 93 eller okänt föremål kraschade i Shanksville.

Följande händelser

Offciellt: Skador från planen i WTC 1 och 2 fick dem att rasa och raset av WTC 1 skadade WTC 7 så även WTC 7 rasade.

Alternativt: Okända sprängämnen placerade nära våningarna där planen i WTC 1 och 2 kraschade in i och på okända platser i WTC 7 eller okänd högenergilaser fick WTC 1, 2 och 7 att rasa.

Undersökningar av WTC området

Officiellt: FBI tillsammans med lokala poliser och experter sammanlagt ca 2000 personer gick igenom allt material.

Alternativt: Materialet från WTC transporterades bort för fort för att en riktig undersökning av dem kunde göras .

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 911 jämförelse

See User information
Då kan man fråga sig varför inte fbi kom unerfunn med att det var bin ladin som utfört dåden, och vad som hände med denna stora undersökning som aldrig blev av, gällande det rasade wtc, och varför dom anvät det till div vägbyggen osv.

Posted on: 2007/12/30 14:29
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vem vill diskutera bizarra konspirationsteorier med dig?

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Då kan man fråga sig varför inte fbi kom unerfunn med att det var bin ladin som utfört dåden, och vad som hände med denna stora undersökning som aldrig blev av, gällande det rasade wtc, och varför dom anvät det till div vägbyggen osv.

Vill bara säga att din teori om 911 inte blir bättre genom att visa att något annat är fel.

Jag ville med min genomgång visa att det fattas raka svar i de alternativa teorierna runt 911 och att det är dessa som du och andra borde jobba med.

Återigen teori A blir inte sann för att teori B är osann utan enbart genom att bekräfta teori A.

De problem jag upplevt med de alternativa teorierna är att om man bryter ned dem i detalj försvinner de.

Därför har jag med alla personer i 2001 regeringen och vill veta vad var och en har gjort i "inside" jobbet. Om min erfarenhet är riktig så har ingen på den alternativa sidan en aning om vem som gjord vad i ”inside” jobbet.

Anonym
Är du här igen med din skruvade logik? Det är fullt tillräckligt att visa att den officiella konspirationsteorin är en massa trams. Därifrån är det bara titta på vem som tjänar på händelsen.

En 11 åring begriper det.

See User information
Men, att varken teori A eller teori B är så direkt "konkreta" och fulla av hål.

Dvs att det finns så många frågor som inte gets svar på, eller svaren som getts har varit absurda, kring den officiella förklaringen, tex att "vi visste inte att bin ladin skulle anfalla" och på samma gång säga att dom pre-9/11 haft dokument som hette "bin ladin determined to attack inside the usa". Eller allt det där skumma bland plan jackersen. Att dom bode i usa o tränade flyga sammtidigt som dom var terror listade.

Jag tycker många svaren, och avsaknad av förklaringar, och att det inte händer något från den "officiella" sidan, är mer bevis för att något fuffens ägde rumm.

För oavsätt din ståndpunkt, så måste du väll medge att usa bettet sig otroligt klumpigt, och skött utredningen dåligt, och antagligen lämnat ute en stor mängd viktiga saker.
"national securiti" osv.-..

Posted on: 2007/12/30 14:46
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:

HURENSOHN skrev:
Vem vill diskutera bizarra konspirationsteorier med dig?

Varför gödslar du forumet med värdelösa kommentarer?

Om du inte vill göra en sak behöver du inte skriva om det för du är ändå överallt och skriver.

Ta och lägg upp något du VILL diskutera istället.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Vilka händelser motsvarar i den officiella versionen och de teorier som vaken.se står för (?)

Det finns tyvärr många alternativa teorier runt 911 så de är svårt att veta vilken vaken.se egentligen står bakom.

Efter 1535 inlägg på sidan så borde du förstå att du också är en del av vaken… 1+1 säger mig att vaken.se inte står bakom en gemensam teori.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Därför har jag med alla personer i 2001 regeringen och vill veta vad var och en har gjort i "inside" jobbet. Om min erfarenhet är riktig så har ingen på den alternativa sidan en aning om vem som gjord vad i ”inside” jobbet.

Kan du namnge den som gjorde den fantastiska filmningen/chansningen av Apollo 17 när den lyfte från månen?

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Men, att varken teori A eller teori B är så direkt "konkreta" och fulla av hål.

Dvs att det finns så många frågor som inte gets svar på, eller svaren som getts har varit absurda, kring den officiella förklaringen, tex att "vi visste inte att bin ladin skulle anfalla" och på samma gång säga att dom pre-9/11 haft dokument som hette "bin ladin determined to attack inside the usa". Eller allt det där skumma bland plan jackersen. Att dom bode i usa o tränade flyga sammtidigt som dom var terror listade.

Jag tycker många svaren, och avsaknad av förklaringar, och att det inte händer något från den "officiella" sidan, är mer bevis för att något fuffens ägde rumm.

För oavsätt din ståndpunkt, så måste du väll medge att usa bettet sig otroligt klumpigt, och skött utredningen dåligt, och antagligen lämnat ute en stor mängd viktiga saker.
"national securiti" osv.-..

Här faller ni (du och andra) tyvärr på eget grepp. Jag ju avkrävt en beskrivning i en annan tråd på den oberoende undersökningen men det blev ett mycket magert resultat.

Att så mycket är okänt i de alternativa teorierna gör det inte dig oroligt hur mycket än du saknar i den officiella hållningen.

Anonym
Förresten? Har någon fått sparken för den sk "förvirringen" som ägde rum 9/11? Någon som vet?

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

zink skrev:

Kan du namnge den som gjorde den fantastiska filmningen/chansningen av Apollo 17 när den lyfte från månen?

Det har jag redan svarat på så ta och använd sökfunktionen.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

zink skrev:

Det har jag redan svarat på så ta och använd sökfunktionen.

Jag har begränsad erfarenhet av sökmotorn. Vänligen, länka istället om du har tid, lust och ork att söka fram den. Jag vill ha namnet på den som utförde chansningen

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

emil322 skrev:

Vill bara säga att din teori om 911 inte blir bättre genom att visa att något annat är fel.

Jag ville med min genomgång visa att det fattas raka svar i de alternativa teorierna runt 911 och att det är dessa som du och andra borde jobba med.

Återigen teori A blir inte sann för att teori B är osann utan enbart genom att bekräfta teori A.

De problem jag upplevt med de alternativa teorierna är att om man bryter ned dem i detalj försvinner de.

"Om min erfarenhet är riktig så har ingen på den alternativa sidan en aning om vem som gjord vad i ”inside” jobbet.

zink, det heter "insidejobbet"/"inside-jobbet".

Posted on: 2007/12/30 14:59
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Förresten? Har någon fått sparken för den sk "förvirringen" som ägde rum 9/11? Någon som vet?

Nej varför skulle de det. 911 var en mycket ovanlig och omtumlande händelse och i sådan handlar en majoritet av människorna irrationellt vilket är känt.

Så varför skulle någon lastas för att de reagerade normalt?

Och var är din teori någonstans i denna diskussion?

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:

Nej varför skulle de det. 911 var en mycket ovanlig och omtumlande händelse och i sådan handlar en majoritet av människorna irrationellt vilket är känt.

Så varför skulle någon lastas för att de reagerade normalt?

Och var är din teori någonstans i denna diskussion?

Det har inget att göra med om händelsen är ovanlig, snarare att det är ovanligt att ingen har fått sparken.

Min teori är att din tråd är ovanligt dum efter mer än 1500 inlägg på sidan...

Anonym
Quote:

novax skrev:

OK.

Och vad har du för bevis för ett "insidejobb" som kan kopplas till personerna i USA:s 2001 regering?

Man MÅSTE kunne koppla bevis på "insidejobbet" till personerna i 2001 regerigen annars har man inte bevisat att de har deltagit i det.

Man kan inte döma något till fängelse genom att säga att eftersom du är med i Bandidos så är du skyldig. Man måste bevisa att just den person deltog i brottet.

Det anslag till att visa på en "insidejobb" har varit allt för generella för att man ska kunna anse att det verkligen har hänt.

Anonym
Quote:

zink skrev:

Man MÅSTE kunne koppla bevis på "insidejobbet" till personerna i 2001 regerigen annars har man inte bevisat att de har deltagit i det.

Hur var det med han som gjorde chasningen då? Namnet på han/hon, annars har det inte hänt...?

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

OK.

Och vad har du för bevis för ett "insidejobb" som kan kopplas till personerna i USA:s 2001 regering?

Man kan inte döma något till fängelse genom att säga att eftersom du är med i Bandidos så är du skyldig. Man måste bevisa att just den person deltog i brottet.

Det anslag till att visa på en "insidejobb" har varit allt för generella för att man ska kunna anse att det verkligen har hänt.

zink, man bör inte inleda meningar med "Och".

Det där med Bandidos och inte döma, det beror väl på hur man har lagstiftning. Med mina lagar så skulle jag dömt personen för att ha varit medlem i Bandidos, det var han skyldig till. Maffiagrejer och sådant som är sjuka och kriminella bölder ska väl inte gå omkring bland hederligt folk...

Jag kan eller behöver inte bevisa någonting kring tex 9/11.
Det hela är uppenbart genom många "grejer". Vad Rockefeller sa är tex ganska avslöjande.

Posted on: 2007/12/30 15:16

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

zink skrev:

Det anslag till att visa på en "insidejobb" har varit allt för generella för att man ska kunna anse att det verkligen har hänt

Ha ha ha ha ha! Du börjar mer och mer bli en parodi på dig själv, zink.

Ingen har väl glömt Tage Danielsson sketchen om "OSsannolikheten att Harrisburg-olyckan skulle kunda hända, fast det hände..."!!

http://www.youtube.com/watch?v=FjuhW-4tyEI

Expertanalyser My Ass!!

Endast en INbillad, UT ( med )-bildad ( kunskapen ) person kan bli så otroligt enfaldig, högfärdig och blind som en sådan!

Posted on: 2007/12/30 15:22

Anonym
Quote:

novax skrev:

Det där med Bandidos och inte döma, det beror väl på hur man har lagstiftning. Med mina lagar så skulle jag dömt personen för att ha varit medlem i Bandidos, det var han skyldig till. Maffiagrejer och sådant som är sjuka och kriminella bölder ska väl inte gå omkring bland hederligt folk...

Det hela är uppenbart genom många "grejer". Vad Rockefeller sa är tex ganska avslöjande.

Men vad Rockefeller sa ändra inte på något.

Det finns många frågor man kan ställa om den officiella händelsebeskrivningen men man kan ställa ännu fler frågor om alla de alternativa teorierna för de svarar på ännu mindre frågor än den officiella händelsebeskrivningen.

Saker som fattas i de alternativa teorierna.

Vilka personer var med och planerade "insidejobbet", vilka utförde sprängningar, vilka flög flygplanen alternativt avfyrade missilerna och vem sprängde WTC 7?

Mycket i de alternativa teorierna svävar en bit ovanför alla personer som skulle deltagit för när man försöker konkretisera teorierna då finns ingenting emot någon. Som när vi diskuterade hur George Bush deltagit i ”insidejobbet” och kom fram till att han är för dum för att ha deltagit i det.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

Men vad Rockefeller sa ändra inte på något.

Det finns många frågor man kan ställa om den officiella händelsebeskrivningen men man kan ställa ännu fler frågor om alla de alternativa teorierna för de svarar på ännu mindre frågor än den officiella händelsebeskrivningen.

Saker som fattas i de alternativa teorierna.

Vilka personer var med och planerade "insidejobbet", vilka utförde sprängningar, vilka flög flygplanen alternativt avfyrade missilerna och vem sprängde WTC 7?

Mycket i de alternativa teorierna svävar en bit ovanför alla personer som skulle deltagit för när man försöker konkretisera teorierna då finns ingenting emot någon. Som när vi diskuterade hur George Bush deltagit i ”insidejobbet” och kom fram till att han är för dum för att ha deltagit i det.

Jag har inte Rockefellers ord framför mig nu, men de säger ALLT man behöver veta. Jag bryr mig inte om vilka eller inte som visste om det innan eller inte, eller vilka som var mer eller mindre involverade i planeringen eller genomförandet.

Att israeler står och dansar när de har en mänsklig katastrof framför ögonen säger också en del - varför inte släppa fyrkantsvärldens strunt om "bevis"... för det tänket kommer inte att leda någon fram till Fakta eller Sanning. Det räcker att förstå.

Posted on: 2007/12/30 15:44

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Här är en liten vink om vad som hände och vilka som är inblandade..... http://www.youtube.com/watch?v=vIvbCDsMrSg

New 9/11 Truth Film Preview

Why isn't Israeli involvement mentioned in any of the other films out there? Well its time to start bringing this topic to light. This is a 10 minute clip of the new film being made by www.prothink.org

* I must stress that this disturbing information is in NO WAY a direct attack on Jewish or Israeli Citizens! Same as the U.S. Government and their actions, DO "NOT" reflect the views of the MAJORITY of its very own CITIZENS!!! we are the VICTIMS left to BLAME for their TYRANNY!

The US and ISRAEL have been HIJACKED by CRIMINALS, and we MUST bring this info to the people to bring PEACE and FREEDOM back to us ALL!!!

U.S. Government + Israel = 9/11

Posted on: 2007/12/30 15:46
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

gaston skrev:
Här är en liten vink om vad som hände och vilka som är inblandade..... http://www.youtube.com/watch?v=vIvbCDsMrSg

New 9/11 Truth Film Preview

Why isn't Israeli involvement mentioned in any of the other films out there? Well its time to start bringing this topic to light. This is a 10 minute clip of the new film being made by www.prothink.org

* I must stress that this disturbing information is in NO WAY a direct attack on Jewish or Israeli Citizens! Same as the U.S. Government and their actions, DO "NOT" reflect the views of the MAJORITY of its very own CITIZENS!!! we are the VICTIMS left to BLAME for their TYRANNY!

The US and ISRAEL have been HIJACKED by CRIMINALS, and we MUST bring this info to the people to bring PEACE and FREEDOM back to us ALL!!!

U.S. Government + Israel = 9/11

Finns inte mycket mer att säga.

Posted on: 2007/12/30 16:00

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

(1) 2 3 4 ... 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper