vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 10 »

Anonym
Re: HAARP och vädret
Du menar att vi är 2:or för att vi ifrågasätter en del teorier här? Jag förstår, allt är relativt. Jag tycker dina åsikter hör till kategorin 2:a, men jag kan inte uttala mig om din sexuella läggning för det..

/ fr3D

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ok, nu är jag helt plötsligt homosexuell och har ett förhållade med Zink?

Källa? Länk?

/ fr3D

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Vad sitter du och luddar om. Är det en av dina mer bizzara teorier om copyright? Ska du ta betalt ifrån dom som har råkat surfa in på din hemsida då eller. Är det någon som "bryter" emot PUL så är det väl du eftersom DU publicerade det på din hemsida.

Detta var de mest okunniga inlägg om copyright och PUL jag läst hittills.

Man får läst texter i böcker, tidningar och på webbsidor som har copyright men man får inte kopiera något av detta utan tillstånd.

Man får läsa personliga uppgifter i böcker, tidningar och på webbsidor men man får inte kopiera det utan tillstånd.

Du uppvisar sämre kunskaper i PUL än ungdomar i mellanstadiet. De gjorde en film de vill lägga ut på You Tube och fråga då ALLA deltagare i den filmen om tillstånd och detta utan att ledarna för videoprojektet talade om detta för dem.

Anonym
Quote:

Källa? Länk?

Skulle man lägga ut sådant här på internet så börjar ju zink böla om copyright och PUL.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

Källa? Länk?

Skulle man lägga ut sådant här på internet så börjar ju zink böla om copyright och PUL.

Då ska vi ta hur de hela utspelade sig. Du la upp mina personliga uppgifter och då skickade jag ett PM till void och frågade om detta var enligt vaken.se regler.

Void kollade raderade och meddelade mig att det INTE var enligt vaken.se regler.

Du har brutit mot vaken.se regler och vad ger det för PR för åsikter på vaken.se är inte ens sympatisörer kan hålla sig till vaken.se egna regler.

Anonym
Skäms du över din hemsida och sådana fall, varför har du den kvar?

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:

Nu måste jag undra över din intelligens.

Du FATTAR INTE vad du själv har gjort!!!!

Jag skärms INTE över min hemsida ett dugg utan det är du som gjort en OLAGLIG handling. Går inte detta in i din tröga skalle eller vad är det för fel på dig.

Du har gjort en OLAGLIG HANDLING.

Nu har jag väl betonat så de borde förstås.

Heder åt mellanstadieungdomar som fattar vad PUL går ut bättre än du.

Anonym
Olaglig i din hjärna möjligtvis. hahah. Visste du att folk laddar ner ifrån din hemsida genom att bara besöka den. Kolla i din cache och se hur många "lagbrott" du har begått.

Quote:

Jag skärms INTE över min hemsida ett dugg

Heh, jaså, varför har du ingen länk till den i din signatur fil då? Bifoga gärna foto.

Anonym
Quote:

Jag ifrågasätter också din intelligens Al-CIAda! Kan du inte läsa, har du dyslexi eller vad är det för fel på dig? Du måste lära dig att hålla dig till ämnet och inte hitta på en massa skit när ordförrådet tryter..

Quote:
Olaglig i din hjärna möjligtvis. hahah. Visste du att folk laddar ner ifrån din hemsida genom att bara besöka den. Kolla i din cache och se hur många "lagbrott" du har begått.

Jag förstår hur du tänker, men man begår inget brott bara för att man läser en hemsida och webläsaren sparar en del material i cachen. Det här vet du också, spela inte dum! Att webläsaren sparar en JPG är INTE lika med fildelning.

/ fr3D

Edited by fr3D on 2008/1/2 2:24:15
Edited by fr3D on 2008/1/2 2:28:52
Edited by fr3D on 2008/1/2 2:38:36
Edited by fr3D on 2008/1/2 2:39:10

Anonym
Quote:

Jag förstår hur du tänker, men man begår inget brott bara för att man läser en hemsida och webläsaren sparar en del material i cachen. Det här vet du också, spela inte dum! Att webläsaren sparar en JPG är INTE lika med fildelning.

Hela internet är en fildelning.

Gillar man inte att folk hänvisar till sin hemsida så ska man inte publicera en sådan.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

Hela internet är en fildelning.

Gillar man inte att folk hänvisar till sin hemsida så ska man inte publicera en sådan.

Men återigen är du ute på djup vatten.

Det handlar INTE om HÄNVISA = LÄNKA utan KOPIERA, KOPIERA , KOPIERA.

Lagetexten rakt av:

10 § Personuppgifter får behandlas bara om den registrerade har lämnat sitt samtycke till behandlingen.

Jag har registerat mina personuppgifter på min hemsida.

Då behövs mitt samtycke om någon ska KOPIERA dem någon annanstans.

33 § Det är förbjudet att till tredje land föra över personuppgifter

vaken.se har en IP adress som finns i USA.

Anonym
Det här är totalt patetiskt. Med din logik Zink så skulle du kunna kräva skadestånd av google eller vilken sökmotor som helst eftersom den behandlar dina självt utlagda personuppgifter och fotografier.

Tom. den mest skruvade marxist jurist skulle anse att du har samtyckt till att google gör det eftersom du själv har lagt ut din fina hemsida.

Det vore en helt annan sak om jag skulle ha gjort hemsidan.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Det här är totalt patetiskt. Med din logik Zink så skulle du kunna kräva skadestånd av google eller vilken sökmotor som helst eftersom den behandlar dina självt utlagda personuppgifter och fotografier.

Tom. den mest skruvade marxist jurist skulle anse att du har samtyckt till att google gör det eftersom du själv har lagt ut din fina hemsida.

Det vore en helt annan sak om jag skulle ha gjort hemsidan.

Till skillnad från hur du gorde så FÖRÄNDRAR inte Google någon information.

Du KOPIRERADE information och satte in den i ett nytt sammanhang och därmed BEHANDLADE du den KOPIERADE informationen.

Du har därmed brutit mot PUL vilket inte Google har gjort.

PUL är en svensk lag som gäller för de som bor i Sverige och så länge du lever i detta land får du foga dig efter vad lagtexten i PUL säger.

Ligger vaken.se servern i USA får man överhuvudtaget inte klippa och klista in några svenska personuppgifter i detta forum utan att bryta mot PUL.

Anonym
Jaså, google förändrar inte bilder? Hmm, fel igen Zink.

http://images.google.se/images
Du kan prova att söka på dig själv, du är första träffen.

Klickar man på de förändrade tumbnailsen så kommer du till bilden i orginal format. Om bilden inte finns kvar så kommer man till google's bildarkiv. Allt färdiglagrat, kopierat och behandlat.

Och Zink, jag är inte Svensk och jag bor inte i Sverige så jag skiter i svenska wallenberglagar för l0sers.

Dessutom, eftersom du inte har namn och adress till alla som har sett någon förändrad bild som du påstår ha gjorts så är det bara en konspirationsteori.

Edited by Al-CIAda on 2008/1/2 14:17:20

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Jaså, google förändrar inte bilder? Hmm, fel igen Zink.

http://images.google.se/images
Du kan prova att söka på dig själv, du är första träffen.

Klickar man på de förändrade tumbnailsen så kommer du till bilden i orginal format. Om bilden inte finns kvar så kommer man till google's bildarkiv. Allt färdiglagrat, kopierat och behandlat.

Och Zink, jag är inte Svensk och jag bor inte i Sverige så jag skiter i svenska wallenberglagar för l0sers.

Dessutom, eftersom du inte har namn och adress till alla som har sett någon förändrad bild som du påstår ha gjorts så är det bara en konspirationsteori.

Men vad har mina personuppgifter och hemsida med vad vi diskutera på vaken.se att göra överhuvudtaget?

Du kan väl säga vad du heter, vilken ålder du har och var du bor om du nu anser att det är relevant att veta vad vi heter, vilken ålder vi har och vad vi jobbar med för det vi diskuterar på vaken.se

Så ta nu in nästa svar att berätta vem du är då du själv anser de har ett värde att veta det för de ämnen som diskuteras på vaken .se

Om du inte svarar med vem du är så har du själv underkänt att de är viktigt att veta vem vi är för diskussionerna på detta forum.

Anonym
Jag sysslar inte med cykelsemester och har ingen lust med att göra hemsidor om sådant.

See User information
Al-CIAda, sluta länka till Zinkens hemsida, det finns för det första inget där att se, för det andra så vill vi ju inte att vaken.se blir åtalat för nåt grovt brott mot PUL-lagen genom att ha tillhandahållit känslig personlig information som redan ligger ute på nätet för alla att se..

Dessutom så ska vi väl försöka att hålla oss från att sjunka ner till desinformatörers/trolls argumentationsnivåer när vi diskuterar med andra på forumet och sprider info...

För det tredje så är detta väldigt OFF-TOPIC..

Posted on: 2008/1/2 18:16
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
The Ultimate Weapon of Mass Destruction:
"Owning the Weather" for Military Use

http://globalresearch.ca/articles/CHO409F.html

Anonym
Sluta!

Man ska bara attackera ideér, inte människor. Om man börjar attackera manniskor för deras ideér är det folkhets / utrotning och det hör inte hemma här.. Om jag säger att 1 + 1 = 3 vad säger du då? Min gud säger att det borde vara 2! Ok. Det kan vara det, men vi är inte säkra än. Låt oss se.. Låt mig räkna på detta och återkomma med ett svar..

Om du läst Zink's hemsida så kan du läsa att han varit en betongarbetare som slitit häcken av sig för att du skulle kunna värma din rumpa.. Ingen SÄPO agent m.a.o...

/ Fredrik

See User information
Quote:

fr3D skrev:
Sluta!

Man ska bara attackera ideér, inte människor. Om man börjar attackera manniskor för deras ideér är det folkhets / utrotning och det hör inte hemma här.. Om jag säger att 1 + 1 = 3 vad säger du då? Min gud säger att det borde vara 2! Ok. Det kan vara det, men vi är inte säkra än. Låt oss se.. Låt mig räkna på detta och återkomma med ett svar..

/ Fredrik

Ja... folk här klagar ibland på att "attack the messenger" används som debatteknik mot konspirationsteorier, men ändå är det en använd debatteknik som flitigt används här mot skeptiker.

Förresten, eftersom du drog upp det kan jag inflika att om man har en exakt definition av vad 1+1 betyder, (t.ex. Peanos axiomsystem), så är det en hyfsat enkel match att matematiskt BEVISA (dvs verkligen bevisa med absolut säkerhet, vilket bara kan göras inom matematiken) att 1+1=2.

Quote:
Utifrån ett axiomsystem för de naturliga talen, t ex Peanos, kan bevisa påståendet. Där byggs de naturliga talen upp utifrån ett tal 0 som inte är efterföljare till något tal. Om n är ett tal är också efterföljaren S(n) ett tal. Man kan då definiera 1 som S(0) och 2 som S(S(0)) = S(1). Addition definieras rekursivt genom att 0 + n = n och S(m) + n = S(m + n). Enligt definitionen är

1 + 1 = S(0) + 1 = S(0 + 1) = S(1) = 2.

http://www.maths.lth.se/query/answers/q200101.html#20010112174906

Posted on: 2008/1/2 21:07

Anonym
Man kan säga mycket om Bill O´Reilly men slag under bältet är aldrig acceptabelt... Vem han är, ålder och sysselsättning är ointressant, speciellt om Bill uttrycker dina (Al-CIAda) länkar som "mot min vilja" så tycker jag att man ska respektera det...

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

fr3D skrev:
Sluta!

/ Fredrik

Ja... folk här klagar ibland på att "attack the messenger" används som debatteknik mot konspirationsteorier, men ändå är det en använd debatteknik som flitigt används här mot skeptiker.

Förresten, eftersom du drog upp det kan jag inflika att om man har en exakt definition av vad 1+1 betyder, (t.ex. Peanos axiomsystem), så är det en hyfsat enkel match att matematiskt BEVISA (dvs verkligen bevisa med absolut säkerhet, vilket bara kan göras inom matematiken) att 1+1=2.

Quote:
Utifrån ett axiomsystem för de naturliga talen, t ex Peanos, kan bevisa påståendet. Där byggs de naturliga talen upp utifrån ett tal 0 som inte är efterföljare till något tal. Om n är ett tal är också efterföljaren S(n) ett tal. Man kan då definiera 1 som S(0) och 2 som S(S(0)) = S(1). Addition definieras rekursivt genom att 0 + n = n och S(m) + n = S(m + n). Enligt definitionen är

1 + 1 = S(0) + 1 = S(0 + 1) = S(1) = 2.

http://www.maths.lth.se/query/answers/q200101.html#20010112174906

Plussar du ihop 2 sandhögar så blir resultatet 1 sandhög...

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:

Plussar du ihop 2 sandhögar så blir resultatet 1 sandhög...

Sorry men ditt exempel låter sig inte beskrivas med heltalsadditionen 1+1.
Heltal och addition är en helt abstrakt konstruktion som skapas med axiom, grundantaganden, det definieras inte utifrån observationer i den fysiska världen, såsom fysiken arbetar.

Däremot motsvarar ditt exempel att du tar två mängder och säger att det blir en mängd när du låter dem smälta samman, och att unionen av två mängder är en mängd, är något alla matematiker är överens om.

Posted on: 2008/1/2 21:20

Anonym
Jag hoppades iofs inte på ett seriöst svar... men men...

Job well done... För er som vill ha det på Svenska - Bra jobbat, alternativt - starkt jobbat...

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 10 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper