vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 8 9 10 (11) 12 13 14 ... 20 »

Anonym
Re: Astro NOTS som inte var på månen
Om månen skulle vara ihålig och artificiell så lär dess denstitet vara bra mycket större än en stor sten. Därav skulle din formel fortfarande stämma.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vill bara tillägga att majoriteten av geostationära satelliter används för TV sändningar.

Så slutsatsen blir om man inte tror på det så fungerar inte satellitmottagare som säls i handeln.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

novax skrev:

Jag tror inte alls på det där.

Det är inte en fråga om tro för sjutton! Det är en fundamental skillnad mellan vetenskap och religion som du inte verkar ha greppat. "Tror" man inte på en vetenskaplig teori så är det bara att göra ett experiment som falsifierar den, för vetenskapliga teorier är utformade på så vis att de kan falsifieras om de är falska (det är ett krav för att klassas som vetenskapliga). (Newtons teori har t.ex. egentligen falsifierats genom att man uppmätte en oförklarad perihelieförskutning på Merkurius och ersattes av Einsteins teori som kunde förklara den, men för nästan alla praktiska ändamål fungerar Newtons teori tillräckligt väl.)

Dessa vetenskapliga teorier som vi har om celest mekanik har via alla observationer visat sig beskriva verkligheten på ett mycket bra sätt. Om du säger att du inte tror på att en sten ramlar till marken om du släpper den så spelar det ingen roll, det är ett vetenskapligt konstaterat faktum att den gör det enligt gravitationens lagar.

Tror du alltså inte på att en satellit måste befinna sig på ca 35786 km höjd över ekvatorn för att hålla sig i en geostationär bana?
Tråkigt för dig då, för det vet alla som håller på med astronomi och satelliter att det förhåller sig på det viset. Försök komma med något som visar på motsatsen, dvs försök falsifiera teorin.

Det är verkligen ingen skillnad på vetenskap och religion, Science är en slags religion.

Det är så mycket larv så det är en religiös fundamentalism över det hela. Tag bara det slående exemplet kring det där med geological column, eller vad det heter. Där sägs det ha tagit miljooooner år, att "bygga" upp dessa lager, som man kan se runt petrified trees. Vulkanutbrott har visat att det tar några år att få dessa resultat. Så ni kan lyckas att "bevisa" vissa saker om det är i linje med hur lögner har konstruerats kring ihåliga teorier och så kallade fysikaliska lagar - men det är mest ett sken, ni bygger ett sandslott.

Posted on: 2008/1/2 22:59
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Man kan glömma ett par inlagda persikor och få dem petrifierade i glasburken på några år.

Men visst är det underhållande med petrifierade träd som står "rakt upp igenom" några miljoner år.

Den bästa av allt är dock snabbfrysta mammutar med färskt gräs i munnen. (Ganska välkänt)

Man skulle ju dessutom bekräfta dessa årmiljonslager med grand canyon. Resultatet blev lite *host* *host*

Anonym
Quote:

Vill bara tillägga att majoriteten av geostationära satelliter används för TV sändningar.

Så slutsatsen blir om man inte tror på det så fungerar inte satellitmottagare som säls i handeln.

Dessa ligger lååååångt under Van Allen Bältet.

See User information
Nu är detta kanske inte överförbart rätt upp och ned på VoFare... men det kan duga ändå - bara skoj - inget personligt.

"I tell people don't kill all the liberals, leave enough around so we can have two on every campus; living fossils, so we will never forget what these people stood for."

-Rush Limbaugh

Posted on: 2008/1/2 23:17

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
My point is that both science and religion are philosophies. Different methodologies, but philosophies just the same. For one to point a finger at the other, doesn't matter which, is senseless and pointless. Both are methods of exploring and explaining the mysteries of our world and existence. The qusetions best suited to each methodology are different, but the bottom line is that both are ways of looking at the world.

Your point about confusion for political reasons is well taken. That is a travesty, and a gross misuse of factual truth. Nevertheless, it in no way does away with the underlying reality that both science and religion are mental exercises, memes, philosophies, mental constructs, intellectual roadmaps, psychological methodologies or whatever that are far more the same than not. The only difference is in methodology, and the questions best suited to them. Religion is best suited for questions of "why," science is best suited to questions of "how."

Lumpers and splitters. I suppose I am a lumper in this regard, as I am in most things. I think when we get into splitting, we can get easily carried away until we end up splitting hairs.

Posted on: 2008/1/2 23:37

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:
My point is that both science and religion are philosophies. Different methodologies, but philosophies just the same.

DIFFERENT methodologies ja!
Dvs vetenskap är inte religion. Different, olika, skilt från varann, inte samma sak, not the same.
Quote:

novax skrev:
The qusetions best suited to each methodology are different, but the bottom line is that both are ways of looking at the world.

Och när det gäller frågan om att t.ex. bestämma månens massa så är det den vetenskaplig metoden som är den metod som fungerar.
Att försöka göra det med religion kan du helt glömma.

Posted on: 2008/1/2 23:44

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:
My point is that both science and religion are philosophies. Different methodologies, but philosophies just the same.

DIFFERENT methodologies ja!
Dvs vetenskap är inte religion. Different, olika, skilt från varann, inte samma sak, not the same.
Quote:

novax skrev:
The qusetions best suited to each methodology are different, but the bottom line is that both are ways of looking at the world.

Och när det gäller frågan om att t.ex. bestämma månens massa så är det den vetenskaplig metoden som är den metod som fungerar.
Att försöka göra det med religion kan du helt glömma.

hehe...lustig logik och slutledningsförmåga du har nu.

Du vet, religion och filosofier och ismer och sådant, det är ofta som trosåskådningar.

Den väg som Science är från början är som man skapar en slags religion av något.

Posted on: 2008/1/3 1:03

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
De säger inte med ett ord vulkan.
Det har inte funnits vulkaner på månen, som den är nu.

Från NOVAX länk......
"made of basaltic volcanic"

Quote:

novax skrev:
hehe...
De säger inget om material från vulkaner...

Satt du dina lögner i halsen eller????

Att bevisa dina galenpannor det klarar Lisa 5 år av, du har ju fel i var och vartannat inlägg.
Detta ser man med en gång för då byter du ämne snabbt som ögat. Du gör ju NASA en stor björntjänst med din retorik. Tror inte någon i Huston behöver ligga vaken över att du NOVAX skriver dessa lögner om och om igen.

Hade du haft något med substans att skriva skulle detta inte vara så beklämmande för dig, du hade sluppit byta ämne så fort det blir lite besvärligt för dig.
Ryggradslös är en bra definition på dig NOVAX.
Jag törs då ta en debatt om ämnet, du springer.....

Posted on: 2008/1/3 8:29

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:
De säger inte med ett ord vulkan.
Det har inte funnits vulkaner på månen, som den är nu.

Från NOVAX länk......

Quote:

novax skrev:
hehe...
De säger inget om material från vulkaner...

Satt du dina lögner i halsen eller????

Att bevisa dina galenpannor det klarar Lisa 5 år av, du har ju fel i var och vartannat inlägg.
Detta ser man med en gång för då byter du ämne snabbt som ögat. Du gör ju NASA en stor björntjänst med din retorik. Tror inte någon i Huston behöver ligga vaken över att du NOVAX skriver dessa lögner om och om igen.

Hade du haft något med substans att skriva skulle detta inte vara så beklämmande för dig, du hade sluppit byta ämne så fort det blir lite besvärligt för dig.
Ryggradslös är en bra definition på dig NOVAX.
Jag törs då ta en debatt om ämnet, du springer.....

Din spoling... hehe...

Dom säger det ja.... men, dock, det de säger är ""made of basaltic volcanic".

Jag har upprepat sagt att det finns inga vulkaner på månen, har aldrig funnits på månen heller. Jag säger att materialet på månen kommer någonstans ifrån, alltså även materialet på ytan, och att det kommer inte inifrån själva månen.

Kanske överskurs för VoF.

Posted on: 2008/1/3 8:38

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:Jag är personligen inte så intresserad av alla siffror hit och dit, men gott jobbat i alla fall.

Det där med att veta dess vikt genom att mäta dess gravitation så tror jag inte på det.

Byt ut ordet intresserad mot kunnig så är du mer rätt.
NASA vetenskapsmän och den allmänna befolkningen skiter fullständigt i vad DU tror.

Du får en länk av mig, den passar nog bäst till dig just nu.

http://www.kidscosmos.org/kid-stuff/moon-facts.html

Har du hittat någon vetenskapsman som säger att månen är konstgjord????
Eller är det folk som "tror"????

Posted on: 2008/1/3 8:40

See User information
Quote:

novax skrev:
Din spoling... hehe...

Jag har upprepat sagt att det finns inga vulkaner på månen, har aldrig funnits på månen heller. Jag säger att materialet på månen kommer någonstans ifrån, alltså även materialet på ytan, och att det kommer inte inifrån själva månen.

Det var DIN länk, står du inte för det du SJÄLV lägger in här??
Då är det nog så illa med dig som jag befarat. NASA och övriga världen kan sova lugnt, NOVAX har fortfarande inga BEVIS för sin "tro"!!!!

Posted on: 2008/1/3 8:41

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:
Din spoling... hehe...

Det var DIN länk, står du inte för det du SJÄLV lägger in här??
Då är det nog så illa med dig som jag befarat. NASA och övriga världen kan sova lugnt, NOVAX har fortfarande inga BEVIS för sin "tro"!!!!

Jo ni kan fortsätta att sova.

Jag upprepar på nytt då, att materialet inte kommer från månen, som den nu är. Månen är en konstruktion, materialet kommer "utifrån". Det står helleringet på länken att basaltet kommer från vulkanisk aktivitet på månen.

Gäsp.

Posted on: 2008/1/3 8:44

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Kommer att gå lite OT nu.

NOVAX (Dr Klot är alltså samma person, enligt NOVAX som bekräftar detta i denna tråd!
Quote:

novax skrev:
lite nedanför frågar jag (Dr Klot) efter fakta om någon som gjorde det.

Detta kommer från tråden:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=8519&forum=24

Det intressanta är då att både NOVAX och Dr Klot skriver i denna tråd.
Är argumentationen så dålig att man måste förse sig med 2 olika användare för att visa på sina lögner i en tråd. Beteendet är rent ut sagt bedrägligt, på övriga forum skulle detta resultera i en avstängning med omedelbar verkan. Hur ni har det här på vaken vet jag ej. Tänker inte föra det vidare, är det någon moderator som vill agera så är det upp till han.
Men det går åter att konstatera att han man bra på fötterna då det gäller detta så behöver man inte ljuga eller förse sig med multipla användare.
Detta kommer för mig knappast som någon överraskning, utan NOVAX/Dr Klot har med klar tydlighet visat att han inte kan föra en renhårig debatt.

Posted on: 2008/1/3 8:54

Anonym
Quote:

Beteendet är rent ut sagt bedrägligt, på övriga forum skulle detta resultera i en avstängning med omedelbar verkan.

Preciz zom om vizza användare inte var zamma perzon med en proxy. Dessutom är du en otrevlig jävel, religiös troende och skriker i falcett om man påpekar NASA möjligheter till studio trix + skicka en en inspelning + obemannad farkost.

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Kommer att gå lite OT nu.

NOVAX (Dr Klot är alltså samma person, enligt NOVAX som bekräftar detta i denna tråd!
Quote:

novax skrev:
lite nedanför frågar jag (Dr Klot) efter fakta om någon som gjorde det.

Detta kommer från tråden:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=8519&forum=24

Det intressanta är då att både NOVAX och Dr Klot skriver i denna tråd.
Är argumentationen så dålig att man måste förse sig med 2 olika användare för att visa på sina lögner i en tråd. Beteendet är rent ut sagt bedrägligt, på övriga forum skulle detta resultera i en avstängning med omedelbar verkan. Hur ni har det här på vaken vet jag ej. Tänker inte föra det vidare, är det någon moderator som vill agera så är det upp till han.
Men det går åter att konstatera att han man bra på fötterna då det gäller detta så behöver man inte ljuga eller förse sig med multipla användare.
Detta kommer för mig knappast som någon överraskning, utan NOVAX/Dr Klot har med klar tydlighet visat att han inte kan föra en renhårig debatt.

Du verkar ha sovit gott.

Det där med Dr Klot är gammalt, han har hand om Avdelningen här. Det var och är en skämtgrej, antagligen bara du som inte har så bra koll, bara. Du tror ju till och med på att månen haft sprutande vulkaner. Jag kommer att lägga in dig på Avdelningen för allmän överhalning, översyn, undersökning och avprogrammering.

Jag har även poster här från Novax, undertecknat med /Dr Kot.

Vakna.

I tjänsten,

/Dr Klot

Posted on: 2008/1/3 10:35

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:

Det är verkligen ingen skillnad på vetenskap och religion, Science är en slags religion.

Det är så mycket larv så det är en religiös fundamentalism över det hela. Tag bara det slående exemplet kring det där med geological column, eller vad det heter. Där sägs det ha tagit miljooooner år, att "bygga" upp dessa lager, som man kan se runt petrified trees. Vulkanutbrott har visat att det tar några år att få dessa resultat. Så ni kan lyckas att "bevisa" vissa saker om det är i linje med hur lögner har konstruerats kring ihåliga teorier och så kallade fysikaliska lagar - men det är mest ett sken, ni bygger ett sandslott.

Religionen sysslar men frågor som "vad är mening med livet" och "vad är min uppgift på jorden" vilket inte vetenskapen sysslar med.

Vetenskapen sysslar istället med frågor som "hur fungerar det?", "vad består materia av" o.s.v.

När vetenskapen ska bekräfta en teori så ska de gå att upprepa denna bekräftelse av var och en, dig och mig eller någon annan i denna världen, även om vi kanske måste låna vissa instrument för det som partikelacceleratorn i CERN.

Om vetenskapen bevisat något måste man för att motbevisa det komma med nya bevis som var och en kan återupprepa.

Inom New Age har det dock växt fram en mycket vetenskapskritisk åsikt för inom New Age hittar man många idéer som just går tvärs emot kända vetenskapliga belägg. Man vill inte heller för de idéer som går tvärs emot vetenskapen göra på samma sätt som vetenskapen för att bevisa dess riktighet utan det räcker men att det är uttänkt och att det finns argument som ofta kläs i en vetenskaplig dräkt för att övertyga New Age folk om dess riktighet.

Man går så långt att man föredra sina egna idéer och material som går tvärs emot vetenskapen för New Age har en ”helhetssyn” som de anser vetenskapen saknar.

Att så stora delar av vardagen bygger på vetenskapliga undersökningar och upptäcker verkar gå New Age folk helt förbi.

Jag kan från det jag redan nämnt om TV satteliterna ta:

Hårddiskar. Alla dagen hårdiskar fungera enligt jättemagnetoresistans vars upptäckare fick 2007 års nobelpris i fysik.

Alla kopiatorer och laserskriver fungera enlig xerografiska metoden utvecklad av amerikanen Chester Carlson som fick den att fungera 22 oktober 1938.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chester_Carlson

CMOS chippet i kameror och videokameror håller på revolutionerna dem. Framtagen så sent som 2003 av professorerna Peter B. Catrysse and Brian A. Wandell
http://www.opticsinfobase.org/abstract.cfm?id=77979

Ett CMOS chip sitter i min Full HD videokamera Canon HV20 och har gjort att den är extrem ljuskänslig.
http://www.cyberphoto.se/?http://www. ... .se/info.php?article=HV20

Jag kan säkert hitta ännu mer som kommit från den vetenskapliga världen och finns i vår vardag men detta får räcka.

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:Jag är personligen inte så intresserad av alla siffror hit och dit, men gott jobbat i alla fall.

Det där med att veta dess vikt genom att mäta dess gravitation så tror jag inte på det.

Byt ut ordet intresserad mot kunnig så är du mer rätt.
NASA vetenskapsmän och den allmänna befolkningen skiter fullständigt i vad DU tror.

Du får en länk av mig, den passar nog bäst till dig just nu.

http://www.kidscosmos.org/kid-stuff/moon-facts.html

Har du hittat någon vetenskapsman som säger att månen är konstgjord????
Eller är det folk som "tror"????

"vetenskapsman"...

Riktiga män Vet.

Det plingade i timmar, som en klocka - ring my bell eat my fish.

Any clue?

Vakna.

Posted on: 2008/1/3 10:38

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Till Dr Klot,

Iaktag yttersta vaksamhet att patient Sprutvulkanen inte kommer i kontakt med vissa material som tex planscher av Buzz Aldrin eller Gus Grissom. Videofilmer och interjuver med dessa personer kan leda till svår psykos.

Exempel:

Astronaut Buzz Aldrin Recounts Apollo 11 UFO Encounter
http://www.youtube.com/watch?v=XlkV1ybBnHI

Eller att Gus Grissoms fru och son är övertygade att han blev mördad av NASA. Påståendet att det var NASAs lilla offer till en viss solgud skulle få Sprutvulkanen att scrolla runt i rummet längsmed väggarna.

mvh,

Anstaltsledningen.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

Beteendet är rent ut sagt bedrägligt, på övriga forum skulle detta resultera i en avstängning med omedelbar verkan.

Preciz zom om vizza användare inte var zamma perzon med en proxy. Dessutom är du en otrevlig jävel, religiös troende och skriker i falcett om man påpekar NASA möjligheter till studio trix + skicka en en inspelning + obemannad farkost.

När ska det gå in i din skalle att zink och zpz2 är två olika personer?

Ta och titta på hur vi skriver och argumenterar så syns skillnaderna om man nu har intelligens att upptäcka det.

Om du fortsätter att framhärda att zink och zpz2 är en och samma person vet jag och zpz2 hela tiden att du tror på en myt.

Anonym
Quote:

Religionen sysslar men frågor som "vad är mening med livet" och "vad är min uppgift på jorden" vilket inte vetenskapen sysslar med.

Vetenskapen sysslar istället med frågor som "hur fungerar det?", "vad består materia av" o.s.v.

När vetenskapen ska bekräfta en teori så ska de gå att upprepa denna bekräftelse av var och en, dig och mig eller någon annan i denna världen, även om vi kanske måste låna vissa instrument för det som partikelacceleratorn i CERN.

Om vetenskapen bevisat något måste man för att motbevisa det komma med nya bevis som var och en kan återupprepa.

Inom New Age har det dock växt fram en mycket vetenskapskritisk åsikt för inom New Age hittar man många idéer som just går tvärs emot kända vetenskapliga belägg. Man vill inte heller för de idéer som går tvärs emot vetenskapen göra på samma sätt som vetenskapen för att bevisa dess riktighet utan det räcker men att det är uttänkt och att det finns argument som ofta kläs i en vetenskaplig dräkt för att övertyga New Age folk om dess riktighet.

Skulle du vilja förklara det för dessa här personer?
http://www.jonesreport.com/images/I0038560A_lg.jpg

Anonym
Quote:

När ska det gå in i din skalle att zink och zpz2 är två olika personer?

Ta och titta på hur vi skriver och argumenterar så syns skillnaderna om man nu har intelligens att upptäcka det.

Om du fortsätter att framhärda att zink och zpz2 är en och samma person vet jag och zpz2 hela tiden att du tror på en myt.

Zå troligt.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Jag kan fortfarande inte svara på direkt ställda frågor så jag skriver lite fler lögner så kanske dom inte ställer några besvärliga frågor som jag måste svara på.

Nej Du kan tydligen inte svara på frågor som uppstår i dina sagor som innehåller fler hål än en schweizerost.

Posted on: 2008/1/3 11:00

« 1 ... 8 9 10 (11) 12 13 14 ... 20 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper