vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 10 »

Anonym
Re: HAARP och vädret
Kan vi återgå till HAARP?

Om ni glömt vad som skrevs sist kan ni gå bakåt i diskussionen.

För att motivera er så har ingen gått emot det jag påstod sist om HAARP.

HAARP kan inte påverka vädret är andemeningen i mitt motiverade inte vem som kontrollerar eller finansierar HAARP för det kan jag inte se har något med hur HAARP tekniskt skulle kunna påverka vädret.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink skrev:
Kan vi återgå till HAARP?

Om ni glömt vad som skrevs sist kan ni gå bakåt i diskussionen.

För att motivera er så har ingen gått emot det jag påstod sist om HAARP.

HAARP kan inte påverka vädret är andemeningen i mitt motiverade inte vem som kontrollerar eller finansierar HAARP för det kan jag inte se har något med hur HAARP tekniskt skulle kunna påverka vädret.

Enligt det du skrev tidigare om kaosteori så är det nog en bättre formulering att det inte kan styra/kontrollera vädret. Påverka på något sätt kan det säkert göra, men bara kaotiskt och oförutsägbart.

Posted on: 2008/1/2 22:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
1,7 miljarder watt skulle då inte påverka både det ena och det andra på eller?

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
1,7 miljarder watt skulle då inte påverka både det ena och det andra på eller?

Nej 1,7 miljarder watt är bra en lite plutt i jordens hela vädersystem där Sverige ensamt kan stå för 53 miljarder watt.

Kan vädret i hela Sverige påverka jordens väder? Troligen är även det för litet för att kunna förutsäga vädret i USA.

Anonym
Fullt tillräckligt för att rubba vädersystem, i synnerhet när man förstärker den elektromagnista effekten genom att spraya aluminium och barium.

Anonym
Varför har britter och amerikaner alltid bedrivit en sådan framgångsrik politik i världen? Därför att de ljuger, bedrar och låtsas vara goda och snälla och försvarare av allt fint och värdefullt i världen.

Så bygger man imperier.

Andra i denna värld talar i all sin ondska klarspråk och är dessutom stolta över det:

http://www.cnn.com/2006/WORLD/asiapcf/06/05/china.rain/index.html

Anonym
Varför HAARP inte kan påverka vädret.

Vad än vi människor använder för antal watt för att påverka vädret så måste vi överträffa solens watt för annars tar solen effekt snabbt över de som vi människor skickar upp.

Solens effekt till jorden är 1,7*10^17 watt . Av det är de kvar 47 % när solljuset träffar marken alltså 0,47 * 1,7*10^17 = 7,99*10^16 watt

Om man skickar upp 1,7 miljarder watt utgör det av solen inflöde till marken 1,7*10^9/7,99*10^16 = 0,0000000213 = 21,3 ppb (miljardelar).

Inte ens 7,99*10^16 watt räcker för att göra ett stabilt väder utan även alla dessa watt påverkas av miljardstals olika faktorer så vädret blir så kaotisk och oförutsägbart som det är idag och har varit under årmiljoner.

Anonym
På ditt senaste svar passar jag på att citera sångerskan
Shania Twain:

"That don´t impress me much..."

Anonym
Quote:

wikhall skrev:
På ditt senaste svar passar jag på att citera sångerskan
Shania Twain:

"That don´t impress me much..."

Jag kallar dessa inlägg för mantran då de saknar all substans annat än ett gnäll.

Faktum är att INGEN ännu har visat på ett bra sätt att jag har fel.

För att gå emot mig ska man på ett övertygande och inte med olika mantran visa att jag har fel.

Om du och andra inte kan framföra era åsikter på ett bättre sätt än vad du gör så är det inte till någon som helst nackdel för mig.

Anonym
Nej, man har bara satt upp skiten för åtskilliga miljarder dollar för att göra radio experiment.

Anonym
Jag fortsätter att mantra då.

Det imponerar inte alls på mig. Inte på många andra här heller.

Varken du eller jag har sanningen. Jag finner det sannolikt att HAARP är ett instrument för vädermanipulation, och det baserar jag på uppgifter som finns att hämta på internet.
Någon säger att uppgifter på internet ska man inte lita på, jag säger att de är varken mer eller mindre tillförlitliga som vilka andra uppgifter som helt. Det står inga fullständiga sanningar i SvD och DN heller.

Du påstår att HAARP-anläggningen är för klen för att kunna generera den mängd energi som skulle behövas för att manipulera vädret.

Sanningen är som sanningen är som sagt, varken du eller jag vet den. Vad jag däremot vet eftersom jag tydligt har sett det i många inlagor du skrivit, och dessutom är det för mig välbekant då jag mött många med samma mentalitet som du, är att du har ungefär samma slags synfält framför sig som en travhäst!

Den ska se precis vad den behöver att se, för att springa rakt fram med en förare bakom sig. Det uppenbara faktum att den bara är en del av något mycket större är det sista den behöver se.

När du beskriver det du beskriver med matematiska formler, hur vet du att du beskriver rätt saker? Det är säkert helt riktigt, i sak.
Men hur vet du egentligen hur teknologin bakom HAARP fungerar?

Och som andra skriver här, vad är HAARP? Ett gigantiskt experiment som går ut på att skjuta ut strålning i jonosfären?
Varför?
För skojs skull eller för det Naturvetenskapliga mantrat "Därför att det bara är så"?

Och det uppenbart förvirrade vädret, det beror på vad?

Jag köper fullt att den globala, tillika universella, uppvärmningen beror på Solens aktiviteter.

Ligger Solens aktiviteter också bakom omslag på fem minuter från regn och 3+ till iskyla och 2-?
Det hände häromdagen där jag bor.
Monsunregn i månader i Skandinavien, det är också Solen då, eller?

Eller du kanske tror på etablissemangets koldioxidförklaringar och tycker att Al Gore är en vettig person? Inför koldioxidskatt nu, och varför då inte skatt på solljus när vi ändå håller på. Eller?

Jag anser det lönlöst att be dig beakta det faktum att det finns ordentligt med artificiell strålning i världen i övrigt, från elektriska installationer, både större och mindre och i synnerhet alla sändare av pulsad högfrekvent radiostrålning. Det har aldrig varit så mycket som nu och den totala bakgrundsstrålningen har höjts radikalt bara sedan 1997.

Men det spelar ingen roll heller, eller, för denna sakens skull?
Och att nämnda installationer skulle kunna vara en del i denna anläggning är heller inte tänkbart?

Jag önskar se bevis för att så inte är fallet. Ordentliga bevis. Inte matematiska formler.

Anonym
Quote:

wikhall skrev:
Jag fortsätter att mantra då.

Det imponerar inte alls på mig. Inte på många andra här heller.

Varken du eller jag har sanningen. Jag finner det sannolikt att HAARP är ett instrument för vädermanipulation, och det baserar jag på uppgifter som finns att hämta på internet.
Någon säger att uppgifter på internet ska man inte lita på, jag säger att de är varken mer eller mindre tillförlitliga som vilka andra uppgifter som helt. Det står inga fullständiga sanningar i SvD och DN heller.

Du påstår att HAARP-anläggningen är för klen för att kunna generera den mängd energi som skulle behövas för att manipulera vädret.

Sanningen är som sanningen är som sagt, varken du eller jag vet den. Vad jag däremot vet eftersom jag tydligt har sett det i många inlagor du skrivit, och dessutom är det för mig välbekant då jag mött många med samma mentalitet som du, är att du har ungefär samma slags synfält framför sig som en travhäst!

Den ska se precis vad den behöver att se, för att springa rakt fram med en förare bakom sig. Det uppenbara faktum att den bara är en del av något mycket större är det sista den behöver se.

När du beskriver det du beskriver med matematiska formler, hur vet du att du beskriver rätt saker? Det är säkert helt riktigt, i sak.
Men hur vet du egentligen hur teknologin bakom HAARP fungerar?

Och som andra skriver här, vad är HAARP? Ett gigantiskt experiment som går ut på att skjuta ut strålning i jonosfären?
Varför?
För skojs skull eller för det Naturvetenskapliga mantrat "Därför att det bara är så"?

Och det uppenbart förvirrade vädret, det beror på vad?

Jag har också läst på webben de som påstår att HAARP påverkar vädret men de har inte visat om det HAARP håller på med verkligen påverkar vädret för om HAARP påverkar vädret ska de gå att mäta eller på annat sätt koppla vädret till HAARPs aktiveter men detta lyser med sin frånvaro.

Man påstår en massa konstiga saker om HAARP som t.ex. att deras antenner skulle få övre atmosfären att koka och att radiovågorna från HAARP skulle kunna kontrollera våra tankar.

En stor brist när alternativa människor sätter ihop sina teorier och hänvisar till rapport A och forskarna X och Y är att om informationen stämmer med den egna uppfattning görs inga kontroller om det som påstås har fungerat eller bara var en idé. Därför blandas ogenomförbara idéer och riktig information ihop till en bild som inte har bra kontakt med verkligheten.

Att sedan HAARP anläggnings effekt överdrivs och att man placerar ut deras anläggningar runt hela världen trots att HAARP p.g.a vad de håller på med inte kan vara på så många platser i världen.

Jag tar om HAARP svar på många frågor och enligt den går det att besöka deras anläggning och kolla själv.

http://www.haarp.alaska.edu/haarp/faq.html

Jag vill om man ska motbevisa HAARP så kan man ge trovärdiga alternativa förklaringar till allt som HAARP svarar på i faq och som kan ha med vädret att göra.

Quote:

Jag köper fullt att den globala, tillika universella, uppvärmningen beror på Solens aktiviteter.

Ligger Solens aktiviteter också bakom omslag på fem minuter från regn och 3+ till iskyla och 2-?
Det hände häromdagen där jag bor.
Monsunregn i månader i Skandinavien, det är också Solen då, eller?

Eller du kanske tror på etablissemangets koldioxidförklaringar och tycker att Al Gore är en vettig person? Inför koldioxidskatt nu, och varför då inte skatt på solljus när vi ändå håller på. Eller?

Jag anser det lönlöst att be dig beakta det faktum att det finns ordentligt med artificiell strålning i världen i övrigt, från elektriska installationer, både större och mindre och i synnerhet alla sändare av pulsad högfrekvent radiostrålning. Det har aldrig varit så mycket som nu och den totala bakgrundsstrålningen har höjts radikalt bara sedan 1997.

Men det spelar ingen roll heller, eller, för denna sakens skull?
Och att nämnda installationer skulle kunna vara en del i denna anläggning är heller inte tänkbart?

Jag önskar se bevis för att så inte är fallet. Ordentliga bevis. Inte matematiska formler.

Solen är den stora drivkraften bakom allt väder. Om vi får ett ovanligt kraftig lågtryck så är det ofta en rest av en orkan i USA och den orkanen har startat p.g.a. solens uppvärmning av haven runt ekvatorn.

Koldioxid suger upp värmestrålningen som ska reflekteras tillbaka från jorden. Syre och kväve tar knappt upp någon värme alls. Så ju mer koldioxid i luften desto mer värmer koldioxiden luften.

Så vad än som orsakar den globala uppvärmningen så ökar mer koldioxid i luften på den globala uppvärmningen.

Även vattenånga fungera som en växthusgas men dels har jorden mycket vatten och koncentrationen av vattenånga i atmosfären är direkt kopplad till temperaturen så vattenånga ger ingen nettoeffekt.

Anonym
Mera mantra...

Naturvetenskapen har ett tungt mantra och har haft under lång tid: Det som inte syns finns inte!

Quote:
En stor brist när alternativa människor sätter ihop sina teorier och hänvisar till rapport A och forskarna X och Y är att om informationen stämmer med den egna uppfattning görs inga kontroller om det som påstås har fungerat eller bara var en idé. Därför blandas ogenomförbara idéer och riktig information ihop till en bild som inte har bra kontakt med verkligheten.

Men du har bra kontakt med verkligheten? För det är den materialistiska naturvetenskapen som dikterar verkligheten, inget annat någonsin?

En fråga jag ännu inte fått svar på: Vad pysslar de här med då?

http://www.usatoday.com/news/world/2006-06-29-china-rain_x.htm

http://www.politiken.biz/kinesiska_olympiska_vadret.html

Uppdatering:

Mera overkligt nys om vädermanipulationsprojekt runt om i världen, håll till godo, naturvetare eller ej:

http://www.amigospais-guaracabuya.org/oagmc088.php

Anonym
Quote:

Även vattenånga fungera som en växthusgas men dels har jorden mycket vatten och koncentrationen av vattenånga i atmosfären är direkt kopplad till temperaturen så vattenånga ger ingen nettoeffekt.

Tillskillad ifrån koldioxid då eller? Vattenånga = bra gas, Koldioxid = dålig gas?

Javisst fan, man vill ju beskatta folk för att de andas för mycket och det är inte bra eftersom några "experter" påstår detta.

IPCC förfalskar data (något nytt?)
http://my.telegraph.co.uk/reasonmcluc ... sifies_sea_level_data.htm

IPCC ovetenskapliga arbetsmetoder
http://www.hilltimes.com/html/cover_i ... /2007/may/28/letter4/&c=1

Han nedan kanske tittade på verkligheten istället för på "nyheterna". Zink, du är inget annat än en megafon för eliten i samtliga bedrägerier de gillar att köra med.

"The whole process is a swindle," he states, in large part because the IPCC has a blinkered mandate that excludes natural causes of global warming. -- Dr Vincent Gray.

http://www.financialpost.com/story.ht ... 06-446f-9f4f-c2397d155a32

Vincent Gray is a graduate of the University of Cambridge, with a PhD in physical chemistry. He has published more than 100 scientific papers and authored the book, The Greenhouse Delusion: A Critique of 'Climate Change 2001.

Vincent Gray delade nobel prizet med Al Gore som en del av just IPCC

http://www.telegraph.co.uk/opinion/ma ... ion/2007/11/11/do1102.xml

men han är säkert en knäppskalle eftersom du har ju inte sett honom på TEEEEEVVVVVVV.

Anonym
Ännu mer overkligheter:

http://www.onlinejournal.com/artman/publish/article_158.shtml

Goggla också på "woodpecker grid" har inget med Hacke Hackspett att göra.

Sedan ska man såklart inte tro allt man kan läsa.

Det tänker jag på varje gång jag slår upp en dagstidning.
För jag vet ju att den materialistiska vetenskapens företrädare ofta följer partilinjen som deras uppdragsgivare, det militärmedicinindustriella komplexet, satt upp. Och att det ljugs så som en häst travar... Zink får ursäkta uttrycket.

Hursomhelst är deras skräckvälde över snart.

Anonym
Quote:

wikhall skrev:
Mera mantra...

Naturvetenskapen har ett tungt mantra och har haft under lång tid: Det som inte syns finns inte!

Quote:

Men du har bra kontakt med verkligheten? För det är den materialistiska naturvetenskapen som dikterar verkligheten, inget annat någonsin?

Denna vädermanipulering med silvernitrat för att framkalla regn är känd sedan lång tid tillbaka och påverkar vädret lokalt genom att flytta var det regnar och har som jag skrivit förut används i decennier i Kalifornien.

Quote:

Uppdatering:

Mera overkligt nys om vädermanipulationsprojekt runt om i världen, håll till godo, naturvetare eller ej:

[/quote]

Det senare är ett utmärkt exempel på vad jag menar med att inte hålla reda på information. Det påstår en hel massa olika saker utan att visa med en enda tillförlitlig källa att den har rätt.

Att ryssarna skickar ut 10 Hz och med det kan påverka vädret är inte mer eller mindre en vetenskaplig sensation värt nobelpriset om det fungerar. 10 Hz påverka inte molekyler på rätt sätt utan det behövs molekylernas egna frekvenser för att påverka dem. 10 Hz påverkar ingenting i vädret.

http://kurser.cfl.se/KE1202W/htm/m08/80020.htm

Det ryssarna höll på med var en radar:

http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Woodpecker

GWEN som nämns har inte heller något med väder att göra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_Wave_Emergency_Network

Varför jag använder Wikipedia beror på att de finns länkar där för vidare information.

Dessutom saknar jag fortfarande i den tråd bevis på att HAARP påverkar vädret.

Anonym
På tal om manipulation finns inget mer lättmanipulerat än Wikipedia. Det arbetas idogt med förvillningen på den sidan, både svensk och engelsk och det gäller väldigt många ämnen där etablissemanget har intressen av att deras version av "sanningen" kommer fram. Vänligen dra den om tomten också.

Anonym
Quote:

wikhall skrev:
På tal om manipulation finns inget mer lättmanipulerat än Wikipedia. Det arbetas idogt med förvillningen på den sidan, både svensk och engelsk och det gäller väldigt många ämnen där etablissemanget har intressen av att deras version av "sanningen" kommer fram. Vänligen dra den om tomten också.

Detta var ett helt väntat svar.

Jag blir så trött att när man visar på information som går emot uppfattningar som vaken.se står för då är det alltid fel på den informationen och de som kommit med inforationen går i all världens ledband trots att Wikipedia är gjort så att var och en i denna världen får skriva i dem men att många ska hålla med om sakinnehållet i artiklarna.

För att nu din kritik av de två artiklarna i Wikipedia ska bli trovärdig för mig ta och visa vad som är fel i dem för svepande kritik är enligt mig ingen kritik alls utan mantran.

Men då du inte kritiserat det faktum att molekyler bara kan påverkas av elektromagnetisk strålning som har samma energinivåer som molekylen så kan vi lägga det till handlingarna.

Anonym
Quote:

Men då du inte kritiserat det faktum att molekyler bara kan påverkas av elektromagnetisk strålning som har samma energinivåer som molekylen så kan vi lägga det till handlingarna.

Jaså, det menar du? Visste inte fysik/kemi experten om sådana saker som tex. elektromagnetisk joniserande strålning?

Ett citat ifrån ditt älskade NaziPedia

"EM radiation carries energy and momentum, which may be imparted when it interacts with matter."

http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_radiation

Det behöver inte nödvändigtvis vara den bestrålade materiens egen resonans frekvens för att en "påverkan" ska ske. Eller samma energi nivåer heller.

Sätt rumpan nästan helt emot ditt element du har hemma och när det börjar svida så kan du konstatera att IR-strålningen ifrån elementet skulle ha haft samma frekvens som ditt arsle?

Det du, det är vetenskap. v00f v00f.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

wikhall skrev:
Mera mantra...

Quote:

Denna vädermanipulering med silvernitrat för att framkalla regn är känd sedan lång tid tillbaka och påverkar vädret lokalt genom att flytta var det regnar och har som jag skrivit förut används i decennier i Kalifornien.

Quote:

Uppdatering:

Det senare är ett utmärkt exempel på vad jag menar med att inte hålla reda på information. Det påstår en hel massa olika saker utan att visa med en enda tillförlitlig källa att den har rätt.

Att ryssarna skickar ut 10 Hz och med det kan påverka vädret är inte mer eller mindre en vetenskaplig sensation värt nobelpriset om det fungerar. 10 Hz påverka inte molekyler på rätt sätt utan det behövs molekylernas egna frekvenser för att påverka dem. 10 Hz påverkar ingenting i vädret.

http://kurser.cfl.se/KE1202W/htm/m08/80020.htm

Det ryssarna höll på med var en radar:

http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Woodpecker

GWEN som nämns har inte heller något med väder att göra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_Wave_Emergency_Network

Varför jag använder Wikipedia beror på att de finns länkar där för vidare information.

Dessutom saknar jag fortfarande i den tråd bevis på att HAARP påverkar vädret.[/quote]

detta är vad ryssarna kan göra med woodpecker radarn, eller som den skall benämnas, scalarinterferrometer.

se denna film:

http://cseti.homesite.net/sovietweather.rm

som befann sig här..

http://www.cheniere.org/video/sovietweathervideo.html

Harp, kan värma atmosfären och därmed skapa artificiella låg och högtryck, och styra jetströmmarna, och därmed kontrollera vädret.

Men personligen tror jag haarp mer är till för mindcontrol med elf och vlf vågor som skickas och studsar mot atmosfären, för att bestråla stora ytor, med intet ont anandes människor.

Posted on: 2008/1/4 14:25
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
Så nu när det var avklarat med frekvenser och energinviåer så påpekas det att man kan rikta elektromagnistisk strålning ifrån flera sändare emot en viss punkt. BZZZZZZZT låter det.

Bild på ett helt landskap av dessa.
http://www.world-mysteries.com/haarp.jpg

See User information

Posted on: 2008/1/4 15:24
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Strange Towers in a Russian Forest

http://www.thelivingmoon.com/47john_l ... _in_a_Russian_Forest.html

The list, given to Carol Rosin by her colleague the famous German rocket scientist Dr Wernher von Braun, has the following sequenced manufactured threats. Here we see:

America's 'Enemies List' to Sustain War Mode and Pentagon Budgets

1 - Soviet Union
2 - Terrorists
3 - Asteroids
4 - Extraterrestrials

Dr von Braun said none of these threats are hostile and all a lie. He said all of this must be stopped and worked with Carol Rosin up until the time of his death by cancer in Alexandria, Virginia in 1977 to prevent the weaponization of space, just as President Eisenhower had warned about the threat of the military-industrial-corporate-academic complex to America's future in the early 50s.

http://www.thelivingmoon.com/45jack_f ... es/Black_Russian_001.html

Posted on: 2008/1/7 23:56
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

HURENSOHN skrev:
Quote:

Jaså, det menar du? Visste inte fysik/kemi experten om sådana saker som tex. elektromagnetisk joniserande strålning?

Ett citat ifrån ditt älskade NaziPedia

"EM radiation carries energy and momentum, which may be imparted when it interacts with matter."

http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_radiation

Det behöver inte nödvändigtvis vara den bestrålade materiens egen resonans frekvens för att en "påverkan" ska ske. Eller samma energi nivåer heller.

Sätt rumpan nästan helt emot ditt element du har hemma och när det börjar svida så kan du konstatera att IR-strålningen ifrån elementet skulle ha haft samma frekvens som ditt arsle?

Det du, det är vetenskap. v00f v00f.

Nu får du ta och lära dig fysik. Du har länkat till en sida som INTE går emot det jag påstått om elektromagnetisk strålning utan en sida som du själv inte förstår.

Det du inte förstått är vad kvanta är i elektromagnetisk strålning och som har betydelse vilka molekyler strålningen påvekar.

Att du hela tiden håller på med vof (Föreningen Vetenskap och Folkbildning) är som kul. Jag har aldrig varit med i den föreningen.

Tyvärr kan jag inte tråka ut dig med någon förening för det vore att förolämpa den föreningen.

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 10 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper