vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Förlåt om jag är kritisk när det gäller 2012 teorin

See User information
Jag är väldigt kritisk till teorin om att 2012 skulle vara jordens o mänsklighetens undergång. Inte bara för att den går emot alla andra konspirationsteorier jag menar hur lätt är det inte att fabricera en dylik teori du plockar något från maja kalendern som sägs sluta 2012 sedan något från uppenbarelse boken för att få det hela mer trovärdigt sen ett fabricerat brev från en politiker. Jag skulle kunna fabricera en dylik teori.

Till exempel att 2012 släpper eliten ut ett zombie virus som kommer att drabba hela världens befolkning. Viruset har eliten fått av utomjordingar nån gång på 50 talet. Det man bör skaffa inför 2012 är ett gevär eller pistol att skjuta zombierna med se till att bygga ett fort så att du kan skydda dig själv och dina anhöriga.Eliten har redan byggt hemliga underjordiska gångar med bepansrade dörrar för när zombierna kommer är ingen säker. Detta bygger jag maja kalendern och uppenbarelse boken där det står att döda skall väkas till liv igen på domens dag.

Posted on: 2008/1/6 16:01
Resized ImageResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Förlåt om jag är kritisk när det gäller 2012 teorin
trust: Jao, 2012 är något eliten populariserat för "konspriationsintresserade" som gillar att bli mesmerized. Först trodde jag det låg något i 2012, men nu tror jag det mer är nått datum där dom ska bara öka tempot / nästa fas i kontrollsamhället.
En fas börjar dom 2010, sen en 2012, men inte nån undergång inte.
(jämför med vad FN har planerat/säger)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
2012 är inte jordens eller mänsklighetens undergång, det är "the world as we know it"

ett paradigmskifte. Du behöver knappast be om ursäkt för att du kritiserar detta, alla har rätt till sin egen åsikt.

Posted on: 2008/1/6 16:05
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Ptja, altså.. Det är väll egentligen inte mycket som säger någonstanns att världen ska gå under.

Men, maja kalendern tar ju slut. Och det kan ju både betyda det ena eller det andra, personligen tror jag det har att göra med att dom helt enkelt inte pallade göra den längre :P

Men en sak som man kan slå fasst är ju att år 2012, är ett viktigt år för eliten.
Dom pushar hårt för att få fram sin facist stat tills dess, Och man har nu, mer än någonsin sett mer upprustnig av tex övervaknings teknik än innan. Något är i görning. men ett zombie virus, lär vi nog inte se.

Och om man ska be om ursäkt för att man inte håller med någon teori, ja, då får det bli väldigt många ursäkter från oss alla.

Till skilnad från eliten tror jag de flesta här välkommnar egna teorier och ett fritt tänkande.

Posted on: 2008/1/6 16:19
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

emil322 skrev:

Men, maja kalendern tar ju slut. Och det kan ju både betyda det ena eller det andra, personligen tror jag det har att göra med att dom helt enkelt inte pallade göra den längre :P

"the great year" tar ochså slut, alltså 26 000 års cykeln.

Ian lungolds teorier hör man inte mycket om längre, fast klart han har ju dött. Men hans teorier stödjer ju Darwinismen. så det är ju minus för den Maya teorin. Allan Watt sågar hela iden, med motiveringen, att Maya, blir I Am, baklänges, detta skulle göra det till frimureri enligt, honom, men jag tycker alan inte har tillräckligt på fötterna när det kommer till andlighet eller utomjordingar etc, som han förnekar helt.

Posted on: 2008/1/6 16:25
Resized Image

Anonym
Är det fler än jag som tror att polariseriteten av jordens magnetfält kanske hänger samman med vår sinusliknande bana i galaxens centralplan?

Verkar ju liksom passa ihop med 2012-konceptet...

Och Maya-kalenderns sammanträffande med detta...om jag fattat det rätt så är ju detta inte alls särskilt ovanligt i människans historia - typ vart 50.000-år sisådär. Ungefär som magnetfältet verkar switcha...

Och även om detta skulle påverka en hel del av vår teknologi - typ störa hela sammhällets kommunikationsmöjligheter som bara attan...så lär det ju inte innebära undergången..."bara" ett polskift.

See User information
Om sanningen ska fram är jag faktiskt en sådan typ av människa som alltid hoppar på dom här katastrof teorierna.
Som en trogen anhängare av millenium bug hade jag inget annat val än att köpa på mig så mycket böcker som möjligt om såväl pole shift som "six degree factor".
Dock är ju mycket av detta skrämsel propaganda, men eftersom att "dommedags" scenarion är någon jag är intreserad av och tycker är kul att läsa om, har jag inget problem med detta.

Och om sanningen ska fram, har jag mer än en gång hoppats på en total kollaps av sammhället, och att vi skulle leva i någon form av Waterworld/madmax scenario, så man kan dra nytta av alla timmar man läst om hur man bygger kojor och gör upp eld.

Men främst av allt, slipper detta skjuka samhälle..

Posted on: 2008/1/6 16:40

See User information
Quote:

emil322 skrev:

Och om sanningen ska fram, har jag mer än en gång hoppats på en total kollaps av sammhället, och att vi skulle leva i någon form av Waterworld/madmax scenario, så man kan dra nytta av alla timmar man läst om hur man bygger kojor och gör upp eld.

Vore det inte sjukt att leva i öknen a la Mad Max?
Hur illa du än nu har det så kan vi väl enas om att du mfl lever väldigt bekväma liv.

"Men, maja kalendern tar ju slut. Och det kan ju både betyda det ena eller det andra, personligen tror jag det har att göra med att dom helt enkelt inte pallade göra den längre :P"

Nej, det cirkulära tänkandet dominerade kulturen och en cirkel tar inte "slut". Om man jämför det med ett kassaskåp så har vi sakta provat alla kombinationer mellan 0000001 och 9999999. Det är helt enkelt den största enheten i tidsräkningen. Varför det finns en nollpunkt ska tydligen vara knutet till just astronomi och annat djupt. Det är känt att partikelstormar från rymden påverkar oss kraftigt, hur läget är just 2012 återstår väl o se..

Emil322, har du inte läst om Planet X? Den röda rackarn har en avvikande bana och dyker upp med nått antal tusen år emellan, där har du en smaskig katastrofteori! =)

Posted on: 2008/1/6 19:15

See User information
Jag har inte läst planet x, men jag har läst rätt mycket om det hela.
Alla enas väll om att den finns, men när den kommer tebx är väll fråga, vissa säger 2012, andra säger om 25 tusen år osv osv.

Men anledningen att jag fantiserar lite smått hoppfult om ett domedags scenario, är att jag tycker allt är så tråkigt, det handlar inte om att jag vill ha det mer eller mindre bekvämt, utan snarare att det skulle bli ett äventyr, men som sagt, det är en fantasi, inget jag egentligen hoppas på.

Men är det inte något sånnt också, att vi snart kommer åka igenom något form av kosmiskt fält, som kommer a. göra så det konstant är mörkt b. "reseta" civilisationen c. utrota civilisationen eller d. göra så att pledianerna (eller dylikt) återvänder.

Men jagvetinte...

den som lever får se :)

Posted on: 2008/1/6 19:43

Anonym
Quote:
emil: Men, maja kalendern tar ju slut. Och det kan ju både betyda det ena eller det andra, personligen tror jag det har att göra med att dom helt enkelt inte pallade göra den längre :P

Du har ju humor grabben!

Quote:
emil: Och om sanningen ska fram, har jag mer än en gång hoppats på en total kollaps av sammhället, och att vi skulle leva i någon form av Waterworld/madmax scenario, så man kan dra nytta av alla timmar man läst om hur man bygger kojor och gör upp eld.

Aj, aj, aj, aj! Det lär inte bli lätt för dig att överleva i den kasosartade världen genom att vara duktig bygga kojor och göra upp eld. En liten boy scout lär bli utmanövrerad snabbt.

Med det läskiga flocktänkande mänskligheten marinerats i så lär snarare muskler vara viktigare än pojkrumsdrömmar. Risken är att du med din mysiga koja blir "bitchen" åt någon biker med stora muskler och hårig kropp som råkat pejla in dig.

Men han kommer nog att uppskatta dina kunskaper i matlagning och städning desto mer!

See User information
Mycket möjligt. Men det är och förblir i följande hierarki Smarta > starka > svaga

Men, givetvis så slutar inte min "pojkrums fantasi" i att bygga en koja och göra en eld. Det varierar väll vad man gör beroende på vilket slut vi går till möte. Jag lär väll tex inte gå o jaga buffel om det blir "waterworld"..

Posted on: 2008/1/6 23:20

See User information
Quote:

I_Am skrev:
Är det fler än jag som tror att polariseriteten av jordens magnetfält kanske hänger samman med vår sinusliknande bana i galaxens centralplan?

Och Maya-kalenderns sammanträffande med detta...om jag fattat det rätt så är ju detta inte alls särskilt ovanligt i människans historia - typ vart 50.000-år sisådär. Ungefär som magnetfältet verkar switcha...

Och även om detta skulle påverka en hel del av vår teknologi - typ störa hela sammhällets kommunikationsmöjligheter som bara attan...så lär det ju inte innebära undergången..."bara" ett polskift.

vad jag förstår/tror om det hela skall det vara enligt följande:

jorden har inget eget magnetfält, (vi är lurade igen) magnetfältet alstras av solens partiklar, och skapar magnetfältet, jordens magnetfält, kan alltså variera med solens strålning.

När galaxen roterar och vi kommer till perioden vi har nu, kommer extra mycket iridium partiklar från galaxens mitt, det var ochså nån annan typ av materia, som jag inte kommer ihår just nu. Hursomhelst, skapar denna partikelvind, ett lock runt solen, som gör att dess temperatur ändras. Detta leder sen till bla ökad växthuseffekt, och kanske ochså magnetiskt polskifte. Vissa talar om ett geografiskt polskifte, en teori som ochså Einstein lade fram på sin tid, den går ut på att is som byggs upp på antarktis, skapar en obalans och till slut flyttas hela planeten om, eftersom jordskorpan flyter, och kan åka iväg. Men som sagt, dom påstår ju att isarna smälter, så den effekten kanske uteblir, eller så kan det vara det som är orsaken till att dom orsakar mer växthuseffekt, genom kemtrails och HAARP manipulation.

Posted on: 2008/1/7 10:33
Resized Image

Anonym
Quote:
Emil: Jag lär väll tex inte gå o jaga buffel om det blir "waterworld"..

Ursäkta men det lär väl bli VATTENBUFFEL då!

Resized Image

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vattenbuffel

Anonym
Mayakalendern prophicerar Quetzalcoatls återkomst.

HE IS NOT A VERY NICE DUDE!!!

En konspiration kan användas av en större konspiration för att få den lägre konspirationen att tro att de är den största konspirationen.

See User information
mayan hade väll master degree i astronomi, svårt att förutspå jorden undergång i stjärnorna om inte en av dem är på kurs emot oss så att säga, det samma gäller väll egyptierna väldigt pålästa men tyvärr så har ju även de blivit sönder plundrade, kristendomen till och med stal deras story. conquistadorerna som anlände till den nya världen efter colombus seglat med tempelriddar flaggan brände all kunskap mayan besatt. Kvar är en kalender som kanske helt saknar betydelse.

Dock tror jag själv att något inträffar 2012, t.ex universum går in en ny fas, kosmos har vandrat ett varv, medvetandet på jorden kanske evolveras där vi går från globalt till universalt tänkande. Who knows.

Vi får inte glömma att i slutändan så är allt möjligt för vi vet inte ett skit vår kunskap består av kvalificerade gissningar, vi är bara atomer i jämförelse med universums storlek så att inbilla oss att våra hjärnor är kapabla att förstå är en illusion.

I am having illusions all this confusion´s Driving me mad inside

Posted on: 2008/1/7 11:26
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

I_Am skrev:

jorden har inget eget magnetfält, (vi är lurade igen) magnetfältet alstras av solens partiklar, och skapar magnetfältet, jordens magnetfält, kan alltså variera med solens strålning.

När galaxen roterar och vi kommer till perioden vi har nu, kommer extra mycket iridium partiklar från galaxens mitt, det var ochså nån annan typ av materia, som jag inte kommer ihår just nu. Hursomhelst, skapar denna partikelvind, ett lock runt solen, som gör att dess temperatur ändras. Detta leder sen till bla ökad växthuseffekt, och kanske ochså magnetiskt polskifte. Vissa talar om ett geografiskt polskifte, en teori som ochså Einstein lade fram på sin tid, den går ut på att is som byggs upp på antarktis, skapar en obalans och till slut flyttas hela planeten om, eftersom jordskorpan flyter, och kan åka iväg. Men som sagt, dom påstår ju att isarna smälter, så den effekten kanske uteblir, eller så kan det vara det som är orsaken till att dom orsakar mer växthuseffekt, genom kemtrails och HAARP manipulation.

Har du länk till det där. Jag har också läst det, men hade hårddiskkrasch innan jul, och all info är borta...

Several years following our first European presentations on the New Universe, during 1995, several mainstream scientists came forward and published their findings of our solar system's re-writing of its laws in the face of larger transformations, amidst these were geologists and geophysicians from the Russian Academy of Sciences, who related in 1997 that:

"Current PlanetoPhysical alterations of the Earth are becoming irreversible. Strong evidence exists that these transformations are being caused by highly charged material and energetic non-uniformity's in anisotropic interstellar space which have broken into the interplanetary area of our Solar System. This "donation" of energy is producing hybrid processes and excited energy states in all planets, as well as the Sun.

Effects here on Earth are to be found in the acceleration of the magnetic pole shift, in the vertical and horizontal ozone content distribution, and in the increased frequency and magnitude of significant catastrophic climatic events. There is growing probability that we are moving into a rapid temperature instability period similar to the one that took place 10,000 years ago. The adaptive responses of the biosphere, and humanity, to these new conditions may lead to a total global revision of the range of species and life on Earth. It is only through a deep understanding of the fundamental changes taking place in the natural environment surrounding us that politicians, and citizens a like, will be able to achieve balance with the renewing flow of PlanetoPhysical states and processes."

—DR. ALEXEY N. DMITRIEV (Professor of Geology & Mineralogy, & Chief Scientific Member, United Institute of Geology, Geophysics, & Mineralogy, Siberian Department of Russian Academy of Sciences),PLANETOPHYSICAL STATE OF THE EARTH AND LIFE. January 8, 1998. Published in Russian, IICA Transactions, Volume 4, 1997, Russian to English Translation and Editing: by A. N. Dmitriev, Andrew Tetenov, and Earl L. Crockett

____

Annan länk:

TIMEGATE 2004

Beyond The MIDWAY GATE

http://phoenix.akasha.de/~aton/TG2004.html

Posted on: 2008/1/7 11:33
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

BiReal skrev:
mayan hade väll master degree i astronomi, svårt att förutspå jorden undergång i stjärnorna om inte en av dem är på kurs emot oss så att säga, det samma gäller väll egyptierna väldigt pålästa men tyvärr så har ju även de blivit sönder plundrade, kristendomen till och med stal deras story. conquistadorerna som anlände till den nya världen efter colombus seglat med tempelriddar flaggan brände all kunskap mayan besatt. Kvar är en kalender som kanske helt saknar betydelse.

Dock tror jag själv att något inträffar 2012, t.ex universum går in en ny fas, kosmos har vandrat ett varv, medvetandet på jorden kanske evolveras där vi går från globalt till universalt tänkande. Who knows.

Vi får inte glömma att i slutändan så är allt möjligt för vi vet inte ett skit vår kunskap består av kvalificerade gissningar, vi är bara atomer i jämförelse med universums storlek så att inbilla oss att våra hjärnor är kapabla att förstå är en illusion.

I am having illusions all this confusion´s Driving me mad inside

att egyptierna gick under är disinformation, dom flyttade vidare, Till Sumer till Grekland, till Rom, till England, till Amerika, som kallas det nya Atlantis av dem.
Den senaste Farao vi kan skåda idag, ser ut så här. Släkt i rakt nedsstigande led från Ramses, om jag inte minns fel.
Resized Image

Posted on: 2008/1/7 11:34
Resized Image

Anonym
Tomtar och troll och andar från Inka eller Maya kan ju skrämma skiten ur barn och de som suggererar sig att tro på sagor! Jag vet ärligt talat inte vad jag skall tro men vet att det finns många som binder upp sina liv i fantasitrådar.

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Är det inte märkligt att hyfsat privilgierade människor i väst sitter och väntar på att världens fasor skall drabba dem under tiden som helvetets alla portar redan öppnat sig för de mindre priviligierade som inte har valet att fantisera bort sin verklighet?

Darfur:
Resized Image

http://in_the_moment.gnn.tv/blogs/134 ... I_could_be_skinned_alive_

Resized Image

http://www.villagevoice.com/blogs/bus ... /06/morning_report_92.php

Pakistan:
Resized Image

http://islamabad.metblogs.com/archives/2007/08/post_48.phtml

Resized Image

Resized Image

http://www.motherjones.com/photo/2007/07/hidden_half-4.html

Det finns verkliga hot som vi verkligen borde oroa oss för istället.

Resized Image

See User information
Är inte dessa två, samma person? Nej skämt åsido, jag gillar Bert, han säger som det är, och byggde ju Skara Sommarland, det var storslaget av honom, jag gillade det stället tills dom tvingade honom att sälja det.

Resized Image

Resized Image
[/quote]

Posted on: 2008/1/7 11:57
Resized Image

Anonym
Att gilla en människa som skattar pengar högre än moral och mänskligt liv tyder på en obalans i systemet!

Men jaga du buskar i skogen utan att se alla träd! Det är ett mycket vanligt flockbeteende!

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Att gilla en människa som skattar pengar högre än moral och mänskligt liv tyder på en obalans i systemet!

Men jaga du buskar i skogen utan att se alla träd! Det är ett mycket vanligt flockbeteende!

definera ordet moral innan jag svarar.

Hur har han skattat pengar högre än mänskligt liv? Vem dog av hans pengabegär?

Har du dåligt ställt själv, eftersom det är "fult" att tjäna pengar?

Obalans i systemet? Är du knäpp, vilket system? Vet du ens vad ordet system kom ifrån?

Posted on: 2008/1/7 13:53
Resized Image

Anonym
"trust: Jao, 2012 är något eliten populariserat för "konspriationsintresserade" som gillar att bli mesmerized. Först trodde jag det låg något i 2012, men nu tror jag det mer är nått datum där dom ska bara öka tempot / nästa fas i kontrollsamhället.
En fas börjar dom 2010, sen en 2012, men inte nån undergång inte.
(jämför med vad FN har planerat/säger)"

Det vet du inte!
Jag tycker själv inte så mycket om sånt där "flum flum" där vi ska tro att människan ska få ett kosmisk uppvaknande.
Dock är jag öppen och hoppas att det sker något som gör att det blir lättare för "oss" att tala om dessa ämnen, men som Mikael Wiehe sjunger "ingenting förändras av sig själv"

Anonym
Quote:
Wiseguy: definera ordet moral innan jag svarar. Hur har han skattat pengar högre än mänskligt liv? Vem dog av hans pengabegär? Har du dåligt ställt själv, eftersom det är "fult" att tjäna pengar? Obalans i systemet? Är du knäpp, vilket system? Vet du ens vad ordet system kom ifrån?

Moral kan slingra sig in i massor av skeenden. Det viktigaste när det gäller moral borde vara att inte utnyttja andra varelser för egen vinnings skull!

Nej, jag är inte knäpp, men jag förstår att du tolkar det så. Jag skriver väldigt enkelt för att just du skall förstå. Men ändå väljer du att medvetet misstolka, vanställa och snedvrida ämnet!Det är därför jag menar att det visar på grav obalans i ditt system.

Angående stålar så har jag så jag klarar mig. Men att du tolkar min avsky mot mänskliga reptiler som avundsjuka gentemot en av de största skojarna i Sverige så har ditt obalanserade system återigen missförstått mig. Jag har inget att avundas herr Galt från Skara.

Det är lustigt att du ger sken av att vara upplyst men missar att just Bert Karlsson är mannen som aldrig skulle tveka på att sälja ut andra människors själar till satan om priset var det rätta. Han har gång på gång visat sitt rätta ansikte genom att lura skjortan av intet ont anande artister och affärspartners.

Att ha en sån vidrig gubbe till förebild behöver inte betyda att du har låg moral. Det är snarare ett bevis på att inte alla hjärnceller fungerar som de skall.

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

I_Am skrev:

Har du länk till det där. Jag har också läst det, men hade hårddiskkrasch innan jul, och all info är borta...

Tyvärr inte, många snackar om detta, min bild är ett fragment från olika personer, som kanske ibland motsäger varandra, Tsarion, Jay weidner, Terrence Mcenna, Jordan Maxwell, Ian Lungold, Henry Williams, plus fler, kommer inte ihåg alla källor tyvärr, kakburken är full kanske hehe

Posted on: 2008/1/9 11:18
Resized Image

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper