Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Tänk efter två gånger innan ni döper om något till "new-age-flum"
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Förvisso sant men glöm inte heller bort att både kommunism och new-age är två stycken "frimurar"-uppfinningar som båda syftar till exakt det du säger på slutet. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Alla slags kategorisering är sådana uppfinningar. Och master-uppfinningen är att om jag säjer att jag är glad för att kvinnorna fick rösträtt så ska någonannas första tanke bli att jag är feminist av den typen som troligen vill utrota männen, att om jag säjer att jag är för rättvis ekomomi är jag troligen kommunist och om jag säjer "låt oss tänka kärlek, att vi är ett" så är jag troligen newage-flummare. På så sätt kan rädslan fortsätta vara vår främsta lärare, och så länge det är så kommer vi överleva sanare än leva. Vi behöver lära oss se utan att döma, att se saker för vad de är, utan att ständigt lägga fokus på att värdera och kategorisera det. Så länge vi har som prioritet att låta rädslan vara vår lärare och beskyddare så har de oss i ett järngrepp. Att döma och att ha urskiljningsförmåga kan , vid en snabb anblick, se ut att vara samma sak....men resultatet av de två begreppen skiljer sig nämnvärt. det är något vi bör ha i åtanke. Dessamma gäller för skuld/ansvar, kärlek/beroende osv. De kan klä sig i samma kläder, men resultatet av det är motsatser varför vi inte bör blanda ihop dem utan lära oss att skilja på dem. Likväl som det är ett faktum att vi alla är unika och har vår del att bidraga med så är det också ett faktum att vi behöver varandra.
Posted on: 2008/1/10 10:25
|
|||
|
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men jag skiter i hur andra uppfattar NWO, det räcker att titta på NWO i sig självt. Jag rekomenderar Alan Watt: http://cuttingthroughthematrix.com/
Han håller sig strikt till deras egna publikationer, inga reptiler och inget gaiablaja. "Counter-intelligence" bygger på att man blandar lite reptiler och flygande tefat med vad NWO sysslar med, mest för att folk ska få en psykologisk ursäkt att sluta se sig omkring på vad som händer och varför. Om man redan är "vaken" till NWO så är man lite mer resistent till deras propaganda, då kan man titta runt på lite annat mer fördolt men då predikar förvisso Alan Watt för kyrkokören. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
kossan skrev:
Quote:
kossan, ok, men även bludder, instoppat tänk, dess begrepp, det är new age-flum också. "..."universiell kärlek" och ffa. samarbete för att sprida kärlekens visdom " - vad är det där, och att "sprida" det. Det har ingen substans eller relevans - har du någonsin stött på sådant från tex forntida visdom, skrifter eller personer/"mästare"? Prata inte om kärlek osv - kvinnor är ofta otroligt insnöade i ordtrams kring kärlek, universell... healing... allt möjligt "globalt" eller universellt - från kärlek till medvetande. Det är fejk - NEW AGE - krokar, som kvinnor alltid håller på med. Man tror knappt sina ögon när man går till olika sajter som kvinnor har, som de säger är kring andlighet - det är oftast bara känslor och låga astrala saker. Det är inte inom Sanningens pussel - du talar om pussel. Det är mest garnityr, som de skrattar åt - DET är snarare vad om är gynnsamt för "dom"
Posted on: 2008/1/10 11:21
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Fru Ko!
När det knackar på dörren mitt i natten kan det vara en fördel att se efter vem det är som står utanför innan man öppnar. När man öppnar din själ för okända existenser kan det vara en fördel att veta vem som vill dela verklighet med en! Att bygga andliga kontakter på teoretiska fantasier i tron att alla partiklar som befinner sig i hologrammet är av godo kan påstås vara mycket naivt och godtroget! Allt man ser kanske inte är reellt men det betyder inte att allt man tror skulle vara mindre verkligt. Mitt råd till dig är att alltid minst en klöv placerad på marken, för jordningens skull! Det är alldeles för många själar som hamnat i Limbo p.g.a. av egots drivkraft att vara någon som andra bryr sig om. Självsuggestion och självutplåning är för mig inte samma sak som att kunna tolka avståndet mellan atomerna på ett balanserat sätt. Ett balanserat sinne kan flytta berg. Motsatsen riskerar den mentala hälsan och kommer ingen till godo. Men det har du säkert redan förstått. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Riktigt så här illa trodde jag faktiskt inte att det stod till.
helt otroligt...
Posted on: 2008/1/10 13:26
|
|||
|
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Känner du kärleken?
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
ja
Posted on: 2008/1/10 14:16
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja, och det gör vi redan bitvis. Det fungerar även. Men nyckeln var att inte försöka på något sådant online. Internet är värdelöst för "närmande", det är bara verktyget för att hitta folk. När jag träffat massor av folk från vaken.se i verkligheten så har det fungerat bättre. Online är det bara åt helvete. Vissa negativtladdade grin-ollar här kommer alltid bara vara internetspöken och aldrig vilja träffas i verkligheten. Alltså är det bara att ignorera dem och koncentrera sig på de människor du tycker sänder ut någon form av vettiga energier. Kanske inte svarar på något du frågar efter, men men. Jag är inte känd för att kunna hålla mig till topic heller. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Personligen så tycker jag det är väldigt svårt att peka ut exakt vad som är new-age-flum, jag håller som bäst på och funderar över vart gränserna går och dom är avsiktligt luddiga, för mer kärlek vill väl alla ha i världen men jag tror att många av dessa resonemang är till för att passificera männsiskor så att dom mer eller mindre bara sitter hemma och mediterar och tänker på kärlek.. Jag är inte riktigt klar på om det där fungerar i verkligheten..
Under tiden så försöker jag sprida info om dom faktiska händelser som man kan bevisa med skrifter,info osv för att få folk att förstå att dom mer eller mindre har levt en lögn, det är tufft att få folk att inse detta då det kan vara jobbigt att ens behöva fundera över diverse händelser, människor tycker/tror inte att man kan göra nåt åt världsordningen, men så fel dom har.. Börjar faktiskt tro att folk automatiskt kommer att komma till insikt ju mer NWO försöker förtrycka folk,åsikter,yttrandefrihet men jag tycker dock att uppvaknandetakten är för låg därav mitt brinnadne engagemang...
Posted on: 2008/1/10 14:45
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
En som inte är glad men håller sig till konkreta sanningar. Han menar vidare att det är inte han "som skrämmer barnen".
http://www.youtube.com/watch?v=LNT45gtbJ0c |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är nog värre än så, tror jag, jag tror även att för det flesta är kärlek ett ord, inte en handling. Jag tror inte man kan prata om kärlek, bara visa det, hur man gör det är subjektivt, inte alltid mottas det som når positivt, ta tex om man försöker tala om för en människa att de har fel, detta är en kärleksfull handling, som skall leda till ökad förståelse, men oftast tas emot som en attack på integriteten. Man skall dock fokusera på sig själv, har dålig erfarenhet av att hjälpa andra, dom vill inte, helt enkelt, men sig själv, kan man förändra, varje dag, ochså något upprörande för de som står still, eller flyter nedströms i floden, som man ochså kan kalla det. Friska fiskar sommar motsröms, de döda flyter med strömmen.
Posted on: 2008/1/10 16:00
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Fru Ko: Riktigt så här illa trodde jag faktiskt inte att det stod till. helt otroligt... Du menar att det finns många människor som i sitt sökande inom det som kallas New Age öppnat upp sina själar och på så sätt blivit transmitters för kanaliseringar som ligger bortom deras eget förstånd? Eller menar du att det är illa att jag skrev om detta? Förklara gärna vad är det som är så otroligt illa? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, vad är flum och vad är inte flum?
jag tänker att allt kan vara flum om man använder det för att undgå någonting annat, tex. verkligheten. Det kan vara socker, det kan vara att spela, att hänga på ett forum och kräkas. det kan vara mat, det kan vara nikotin...och ja, det kan vara kärlek. ALLT går att använda i syftet att fly någonting annat. Jag tror att jag är ganska tydligt med att jag inte tänkte att vi nu alla ska blunda och tänka på kärlek, träffas och kramas, titta på en bild av moder Teresa eller liknande. Vad jag tänker på, och också tog upp här, är att den sammansvärjningen vi talar om här använder sig av alla fyra elementenvid sin infiltrering medans vi håller oss till ett eller två av dem. De använder sig aktivt av saker som det är meningen att vi ska håna. Det är också meningen att sådana som vi (i den månen jag kan säja vi) ska bli hånade, för i samma sekund vi är hånade i samma sekund ligger det nära till hands att håna även det vi behöver. Det är himla bra att vi gör något (försöker hålla oss medvetna, sprider det) osv. Jag menar dock att viktiga verktyg kan utebli och att det inte är så bra. när jag, i detta sammanhang, talar använder begreppet kärlek så menar jag "i gott syfte". Vi människor har olika verktyg som vi kan använda till olika syften. Såsom vi konstaterat så används samtliga verktyg på ett mycket raffinierat sätt i ont syfte. jag är inne på att samtliga verktyg också borde kunna användas i gott syfte. Jag fattar inte varför det ska bli sådan förbaskad dramatik bara av att jag använder begreppet kärlek. Faktumet att man är så rädd för det begreppet att man genast måste börja kategorisera, håna och skojja bort det berättar ju någonstans att man har problem med det begreppet och jag undrar väl vad man är rädd för helt enkelt. när man pratar om saker som är konstruktiva/sunda/uppbyggande så är kärlek ett samlingsbegrepp för mig. Jag fattar inte att det ska vara ett så misstämkt bergepp att man nödvändigtvist måste börja dra upp/assosiera till UFO´n och berätta hur knäppt det funkar på sidor som ägs av kvinnor. Kan det mööööjligtvist vara så att lika obalanserat/okonstruktivt/extremt åt ena hållet som någon här upplevde sådana sidor som mest besitts av kvinnor, lika obalanserat/okonstruktivt/extremt åt andra hållet kan det bli när dominansen finns hos män. Fast skulkle jag här ta upp det med ying/yang så är jag förmodligen kommunist eller newage-flummare. tar jag upp det med anima/animus , då är jag förmodligen jude, tar jag upp det genom att belysa den obalans mellan manligt resp. kvinnligt det finns i oss som individer och i samhället i stort, då snusar jag förmodligen och är ute efter ett matriarkat. Jag önskar att man kunde se på saker utan att direkt döma ut och kategorisera, men antagligen är det för mycket begärt hos många.
Posted on: 2008/1/10 16:52
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag menar att jag trodde inte att det var riktigt så illa med flertalet människors begär av att kategorisera, förlöjliga osv. Jag sitter och funderar vad det är som gör att du tex. måste skriva "fru ko" när du citerar...att du gärna lägger tid på det.
Posted on: 2008/1/10 16:57
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Han gillar att gå mot person istället för sak, därav kommentarer av personlig art. Massiv egen erfarenhet av detta.
Posted on: 2008/1/10 16:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja...okej.
******* Men iaf. vad tror ni? räcker det att vi håller oss till 1-2 av elementen när de använder alla 4 elementen och dessutom med oerhört organiserad/diciplinerad kraft?
Posted on: 2008/1/10 17:09
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vilka förutfattade meningar du har. Du har inte tagit upp någonting, så vitt jag har förstått så är sidans ägare en troende buddist och det lär finnas både en och annan kristen och tom. muslimer. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag ger inte mycket för deras "magiska" förmågor. Vad de är riktigt duktiga på är däremot deras helt mundant bullshit dvs, propaganda och hjärntvätt. Bästa botemedlet emot det är att påpeka det. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är inget kostigt om någon skulle ponera på att jag var en det ena eller en det andra om jag var det. det är tex. inte konstigt om man säjer att någon som är muslim är muslim. Grejen är det att man bestämmer själv om man är muslim, kommunist eller tillhör annan uppfattning/tro/övertygelse. Det blir väldigt grumligt om vi ska bestämma det åt varandra.
Posted on: 2008/1/10 17:14
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad har inbillat dig att "vi" skulle göra det? Det du beskriver är vad NWO försöker göra. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
nej, okej, det är så du tänker. vad är det som får dem att "ge mycket för dem" tror du? själva lägger de ju väldigt mycket fokus på det. är de flummiga bara?
Posted on: 2008/1/10 17:17
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
jag vet inte om du missuppfattar mig eller jag doig. jag menar att om jag ex. är kommunist så är jag det. om jag inte är det blir jag inte det av att någon annan kallar mig kommunist eller på liknande sätt antyder saker och ting 8tex. att jag förmodligen pratar om Ufon om jag använder begreppet kärlek)
Posted on: 2008/1/10 17:19
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login