vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Anonym
Re: Tänk efter två gånger innan ni döper om något till "new-age-flum"
Quote:

vad är det som får dem att "ge mycket för dem" tror du?
själva lägger de ju väldigt mycket fokus på det.

är de flummiga bara?

De är en bunt psykotiska satanister (enligt mig) men jag har inte sett dom göra något som man skulle kunna beskriva som ett "övernaturligt fenomen". Deras pappa kanske driver mer med dem än oss?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

vad är det som får dem att "ge mycket för dem" tror du?
själva lägger de ju väldigt mycket fokus på det.

är de flummiga bara?

De är en bunt psykotiska satanister (enligt mig) men jag har inte sett dom göra något som man skulle kunna beskriva som ett "övernaturligt fenomen". Deras pappa kanske driver mer med dem än oss?

ja om det vore så enkelt att de lägger så mycket tid på något verkningslöst vore det bra.

Jag föreslår att du , om än för en minut , leker med tanken på vad de vinner på att du tänker så.

Posted on: 2008/1/10 17:27
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
... men jag har inte sett dom göra något som man skulle kunna beskriva som ett "övernaturligt fenomen".

Det mest lyckade/flertalet är när det inte upplevs som övernaturliga fenomen.
mindre lyckade är när de blir väldigt desperata, då kan de även ses som "övernaturliga fenomen", men det hör nog inte till det vanliga, så klantiga är de sällan. Det KAN dock förekomma att de gör det för att skrämmas om de är väldigt desperata men det absolut mest vanliga är säkerligen inte det, de vore ett stort hot om flertalet av oss började använda oss av den biten i ett annat syfte än dem.

Posted on: 2008/1/10 17:32
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem

Anonym
Quote:

ja om det vore så enkelt att de lägger så mycket tid på något verkningslöst vore det bra.

Jag föreslår att du , om än för en minut , leker med tanken på vad de vinner på att du tänker så.

Jag är fullt medveten om det och utesluter ingenting.

Anonym
Quote:
Kossan:

Jag menar att jag trodde inte att det var riktigt så illa med flertalet människors begär av att kategorisera, förlöjliga osv. Jag sitter och funderar vad det är som gör att du tex. måste skriva "fru ko" när du citerar...att du gärna lägger tid på det.

Av alla sliriga självälskande martyrer så tar detta priset. Har du inte viktigare saker at förverkliga än att göra dig själv till ett offer. I ena sekunden snackar du om högre själsmedvetande, i nästa sekund flexar du till en känslomässigt labil treåring. Vad är poängen?

Att kalla dig du högt stående själsligt frigjorda ande för Fru Ko istället för kossan borde i rimlighetens namn inte få sån naiv respons om hälften av ditt andliga sökande gett resultat. Jag är den siste som vill dig nåt ont. Jag känner dig inte. Jag kommer förmodligen aldrig att träffa dig. Så hur kan denna oskyldiga ordlek få dig att bli upprörd? Det var ett kärvänligt smeknamn på ett älskat djur. Vad du borde dig fråga dig nu är följande:

Varför undviker du att kommentera min reflektion över att många människor irrar bort sig i "nyandlighet"? Istället väljer du att bli förnärmad av en ordböjning med prefixet fru framför. Snyft! Personangrepp! Hjälp mig någon! De är styyyyygga mot mig!

Hur i alla glödheta helvetes skall man efter en sådan klassisk offerroll kunna ta dig på allvar. Eller överhuvudtaget våga skriva respons på dina funderingar.

Grow up and smile!

See User information
Offerroll?

Sluta försöka bestämma vem jag är, vad jag gör, varför. jag kan bestämma det själv.

Bestäm vad du gör istället.

Posted on: 2008/1/10 17:58

Anonym
Jag är ju själv en sökare efter den stora sanningen och är andligt intresserad.
Jag har blivit kallad new-ageflummare av blandanat void när jag berättar om vad jag tror är sant såsom en medveten skapelse, kosmiska livslagar = Hylozoiken,karma och reinkarnation där man i varje liv ska lära sig saker för att inkarnera vidare och det man gjort fel får man rätta till osv osv.

Felet med många andliga sökare är enligt mig att många av dom har extremt stora egon men påstår sig sakna egon då de menar de eftersträvar "nirvana" men igentligen söker bekräftelse såsom de flesta människor.
Det som är så jävla störande med alla dessa "orangekläda andliga sökare" är att de är så satans tafatta,
De bara babblar en massa smörja och pratar med fina fraser och empatiska ord.
De verkar inte tro att det excisterar någon ondksa och lever bland rosa moln och ser det som en skam att ryta till.

Ta ex ett barn eller en hund de ryter till om någon går för nära deras aura och vill förudmjuda dom.
En andlig sökare gör oftast inte det utan "vänder andra kinden till" eller har gått på detta med "heriakrisk karma" såsom det excisterar i indien.
En del ska även meditera när de ska "koppla av", personligen kan jag anse att jag är i ett meditavit tillstånd när jag som minst söker det ex när jag skrattar med barnen på dagis.
En människa som planerar att "meditera" för att koppla av har redan förstört hela meningen med meditera, då han GÖR något han mediterar det ska ske naturligt.

Jag varnade för ett år sedan om detta med ordbajseri och tycker absolut du borde läsa det kossan
Här

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =ASC&type=&mode=0&start=0

See User information
Min tanke är att man kan missbruka/överanvända/lägga all fokus på vilket plan/element som helst. även den fysiska, emotionella och intelektuella.

jag antar att man söker efter en balans mellan dem, men att det ibland är så att man fokuserar väldigt mycket på en viss del, kan vara det intellektuella (genom att analysera allting), det andliga (genom att endast se saker ur ett andligt perspektiv)eller annat.
jag fattar inte varför just den andliga biten skulle vara annolunda, varför den ska vara antingen "hela sanningen" eller "newage-flum".

Som jag upplever det finns det både flera sätt att meditera och även flera syften än det du beskriver, maggot.

Jag fattar inte varför en av andra delar assosieras oftare med "flum".

tänk att allt är ordnat efter en hiearki, t.o.m de olika delarna av oss själva.
Jag tycker det är så självklart galet och så väldigt, väldigt genomskilningt.
Det intellektuella (analystiska) och det fysiska 8dit hör även det materiella) är självklara.
Det emotionella (känslorna) finns, men det kommer i andra hand (så att de pockar på oss och vi blir dess slavar)
En utav delarna (den andliga) är så tvivelaktig att den kanske inte ens finns....
Det är flummigt om något. men samtidigt väldigt tydligt om det kan vara så att någon vill ha det så.
Jag fattar inte att vi, som kollektiv, kan gå på det.
Ingen skulle gå på att armar är viktigare än ben eller hörsel viktigare än syn. Björkar viktigare än tallar.

Posted on: 2008/1/10 19:31

Anonym
Nu pratar du bara runt runt och runt igen.
Har man läst ett inlägg av dig i denna tråd har man läst alla

Vad vill du ha sagt med detta inlägg som du inte sagt i denna tråd ?

Snacka inte agera och stå på dig!

Resized Image

See User information
Runt vad?

Menar du att jag är OT?

jag försöker, ut olika synvinklar, beskriva att den andliga biten förmodligen är en lika viktig bit som de andra.
Grunden i det var att hos exempelvist frimurarna så är det definitivt så.
jag tror inte att det är en slump att flertalet människor hånar den biten av vår existens. jag tror att det fyller ett destruktivt syfte.

Det finns en fysisk/agera-värld även i min verklighet.

Posted on: 2008/1/10 19:45

Anonym
Quote:

kossan skrev:

jag försöker, ut olika synvinklar, beskriva att den andliga biten förmodligen är en lika viktig bit som de andra.
Grunden i det var att hos exempelvist frimurarna så är det definitivt så.
jag tror inte att det är en slump att flertalet människor hånar den biten av vår existens. jag tror att det fyller ett destruktivt syfte.

Det finns en fysisk/agera-värld även i min verklighet.

Felet mig dig är din otydlighet och flummighet jag undrar om du ens förstår själv vad du skriver eller om du behöver hjälp i dit andliga sökande.

Läs ex Buddha, Jesus eller Mohamed i bibeln finns en massa underbara kloka metaforer och ordspråk och dom är mycket tydliga och exakta.
Det du skriver är bara någon form av estitisk "kvasi-intellektuelltellt svammel utan tydligheter" Det är som att köra bil tidigt en kväll och man får anstränga sig för att köra pga av dimman vilket resulterar i att det går långsammare.

konkritisera dit budskap om du nu har något vill säga.

Anonym
Boktips på en mycket bra filosof som trots långt skägg talar ur skägget.
Dock har han en galen syn på sex och lite annat

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9185127248

See User information
Jag repostar... eat it or beat it - eat my fish:

Det kan vara om new age, kärlek, kvinnor och sådant där, den som söker skola finna...

...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=26931#forumpost26931

...

Som vi ser så säger han (Insider) samma saker (många saker) som jag hela tiden skrivit om här, i hundratals inlägg sedan 2005 (kronblom osv...).
Blir det ändå bara så att då allt är bakvänt, och "människor" styrs av deras karma... att detta bara blev något som blev som resten av sysselsättningen här, entertainment... tidsfördriv - sedan back to business... att FORTSÄTTA tror på att man gör vad man är här för... genom att hålla på med aktivismgejer.
Vakna. Jag kan nu ta ETT exempel, det om kärlek (ihop med annat).

Det var bland det första jag stångades mot på detta forum, då Lightsaber och andra intet ont anande New Age-are kontinerligt försökte vilseleda med sådant flum - jag försökte förklara att vi nu inte kan veta vad det handlar om egentligen. Det försöktes till och med - som om Vaken skulle vara RFSL-media (kvällspress/alla media...) - legitimera homopervo med hjälp av det ordet.

Tex skrev jag i inlägg: "Vi "ska" inte tala om kärlek, vi kan när klockan är en minut i tolv inte förstå det. Det är oviktigt också. Det är bara ett agn som man har för att gömma massa strunt och dåligheter bakom, Icke nyttjar också detta ord...."

Insider skriver:
"You partially described free will and the impression it can give you, nothing more or less. Also the word "love" has many traps, especially the way you used it."
"Love, it is not to be understood in human terms, that is the corrupt version."

- kolla här på några få av inläggen som tar upp det:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ost_id=6501#forumpost6501
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15803#forumpost15803
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=47454#forumpost47454
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=48441#forumpost48441

Tex har jag skrivit här om att det är ett fängelse, The Secret, fria viljan, etc:
"Vem vill ha dessa grejer här i samsara, denna hemska och låga nivå, i detta fängelse..."
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37701#forumpost37701

____

Micro och kärlek:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=30099#forumpost30099

Favorit:
http://chelpacat.journalspace.com/gal ... view.php?u=32790&i=183791

Posted on: 2008/1/10 19:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Nu pratar du bara runt runt och runt igen.
Har man läst ett inlägg av dig i denna tråd har man läst alla

Vad vill du ha sagt med detta inlägg som du inte sagt i denna tråd ?

Snacka inte agera och stå på dig!

Resized Image

Ditt senaste inlägg är bla det som Kossan har försökt illustrera i denna tråd.

See User information
Ja, precis maggot.
jag säjer att man behöver inkludera även det ändlösa (bollen är en bra symbol för det).
Det gör, utan tvivel sammansvärjningen med destruktivt syfte.
av den anledningen, men också utan den anledningen tänker jag att det är en god ide att fundera över varför det ligger så väldigt nära till hands att döpa om delen i fråga till "flum".

Jag tror inte en sekund att du inte förstår vad jag menar.

Posted on: 2008/1/10 20:22

Anonym
Du upprepar bara vanligt new-age forumet för dig borde vara www.andlig.se

Så otroligt trisst typiskt kärringar att bara snacka goya

See User information
Sen när är Kärlek något dåligt?
Hur kan någon påstå att en vision av en enhetlig mänsklighet är ondska?
Hur kan man sjunka så lågt att man väljer främlingsfobi över förståelse? För främlingsfobi är vad som råder på detta forum. Allt som inte känns igen blir automatiskt bortkastat. Till vilken nytta?

Posted on: 2008/1/10 20:56
Martin Johansson
Kärleksvisioner

Anonym
Resized Image

Anonym
Quote:

Bassa skrev:
Sen när är Kärlek något dåligt?
Hur kan någon påstå att en vision av en enhetlig mänsklighet är ondska?
Hur kan man sjunka så lågt att man väljer främlingsfobi över förståelse? För främlingsfobi är vad som råder på detta forum. Allt som inte känns igen blir automatiskt bortkastat. Till vilken nytta?

Kärlek är något mycket possitivt och bra och är ett vackert ord när vissa andvänder det tyvär missbrukas det idag till den graden man vill spy.
För att veta att den känslan man känner är kärlek vare sig en relationmässig sådan eller en universiet måste det finnas en motsats som består av "ondska" som man upplevt i detta eller tidigare liv.
Någon främlingsfientlig människa på detta forum känner jag faktiskt inte till men kalmarnissen åk ner till rosengård och predika om kärlek då kanske det blir som med carl bildt.

Ömsösidighet ömhet
Fan vad jag älskar blattarna i denna video
http://youtube.com/watch?v=OfbN6VphDxg

See User information
Quote:
Maggot skrev:
Kärlek är något mycket possitivt och bra och är ett vackert ord när vissa andvänder det tyvär missbrukas det idag till den graden man vill spy. För att veta att den känslan man känner är kärlek vare sig en relationmässig sådan eller en universiet måste det finnas en motsats som består av "ondska" som man upplevt i detta eller tidigare liv.
Någon främlingsfientlig människa på detta forum känner jag faktiskt inte till men kalmarnissen åk ner till rosengård och predika om kärlek då kanske det blir som med carl bildt.

Jag kan inte se att kossan missbrukade begreppet kärlek på något sätt, men ändå får han ta emot väldig kritik. Varför? Han framhäver väl ändå väldigt vettiga saker?

Du behöver kanske känna till begreppet ondska, men du behöver absolut inte utöva eller ens erfara någon av den. Agerar du i alla situationer med kärlek, medkänsla och förståelse så kommer du i slutändan även att känna den.

Och om du läser hur jag uttryckte mig med ordet främlingsfientlighet, menar jag inte ras-relaterat, utan mer "begrepps-mässigt".

Posted on: 2008/1/10 21:10
Martin Johansson
Kärleksvisioner

See User information
Quote:

maggot skrev:
Du upprepar bara vanligt new-age forumet för dig borde vara www.andlig.se

Så otroligt trisst typiskt kärringar att bara snacka goya

Vart kommer ditt behov av att kalla mig för kärring?

Jag har inte tvingat dig att läsa vad jag skriver.
varför blir du så maktlös att du måste ta till allt från förlöjligande till att kategorisera mig efter exempelvis kön?
Har du något intresse över att ta ansvar för den maktlösheten?

Posted on: 2008/1/10 21:21

Anonym
Quote:

Bassa skrev:

Jag kan inte se att kossan missbrukade begreppet kärlek på något sätt, men ändå får han ta emot väldig kritik. Varför? Han framhäver väl ändå väldigt vettiga saker?

Du behöver kanske känna till begreppet ondska, men du behöver absolut inte utöva eller ens erfara någon av den. Agerar du i alla situationer med kärlek, medkänsla och förståelse så kommer du i slutändan även att känna den.

Och om du läser hur jag uttryckte mig med ordet främlingsfientlighet, menar jag inte ras-relaterat, utan mer "begrepps-mässigt".

Jag sa inte kossan missbrukade ordet kärlek i den meningen det är bara så typiskt att det skulle komma av just hon just där.

Vad snackar du för goja om erfara eller utöva ondska ?
Ondskan är som jag ser det en energi/kraft som en del drar till sig medvetet och undermedevetet genom ritualler eller ego.
För ca 1 månad sedan blev en kvinna våldtagen i sthlm så de fick sy hennes underliv hon attackerades av människor som hade tillkallat sig onda andar, vad skulle hon gjort ?
Hon gjorde sitt yttersta att försvara sig men det hjälpte inte.
Skulle hon bara ligga där ?
Var det hennes karma att bli våldtagen ?
Jag tror dock du har rätt i en sak i dit generallesarande här nämligen att till viss mån får vi de ledare vi förtjänar

Sedan är det helt uppenbart att kossan är en kvinna

Anonym
Quote:

kossan skrev:

Vart kommer ditt behov av att kalla mig för kärring?

Jag har inte tvingat dig att läsa vad jag skriver.
varför blir du så maktlös att du måste ta till allt från förlöjligande till att kategorisera mig efter exempelvis kön?
Har du något intresse över att ta ansvar för den maktlösheten?

Jag har nog med "genuspedagogik" i mitt yrke så snälla inte här heller!
Kärring är en arbetarklassbenämning på kvinnor över 25 och med tanke på att du har 3 barn så är du nog en kärring.
Det är inget fel med att kategorisera så länge det hamnar i rätt kategori ex

Pojkar
Flickar
Kärkek
Ondska
Vit
Svart
Svensk
Turk mm mm

See User information
Du glömde
Rädsla

och det var ingen slump.
Ölen hjälper inte, inte ens en "riktig man".

Posted on: 2008/1/10 21:40

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper