vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Makthavarna i hemliga sällskap
#1


See User information
Imorgon publicerar aftonbladet.se en artikel om makthavarna i hemliga sällskap. Kolla redan nu på aftonbladet.se. Ganska intressant.

Posted on: 2006/1/22 16:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#2


See User information
Is it the awakening =P

Posted on: 2006/1/22 16:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#3


See User information
Man kan alltid hoppas. Tur att Aftonbladet för engångs skull snappat upp en bra artikel av en frilansare.

Posted on: 2006/1/22 16:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#4


See User information
Jag läste den i papperstidningen idag. Grymt bra att de vågar ta upp ett så tabubelagt ämne. Senast Aftonbladet skrev om frimurarna på det här sättet var nog 1986 när frimurargrälet drogs igång.

Posted on: 2006/1/22 20:28
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#5


See User information
Någon som har lust att skanna in sidan och lägga upp den? Har inte läst den.

Posted on: 2006/1/22 21:41
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#6


See User information
Hej gott folk!

Vi får se vad som händer

Sist ett fett reportage gjordes i våra kvällstidningar ang "våra bröder" var i Expressen för en sisådär 12 år sedan.

Några dagar senare fick chefredaktören sparken.
Ytterligare några dagar senare fick Expressen gå ut med en fet ursäkt till de stackars kränkta frimurarna.
Inte nog med det, de fick betala 500.000 kr i skadestånd!!
Man hade ju avslöjat en hel del hemliga frimurare ( alltså de som inte vill vara med i den för allmänheten tillgängliga medlemsmatrikeln)

lite andra "light" men dock läsvärda artiklar skrevs i pite-tidningen "Herrklubbarna ett hot mot demokratin i piteå"

här en länk till reportagen
http://www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=18082&arkiv=True


mvh eureka

Posted on: 2006/1/22 22:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#7


See User information
på aftonhoran.se står det:

"I eftermiddag: Hela listan på Aftonbladet.se - person för person. "

så antingen scannar nån in skiten nu, eller så väntar vi några timmar :)
jag tror jag kommer vänta.
himla spännande!

ANTi

Posted on: 2006/1/23 10:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#8


See User information
Men jag köpte den igår, ju.

Okay, okay - jag vet vad ni tänker. Jag har köpt kvällstidningar fem gånger i mitt trettioåriga liv.

Jag lämnade tillochmed sportbilagan till kassören.

Men jag blev förvånad över förstasidan.

Är det bara i Skåne som artikeln kom ut igår?

Posted on: 2006/1/23 10:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#9


See User information
god morgon sverige.


Posted on: 2006/1/23 10:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#10


See User information
Skulle inte förvänta mig för mycket av de, risken är stor att det är "disinformation" och undviker att ta upp de verkliga problemen...

Posted on: 2006/1/23 11:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#11


See User information
Läste nyss på aftonbladet.se:

"Medlemmen har livslång nytta av detta, menar han. När hans barn behöver bostad i en ny stad kan han öppna medlemsmatrikeln och hitta en broder och fastighetsägare. Och så vidare.
– I det övre medlemsskiktet utövar man naturligtvis även samhällspåverkan, beslut fattas i trånga rum, man blir överens – och man ifrågasätter inte en bror.
Vilka faror finns med det?
– Nja, allvarlig samhällsfara vet jag inte om man kan tala om. Jag tror att udden gått av. Man bygger inga revolutioner eller så."

Som vi trodde, de försöker dra udden ur frågan.
Man kan fråga sig själv, om det bara är ett ställe för gamla gubbar i maktpositioner att leka varför är det så hemligt?
Och jag frågar mig själv, om frimureriet inte är det minsta politiskt varför flockas folk i höga maktpositioner just hit?
Tänk efter: Träffas de för att leka med svärd eller är det nödvändigt för att kunna stiga i hierarkin, att vara med i maktspelet? För mig är saken klar...

Posted on: 2006/1/23 14:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#12


See User information

Posted on: 2006/1/23 14:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#13


See User information
Quote:

SecretEye skrev:
Tänk efter: Träffas de för att leka med svärd eller är det nödvändigt för att kunna stiga i hierarkin, att vara med i maktspelet? För mig är saken klar...


Och det är egentligen inte det som är frågan längre. Folk håller på att vakna.

Problemet är numera att folk säger: "Och? Vad ska jag göra åt det?"

Det är den tanken som vi relativt "vakna" bör jobba för att ändra. Att konstatera att hemliga sällskap kontrollerar oss kan vilken idiot som helst göra idag. Ja, tillochmed "aftonhoran", som någon på forumet så klipskt definierade det. Det var ett smart drag av dom att vinna nya läsare.

Det bevisar dessutom att frimurarna inte längre är ett större hot. "Ondskan" har redan sökt sig till nya avatarer.

Det var en kille som skrev en artikel om hemliga sällskap, du (SE) vet vem han är, men jag tänker inte nämna några namn och skulle uppskatta om du inte gjorde det heller. Han blev oerhört svartmålad. Och det enda dom "högintellektuella" kunde säga om artikeln, ifall de orkade ta sig igenom den var:
"Och?"

Posted on: 2006/1/23 15:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#14


See User information
Man ger gärna sken av att det är oskyldiga herrklubbar.
Varför är det då så hemligt?
Varför har dessa klubbar varit förbjudna i Europa under
vissa tider?

Ja brödraskapet ger otroliga fördelar har jag förstått.
Bland annat får inte en domare dömma en annan
frimurare till straff i domstol.
Inte konstigt att vi tycker att rättsväsendet haltar
betänkligt i sin sin bedömning, när vi ser hur många
medlemmar dessa nätverk har.

Posted on: 2006/1/23 15:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#15


See User information
jaha men man måste ha nåt jävla Plus-konto där för att kolla i databasen.

Posted on: 2006/1/23 15:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#16


See User information
Idiot-88 skrev:
"Och det är egentligen inte det som är frågan längre. Folk håller på att vakna."

I alla fall i USA, där tycks något riktigt stort vara på gång. Svensken är som vanligt rätt försiktig, men vi kan ju vara övertygade om att det som händer i USA kommer få konsekvenser även globalt.

"Det bevisar dessutom att frimurarna inte längre är ett större hot. "Ondskan" har redan sökt sig till nya avatarer."

Jag tror nog en del hel fuffens fortfarande försigår i de högre nivåerna som den normale frimuraren inte känner. Men det ligger nog något i det du säger. Blir en organisation avslöjad, skapar de nya, eller infiltrerar andra redan befintliga. Så har det ju alltid varit.

"Det var en kille som skrev en artikel om hemliga sällskap, du (SE) vet vem han är, men jag tänker inte nämna några namn och skulle uppskatta om du inte gjorde det heller. Han blev oerhört svartmålad. Och det enda dom "högintellektuella" kunde säga om artikeln, ifall de orkade ta sig igenom den var:
"Och?""

Ja visst är det tragiskt? Kan de inte vederlägga det som sägs har de inget annat val än att svartmåla personen ifråga... Av någon anledning är det väldigt ofta antisemitism de blir beskyllda för.
Bara om man råkar flämta "jude" i samband med konspirationsteorier är man antisemit, trots att det ena inte har något med det andra att göra.


Posted on: 2006/1/23 16:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#17


See User information
Någon som har hela databasen och kan posta den här, eller länka till där den finns? Nyfiken på Eskilstuna speciellt...

Posted on: 2006/1/24 16:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#18


See User information
"I söndags var religionshistorikern Torsten Bodekull Aftonbladets expert på temat frimurare och frimureri, ett ämne som vanligtvis tilltalar allehanda konspirationsteoretiker på yttersta högerkanten."

Läs mer här: http://www.expo.se/www/1_1431.html


Posted on: 2006/1/25 9:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#19


See User information
Quote:

anti skrev:
"I söndags var religionshistorikern Torsten Bodekull Aftonbladets expert på temat frimurare och frimureri, ett ämne som vanligtvis tilltalar allehanda konspirationsteoretiker på yttersta högerkanten."

Läs mer här: http://www.expo.se/www/1_1431.html



"Yttersta" högerkanten, lol.

Jag tar inte åt mig, och visst får dom gå omkring med ögonbindel om dom vill, men de behöver inte tvinga andra att bära en.

Expo har visat sin förmåga att komma med ohållbara argument. Den enda "debatt"-"teknink" (EDIT: egentligen en typo men jag behåller "teknink") dom använder sig av är skällsord och svartmålningar.

Hur vore det om dom skulle komma med konstruktiva argument och verklighetsrelaterade fakta istället för att skrika:

NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST NAZIST

Dom gör tydligen skillnad på "yttersta" högerkanten och "yttersta" vänsterkanten.

Högt uppfrån ser koskit och hästskit likadant ut. För mig spelar det ingen roll vem skiten tillhör, bara dom ansvariga plockar upp den ifrån trottaren där man ska gå.

Genom att svartmåla skribenten, som jobbat hårt med artikeln, visar dom att de är inte så intresserade av vad artikeln har att säga. (EDIT: DVS artikeln (-arna) i Aftonbladet 22-23 Januari 2006)

Det spelar väl ingen roll om självaste Hitler, Stalin eller Göran Persson skriver artikeln, om den står samma sak i den?

Summering:
Expo främjar alltså osjälvständigt tänkande, och i intellektuellt hänseende befinner dom sig lägre än de flesta kvällstidningar med sitt auktoritetsjagande och fullständiga tillit till redan, av andra, utsedda källor.

Stackars dessa tidningsarbetare.

mvh
/Idiot

P.S.
Jag ser hellre att man inte refererar till tidningar som EXPO. Det bästa sättet att bekämpa sånt är att tysta ihjäl det. Jag ber om ursäkt för mina "fascistoida" tankar som bryter mot "yttrandefriheten". Men det är bara en tanke, som jag själv inte lever efter, eftersom jag inte kunde låta bli att posta igen =)

Posted on: 2006/1/25 9:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#20


See User information
jag lyfte fram expo-artikeln bara för att det är en klar och tydlig desinformationsartikel från expo's sida.
vi vet ju att många frimurare är socialister, och expo är ett viktigt verktyg för dom att få ut sin propaganda med.

Posted on: 2006/1/25 13:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#21


See User information
Quote:
Det spelar väl ingen roll om självaste Hitler, Stalin eller Göran Persson skriver artikeln, om den står samma sak i den?


Nej, verkligen inte!

Det har gått så överstyr detta med antisemitismens koppling till konspirationsteoretikerna att kritikerna faller på sin egen enkelspårighet... Har de inget annat att komma med?
Kan de inte beskylla oss för pedofeli eller något annat "populärt"?

Jo, de måste för att vinna förtroende i sitt svartmåleri spela på sjuka saker i samhället som det råkar vara mycket snack om just då. Just nu verkar detta med högerextremismen vara på tapeten. Om ett par år är det kanske helt tyst om det, who knows?

Posted on: 2006/1/25 17:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#22


See User information
"Det är av den här andledningen som jag inte är intresserad av att uttala mig om Frimurarna. Det är nästa alltid högerextremisterna som kommer med de här konspirationsidéerna, säger Hasse Aro, programledare på TV 3 och Frimurare."

Är det verkligen anledningen, eller är det så att frimurarna själva har hotat honom och han vet precis hur det egentligen är...

Posted on: 2006/1/25 20:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#23


See User information
Quote:

benvolio skrev:
Är det verkligen anledningen, eller är det så att frimurarna själva har hotat honom och han vet precis hur det egentligen är...


Möjligt. Vi kan ju annars sprida falsk information om att så är fallet:

Quote:

"En anonym programledare på TV 3 avslöjar hemliga insider fakta om Frimurarna.

En programledare på Svenska TV 3 har i korrespondens med oss på vaken.se avslöjat skrämmande fakta om svenska frimurarorganisationer. Programledaren, som på grund av skräck för vedergällning vill vara anonym, avslöjar att han sett (stoppa in åklagarnamn här) dricka blod från en tolvårig dotter tillsammans med Robert Aschberg. Dottern var ordentligt drogad så att hon inte skulle minnas någonting.

Programledaren avslöjar dessutom hur ledningen för TV 3s nyhetsredaktion "Metro" är kontrollerade med mutor och utpressningar.


Vad vi mer kan göra är att låta Micro gå fram till honom och be om hans autograf, och sen tar vi Foto av Hasse och Micro, skickar den till Stormästaren, och så var den saken klar.

=)

Det hade varit en rolig grej, men relativt meningslös.

(Obs! Ovanstående artikel är en fantasiproduktion ifall ni missade det.)

Posted on: 2006/1/26 0:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Makthavarna i hemliga sällskap
#24


See User information
Tjabba, "Kultur-Revolutionärer" - Jävlans, det blir mycket av detta "slaget" - hur taskiga och läbbiga bovarna är - för det är ju dom - men jag tycker vi skall intressera oss mer för hur vi vill ha det och hur vi i så fall skall uppnå detta vi önskar...
Ungefär så, bara...
Ps.
Skickade efter den där filmen från ORDFRONT ang "CORPIRATION" - eller nått - upptäckte glädjande nog - att det var den samma film, som de visade på TV´n - Jävligt bra - där det bevisades att dessa bolag var som juridiska personer faktum var verkliga, "psykopater"!! Hö, hö... Ds.

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/26 3:28
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
81 user(s) are online (81 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 81

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS